Käsityöt, askartelu ja sisustus

Yritän tehdä vanhat keskeneräiset työt nopeasti pois alta ja sen jälkeen aloittaa ihan uusia vauva-aiheisia juttuja. Kastemekko nimiäisiin olisi aivan ihana tehdä itse vaikka olen varma, etteivät mun taidot siihen riitä. Unipussi, pipot, sukat sekä lapaset ovat ehkä realistisempi suunnitelma. Ja unipesä...
 
Mä aloitin kutomaan peittoa :) Vaatteiden ompelua koitan vielä malttaa vähän aikaa.
 
Mä oon neulonut kaksi vilttiä ohuesta puuvillalangasta kummilapsille ristiäislahjaksi ja molempia tehdessä ajatellut, että ei kyllä enää ikinä kun on niin hidasta ja työlästä. Mutta kai se on nyt vielä pakko omalle neuloa :Heartred :)
 
Kuulostaa ihanalta ku osaatte tehdä itse kaikenlaista. Mä en oo yhtään käsityöihminen :meh: mutta oma äitini ja tätini sekä muita läheisiä on niin eiköhän sieltä jotain tule :wink
 
Oon tehnyt jo viltin ja villasukat, sitten enää pitäisi päättää mikä on seuraava projekti :angelic:

Villatakin kaikki osat olis valmiina, jos vaan saisi mielenkiinnon vielä kokoamaan takin, paha tapa alottaa uus ennenku vanhat työt valmiina:)
 
Oon tehnyt jo viltin ja villasukat, sitten enää pitäisi päättää mikä on seuraava projekti :angelic:

Villatakin kaikki osat olis valmiina, jos vaan saisi mielenkiinnon vielä kokoamaan takin, paha tapa alottaa uus ennenku vanhat työt valmiina:)
Sama juttu tuolla ois villapuku ja pipo päättelyä/ kokoamista vaille valmiina. Kohta on peitto melkein valmis.
 
Mua kiinnostaisi myös. Voisi ihan periaatteessa kokeilla tehdä jos siedettävän helppo kaava löytyy :)

Me kestovaippaillaan. Mulla nyt sattuu kaikki olemaan valmiina esikoisen jäliltä. Yritin tehdä muutaman vaipan itse mutta meillä tuppasi falskaamaan vaipat lahkeista kun poika oli niin laiha luikku. Sitten löysin Imse Vimsen vaipat joissa oli lahkeissa lisänä sellainen kosteussuoja. Päädyin sitten hankkimaan niitä lisää enkä edes yrittänyt ommella.
 
Koskaan en oo mikää käsityöihminen ollu, vaikka välillä yrittänykin. Viime syksynä kuitenkin innostuin kaverin muksulle virkkaamaan lahjaksi peittoa, niin kai se ois sit omalleki tehtävä :D lankoja on tullu kyllä hamstrattua vaikka kuinka paljon, vieläkö sais virkkuukoukun kätee
 
Mä ajattelin tehdä vauvalle ainakin leikkimaton ja ehkä myös -kaaren itse ompelemalla. Sit varmaan myös erilaisia rapinaleluja ja vaunulelun yms... Osaan itse jotenkin ommella, mutta mun äiti on ihan ompelija, niin saapi autella sitten hädässä. :)
 
Tuun lokakuisten puolelta tänne pöliseen, kun siellei oikein tunnu käsityö ihmisiä olevan :D (La mulla 22.10 niin voi syntyäkin vasta marraskuussa).

Ostin/käyn huomenna ostaan torin kautta bb:n sitterin ja ajattelin tehdä siihen itse uudet päälliset :) ompelen ite paljon ja oon jotaki leikellyt vauvalle vaikka sukupuolesta ei ole vielä tietoa. Varmaan rakenneultran jälkeen sekoan ja ompelen koko kangaskaapin tyhjäksi (se oiski suoritus) :rolleyes:
 
Vesisateet tulossa ja se tarkoittaa sitä, että käsityöt voidaan taas aloittaa! Minkä verran harsoja olette yleensä tarvinneet? Taitaa tulla edullisemmaksi tehdä itse, kuin hankkia valmiina... Ja jos teillä olisi vielä vinkata joku kangaskauppa, jossa olisi hauskoja kuoseja harsokankaissa, niin olisin kiitollinen!
 
Vesisateet tulossa ja se tarkoittaa sitä, että käsityöt voidaan taas aloittaa! Minkä verran harsoja olette yleensä tarvinneet? Taitaa tulla edullisemmaksi tehdä itse, kuin hankkia valmiina... Ja jos teillä olisi vielä vinkata joku kangaskauppa, jossa olisi hauskoja kuoseja harsokankaissa, niin olisin kiitollinen!

Hei tää kiinnostaa muakin. Noiden ompelun pitäis olla ainakin iisiä :)
 
Vesisateet tulossa ja se tarkoittaa sitä, että käsityöt voidaan taas aloittaa! Minkä verran harsoja olette yleensä tarvinneet? Taitaa tulla edullisemmaksi tehdä itse, kuin hankkia valmiina... Ja jos teillä olisi vielä vinkata joku kangaskauppa, jossa olisi hauskoja kuoseja harsokankaissa, niin olisin kiitollinen!

Ainakin nappinjalla on ihanan värisiä :) muistaakseni eurokankaassa on ollut ainakin joskus ihan kuviollista. Ite sain työkaverilta uutta harsokangasta kiitettävän määrän. Valkoista, pohdin et värjäiskö osan tai sit painelis perunalla jotain kuvia :)
 
Mä ajattelin hankkia kuviollista pukluharsoiksi ja valkoista vaippoihin. Eivät ainakaan sit sekoitu. Tavoitteena olis käyttää kestovaippoja ja niissä harsoja, mut saa nähdä miten todellisuudessa käy...
 
Käsityöt ois niin mun juttu, jos vain löytäisin jostain aikaa siihen. Esikoista odottaessani tein hänelle kaksi jumpsuittia, kun ei kesäaikaan kaupasta mistään löytynyt ja jotain lämpimämpää piti olla laitokselta lähtiessä. Toisessa jumpsuitissa oli häntäkin ja kuosissa luita. :D oli ihanaa ommella! Kunhan selviää kumpi on tulossa, niin voi alkaa taas sormet syyhyämään... :)
 
Mä ompelin viikonloppuna muutamat pussilakanat ja torkkupeiton vauvalle.

Nyt pitäis vielä löytää into neulomiseen tai virkkaamiseen, noh ehkä syksymmällä sitten.
 
Mä olen antanut itselleni luvan alkaa neuloa rakenneultran jälkeen, eli torstai-iltapäivänä taidan laittaa jonkinlaisen projektin tulille. :)
 
Takaisin
Top