Käsityöt, askartelu ja sisustus

Cara*

Sanavalmis juttuseppä
Marrasmammat 2018
Kesä-äidit 2020
Tänne ohjeita ja kuvia. :happy:
Vielä en uskalla ostaa mitään, mutta ehkä voisin alkaa jo tekemään jotain juttuja itse... Miehellä onnistuu puutyöt, joten vinkit niihinkin kelpaavat. :gen045
 
No siis nämä perinteiset junasukathan ovat loistavat https://www.taitoep.net/muut/junasukka-ohje.

Tein viime vuoden loppupuolella miehen veljenpojalle toukkapussin tällä ohjeella: http://vanuttunutvillasukka.blogspot.fi/2015/05/toukkapussi.html.

Suosittelen kovasti sivustoa Ravelry.com (maksuton, mutta vaatii rekisteröitymisen). Suomenkielisiä vauvaneuleohjeita näyttäisi olevan 1 099 https://www.ravelry.com/patterns/se...y&view=captioned_thumbs&sort=recently-popular. Englanniksi vauvaneuleohjeita näyttäisi olevan 61 891, joten on kyllä mistä valita, jos englanti taittuu. :) Osa ohjeista on maksullisia.

Drops Designilla on myös ilmaisia suomenkielisiä ohjeita, ei vaadi rekisteröitymistä: https://www.garnstudio.com/search.php?action=browse&c=3&lang=fi.
 
Muokattu viimeksi:
Itse ostin jo pari kangasta josta ajattelin ommella uudelle tulokkaalle vaatteita :) Myös ajatuksena olisi tehdä neuloa villapuku sekä samaan settiin pipo, tumput ja sukat. Näitä pieniä vaatteita on kiva tehdä kun tulee nopeasti valmiiksi.
 
Täällä myös yksi käsityöihminen. Haaveena olisi opetella tekemään esikoiselle trikoopipo ja body. Vinkkejä helpoista kaavoista (ja joita on myös helppo suurentaa) otan mielelläni vastaan :)
 
Mie ole opetellut kutomaan nyt ihan muutama vuosi sitten. Ja voi että mitä ihania ohjeita netti onkaan pullollaa :) kauhee kiire saada edellinen työ valmiiksi että saa alottaa uuden. Ainut vaan että työt haittaa tätä harrastusta :D
Nyt olen opetellut myös virkkaamaan ja ensimmäiset turvalonkerot ovat valmiina pikkuiselle. Ja eilen sain virkatun kirahvin valmiiksi.
 
Kasa lankoja ostettu... Ja nyt kun kerroin äidilleni vauvauutiset, niin olen varma että puikot lähtivät/lähtevät piakkoin heilumaan... :Heartred
 
Täällä myös yksi käsityöihminen. Haaveena olisi opetella tekemään esikoiselle trikoopipo ja body. Vinkkejä helpoista kaavoista (ja joita on myös helppo suurentaa) otan mielelläni vastaan :)

Paapiilla on tosi kiva kaavakirja. Siitä löytyy muutakin trikoovaatetta. Body ja pipokin siitä löytyi. Ja ei tarvii suurentaa erikseen kun ne kaavat on sarjoitettuja.
 
Mukavaa, täällä on paljon käsityö ihmisiä :) Itse olen tähän saakka lähinnä neulonut suvun aikuisille villasukkia ja virkannut mattoja.

Nyt täytyy laajentaa osaamista vähän pienempiin tuotteisiin :D Pikkuiset sukat ja myssyt valmistuu varmaan ihan hetkessä :)
 
Onko kenelläkään kokemusta kestovaipoista & niiden tekemisestä itse? Mä itse olen atoopikko ja hieman pelkään sen periytymistä. Mietin, et kestovaipat voisivat olla ihoystävällisempi vaihtoehto ja kun ompelukonekin löytyy, niin voisihan noita kokeilla.
 
Onko kenelläkään kokemusta kestovaipoista & niiden tekemisestä itse? Mä itse olen atoopikko ja hieman pelkään sen periytymistä. Mietin, et kestovaipat voisivat olla ihoystävällisempi vaihtoehto ja kun ompelukonekin löytyy, niin voisihan noita kokeilla.

Mua kiinnostaisi myös. Voisi ihan periaatteessa kokeilla tehdä jos siedettävän helppo kaava löytyy :)
 
Jostain luin, että Tiina Törnströmin kirja Vaippailmiö voisi olla hyvä lähtökohta kestovaippojen tekemiseen. Näyttäisi olevan meidän kirjastossa ja myös vapaana tällä hetkellä.
 
En ole tehnyt, mutta esikoiselle käytin lähes koko ajan. Kuopuksella osan ajasta. Nyt kolmannen kohdalla yritän taas aktivoitua.
 
Mä alotin jo tälleen hyvissä ajoin tekemään vilttiä vauvalle. Esikoisen aikaan alotin puolivälissä raskautta ja sain viikkoa ennen laskettua valmiiksi kun unohdin sen välillä niin aattelin nyt olla ajoissa :D
 
Muutin hieman otsikkoa, eli askartelu on nyt lisätty joukkoon. :happy:
Onko kukaan vielä hankkinut vauvakirjaa? Mietin sen tekoa itse. Kuvia, tapahtumia ja tärkeitä päivämääriä odotusajalta ja pientä päiväkirjaa. Onko joku sellaisen jo tehnyt tai aloittanut?
 
Muutin hieman otsikkoa, eli askartelu on nyt lisätty joukkoon. :happy:
Onko kukaan vielä hankkinut vauvakirjaa? Mietin sen tekoa itse. Kuvia, tapahtumia ja tärkeitä päivämääriä odotusajalta ja pientä päiväkirjaa. Onko joku sellaisen jo tehnyt tai aloittanut?

En ole vielä hankkinut, mutta hankintalistalla on :) Käsityönä tehty olis tietty ihana, vois tuunata just mieleisekseen, mutta tyydyn varmaan perinteiseen. Mulla itsellä ei lapsena ollut omaa vauvakirjaa. Nyt omalle esikoiselle haluan ehdottomasti sellaisen :)
 
Mä ajattelin tehdä päiväkirjaa viikko viikolta. Päivämäärät milloin positiivinen testi on tehty, milloin on kerrottu uutinen kenellekin, kuvia ekoista hankinnoista, kuvia neuvolasta, ultrasta, jne jne. Mulla on albumissa kuvia äitini odotusajalta kun hän odotti minua: oma neuvolakortti, synnytyssairaalan laput, ekat junaliput ja lentoliput, kuvia joka reissusta ja vieressä päivämäärät ja tarinat. On tosi ihana ja haluaisin tehdä saman, mutta myös odotusajalta. Vauvakirjoja olen jo selannut, mutta kun jokaisessa on hyvät puolensa ja haluaisin ne kaikki kivat ideat samaan...
 
Takaisin
Top