Kakka asioita

Kyfi0566630

Jostain jotain jo tietävä
Mun poika, kohta 4 kk, on täysimetyksellä ja sen kakka on jo monta viikkoa ollut tosi vedistä ja uloste ei ole ollenkaan ryynimäistä. Väriltä keltainen eikä haisee pahalle. Tulee kerrallaan tosi iso määrä, yleensä niskaan asti kaikki kakkassa. Kakkaa noin 1-3 kertaa päivässä. Onko se normaalia? Minkalaiset on teillä vauvan ulosteet :p?
 
Mä jo pelkäsin, että vauvalla on ripuli. Mutta ilmeisesti normaalia, jos muillakin on. Hänellä on ollut myös ilmavaivoja paljon ja olen epäillyt allergiaa...
 
Meilläkin on ollu sama ihan alusta asti, mut nyt tänää alko kuudes päivä ku kakkaa ei oo tullu ollenkaa :sad001 täytyy tänää laittaa suppo tai vähän avittaa kuumemittarilla..
 
Meillä tytöllä vatsa aina kovalla ja kamalat ilmavaivat.. Nyt löytyi apu (ainakin toistaiseksi) kun käytetään vuorokauden verran Nutrilon Omneo maitoa ja sitten kylvyn tai suihkun jälkeen alkaa aina vatsa toimia :) Mallasuute sopi jonkin aikaa, mutta liekö refluksilääkkeen yhteisvaikutus kun tulee nyt vain pahemmat ilmavaivat..
 
Hallelujaaaa.. Tänään se kakka sit tuli ku kerkesin valittaa ja tuli oikee vaipan täydeltä ja haisiki ihan hemmetin pahalta..
 
Meillä noi kakkavaivat hävis 3 kk iässä. Kakka tulee edelleenkin epäsäännöllisesti, mut ei tarvi enää laskea aikaa, kun vatsa ei kipuile. Ennen kuin tilanne helpotti, oli kyllä pahimmat huutomaratonit ikinä.
 
Naurettiinkin miehen kanssa yks päivä kun poikaa kehutaan hyvästä pierusta tai kakasta. Ei kukaan koskaan ilahdu saati kehu jos itse rupsuttelen. :p
 
Mekin ollaan miehen kanssa päivitelty, miten onnelliseksi sitä tuleekin kun vaippaan tulee kunnon lasti tai paukku helpottaa vatsan kipristelyä.
 
Itse aina mielessä naureskelen (ääneen en ole viitsinyt sanoa ja nolostuttaa toista) kun mies niin innolla äidilleen puhelimessa selostaa et taas tuli vaipan täydeltä kakkaa ja vatsa toimii taas!! :cat: kun yleensä se on kovalla ja huuto melkoinen.. Mutta ajattelen vain, että tähänkö on tultu, että miehelläkin jo puheenaiheena usein vauvan kakan koostumus :grin
 
Haiseeko kenenkään muun vauvan pissi pahalle? Huomasin tänään että muutama pissi vaippa on haissut kitkerälle, ihan niinkuin olisi juonut liian vähän. Voiko noi pidentyneet syönti välit vaikuttaa pissin "laatuun" vai pitäisikö huolestua jostain tulehduksen mahdollisuudesta? Poika on täysimetyksellä ja oma maha on ollut hiukan sekaisin, joten voisiko jokin ruoka-aine jota olen syönyt vaikuttaa myös pojan pissiin? Muuten on pirteä ja iloinen, eikä vaikuta kipeältä.
 
Meillä kun kestoillaan, niin jos jää pissivaippa joksikin aikaa odottamaan pesua, niin haiskahtaa aika pahalke, mutta siinö on jyllä aika monet pissat. Kertsit ei kyllä haise.
 
Meillä ei pissa haise pahalle.
Vauvoilla pissatulehdukset on aika yleisiä, jos tulee kuumetta, käsittelyarkuutta tai yleisvointi laskee niin kannattaa herkästi ottaa yhteyttä lääkäriin.
Toivottavasti olisi vaan jotain muuta.
 
Mä en öisin vaihda vaippaa ja aamulla pissa haisee tosi kummalliselle! Oon ajatellu et johtuu vaan siitä kun pn ollu vaippa niin kauan!
 
Miten ihmeessä tuollasen kohta 10 kilosen vauvan takapuoli pestään? :D Mie en oikee enää jaksa kannatella poikaa siinä pesualtaalla, eikä tuo oo enää pitkään aikaan mahtunukkaa hanan alle :D Pitäs keksii joku helpompi tapa.
 
Meillä haisee vain pissalle, yöllä en vaihda vaippaa.

Melkein pitäis olla luiska johon tukea vatsalleen. Meillä poika on n. 7 kg ja alkaa varata jaloilleen, mutta ei kyllä varaa ollessaan etukumarassa, joten ei siitäkään ole apua. Mies pesee kakkapyllyn aina kun on kotona, ja poika kakkaa 1-2 kertaa viikossa joten itse en ole kovin usein joutunut kannattelemaan poikaa, mutta hankalammaksihan se koko ajan käy.
 
Meillä poika taas varaa jaloilleen, leikkii jaloillaan valuvan veden kanssa, ponksisee altaasta vauhtia jne.. Ja kakkaa monta kertaa päivässä, niiin siellä lavuaarilla kanssa ollaan melko usein. :)
 
Takaisin
Top