Kaksoisraskaus!

mametsu

Silmät suurina ihmettelijä
Heipä hei!
Olisi kiva kuulla muiden odottajien tarinoita kaksoisraskaudesta ja tuntemuksista ennen kuin saitte tietää kaksosuudesta ja jälkeen tietenkin myös? Minulla on kaksosia suvussa jonkin verran ja maha on huiman kokoinen ja alkoi turvota jo 7-8rv. Syönkin ihan normaalisti, eli en ylensyö, mutta syön 2xterveellisimmin kuin ennen raskautta[:D]
Nyt viikot on 11+2 ja tulin juuri viikon reissusta ja kun sukulaiset näkivät minut taas pitkästä aikaa niin sanoivat että ompas sulla masu kasvanut ja huimasti. Odotan esikoista niin ei voi oikein verrata edelliseen raskauteen tuntemuksia. =) Raskausoireita mulla ei kyllä ole ollut juurikaan koko raskauden aikana, kuin vain että väsymys on ollut hyvin suuri, ja nyt ollut välillä hieman etovaa oloa illalla ja aristavat rinnat. 8.12 on eka ultra, joten joudun jänskään vielä viikon ennen kuin kuulen mitä siellä masussa näkyy. =) Otan myös kaksosraskauden ilolla vastaan, vaikka aluksi kun mietin asiaa niin hieman pelotti, mutta kun asiaa on sulatellut ja miettinyt niin sehän se on pääasia, että kaikki olisi ja menisi hyvin ja vauva/vauvat olisi terveitä. Tsemppiä kaikille![:D]
 
Hei [:D]

Odotan esikoisia syntyväksi taloon helmi-maaliskuussa. LA on 5.3

Minulla maha rupesi muistaakseni "pömpöttämään" myös rv7-8 tienoilla. Tuttavat kehuivat mahaani ja moni luuli että olen pidemmällä. ekassa ultrassa selvisi että odotellaan kaksosia [:)] Olihan se hieman "järkytys", siis hyvällä tavalla...Me ei osattu odottaa tätä yhtään, kummankaan suvussa ei ole kaksosia, joten uutinen tuli kaikille aivan seinän takaa[8|]

Alussa oireilua oli melko vähän. Hieman oli heikko olo ja väsytti, mutta ei pahasti. Rinnat aristi niin paljon etten paitaa meinannut kärsiä päällä pitää. Kaikista jännintä oli tunne että tavallaan tiesin, vaikka en tiennytkään...olin jo aikasemmin jutellut mieheni kanssa siitä että jos tuleekin kaksoset, että on vähän sellainen omituinen olo...mies vain nauroi asialle, että josko nyt se yksi edes saataisiin[:D] Mutta kuinkas kävikään *hih*

missään vaiheessa ei ole tullut mitään himoa mihinkään tiettyyn. syön kyllä paljon terveellisemmin kuin ennen...Mahanahka on niin kireä etten voi syödä paljoa kerralla[;)], joten syön vähän ja useasti. Hedelmiä ja kasviksia menee triplaten aikaisempaan. kyllä minä välillä herkuttelenkin[8|].

Nyt kun raskaus on jo edennyt yli rv 26 rupeaa ilmenemään erinäisiä ongelmia. tänä aamuna kävin sokerirasitustestissä ja luultavasti joudukin jos en ottamaan lisäinsuliinia niin ainakin jollekin ruokavaliolle? En tiedä tuosta vielä sen enempää, mutta neuvolassa selittävät tarkemmin. Raskausmyrkytyksen oireita on myös tullut, mutta testeissä ja kokeissa ei vielä ole löytynyt mitään hälyyttävää...itse seurailen tuota kotona mittaamalla verenpainetta, tutkimalla oireita ja pissanäytteitä joudun ottamaan myös itse.

kaikesta huolimatta nauttinut olen tästä kovasti ja toivon samaa myös muille.
 
Onko kukaan tiennyt odottavansa kaksosia ennen ultraa? Itselläni vahva epäilys ,josko tuplat tulos, sillä masu aika kookas ollut jo pitkään ja suvussa paljon tuplia. Ja edellisissä raskauksissa mennyt toinen aina kesken, nyt ei ole ollut niitä vuotoja onneksi. Vaan tänäänhän se selviää-ultraan lähdössä pikapuolin.
 
Heipä hei: ) Odotan tällä hetkellä erimunaisia kaksosia (kävin yksityisellä varhaisessa ultrassa kun
en malttanut odottaa muutamaa viikkoa eteenpäin neuvola-aikaa[:)]) Aika varhaisessa vaiheessa ovat
vielä, Rv kertynyt 5-6. Tiesin heti plussattuani, että enemmän siellä on kuin yksi asukki [;)]

"Alexia"
 
Takaisin
Top