Kaksi vai kolme etunimeä lapselle?

Meillä tytölle on tulossa kaksi nimeä.
Itselläni, ja miehelläni on myös molemmilla kaksi nimeä.
 
Kolme.

Toinen ja kolmas nimi ovat minulla ja mun sisaruksilla sekä isälläni muodostuneet kummankin vanhemman suvun jonkun tärkeän ihmisen nimistä. Itselläni on isomummujeni nimet toisena ja kolmantena. Nyt tosin saan olla ihan itse päättämässä nimistä, kun lapseni isä ei ole mukana kuvioissa ja odotan yksin (jotain etuja sentään tästäkin :D).

Pojan toiseksi nimeksi tulee sodassa kadonneen isäni äidin veljen nimi ja kolmanneksi äitini isän toinen nimi, joka on jo jostain kauempaa suvun historiasta ja myös toisen veljeni kolmas nimi.
Tytölle toinen nimi on äitini äidin etunimi ja kolmas on isäni isän äidin etunimi, joka on minunkin kolmas nimeni.
 
Meillä miehen kans molemmilla on kaks etunimee ja pojalle annettiin kans. Toisena nimenä on sama kuin isällään :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä tykkään, että kun saa kerrankin antaa nimet niin haluan kolme nimeä. :) Kahdella lapsella on jo kolmet nimet ja kolmonen saa myös.
 
Meillä miehen kanssa molemmilla kaksi nimeä.

Tuleva lapsi saa todennäköisesti kolme nimeä, ihan siitä syystä, että nämä nimet mitä ollaan ajateltu vaatii ns. täytenimen. :)
 
Miehellä on kolme etunimeä ( kaksi niistä periytyvää ) ja kun sukunimikin on pitkä, niin mies ei ole koskaan ollut oikein innoissaan, kun kaiken maailman hakemuksissa tila loppuu aina kesken.

Tyttö sai osittain tästä syystä " vain" kaksi etunimeä.
Jos olisi tullut poika, niin olisi kai pitänyt noudattaa perinnettä, eli yksi nimi + kaksi periytyvää.

Itselläni on vain kaksi nimeä, enkä ole kokenut itseäni mitenkään vähemmän erottuvaksi, vaikka Suomesta löytyy yksi nimikaima, ennen naimisiin menoa olin ainoa :wink
 
Olen näemmä pohtinut kuumeiluvaiheessa että tulee varmaan kolme nimeä, kun mies niin toivoo. Mieli on ilmeisesti muuttunut, kun kaksi niminen poika tuolla nyt nukkuu. Ei olisi kyllä kolmas nimi kivasti istunutkaan.
 
Takaisin
Top