Kaksi vai kolme etunimeä lapselle?

linssilude

Oman äänensä löytänyt
Arvomme kahden ja kolmen etunimen välillä. Nimiehdokkaita mietitään jo, ja niitä arvioidaan tottakai myös yhdistelmänä, eli ei olla vielä edes päätetty montako etunimeä annetaan.

Itselläni on kaksi etunimeä, samoin puolisolla - mutta musta tuntuu että kolme etunimeä on yleistymässä vrt. viime vuosikymmeneen/kymmeniin?

Miten teillä nimet, montako etunimeä teillä ja miten lapselle/lapsille?
 
Meidän tytöllä on kaksi etunimeä. Oltiin miehen kanssa alusta asti molemmat sitä mieltä, että kaksi riittää oikein hyvin. Itselläni on onneksi vain kaksi etunimeä, koska sukunimi on yhdistelmä omasta tyttönimestäni ja miehen sukunimestä, niin olisi kyllä kuulostanut aika hölmöltä monen nimen rimpsu.

Miehelläni ja hänen sisaruksillaan on kaikilla kolme etunimeä, jotka eivät mielestäni sovi kovin hyvin yhteen. Heidän nimipötkönsä kuulostavat lähinnä siltä, että vanhemmat eivät olisi osanneet päättää minkä nimen antavat, joten ovat antaneet kaikki vaihtoehdot :D Tulee aina mieleen se biisi, jossa on Laura Jenna Ellinoora Aleksandra Jurvanen.

Mutta kukin tavallaan. Kyllä jotkut kolmen nimen rimpsut kuulostavat ihan hyviltä. Mun mielestä kaksi on kylläkin helpompi saada rimmaamaan.
 
Meidän tytöllä ei ole kuin yksi etunimi, ja seuraavalle tulee myös yksi. Itse oon tullut siihen tulokseen, että eipä niillä toisilla ja kolmansilla nimillä oo oikein mitään virkaa. Onhan se kivan kuuloista, mutta eihän niitä tosiasiassa mihinkään tarvii :-) 
 
meille tuli kolme nimeä tytölle. myös pojalle mietittiin kolmea nimeä. meillä kolmannet nimet ovat ns. suvun vanhoja nimiä, jotka eivät olisi sopineet ainakaan mun mielestä toisiksi nimiksi, vaan vaativat etunimen lisäksi ns. täytenimen.
 
Meidänkin pojalle tulee vain kaksi nimeä, ajateltiin kahden riittävän oikein mainiosti vaikka kolmellakin nimellä keksittiin useampia vaihtoehtoja. :)
 
itsellä kaksi nimeä, mutta etunimeni on kaksiosainen. Miehelläni on kaksi nimeä. Minun ja miehen puolen lähisuvussa on käytössä kaksi nimeä.. Me aiomme antaa tulevalle jälkikasvulle kolme nimeä :)
 
mulla on kaksi etuunimeä, miehellä 3, tytöillä kolme myöski, joten tämä kolmaskin saa kolme nimeä. nimi on jo valmiina, saa vaan nähdä muuttuuko mieli sitten synnärillä.
 
Itselläni on kolme etunimeä ja tulevalle lapselle olemme ajatelleet myös kolmea. Kukin tyylillään :)
 
Miehellä kaksi etunimeä, itsellä kolme. Meidän perheessä kaikilla on kolme, äidillä, siskolla ja minulla. Itse olen tiennyt jo pitkään, että oma lapseni tulee jatkamaan tätä "perinnettä" :) Lapsen isää ei tunnu haittaavan.
 
Itselläni ja miehellä on kaksi etunimeä, esikoiselle halusin kolme ja uudelle tulokkaalle haluan myöskin kolme nimeä, vaikka miehen mielestä kaksikin olisi tainnut riittää. Suvuissamme on vaihtelevasti yhdestä kolmeen etunimeä, ei siis mitään perinnettä, mutta minusta on vaan kiva kun nimiä on "paljon". :)

On kyllä ollut huomattavasti hankalampaa keksiä kuopukselle nimivaihtoehtoja, esikoisen nimi meillä oli valmiina jo raskausaikana, mutta nyt kyllä haluan nähdä nimensaajan ennen lopullista valintaa. :D
 
linssilude: oot oikeessa, kyllä kolminimisyys on yleistymässä ihan selkeesti tilastojen mukaan.

me annettiin lapselle kolme nimeä, ja annetaan myös seuraavalle.

mulle se tuntu jotenki itsestäänselvyydeltä, että haluan kolme nimeä lapselle. (itellä on kans kolme, kun otin yhden nimen lisää aikuisena, en tosin määrän takia :D)

saa lapsetkin sitten isona valita, mitä niistä nimistä haluaa käyttää :) ja voi kivasti tuoda nimillä esiin persoonallisuuden eri puolia!
 
Meidän pojalla on kolme nimee ja samoin tulee tulossa olevalle tytölle,miulla ja miehellä on molemmilla myös kolme nimeä.miusta kolme nimee erottaa paremmin ihmisen kuin kaksi,niinhän se on että mitä useempi niin sitä vähemmän kaimoja 

onhan tuota jotkut ihmetelly että miksi pitää olla kolme,sanoin vaan yksinkertaisesti sen selityksen että koska halutaan niin,kuten asia on 
 
Meillä pojalla kaksi etunimeä, siitä asti kun mulle hyvin rakas pappani kuoli päätin että jos joskus saan pojan saa hän papan nimen toiseksi nimekseen. En vain silloin tiennyt että päädyn yhteen ulkomaalaisen miehen kanssa. :D Ei rimmaa yhtään yhteen kansainvälisen etunimen kanssa, mutta ei sitä kuitenkaan käytä niin paljoa, joku muisto on oltava. :) Mahdolliselle seuraavalle lapselle ehkä sitten kanssa joku suomalainen, mutta ei niin vanha toinen nimi. :D Kolme nimeä ei tullut kysymykseenkään kun sukunimessä on jo 17 kirjainta. :D
 
Mulla ja miehellä on molemmilla kolme etunimeä ja tulevalle lapselle ollaan nimi jo päätetty, tytölle tulee kolme nimeä ja pojalle kaksi. Syynä ei sen kummempaa kuin että kuulostaa hyvältä niin :)
 
Kolme nimeä on kummallakin lapsella.  Varmaan johtui siitä että miehellä on itsellään kolme nimeä (mulla siis kaksi).  Osittain myös siksi että poika sai toiseksi nimeksi sellaisen nimen että se nimirimpsu tavallaan "vaati" vielä jonkun kolmitavuisen nimen sinne vielä kolmanneksi että sointui hyvin.  Tytölle taas luultavimmin tuli kolme nimeä kun kerran pojallakin on.  Ja ainakin jos tästä kolmannesta tulee poika niin kolme nimeä on luvassa.  Tyttönimeä ei olla lyöty vielä lukkoon joten siitä en osaa varmaksi sanoa.
 
Meillä ei nimeäminen ole vielä ajankohtaista, kun vasta kuumeillaan ja yritetään. Välillä kuitenkin tulee asiaa mietittyä. Itsellä on kaksi nimeä ja miehellä kolme. Ehkä osittain siksikin, että itsellä on kaksi ajattelin ensin, että kaksi riittää meidänkin tulevalle lapselle/lapsille. Mies oli kuitenkin toista mieltä ja ajatusta kolmesta nimestä makusteltuani olen todennut, että eipä siinäkään mitään vikaa ole. Oikeastaan nyt fiilis, että aika sama, kunhan lapsi saa kivan nimen. Eli kun kerran edes toinen on jotain mieltä, taitaa kolme nimeä sitten joskus tulla. Helpompi sitten ainakin ujuttaa suvuissa kiertävät nimet mukaan. :)
 
Kaksi nimeä :) Ihan siksi että meillä vanhemmilla on kolmet ja eipä noista koskaan ole mitään hyötyä ollut. Ei mahdu lommakkeisiin ja turhaa vaivaa niitä aina olla rustaamassa.
 
Meillä on minulla 3 etunimeä, isällä tasan 1. Esikoispojallamme on 3 etunimeä ja varmaankin myös pikkukakkoselle tulee 3 etunimeä. Syytä en oikeen osaa sanoa :D Esikoisen kohdalla nimet vain "loksahtivat" kohdilleen. Ja minusta kiva että lapsella on useampi kuin yksi etunimi. Mutta jokainen tyylillään! :D
 
Mulle on aina ollut itsestään selvää, että annan lapsille kolme nimeä. Perheessä on etunimillä ollut suuri periytyvyys ja haluan sitä kunnioittaa. Miehelle sopii tämä myös oikein hyvin. Hänellä on vaan yksi nimi, itsell siis kolme.

Nyt esikoista odotellaan, toinen ja kolmas nimi on tavallaan valittu, etunimeä ei vielä. :) Vaihtoehtoja on toiseksi ja kolmanneksi nimeksi kaksi yhdistelmää kummallekin sukupuolelle, tulokkaan sukupuolta kun ei olla saatu selville. Viimeistään helmikuussa sitten. :)
 
Takaisin
Top