Kävitkö varhaisultrassa?

Ensimmäisessä raskaudessa kävin. Kesällä kesken menneessä raskaudessa en käynyt, koska ajattelin juurikin etten saa siltä mitään lisäarvoa, enkä osannut pelätä mitään, koska ensimmäinen raskaus sujui kuin junan vessa. Nyt tämän kolmannen raskauden alkaessa ensimmäinen asia oli varata varhaisultra. Mielenrauha, se on se syy.
 
Kävin, koska kuului kunnallisella puolella lapsettomuushoitojen vuoksi. Ja kyllähän se tosiaan toi sitä mielenrauhaa ja ultrannut kätilökin sillon sanoi, että koska sydänäänet jo havaittiin niin keskenmenon riskikin on sen vuoksi pienempi. Jos vielä uudestaan joskus raskaudun käyn varmasti silloinkin.
 
Aiempien kohdalla en käynyt, mutta nyt saan neuvolasta lähetteen varhaisultraan. Raskausviikoista ei oo varmuutta, koska oon syönyt e-pillereitä.
 
Tänään käyty! Naistenklinikan asiakkaana päästiin varhaisultraan. Laskelmien perusteella 7+2. Kohdunsisäinen, syke hyvä, kaikki näytti erinomaiselta ❤️❤️ itku tuli. Naistenklinikalla mahtavan ihana henkilökunta myötäelämässä 2,5 vuoden projektia ja vihdoin onnistuminen 1 keskenmenon (12/2016) jälkeen. Heinäkuu 2019 täältä tullaan Neuvolaan ensimmäinen aika ensi viikolla
 
Tänään käyty! Naistenklinikan asiakkaana päästiin varhaisultraan. Laskelmien perusteella 7+2. Kohdunsisäinen, syke hyvä, kaikki näytti erinomaiselta ❤️❤️ itku tuli. Naistenklinikalla mahtavan ihana henkilökunta myötäelämässä 2,5 vuoden projektia ja vihdoin onnistuminen 1 keskenmenon (12/2016) jälkeen. Heinäkuu 2019 täältä tullaan Neuvolaan ensimmäinen aika ensi viikolla

Voi miten ihana uutinen! :Heartred Kaikkea hyvää odotukseesi. :)
 
Kävin varhaisultrassa ja kuului neuvola käyntiin niin ei tarvinnu maksaa. Nyt tämä tuntuu todelliselta kun on nähnyt et siellä joku kasvaa ja sydän sykkii. Tuli kyllä mielenrauha.
 
Oon käyny ekasta, toisesta en muista yhtään kävinkö :eek: En ehkä...
Kolmannesta aattelin ettei tarvitse ja rv12 np-ultrassa selvis et onkin tuulimuna.
Sitä seuraavassa oisin päässy mut ehti keskeytyä ennen sitä ja nyt aion ehdottomasti varata kun pitäis saada lähete.
Ihan just tasan sen takia, et jos on taas tuulimuna ni haluan siitä äkkiä eroon ja itse toipumaan, enkä elätellä toiveita 10vk ja sit murtua, pettyä, tuntea ittensä tyhmäksi jne.
Mulle ainakin oli tosi rankka kokemus tuo tm, paljon kovempi kuin varhainen km.
 
Esikoisesta en käynyt, en osannut sillon pelätä mitään. Nyt syksyllä alkaneessa raskaudessa tiesin heti alusta asti, ettei kaikki ole niinkun pitää. Kävin varhaisultrassa hakemassa varmistuksen epäilyilleni ja oikeassa olin, keskeytynyt keskenmeno, alkio vastasi viikkoja 5+.

Nyt kun raskauduin uudelleen pian km:n jälkeen niin halusin päästä ajoissa katsomaan tilanne mahassa. Mielenrauha siis minullakin syynä. Ja hyvä, että kävin! Selvisi, että matkassa on kaksi alkiota, joilla molemmilla vahva syke! :Heartred Tämä ultra oli siis eilen, joten vuorokauden on tätä saanut sulatella, mutta mielenrauha kyllä haihtui savuna ilmaan! Nyt jännään sitten kaksosraskauden riskejä! :nailbiting:

Mutta silti liputan ultran puolesta! Nyt ainakin tiedän, että edellytykset onnistuneelle raskaudelle on olemassa :happy:.
 
Mie haluisin varhaisultraan kovasti. On kumma huoli tästä pienestä että onks kaikki ok..
Tää on meille jo neljäs lapsukainen et luulis rentona menevät mut jostai syystä ei o rentoo ootusta, hulta ja panikointia.. Ja ei o nyt ylimäärästä rahaa laittaa yksityiseen, ovat näköjää huimissa hinnoissa.
 
Kävin juuri perjantaina varhaisraskauden ultrassa yksityisellä mielenrauhan takia. Kaikki näytti olevan ok, kuunneltiin myös sykettä ja jäi tosi kiva fiilis. En halunnut odottaa vielä 4 viikkoa äitiysneuvolan ultraan, jos siellä olisikin selvinnyt raskauden olevan kohdun ulkopuolella tms. Kyllähän se maksoi (192e), mutta koin sen olevan koko rahan arvoista. Gynekologi oli myös todella mukava.
 
Perhe-Arteen ollaan menossa kun raskausviikkoja on 7+0 (parin viikon päästä). Edellinen raskaus meni kesken niin haluan mielenrauhan, np-ultraan on ihan liian pitkä aika. :angelic:
 
Mulla oli ennen raskautta niin epäsäännöllinen kuukautiskierto, että kun ensimmäistä kertaa soitin neuvolaan, neuvolan täti ensitöikseen varasi ajan varhaisultraan että saatiin selville miten pitkällä raskaus todellisesti on. Raskausviikkoja todettiin siellä olleen 8+6.
 
En käynyt esikoisen raskaudessa. En vieläkään ymmärrä miten selvisin ilman! Reilu puoli vuotta ennen esikoisesta plussausta minulla oli alkuraskauden keskenmeno rv 4-5 ja oireet näissä kahdessa raskaudessa olivat samanlaiset: kipu, turvotus ja paine alavatsalla. Vielä nt-ultraa ennen aamuvuorossa tärisin ja vatsa oli kuralla, kun jännitin ja pelkäsin pahinta. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!
Nyt jos vielä tulen raskaaksi, aion ehdottomasti varata ajan varhaisultraan. Sain esikoisen jälkeen viime vuonna taas varhaisen km rv 5-6, en usko että voin enää rauhassa odottaa nt-ultraan. Eihän se varhainen ultrassa käynti poista km mahdollisuutta myöhemmin, mutta oman mielenrauhan vuoksi..
 
Kolmannesta kävin eilen, toisesta pystyin malttamaan mieleni ja ekassa odotuksessa en edes tiennyt mahdollisuuksista. Eilen kävin siis Perhe-artella Helsingissä, koska se oli vielä suhteellisen järkevä hinta (79e) jotta sain mielenrauhan. Eikä kaduta. Ja niinkuin ihana kätilö kertoikin, että yleensä varhaisultrassa käyvät uudelleensynnyttäjät, koska ensiraskaudessa ei ole välttämättä niin tietoinen mahdollisista riskeistä, kuin seuraavassa. Tieto lisää tuskaa. Toisaalta pohdin ja punnitsin kovasti käymistä siitä näkökulmasta, että jos nyt kaikki on mallillaan, niin kestänkö jos jotain sitten sattuukin tulevaisuudessa. Mutta sen hetken helpotus ainakin ja ainahan se on ihana nähdä. Ja kyllä mulla on nyt ollut paljon rauhallisempi olo, kun kävin. Jos vielä joskus tulisi tarvetta, niin varmaan kävisin uudelleen :rolleyes:
 
En käynyt. Logiikkani mukaan kun se ei auta mitään, jos on mennäkseen kesken niin menee kuitenkin, ehkä jopa varhais- ja nt-ultrien välissä mikä olisi kauheinta kun luulee kaiken olevan hyvin. Mieluummin jännitän nt-ultrassa, kun tilastollisesti ollaan jo voiton puolella. Tokalla kertaa harhauduin kyllä katselemaan hintoja mutta maltoin mieleni.
 
Kävin. Historia sen verran raskas, että oli oikeastaan pakkokin käydä. Taustalla erittäin haastava rypäleraskaus ja pelkäsin, että sama toistuu taas. Jos olisin rypäleraskauden kohdalla käynyt varhaisultrassa, olisi tilanne selvinnyt heti ja olisin saattanut välttyä kuolemanvaaralta hätäleikkauksessa, puolen vuoden sytostaattihoidoilta, hiustenlähdöltä ja 24/7 krapulantunteelta. Lisäksi tuomioksi annettiin vaikeuksia raskautumisessa. Tästä jo 7 vuotta ja nyt odotan esikoista. Kaikki toistaiseksi hienosti. Jatkossakin menen ehdottomasti varhaisultraan.
 
Kävin. Historia sen verran raskas, että oli oikeastaan pakkokin käydä. Taustalla erittäin haastava rypäleraskaus ja pelkäsin, että sama toistuu taas. Jos olisin rypäleraskauden kohdalla käynyt varhaisultrassa, olisi tilanne selvinnyt heti ja olisin saattanut välttyä kuolemanvaaralta hätäleikkauksessa, puolen vuoden sytostaattihoidoilta, hiustenlähdöltä ja 24/7 krapulantunteelta. Lisäksi tuomioksi annettiin vaikeuksia raskautumisessa. Tästä jo 7 vuotta ja nyt odotan esikoista. Kaikki toistaiseksi hienosti. Jatkossakin menen ehdottomasti varhaisultraan.
Aikamoisen myllytyksen olet joutunut käymään. :sad001 En lainkaan ihmettele että tuollaisen jälkeen haluaa varmistaa ettei joudu kokemaan samaa uudestaan. Onneksi olet tällä kertaa onnellisesti raskaana. :Heartred
 
Olen menossa rv 7 varhaisultraan. Tätä hetkeä on toivottu ja odotettu jo kaksi (pitkää) vuotta ja raskaustestin jälkeinen ilo muuttui huoleksi hyvin äkkiä. Minulla on myös PCOS joka lisännee keskenmenoriskiä. Mielelläni maksan, jotta saan tietää kasvaako siellä jotain ja kasvaako se oikeassa paikassa. :) Tiedän, ettei tulevasta tiedä, mutta ainakin saadaan vähän lisätietoa.
 
Takaisin
Top