Käsityöt

Mulla ois kauhea into päästä jo neulomaan vauvalle jotain, mutta mulla on yks tilaustyönä vastaanotettu miesten neuletakki kesken, ja se pitäis tehdä ensin valmiiksi ennen kuin voi muuta aloittaa. :banghead:

Joku tuolla aiemmin kyseli olisko näyttää valmiita tuotoksia... Ehkä mä voisin laittaa tähän muutaman esikoiselle tekemäni neuleen ikään kuin inspiraatioksi ihan itsellenikin. Josko rupeis puikot viuhumaan oikein vauhdilla! :wink

Nää tulee siis toki vauvallekin käyttöön

27C38B36-8996-40D7-9C5B-780410220C47.jpeg

F9CDBEA0-194A-4D0D-BCCA-3EE810B3DFFD.jpeg
 
^ Voi vitsit kun on taito hyppysissä, aivan ihana :Heartred.

Kyllä mä jo hiukan odotan sitä aikaa kun nää pienet on isompia. Sitten jää ehkä aikaa tehdä käsitöitäkin taas hiukan. Nyt on kyllä niin hoppu koko ajan, että niissä pienissä junasukissakin on tekemistä saada valmiiksi ennen :dummy:. Tai sitten täytyy muuttaa asennetta. Käsitöiden tekeminen on ollut sellainen rentoutuskeino, mistä nautitaan ja mitä tehdään sitten kun kaikki muut asiat on ensin tehty valmiiksi. Ja nythän ei mikään ole koskaan valmista :wacky:.
 
^ Voi vitsit kun on taito hyppysissä, aivan ihana :Heartred.

Kyllä mä jo hiukan odotan sitä aikaa kun nää pienet on isompia. Sitten jää ehkä aikaa tehdä käsitöitäkin taas hiukan. Nyt on kyllä niin hoppu koko ajan, että niissä pienissä junasukissakin on tekemistä saada valmiiksi ennen :dummy:. Tai sitten täytyy muuttaa asennetta. Käsitöiden tekeminen on ollut sellainen rentoutuskeino, mistä nautitaan ja mitä tehdään sitten kun kaikki muut asiat on ensin tehty valmiiksi. Ja nythän ei mikään ole koskaan valmista :wacky:.

Mä tarvisin kyllä selkeesti aina välillä sellaisen hetken, että saa istahtaa alas neuleen ääreen. Ennen tuli neulottua valtavasti; tyyliin villatakki (koon 3 puikoilla) kolmessa viikossa. Nykyään tekeminen on armottoman hidasta, kun näitä ”vapaa”hetkiä on niin vähän. :arghh: Silti aattelen ettei ne hommat tekemällä lopu, joten parempi vaan välillä ottaa se pieni hetki ja neuloa muutama rivi. Saas nähdä miten mulle kahden lapsen kanssa käy.. :wideyed:
 
Mulla ois kauhea into päästä jo neulomaan vauvalle jotain, mutta mulla on yks tilaustyönä vastaanotettu miesten neuletakki kesken, ja se pitäis tehdä ensin valmiiksi ennen kuin voi muuta aloittaa. :banghead:

Joku tuolla aiemmin kyseli olisko näyttää valmiita tuotoksia... Ehkä mä voisin laittaa tähän muutaman esikoiselle tekemäni neuleen ikään kuin inspiraatioksi ihan itsellenikin. Josko rupeis puikot viuhumaan oikein vauhdilla! :wink

Nää tulee siis toki vauvallekin käyttöön

View attachment 72143

View attachment 72144

Pitkästä aikaa tulin tätä palstaa kuikkaamaan ja ai että mitä ihanuuksia! Oot todella taitava! :)
 
Mä sain myös yhdet sukat valmiiksi viimein vauvalle!! :hilarious: Oon keskittyny esikoiselle vaatteiden ompelemiseen, kun niille on tarvetta enkä kuitenkaan ehdi parin kuukauden päästä tehdä enää yhtää mitää.. Vauvalle en muuta oo tehny.. :shy: Vauvalle on niin paljon vaatetta ettei kannata. Jotkut pienemmät villasukat voisi vielä kutoa. Miehelle rupesin kutomaan sukkia, jotka lupasin joulupukin konttiin.
 
Hmm mun sukat tais mennä uusiks... oon sen verran uus kutoja että en tajua kuinka sukka muuttuu valmistuessaan... mulla on 3puikot ja Novita duo lanka ( pitäis olla sama kuin 7veljestä) nyt aloitin sukan 80 silmukalla ja sain n.10cm tehtyä (5cm joustinta ja 5cm sileää). Kyllä se nyt viel ylhäällä pysyy mutta kuinka tulevaisuudessa. Työkaveri kauhisteli tuota silmukka määrää. Hän ois kuulemma tehny sukat 52silmukalla joskus... ärsyttää kun on niin monia eri lankoja ja puikko kokoja ja sit vielä pitää osata valita oikean kokoinen sukka ja silmukka määrä ja ja ja mä meen jo ihan sekaisin
 
Joskus yritin kirjoneuletta 60 silmukalla ja nousin meni hyvin jalkaan mut se kirjoneule osa kiristi niin että tein siitä kissan lelun kun ei jalkaan enään mahtunu
 
Pitkästä aikaa tulin tätä palstaa kuikkaamaan ja ai että mitä ihanuuksia! Oot todella taitava! :)

Kiitos Taikapilvi! ❤️ Kohta saan postata lisää kuvia, sillä neuletakki ja housut vauvalle on viittä vaille valmiit. Tai sitten voi käydä kurkkaamassa mun neuleprofiilia ig:ssa. Se löytyy nimellä @lankamama. :bag: :hilarious:
 
Nii nuo koko taulukot on normaalille villasukalle... ei pitkävartiselle joka alkaa polven alapuolelta...
 
Hmm mun sukat tais mennä uusiks... oon sen verran uus kutoja että en tajua kuinka sukka muuttuu valmistuessaan... mulla on 3puikot ja Novita duo lanka ( pitäis olla sama kuin 7veljestä) nyt aloitin sukan 80 silmukalla ja sain n.10cm tehtyä (5cm joustinta ja 5cm sileää). Kyllä se nyt viel ylhäällä pysyy mutta kuinka tulevaisuudessa. Työkaveri kauhisteli tuota silmukka määrää. Hän ois kuulemma tehny sukat 52silmukalla joskus... ärsyttää kun on niin monia eri lankoja ja puikko kokoja ja sit vielä pitää osata valita oikean kokoinen sukka ja silmukka määrä ja ja ja mä meen jo ihan sekaisin

Kyllä toi 80 silmukkaa kuulostaa aika paljolta. Tietenkin riippuu paljon pohkeesta mihin sukka on menossa. Niin, ja tietenkin siitä käsialasta. Mitä puikkokokoa käytät? Voisit mitata neuletiheyden ja verrata sitä suositeltuun tiheyteen ja sitten valita puikkokoon sen mukaan. Eli käytännössä mittaat neuletilkusta (tai siitä sukasta, jota oot nyt tekemässä) kuinka monta silmukkaa sulle mahtuu kymmeneen senttiin. Jos siinä on enemmän kuin suositellussa tiheydessä (seiska veikassa/duossa 20s sileää neuletta = 10cm) ota isommat puikot, jos taas sulla tulee vähemmän silmukoita, vaihda pienempiin puikkoihin.

Samaten sinuna lähtisin vähän googlailemaan minkätyyppiset sukat on tavoitteena. Esim. hakusanoilla ”pitkävartiset sukat seitsemän veljestä” löytyy tosi paljon ohjeita, joista voit saada osviittaa omiin silmukkamääriin.

Noissa kirjoneuleissa usein (varsinkin tottumattomalla neulojalla) alkaa silmukkalenkit kiristämään. Silloin kannattaa pitää huolta ettei lenkit jää kolmea silmukkaa pidemmiksi ja sitoa niitä kiepauttamalla takana olevaa lankaa ja juuri neulottavaa lankaa keskenään ympäri. Samoin kirjoneuletta kannattaa tehdessään ”venytellä” ettei työ alkaisi kiristämään.

Joka tapauksessa tsemppiä hirmusti!
 
Sain vihdoin peiton virkattua valmiiksi :grin viimeksi olen tainnut virkata/neuloa esikoista odottaessa, eli en todella paljoa tee. Siksipä aika sekalainen erityylien kokeilu tästäkin tuli, youtube videoiden avustuksella :hilarious: käsiala toivottavasti paranee, jos enempi tekee :D
Onpahan ainakin ihanan lämmintä tuo merinovilla:Heartred

FAEA0E82-B300-459A-A2EE-9A9F69C21979.jpeg
 
Juu jätin omat sukat tauolle ja aloin tekeen vielä yhdet vauvan sukat sinne MLL n keräykseen.

Tuommoisen peiton on anoppi väsännyt pikkuiselle. Anoppi tehnyt myös esikoiselle samanlaisen mutta vihreän silloin kun esikko syntyi.

(Toivottavasti kuva tulee näkyviin kun oon ihan Uuno tän appin kanssa)
 

Liitteet

  • 1539499733619.jpg
    1539499733619.jpg
    78.6 KB · Katsottu: 35
Tein tässä välissä esikoiselle pipo-kauluri-setin. Vauvalle neuletakki on valmiina ja housut nappeja vaille valmiit. Tänään aloitin jo vauvan pipoa samalla kuosilla kuin tämä esikoisen. Kunhan saan napit ostettua ja ommeltua paikoilleen pääsen laittamaan kuvaa myös vauvan vaatesetistä. :)

7DADF081-4253-4884-B2E9-7D7360A3F335.jpeg
 
B29C2497-8B9F-4B31-AB1C-5F31054270A3.jpeg

En malttanutkaan vielä olla lisäämättä kuvaa, vaikka keskenhän nämä vielä ovat. Tumput ja sukat tulossa ja sitten kaikkien osien viimeistelyt. Eiköhän näihin kelpaa jouluvauva pukea, kunhan sinne saakka päästään.
 
Apua miten ihanat! Oot kyllä taitava. Onneks itsellä sukulainen joka osaa hieman vastaavia tehdä, itse kun saa sukan juuri ja juuri näyttämään sukalta.

Kiitos! :happy: Tää on sellainen mun ykkösharrastus, joka koukuttaa kyllä ihan satasella. :hilarious:
 
Takaisin
Top