Kaksoset tulossa?

Hei teille tänne ja onnea kaksosten odotukseen!
:Heartbigred

Mielenkiinnosta haluaisin kysyä teiltä paria mieltä askarruttavaa juttua, elikä:

- plussasitko jo aikaisin, mikä dpo?

- Minkä hcg arvon sait, kun kävit ensimmäisessä verikokeessa todentamassa raskauden?

Olisin kiitollinen tiedoista :notworthy :signs001

Yritän hahmottaa omaa tilannetta, sain tosi aikaisen plussan dpo9 ja verikoe 225hcg (dpo15).
 
Mulla ei näkyny oikeestaan mitään sinä päivänä ku menkkojen ois pitäny alkaa. Sit olin reissussa ja kotiin tulin niin kp 32/28 näky vahvat viivat :)
 
Mikä on dbo?

Plussasin muistaakseni päivänä, jolloin oli kulunut edellisten menkkojen alusta 30 päivää. Koska kierukka oli poistettu just pari viikkoa ennen näitä edellisiä menkkoja, niin en todellisuudessa tiedä mikä on kierron pituus, mutta 28 päivällä laskin. Ja tuo laskelma osoittautui 9+1 viikon ultrassa oikeaksi. Missään verikokeissa en ole käynyt, koska muut oireet olivat niin selvät.

Kohta siis 12+0 ja maha on jo iso (ainakin läski on siirtynyt ylemmäs ja turvotusta on, joten väljät tunikat on aineita sopivia työvaatteita).
 
Täällä plussattu kolme päivää ennen menkkojen alkua ja kierto 28 päivää. Missään verikokeissa en ole yhdessäkään raskaudessa käynyt...
 
Mulla ei näkyny oikeestaan mitään sinä päivänä ku menkkojen ois pitäny alkaa. Sit olin reissussa ja kotiin tulin niin kp 32/28 näky vahvat viivat :)

Hei kiitti tiedosta!! :gen053
Eli kaksosista ei sitten välttämättä näy plussa, sen aiemmin, kuin yhdestä...:rolleyes:
 
Mikä on dbo?

Plussasin muistaakseni päivänä, jolloin oli kulunut edellisten menkkojen alusta 30 päivää. Koska kierukka oli poistettu just pari viikkoa ennen näitä edellisiä menkkoja, niin en todellisuudessa tiedä mikä on kierron pituus, mutta 28 päivällä laskin. Ja tuo laskelma osoittautui 9+1 viikon ultrassa oikeaksi. Missään verikokeissa en ole käynyt, koska muut oireet olivat niin selvät.

Kohta siis 12+0 ja maha on jo iso (ainakin läski on siirtynyt ylemmäs ja turvotusta on, joten väljät tunikat on aineita sopivia työvaatteita).

Hei kiitti!!:gen053

Dpo = days past ovulation.

Ompa mielenkiintoista, että verikoe jää monelta. Olen ihan luullut, että kaikilta se otetaan.
 
Minä plussasin noin viikon päästä siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ei tullut mielenkään testata aiemmin :) Verikokeissa en minäkään käynyt.

Mistään oireistakaan en kyllä osannut edes aavistaa ennen nt-ultraa että kaksoset olisi tulossa :grin
 
Raskausoireista päättelin, et ylipäätään oon raskaana. Ja oireiden ollessa voimakkaampia kuin edellisissä ajattelin sen johtuvan iästä (pian 38) ja siitä, että viime raskaudesta on kulunut jo viisi vuotta. Ikinä ei ole mitään verikoemahdollisuutta tullut edes mieleen. Onko se joku yksityisen kautta haettava juttu?
 
Raskausoireista päättelin, et ylipäätään oon raskaana. Ja oireiden ollessa voimakkaampia kuin edellisissä ajattelin sen johtuvan iästä (pian 38) ja siitä, että viime raskaudesta on kulunut jo viisi vuotta. Ikinä ei ole mitään verikoemahdollisuutta tullut edes mieleen. Onko se joku yksityisen kautta haettava juttu?

Hei! :) Joo yksityisellä verikoe, muahan ei julkisellapuolella enää "auteta", siellä 40v. ikäraja.. Kiitti kommentista, koska sulla raskausoireet alkoi, mikä rv.? :rolleyes:
 
Minä plussasin noin viikon päästä siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, ei tullut mielenkään testata aiemmin :) Verikokeissa en minäkään käynyt.

Mistään oireistakaan en kyllä osannut edes aavistaa ennen nt-ultraa että kaksoset olisi tulossa :grin

Hei! Okei, kiitti :)
Jännä, että plussa kesti niinkin pitkään kaksosten kanssa.. Oli varmaan aika yllätys siellä ultrassa:grin
 
Mitä erityisiä tarvikkeita olette ajatelleet hankkia kaksosia varten (vai ette mitään :))? Entä keskosvaatteita kun syntyvät kuitenkin yleensä pienempinä?
 
Munhan täytyy käytännössä katsoen hankkia kaikkea, mitä vauva tarvitsee kun kuopus on 5-v ja olen laittanut kaiken kiertoon jo pari vuotta sitten. Onneksi kaveripiirissä on samanikäisiä lapsia, joilta saa edullisesti kaikennäköistä kamaa, kaikki eivät onneksi ole ehtineet laittaa ihan kaikkea kiertoon. Meidän perheen vauvahankinnat taitavat olla sitten hiukan isompaa luokkaa mm. uusi 6 hlön auto ja isompi asunto (77,5 m2 saattaa käydä tiukaksi muutaman vuoden kuluttua). Mutta ekaks nyt se nt-ultra ensi keskiviikkona...
 
Mä ajattelin hankkia muutamia 40+ senttisiä vaatteita. Kappahlista ainakin löytyi, kun meillä ei ainakaan ole varaa ostaa mistään hienosta nettiputiikista enää vaatetta. Meillä myös on auton vaihto edessä ja pitää ostaa tuplavaunut, kaukalot ja telakat, lämpöpussit ja sit olen haaveillut Babybjörnin sittereistä. Yhdellä pinniksellä päästään varmaan alkuun. Aluksi meinasin, että olisin ostanut erityisen kaksosimetystyynyn, mut luulen ett yritetään tulla toimeen tavallisella imetystyynyllä. Kuopuksen jälkeen ajattelin, ett ihan turhaa tämä tavarapaljous, mutta nyt sitä tuntuu taas kertyvän kaikenmoista.
 
Ja mä aatellu että 50 senttisiä hankin enkä pienempiä. Koska jos hyville viikoille päästään nii onhan ne 45-50senttisiä pikkusia ❤
 
Ihania suunnitelmia teillä. :) Kokemuksella voin sanoa, että 40cm bodyt eivät olleet turhia, niillä mentiin ensimmäinen kuukausi. Tarpeellisin hankinta meillä oli kunnon sähköinen rintapumppu. Etenkin, jos syntyvät keskosina (kuten puolet kaksosista), voi alku olla imetyksen kanssa hankalaa. Sitterit ovat arjen pelastus ehdottomasti. Yhdellä pinniksellä pärjää alkuun ihan hyvin. Meillä ovat yli 4kk nukkuneet samassa, nyt tosin jo eri päissä, kun häiritsevät toisiaan. :)
 
Hei, kiitti elaffy noista vinkeistä. Noin ajattelinkin pinnasängyn kanssa toimia, että mahtuvat varmasti samaan melko pitkäänkin. Mikä on mielestäsi hyvä sähköinen rintapumppu? Mulla oli Avensiksen käsikäyttöinen, hyvä, silloin viimeksi, mutta on jo kierrossa.

Ja kantoliinaa en onneks oo vielä myynyt. :) Ajattelen, että vuorotellen toinen liinassa ja toinen vaikka yhden vauvan vaunuissa, niin saattaisi olla helpompi liikuskella.

Onko teillä elaffy ollut alusta asti kuitenkin kaksosten vaunut? Vai voisko ajatella pärjäävänsä alussa kapeilla yhden lapsen vaunuille, jos ulkoilut alkaa vasta huhtikuussa?
 
Tuli mieleen Elaffyn viestistä: mulla on nyt tulossa myyntiin AINU MEDELA MAXI SWING. Se on tuplapumppu. Eli sillä voi pumpata molemmat rinnat yhtä aikaa. Voi myös pumpata vain yhtäkin. On paristo sekä akku käyttöinen. Ovh on kaupoissa 279€. Todella kätevä ja yksinkertainen käyttää. Hyvin pieni. Mukaan tulee pulloja sekä 2 syöttäratkaisua, kantolaukku. Voi laittaa yv jos on kiinnostunut.
Kannattaa ehdottomasti hankkia tuplavaunut. Vaunuihin pehmeät Kantokopat. Jos asuu esim.rivitalossa kannattaa sijoittaa pinnasänky myös olohuoneeseen. Ettei tarvii ravata ees taas.
Muoks. Pumppu ollut siis käytössä 3kk. Eli lähes uudenveroinen. Tuplapumppaus nostattaa maitoa enempi sekä säästää aikaa.
 
Muokattu viimeksi:
Jep, tuplavaunut! Itse en edes harkitsisi muita. Meillä oli viikon verran käytössä yhden vauvan britaxit, kun tuplat olivat huollossa ja olin joka päivä helisemässä niiden kanssa. Tytöt (silloin 2x4kg) sai juuri ja juuri kenkälusikalla ahdettua kyytiin.. Kenelläkään ei ollut kivaa. Reppuun laitoin välillä toista, mutta kun pieniä pitää kantaa etupuolella, oli vaunujen työntäminen hankalaa vauvan ollessa tiellä. :)

Tuplissa ehdottomasti erilliset kopat vauvoille! Alkuun on tosi söpöä, kun nukkuvat vieretysten, mutta ne kädet löytyvät aika pian ja sen jälkeen on hyvä, että välissä on seinää. Meillä kerrostalossa joutuu kantamaan toiseen kerrokseen tytöt ja tavarat, jolloin pehmeät kopat ovat olleet hyvät.

Meillä on kaksi pinnistä. Toinen sivuvaununa makuuhuoneessa ja toinen lastenhuoneessa laskutasona. Niitä paikkoja, joihin laskea se toinen vauva, on hyvä olla vähän joka paikassa. :) alkuun menivät samassa doomoon sitterissä vierekkäin. Siinä oli helppo siirtää huoneesta toiseen. Nyt on käytössä Bb sitterit. Parhaat!

Niin juu, minulla on medelan swing eli sama pumppu kuin tuo Harmonyn, mutta vain yhdelle rinnalle. On sillä pärjätty, vaikka tupla olisi säästänyt alussa paljon aikaa. Pumppasin siis kaiken maidon tytöille ensimmäiset 6 viikkoa, joten kesä meni istuessa sohvalla. :)
 
Takaisin
Top