Kakkonen haaveissa vuodelle 2018

Mangustimamma, tosiaan, unohdin mainita sen muutaman vuoden mitä tutustumiseen meni. Tosin olin heti ensitapaamisella sitä mieltä että tämän miehen kanssa voisi saada söpöjä punatukkaisia lapsia, vaikka en ollut vielä edes ihastunut! Nyt tuolla söpö punatukkainen tyttö tuhisee päikkäreillä (liian myöhäisillä sellaisilla :D) :dummy1:

Marjahei, toivotaan et oli kiinnittymiskipuja! Vähänkö jännää, voit varmaan muutaman päivän päästä jo testata :)
 
Mulla ainakin ensimmäisessä raskaudessa oli aivan kaameat, tuntui niin kuin olis puukkoa käännettyä sisällä alavatsassa.:eek:

Nyt vihloo kun makaa vatsallaan sängyssä ja aivastaa tai äkkinäisesti nousee istumaan, näitä en sentään voi kuvitella tai keksiä että sen puoleen toiveita yllä...:angel9
 
Hei, liityn teidän seuraanne! Täällä tyttö 8kk, joulukuiset 2016, ja nyt haaveilemme toisesta pienellä ikäerolla. Meidän perhe on Helsingistä. Imetys on siis vielä käynnissä, kokoajan kiinteä ruoka on ottamassa enenevissä määrin omaa tilaansa ja yösyönnit lopetettiin hieman reilusti 6kk ikäisenä. Tämän johdosta kuukautiset sitten palasivat heinäkuun 23. pv. Innostuin lisää, kun tajusin tunteneeni ovulaation mystisenä toispuoleisena kipuna juuri pari viikkoa ennen vuotoja. Toiveet nousivat korkealle! Siitä aloin seuraamaan tuntemuksia ja laskemaan päiviä, en ole ovistikkuja kerennyt koskaan käyttämään. Esikoinen meillä ekasta kierrosta. Ehkä jossain kierrossa kokeilen niitä vielä. No nyt tilanne on se, että on kp 31/27 eikä kuukautisia ole näkynyt ja sit testit näyttää ihan selkeää miinusta. Vähän tutkinut asiaa niin vois kai olla pitkä kierto / ovuloimaton kierto.. ajattelin kyllä taas tunteneeni ovulaation. No, alkais vain nyt se uusi kierto pian!! :angelic: Mukavaa jännittää ja seurailla yhdessä teidän samassa tilanteessa olevien kanssa. :dummy::dummy1:
 
Mekin haluttiin toinen mahdollisimman pienellä ikäerolla. No mulla alko kierto 6kk synnytyksestä ja nyt nää kaks kesken mennyttä. Et ei nyt kauheen pieni ikäero tule. Kauhee pelko että entä jos en saakkaan toista. Vaikka joo tiedän et luultavasti noi ollu vaan huonoo säkää mut silti pelkää
 
Toivotaan nyt et mahdollisimman monella ois jo plussaa! :wink
Mulla kanssa todella kova pelko että en pystykään tulemaan raskaaksi :sad001 yritetään nyt kuitenkin jokatoinen päivä hommailla jos sit onnistuis. Kaverini tuli raskaaksi ekasta kierrosta (kyse kakkosesta) sen ansiosta että koko kuukauden hommailivat jokatoinen pv. Oma mies on vain valitellut että ei muka pystyisi tulemaan niin usein. Että saapa nyt nähdä.. :D
 
Minni2016, ymmärrän täysin sun huolen. Keskenmenon kokeminen on niin kovin suuri pettymys ja toipuminen ottaa vielä oman aikansa. Yleensä kai voi viedä muutaman kuukauden ennen kuin kierto palaa entiselleensä?

Uskaltaako tällaista mututietoa kirjoittaakaan, en ole ehtinyt tarkistaa tämän kuulemani taustoja ja faktoja. Kuitenkin sain kuulla, että jo ennen ehkäisyä oltaisiin nähty keskimääräisen lastenikäeron olevan n, 3 vuotta ?? Eli sitten tietysti on näitä ääripäitä ja on paljonkin niitä pieniä ikäeroja. En tiedä voisiko tuohon uskoa. Mutta se myös pysäytti miettimään.

Olenkin tähän toisen vauvan yrittelyyn lähtenyt melko kärsivällisellä mielellä, nyt alkuun tietysti toiveet kieltämättä korkealla. :shy: Tiedostan kuitenkin sen, ettei se välttämättä käy ihan niin helposti. Lähipiirin esimerkki omilta vanhemmiltani on, kun minun ja veljeni ikäero venyikin 3,5v. yritystä kesti n. 2 vuotta. Ja minä olen esikoisena saanut alkuni nopeasti.
 
Liitynpä minäkin. Olen kirjoitellut enempi tuonne imettäviin kuumeilijoihin ja toinen haaveissa ketjuihin. Tätä tullut kuitenkin silmäiltyä samalla :)

Pk-seudulta, 29 vuotta täyttävä, naimisissa oleva ja heinäkuussa 2016 syntyneen pojan äiti täällä! Imetän vielä 1-2 kertaa vuorokaudessa(useimmiten vain kerran).
Kierrolla kesti kovin kauan alkaa uudelleen synnytyksen jälkeen (1v ja vähän päälle). Ensimmäiset kuukautiset oli viime viikolla ja nyt kp10. Ovulaation tikutus on alkanut, flo ja womanlog ennustaa sitä vklopulle.

Toivottavasti tärppää nopeaan, niin meillä kuin myös kaikilla teillä!:Heartred
 
Aion muuten nyt seuraavassa kierrossa (joka muuten nyt alkoikin tänään) tutustua noihin sovelluksiin, joista Vaiana mainitsi!
 
Kiitos kotikissa:Heartred

Joo, ihan mielenkiintoisia sovelluksia! Suosittelen Ripsu kokeilemaan. Tämmöisenä testihulluna myös hauska olla molemmat, niin näkee ennustaako ne samalla tavalla :grin
Ja pahoittelut tädistä.

Tuohon ikäeroon, niin koitan itsekin pysyä asenteella 'voi kestää jonkin aikaa'. Vaikeaa se on, sillä esikoinen tärppäsi heti ekasta yrityskierrosta.. Pitää vain saada taottua omaan kalloon ettei aina onnistu heti.
 
Juu, toki sitä itsekin miettii ikäeroa.. Meillä poika siis hiukan reilu 6kk vasta. Välillä tulee ajateltua, onko itsekästä haluta jo toinen lapsi. En ajattele, että rakkaus "puolittuis" kahden lapsen myötä, vaan enemmänkin tuplaantuis! Mutta luulen myös että meillä voi mennä vielä kuukausia, ennenkuin tärppää :)
 
Mulle tuo lyhyt ikäero on lähes pakkomielle. Minulla ei ole täyssisaruksia ja puolikkaisiin on liki kymmenen vuoden ikäero. Koko lapsuusiän olin kateellinen niille joilla oli suunnilleen samanikäisiä sisaruksia, ajattelin että heillä on joka päivä kotona leikkikaveri joka jää joka ilta yökylään. Tuntui, että olisin antanut lähes mitä vaan omasta samanikäisestä sisaruksesta. Nyt haluaisin kovasti antaa omalle lapselleni sen kaveri-ikäisen sisaruksen jota itse en koskaan saanut.

Plus sitten ne järkisyyt eli munasolut ei tästä ainakaan nuorene eikä kromosomivaurioriski laske. Ja ihan käytännön syy, että olisin halunnut kärsiä alkuraskauden pahoinvoinnin mieluummin kotona kuin töissä, mutta se taitaa olla jo menetetty peli kun työt alkaa parin kuukauden päästä eikä oviksesta tietoakaan.
 
Oi ihanasti uusia ihmisiä, tervetuloa jokaiselle! :)

Täällä yritetty hommailla jokatoinen pv, mutta nyt oli välissä melkein 3vrk ilman mitään, kun ystäväni oli käymässä. Hän puolestaan teki lähtöpäivänään meillä vielä oman plussatestinsä :Heartred toiveeksi siis tuli yhtäaikainen raskaus meille molemmille. :)
 
Vauva valvotti viime yönä, sain nukkua pätkissä n. 4 tuntia. Hampaita tehdään ja uudet taidot valvottaa. Välillä sitä ihmettelee kun niin kovaa jo toista vauvaa kuumeilee :grin
 
Tänään tehty kotona nega tuulimunan jälkeen. Onneks nyt voi huokasta kun ainakin siltä osin pääsee nyt jatkaan yrittämistä.
 
Täytyy kai minunkin liittyä tänne, sen verran huomaan ajattelevani asiaa... Meillä on entuudestaan tyttö synt 4/15 (2v 4kk) ja nyt toivomme sisarusta. Minipillerit jätin pois joskus heinäkuussa. Kiertoni oli ennen todella täsmällinen, mutta nyt en yhtään tiedä missä mennään. Viimeisen pilleriliuskan aikana tuli yhtäkkiä ekat menkat melkein kolmeen vuoteen, ja sitä riitti kolme viikkoa. Pillereiden jälkeen jotain pientä, ja nyt oon vainoharhaisena yrittänyt seurata mahdollisen oviksen merkkejä. Kiirettä ei oo, mutta tää epämääräisyys ärsyttää, ja huomaan kyllä ajattelevani raskautta ja vauvaa usein. Tietenkään ei auta että töissä huonetoveri on raskaana...
 
Takaisin
Top