Käytiinkö teitä katsomassa sairaalassa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kävikö teitä perhe tms katsomassa synnytyksen jälkeen sairaalassa? Itseäni kävi vanhempani puolisoineen sekä toisen mukana veljeni (vaikka säännöt taisi sanoa että vain isovanhemmat saa tulla, mutta ehkä he eivät suurta häiriötä aiheuttaneet.) Hieman yllätyin positiivisesti siitä että isänikin tupsahti paikalle seuraavana päivänä synnytyksestä vaikka asuu hieman kauempana ja piti tulla keskellä viikkoa. :)
 
Omat vanhemmat sekä miehen äiti kävivät, sekä toki myös vauvan sisarukset. Osastolle ei päässyt muita, mutta aulassa käytiin näyttäytymässä lisäksi hyvälle ystävälleni ja veljelleni.
 
Ei käynyt ketään, ei kukaan edes pyytänyt päästä sinne. Ei olisi kyllä kerennyt ketää tavatakaan, kun oli niin kiire koko ajan.
 
Mies oli kaiket päivät luonamme ja nukkui sängyssäni, kun oli niin väsynyt. :grin Lisäksi miehen vanhemmat kävivät. Olisin mielelläni nähnyt ystäviä siellä, mutta perheen ulkopuoliset vierailijat oli kielletty.
 
Kaksosia kävi katsomassa kaikki isovanhemmat ja tietysti mies oli joka päivä. Oltiin viikko osastolla.

Kolmannen kanssa oltiin vain pari yötä ja omat vanhempani kävivät isompien lasten kanssa kerran käymässä. Lähinnä lasten takia, että näkivät äidin. :)
 
Mies ja lapset on käyneet joka kerta, kolmosen kohdalla kävi myös mun vanhemmat kun sattuivat olemaan sopivasti kaupungissa. Nelosesta kun makasin kuukauden sairaalassa, niin silloin kävi ystäviä ja muitakin sukulaisia. En ole sairaalaan ketään kaivannutkaan, mielummin ollaan siellä omassa rauhassa, ehtii vauvan nähdä sitten kun ollaan kotiuduttu.
 
Päästiin molemmilla kerroilla suoraan salista potilashotelliin eli mies oli mukana koko ajan. Siellä kävivät sitten mun vanhemmat ja tokalla kerralla myös tuore isosisko. Esikoisen kohdalla kaverit oli käyneet tuomassa pienen muistamisen respaan mutta eivät halunneet tulla häiritsemään mikä oli kyllä ihan kivasti tehty mielestäni. Vieraita ehti rampata sitten kun kotiuduttiin.
 
Isovanhemmat on käyneet ja oma mummini, vauvan isosisarukset :Heartred toki myös. Enempää en ois vieraita kaivannutkaan, siinä oli ihan tarpeeksi. :D
 
Esikoisesta kävi kummatkin isovanhemmat sekä yksi kaverini. Kuopuksesta kävi vauvan isoveli, sekä myös isovanhemmat ja mun pikkuveli.
 
Mies kävi joka päivä, vauvan kummi kerran ja isovanhemmat kahtena päivänä. Äitini vaihtoi vauvan vaippaakin osastolla kun olin neljän hengen huoneessa yksin vikan puolikkaan sairaalassaolomme aikana.
 
Ei haluttu ketään sairaalaan. Olisi varmasti kyllä halukkaita ollut, mutta malttoivat odotella kumminkin. :)

Esikoisesta olimme ensin muistaakseni 5 päivää sairaalassa ja sitten ehdimme käydä kotona päivän, kaksi, kun palasimme kohtutulehduksen takia ja siellä vietimme sitten vielä viikon perhehuoneessa.
Silloin sukulaiset asuivatkin 100km päässä.

Kuopus kun syntyi vietin vain muutaman päivän sairaalassa, mutta juuripa sen takia ei sinne viitsinyt ketään pyytää. Tällöin sukulaiset asuivat kyllä samalla paikkakunnalla.
Mies ja esikoinen tietysti kävivät meitä moikkaamassa. :)
 
Ekalla kerralla ainoa "vieras" oli mies. Tokalla kerralla mua ja vauvaa kävi moikkaamassa mies, esikoinen ja miehen sisko.
 
Koska vietin 6päivää sairaalassa syntymän jälkeen, mua kävi aika monikin kattomas iltaisin vierailutunnilla. Ne oli päivän kohokohtia kun vieraita sai! Ekoina iltoina kävi vanhemmat ja miehen äiti. Sit seuraavina iltoina kävi eri kavereita ja kaveriperheitä vuorotellen. Toki mies kävi joka pvä töiden jälkeen mut hän sai tietty olla siel muutenki ku vaan vierailutunnilla.
 
Esikoisesta kävi mun ja miehen vanhemmat kattomassa. Kuopuksen syntymän jälkeen mies toi esikoisen vierailemaan, mutta muuten ei kukaan päässyt koska silloin sekä omat että miehen vanhemmat oli sairaana + sisarukset. Silloin kun esikoisen synnytin joulukuussa 2015 oli käytäntö että vain isovanhemmat sai tulla vierailemaan, kuopuksen aikoihin keväällä 2017 oli muuttunu niin, että kuka vaan läheinen saa tulla ja se kyllä harmitti kun just silloin kaikki sairasti.
 
Mun sekä miehen vanhemmat kävivät katsomassa esikoista.
Kuopusta sai tulla myös muut katsomaan, joten meidän vanhempien lisäksi myös mun veli ja miehen sisko tulivat. Mies ja esikoinen tietysti kävivät pari kertaa päivän aikana katsomassa meitä :)
 
Mies tietysti kävi ja oli joka päivä. Omat vanhemmat, pikkuveli, sisko miehensä kanssa kävivät :)
 
Esikoisen kohdalla kävi liikaakin vieraita (isovanhemmat + muuta sukua), oli aika raskasta kaiken sen vauvanhoidon opettelun ja etenkin imetyksen opettelun keskellä. Nyt toisen kohdalla ei käynyt muita kuin mies ja esikoinen. Esitettiin osin valkoinen valhe, että osastolle ei saa tulla muita vieraita ja sillä selvittiin :grin
 
Meitä kävi katsomassa minun vanhemmat ja miehen äiti ja isäpuoli. Olisin halunnut vielä siskoni käymään, mutta hän ei ehtinyt.
 
Ei käynyt. Lähdin lysynä kotiin, niin en ollut osastolla kauaa, että ei välttämättä ketään olisi ehtinyt käymäänkään. Sairaalassa oli kuitenkin tiukka politiikka siitä, ettei perheen ulkopuoliset saa tulla käymään. Isovanhemmatkaan. Anoppi ainakin olisi halunnut tulla, sen tiesin kyllä. Olisi oikeastaan ollutkin ihan kivaa, jos joku olisi käynyt.
 
Ekasta lapsesta oma äitini ja miehen täti pamahtivat jo synnytyssaliin katsomaan( äitini tunsi synnytyslääkärin ja siltä kinunnut luvan) myöhemmin kaikki sukulaiset kävivät vuoronperään, hetkenkään rauhaa ei ollut.
Toisesta kukaan ei tiennyt että tyttö on syntynyt, syntyi ennen aikojaan ja hätäsektiolla, ketään vieraita ei käynyt.
Kolmannesta taas ravasi koko suku
Neljännestä taaskaan kukaan ei tiennyt, syntyi ennen aikojaan ja vielä toisessa kaupungissa. Ei käynyt vieraita.
 
Takaisin
Top