Käsityöt

Onko sulla Papuska omat kangaspuut? Voi ku ihanaa! Mäki oon haaveillu, että kun saadaan talosta tuo yksi kämppäkin vielä valmiiksi, niin etsin sinne kangaspuut. Viimeksi olen jotain mattoa kutonut 20 vuotta sitten, joten ei kovin tuoreessa muistissa :grin

Ei oo omia, mut käyn tuossa parin korttelin päässä kansalaisopiston tiloissa kutomassa. :) Meille kyl mahtuis puut ja anoppi on jotkut naapuriltaan saadut pistänyt mulle jemmaankin, mut vielä en oo oikein päässyt siihen vaiheeseen ajatuksissani et ne tulis meille. Rakastan kyllä kutomista, mut puut vie hirveesti tilaa ja sit pelkään että mä sekoon ja rupeen armotta välineurheilemaan harrastuksen kanssa. Toistaiseksi oon todennut että riittää kun käyn kursseilla ja voin siellä mielin määrin kutoa. Ja mikä parasta 2-vuotias pääsee myös osallistumaan näin. ❤️

D490B0C4-8DC1-4326-B68C-8BF916E2F5A8.jpeg
 
Mä haluaisin oppia kutomaan, mutta en ole saanut aikaiseksi mennä kurssille. Ilmeisesti kurssit on aina täynnä myös.
Olis mahtavaa joskus kutoa oma kantoliina [emoji173]

Noniin, löysinkin kivoja äitiysvaatteiden kaavoja Jujunan sivuilta. Vielä en uskalla ostaa, toisaalta ei kannata odottaa liian pitkään kun mulla aina menee ompelussa pitkään kun ehtii aina vaan sauman kerrallaan :D
 
Joo tänne paljon kuvia kunhan saatte valmiiksi, inspiraatiota ja intoa itsellekin! Käsityöt kiinnostaisi ja itse tehdyt vaatteet erityiset, mutta joka asiassa apuna oleva 1v rajoittaa ne vain uniaikaan. Neulomisen aloitin esikoiselle sukilla syksyllä, niitä varmasti lisää tulee. Äidin vanha ompelukone pari kk sitten kaivettu kaapista, mutta käyttöön asti ei vielä ole päässyt. Samoin tilasin kaavoja, mitkä nätisti vielä on paketissa. Vanhassa mummolassa olisi kangaspuut, uskaltaisikohan niitä kesällä testata - viimeksi ala-asteella mummon kanssa niillä kutonut räsymattoa.

Eikös se hyvin suunniteltu ole puoliksi tehty... :woot:
 
Mä haluaisin oppia kutomaan, mutta en ole saanut aikaiseksi mennä kurssille. Ilmeisesti kurssit on aina täynnä myös.
Olis mahtavaa joskus kutoa oma kantoliina [emoji173]

Mäkin haluaisin oppia kutomaan oman kantoliinan! Mutta en tiedä miten pääsisin kurssille, kun on tuo taapero. Pitää tyytyä shoppailemaan. Mun täytyy tunnustaa, että ostin tälle tulevalle vauvalle jo pari kantoliinaa valmiiksi ennen plussausta, hups!

Mä en osaa ommella kunnolla, mutta neulomisesta ja virkkaamisesta tykkään! Talvivauvalle voisi kyllä jotain söpöä pientä neuloa sitten syksyllä. :)
 
Tuo ompelutaito ois kyllä mahtava, kun vois ite tehdä vaatteita. :rolleyes: Sitä ei valitettavasti oo mutta neulomista harrastan. Lähinnä tullut tehtyä sukkia, tumppuja ja pipoja. Vauvoillekin tullut tehtyä jonkin verran, kun niitä lähipiirissä ollut useasti. Tulevalle pikkuselle haluaisin opetella tekemään ainakin viltin ja mahdollisesti unipussin tai vaatteita. Ihanaa päästä tekemään joskus omallekin. :love2
 
Mä aloin tekemään tälläista peitettä. :)
b12514623f1b52724418026bf3a5746c
 
Vähemmän käsistään taitaville (kuten minä :hilarious:), sopivaa DIY puuhaa ovat myös mm. silikonihelmistä tehdyt imetyskorut, tuttinauhat ja purulelut. Jonkinlaisen mobilen ajattelin myös väsätä. En tosin uskalla tehdä tai ostaa MITÄÄN ennen kuin ollaan selvästi pidemmällä ja "varmemmilla vesillä".
 
Vähemmän käsistään taitaville (kuten minä :hilarious:), sopivaa DIY puuhaa ovat myös mm. silikonihelmistä tehdyt imetyskorut, tuttinauhat ja purulelut. Jonkinlaisen mobilen ajattelin myös väsätä. En tosin uskalla tehdä tai ostaa MITÄÄN ennen kuin ollaan selvästi pidemmällä ja "varmemmilla vesillä".

Mä suosittelen kans noiden tekemistä ite!
Tein meiän neloselle imetyskorun ja tuttiketjun.
Paljon niitä nyt tuntuu olevan myynnissäki mutta ite tekemällä tekee selvää säästöä! :wink
 
Noi kaupan tuttiketjut on mun mielestä ihan törkeän kalliita siihen nähden, mikä työ siinä on, kun itse tekee. Oon tehnyt niitä omalle muksulle ja lahjoiksi valmiista nauhasta ompelemalla ja muutamia myös neulonut. Mulla on aivan ihana alennuksesta ostettu kirja, missä on ohjeita erilaisten nauhojen ja reunapitsien neulomiseen (nimenomaa neulomiseen, inhoan virkkausta)! Voin vinkata sen nimen täällä, kun pääsen kotiin.
 
BCB559EA-8A1C-4A9D-B4E8-92D4000A25DD.jpeg
Tällaisen setin tein ystävän maaliskuussa syntyneelle vauvalle. Jotain tän tapaista ainakin teen varmasti omallekin tyypille. ❤️
Just nyt mulla on työn alla juuri tuon samaisen vauvan isälle samasta langasta ja kuosilla neuletakki. Isä nimittäin ihastui vauvan takkiin ja halusi tiimiasun. :hilarious:
 
View attachment 68231
Tällaisen setin tein ystävän maaliskuussa syntyneelle vauvalle. Jotain tän tapaista ainakin teen varmasti omallekin tyypille. [emoji173]️
Just nyt mulla on työn alla juuri tuon samaisen vauvan isälle samasta langasta ja kuosilla neuletakki. Isä nimittäin ihastui vauvan takkiin ja halusi tiimiasun. :hilarious:

Wau, aivan upea asu! [emoji173]️ Onnekas ystävä :)
 
Mamuli ihanat! :love7 Mä oon kattelu tätä samaa kangasta mut pinkkinä. En oo vaa saanu aikaseks vielä tilalta. :rolleyes:
 
Mamuli ihanat! :love7 Mä oon kattelu tätä samaa kangasta mut pinkkinä. En oo vaa saanu aikaseks vielä tilalta. :rolleyes:
Mulla on tota myös pinkkinä :D siitä oon tehnyt esikoiselle myös housut, pipon sekä rusettipannan :)
 
Oiiii mulla olis kans tarkoitus tehä siitä tytöille pipot ja huvit. :happy: Nyt en saa vaa mitää aikaseks.
Joka päivä kattelen tota saumuria mut siihen katselu asteelle se sit jääkin ku on väsynyt.
 
Takaisin
Top