Käsityöt

Lisään tän vielä tänne:

Onko kellään Paapiin kaavakirjaa? Siinä on se lapsen hame joka on tehty kiiloista ja resorivyötäröstä. Mietin voisiko siitä soveltaa aikuisen version. Oiskohan siitä raskaushameeksi jos tekisi sopivan leveän resorin? Mulla olis myös vanhoja farkkuja joista hameen vois tehdä.
 
Mä tarttisin niiden junasukkien ohjeen... jonkun järkevän! Nytkin nalle lankaa josta pitäs niitä vauvan sukkia tehä MLLn. Vähän ärsyttää kun kaikki jääny roikkumaan. Sain sentään esikon pienet vaatteet pois kaapista pyörimästä. Ja sielläkin pino housuja joissa polvet rikki :banghead:
 
ja miks ei muitakin kivoja inspiraation alkuja... kuitenkin nyt alkoi 1½kk loma ennen kunnon töiden alkua :grin
 
Mä tarttisin niiden junasukkien ohjeen... jonkun järkevän! Nytkin nalle lankaa josta pitäs niitä vauvan sukkia tehä MLLn. Vähän ärsyttää kun kaikki jääny roikkumaan. Sain sentään esikon pienet vaatteet pois kaapista pyörimästä. Ja sielläkin pino housuja joissa polvet rikki :banghead:

http://lankakorisekaisin.blogspot.com/2014/01/tsukutsuku-sukat-eli-junasukat.html?m=1

Mä teen tällä ohjeella. Mulla on vaan aika kireä käsiala, että olis ehkä voinut valita hiukan isommat puikot kuin mitä tässä neuvotaan. Tein muutenkin Tervomaan (lue teräosan, hiton ennakoiva :hilarious:) hiukan lyhyemmäksi, ettei vauva huku niihin :).
 
Tuo on tosi kaunis, mut ihan pienelle voi olla hankala pukea?
 
Mää oon aika laiska käsityöihminen. Innostun äkkiä ja innostus yleensä loppuu yhtä nopeaa. Ompelukone löytyy, mutta sillä ei juuri kauheasti ole muutaman vuoden aikana tullu ajeltua. Nyt kun päästään muuttamaan vois jopa jotaki yrittää ommellakki. Alotin kuitenki jossaki luomisen tuskassa unirievun teon. Teen valkoharmaan, niin käy vauvalle oli kumpaa sukupuolta vaan.
Tällä ohjeella teen: http://janitankatosista.blogspot.com/2015/06/vauvan-uniriepu-ohje.html?m=0
 
Mä olen aina ajatellut olevani superhuono käsityöihminen, ja niin periaatteessa olenkin, mutta muutama vuosi sitten innostuin neulomaan villasukkia ja sen jälkeen niitä ja lapasia on tullut tehtyä iso läjä eri mallisena. Nyt houkuttaisi jo aloittaa neulomaan jotain pienelle, ehkä vaikka joku viltti talvea ajatellen. Pitää mennä hypistelemään lankoja joku päivä ja etsiä sopivan helppo ohje, lomakin alkaa kohta niin olisi aikaa rentoutua neuloen :)
 
https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4920&cid=11
Mä tilasin mammalta tämän. Ajattelin kokeilla hupullista, on sitten kaapissa toinen kyllä huputon, jos tuo on ihan mahdoton. Langat ostin valkoisena, sopii sitten tytölle tai pojalle :grin.

Olis niin kiva itse kokeilla tehdä, mut tiedän että ei ehtisi valmiiksi asti ennen vauvan syntymää. Ei se käsityökorissa paljon lämmitä :rolleyes:.
 
05923ec80974c0d612b97124a53ba2cc

Oon piirtänyt kaavoja, vaikka mitään en oo ommellut valmiiksi. "Hiukan" on kokoeroa Paapiin ja Ottobren bodylla... Molemmat siis 56 cm. OBn kaava uusimmasta lehdestä (4/18 ). Paapii on kietaisu, OBssa on napit toisella olalla.
 
05923ec80974c0d612b97124a53ba2cc

Oon piirtänyt kaavoja, vaikka mitään en oo ommellut valmiiksi. "Hiukan" on kokoeroa Paapiin ja Ottobren bodylla... Molemmat siis 56 cm. OBn kaava uusimmasta lehdestä (4/18 ). Paapii on kietaisu, OBssa on napit toisella olalla.

Oih, jaksaispa jostain metsästää kaavat bodyn, kankaat ois jo valmiina:)
 
Hei ompelijat! Onko teillä ompelukone vai saumuri, vai molemmat? Mä haluaisin aloittaa ompelemaan mutta mitään konetta en omista, niin kumpi olis järkevämpi ekana hankkia jos tarkoitus on just vauvalle trikoovaatteita tehdä?
 
Hei ompelijat! Onko teillä ompelukone vai saumuri, vai molemmat? Mä haluaisin aloittaa ompelemaan mutta mitään konetta en omista, niin kumpi olis järkevämpi ekana hankkia jos tarkoitus on just vauvalle trikoovaatteita tehdä?

Pelkällä ompelukoneella onnistuu hyvin, jos vaan yhden koneen aiot ostaa. Mulla on molemmat ja tykkään kovasti. Pelkällä saumurilla on vaikeempi pärjätä mut sekin periaatteessa onnistuu joissain vaatteissa kyllä.
 
Mullakin on molemmat koneet, ja kyllä niitä molempia usein tarttee, kun muksuille vaatteita ompelee. Jos ompelee jokusen vaatteen silloin tällöin niin pelkällä ompelukoneella pärjää hyvin.
 
Mullakin on molemmat, tosin saumuri on halpis-singeri Hulluilta päiviltä ja maksoi jotain 150e. Ompelukone taas on peritty rotjake joka ei suostu tekemään siksakkia, eli tekee pelkkää suoraa, joko yhdellä- tai kaksoisneulalla. Haluaisin uuden, mut en raaski ostaa kun maksavat niin paljon ja sit ajattelen etten kumminkaan ehdi ompelemaan niin paljon. Mut olis kiva jos olis esim hunajakenno-ommel yms.

Kirkkaus, osta pari Ottebre- lehteä, vanhoja lehtiä saa heidän nettisivujen kautta. Ja uusin on varmaan vielä kaupassa, siinä oli ainakin tuo body ja housut ja huppari (housut ja huppari tais olla vasta 62 cm alkaen).
 
Mullakin on molemmat, tosin saumuri on halpis-singeri Hulluilta päiviltä ja maksoi jotain 150e. Ompelukone taas on peritty rotjake joka ei suostu tekemään siksakkia, eli tekee pelkkää suoraa, joko yhdellä- tai kaksoisneulalla. Haluaisin uuden, mut en raaski ostaa kun maksavat niin paljon ja sit ajattelen etten kumminkaan ehdi ompelemaan niin paljon. Mut olis kiva jos olis esim hunajakenno-ommel yms.

Kirkkaus, osta pari Ottebre- lehteä, vanhoja lehtiä saa heidän nettisivujen kautta. Ja uusin on varmaan vielä kaupassa, siinä oli ainakin tuo body ja housut ja huppari (housut ja huppari tais olla vasta 62 cm alkaen).

Kiitos vinkistä, täytyypä lähteä metsästämään :)
 
Voi kun osaisikin ommella ja tehdä itse vauvalle vaatteita ihanista kankaista :oops: itse osaan vain virkata, lähinnä vauvan vilttejä ja pehmoleluja joskus tehnyt. Jään kuitenkin seurailemaan jos hyviä ideoita tai inspiraatiota tästä ketjusta saisin :)
 
Helsingin seudulla asuvat neulojat/virkkaajat, tiedättehän Oulunkylässä ihan juna-aseman vieressä sijaitsevan lankamaailman, jossa on mielettömästi erilaisia lankoja. Langat ovat kyllä hintavia ja usein itsekin tyydyn Nalle-lankaan, mutta etenkin myssyissä ja käsineissä, suoraan iholle tulevissa neuloksissa käyn lankamaailmasta hypistelemässä pehmoisia ja kutittamattomia lankoja. Ja ainakin inspiraatio on taattu :happy: On siellä aina jokin tarjouskin menossa.
 
Mä ompelin joskus 15 vuotta sitten itselle kaikkee, mut siitä lähtien on kone pölyttynyt kaapissa. Nyt olis isompi asunto tulossa ja siellä mahtuisi taas pitämään konetta enemmän esillä. Josko sitä innostuisi! Mietin kanssa tuota saumurit. Kannattaisiko sellainen hankkia rinnalle? Missä erityisesti ja miten paljon siitä on hyötyä ompelukoneeseen verrattuna? Nimim. aika ja kärsivällisyys kortilla.
 
Takaisin
Top