Käsityöt

En saa nyt tähän kuvaa, kun herjaa että on liian iso. Mutta sainpa tänään aikaiseksi vihdoin pääteltyä kuusi paria villasukkia ja yhden vauvanpeiton. Sen vauvapeiton aloitin kun plussasin edellisestä eli heinäkuussa 2015. Kudoin sitä töissä kunnes jäin saikulle ja kotona ei enää tullutkaan kudottua. Eilen kaivoin sen vaatehuoneesta ja kudoin siihen viisi kerrosta ja päättely kerroksen. Yhdet noista villasukista on vauvalle pitkävartiset, sopivat esim kantorepussa oloon.
 
Joku ihmetteli missä työssä pääse torkuille (vastaus: toimistotöissä), minä ihmettelen missä töissä saa NEULOA?? :eek:
No kerran olin kesätöissä museovalvojana, silloin neuloin työaikana
 
Joku ihmetteli missä työssä pääse torkuille (vastaus: toimistotöissä), minä ihmettelen missä töissä saa NEULOA?? :eek:
No kerran olin kesätöissä museovalvojana, silloin neuloin työaikana

Mä olin opiskeluaikana töissä puhelinasiakaspalvelussa. Siellä tuli neulottua aina kun puhelin ei soinut, ja välillä myös asiakkaiden kanssa jutellessa jos oli sellainen asia johon ei tarvinnut tietokonetta. :)
 
Joku ihmetteli missä työssä pääse torkuille (vastaus: toimistotöissä), minä ihmettelen missä töissä saa NEULOA?? :eek:
No kerran olin kesätöissä museovalvojana, silloin neuloin työaikana

Mä otan torkkuja töissä sekä piirrän kaavat, leikkaan kankaat ja kudon. Mä ajan invataksia ja palkkaus on provisioperusteinen. Eli jos ei ole asiakasta, ei tule palkkaakaan, mutta sen odotteluajan saa käyttää hyödykseen :wink
 
Ruotsin nettikaupoissa olis ihania kankaita mutta ne postikulut. 15€?! Hyvä että raaskii maksaa kotimaassakaan 7€ postikuluja! :grin
 
Mä haluaisin itse vähän paremmin opetella ompelemaan. Olis kiva vauvalle tehdä kaikkea :) Paapiin, noshin ja Vimman kankaat ollu lemppareita. Mulla siis on myös tekijä, mutta tosiaan kun itsekkin vähän opettelisi :)
 
Ompelukone löytyy, mutta en niinkään osaa sitä käyttää vaikka mieli tekisi muutama vaate kappale tehdä. Enempi virkkaus ja neulominen on mun juttu ja molemmille pojille on sukkia yms tullut neulottua ja virkattua. ImageUploadedByVau Foorumi1525324123.010109.jpg kuopukselle tuli tuo Pätkis haalari tehtyä ja olikin kovassa käytössä. Varmaan jotain vaatetta tulee tehtyä tulokkaallekin.
 
Onko käsityökansa saanut pidettyä käsitöitään yllä?
Tääl on kyllä niin hommat seis ja saumuri on uusine kankainen pölyttymässä pöydän päällä. :facepalm:
Väsymys on vieny kaiken energian.
Odotan niin että olis taas jaksamista alkaa saumuroimaan.
 
Mulla myös on saumurit ja ompelukoneet pöydällä olleet käyttämättäminä taas jo jonkun aikaa. Vaikka energiaa tuntuukin olevan jo enemmän kuin muutama viikko sitten, en ole vielä ompelupöydän ääreen päässyt.. Sukkia vauvalle olen saanut vähän kudotuksi välillä, mutta lähinnä vapaa-aika on mennyt raksajuttujen miettimiseen.
 
Mun sukat on jääny kesä tauolle. Osa syy tää pahoinvointi ja helle ja osa syynä kaamea väsymys. Ja nyt vielä kun työt alkoi niin ei jouda edes ajatteleen sukka operaatiota...
 
Mä innostuin Untuvapakkaus nimisestä projketista jossa tehdään keskosille äitiys-/kotiutumispakkauksia. Eli oon neulonut ja ommellut hiukan muiden vauvoille, mutta en omalle. Tosin piirsin 56cm bodyn kaavan, joten ehkä omallekin tulee jotain :)
Pitäis opetella nepparinlaiton eka
 
Mullakin saumuri pölyttyy pöydällä ja kankaat on pesemättä... Ensin pitäis kyllä esikoiselle ommella isompaa ja sit vasta vauvalle.
 
Minäki neulon nyt normaalia vähemmän. Jotenki tuo istuminen tuntuu hankalalta, mieluummin seison tai makaan. Pitäis varmaan kehitellä joku systeemi että vois neuloo seisten :wink
 
Minäki neulon nyt normaalia vähemmän. Jotenki tuo istuminen tuntuu hankalalta, mieluummin seison tai makaan. Pitäis varmaan kehitellä joku systeemi että vois neuloo seisten :wink
 
No nyt tuli viesti että paketillinen unelmanihania double gauze-kankaita on noudettavissa :D Niistä aion tehdä esikoiselle kepeitä kesävaatteita ja vauvalle pehmoisia vaatteita myös. Voi voi kun ei jaksa enää lähtee kilsan päähän hakemaan pakettia... Ihan tajutonta tää väsymys vaikka tänäänkin nukuin 3h päikkärit :confused:
 
Tuonne hankinta-ketjuun jo kirjoittelinkin että kaavoja jo piirtelin vauvan vaatteille. Nyt vaan pitäisi kaivella kankaita esiin jos sopivia löytyy. Ensi maanantaina näyttää olevan taas tappavan tylsä aamu tiedossa töissä (vuoro alkaa 05.00 ja yleensä silloin ei tapahdu mitään ensimmäiseen tuntiin -puoleentoista, mutta päivystysvelvollisuuden vuoksi on pakko olla kopilla), joten siihen voisi muutamat kangaspätkät ottaa mukaan.
 
Aloin tänään tekemään itselle kietaisuhametta mutta väsähdin kankaiden leikkuun jälkeen. Yritin ensin etsiä kaupoista sopivaa hametta mikä soveltuis kasvavan mahan tarpeisiin mutta en löytäny mitään. Suurin ongelma oli nykyinen maxihamemuoti kun olen niin lyhyt että olis pakko niitä lyhentää. Äitiysvaatteet on näköjään myös yllättävän kalliita niin säästää kyllä paljon jos edes jotain tekee ite. Katotaan jos huomenna olisi energiaa jatkaa hameprojektia :)
 
Mulla ois hirvee hinku ruveta ompelemaan jotain vaatteita esikolle ja tälle meidän pikku "roskalle". Ainoa ongelma on että mulla ei oo konetta eikä kankaita eikä ideaa. (Eikä taitoakaan) :hilarious:
 
Nostelenpas tätä ketjua kun ärsyttävästi nuo ”höpöalotukset” tiputtaa näitä toiselle sivulle ja piiloon..

En oo tainnu tänne mitään kirjottaakaan, ku en oo tippaakaan käsityöihminen, en oo yksiäkään villasukkia eläessäni kutonu ja meillä mies hoitaa esim verhojen lyhentämisetkin :hilarious:
 
Takaisin
Top