Kannattaako alkaa panikoimaan?

Kyfi6188340

Vasta-alkaja
Tein pari viikkoa sitte raskaustestin ja plussaahan se näytti. Tänään alkoi kummiski tiputtelu vuoto joka oli hieman runsaampaa.. kipuja ei varsinaisesti ole mutta alamahaa jomottaa samalla tavalla ku olis menkat alkamassa. Viikkoja on luultavasti se 6-7 mutta sekin selviää ekan neuvolan jälkeen. Kannattaako tuon vuodon takia käydä lääkärissä?
 
Kannattaa varmasti olla neuvolaan yhteydessä, jos sinua asia huolestuttaa. Olen kuullut/ lukenut, että vuodot ovat ihan normaaleja, mutta jos se on ns. Runsasta ja siihen liittyy ihan tuntuvia vatsakipuja, niin kannattaa varata aika lääkärille tai neuvolaan miten nyt ajan saat. Toivottavasti vuoto oli harmitonta ja kaikki menisi hyvin. Tsemppiä sinulle! ❤
 
Valitettavasti jos on keskenmeno kyseessä asialle mitään ei voida tehdä mitään ellet ole kovissa kivuissa.

Minulla on nyt menossa kolmas raskaus ja kaikissa raskauksissa on ollu alussa ruskeaa tuhruvuotoa, silti edelleen odotan kolmatta vaikka komplikaatioita oli alussa.

T.Pullahiiri rv 32+1
 
Itelläni tämä kolmas raskaus alkoi suht normaaleilla valemenkoilla ja pari viikkoa jatkui vielä verinen vuoto enemmän tai vähemmän, rasituksessa vuodin enempi. Käytiin yksityisellä ultrassa kun kohdunulkoinenkaan ei ollut, ei kipuja, vähä alavatsaa nipisteli ja raskausoireet jatkui. Panikoin jo välillä että se oli siinä, mutta siellä ultrassa pieni sydän löi, syytä vuodolle ei löytynyt ja sain mielenrauhan (ja mieluusti sen hinnan siitä maksoin). Satunnaisesti myöhemmin vielä tiputteli.

Toivottavasti sinullakin ollut harmitonta. :)
 
Itse kans plussasin ja kävin viä labroissa hcg arvo oli nousussa ja muutaman päivän päästä alkoi menkat. Ultrassa kävin sen jälkeen lääkäri diagnosoi että minulla oli ollut kemiallinenraskaus. Munasolu hedelmöittyy mutta ei kiinnity. Keskenmeno se oli. Kannattaa käydä lääkärissä saat itselle mielenrauhan.
 
Takaisin
Top