Käsityöpiiri

Kiitti Muruliini! :) Ite opettelin virkkaamaan kohta 2 vuotta sitten. Äitini opetti perusteet eikä aikaakaan kun olin ostanut omat virkkuukoukut ja langat ja katsellut netistä valmiiksi kaikenlaisia ohjeita, joita halusin kokeilla. :joyful: Youtube on tosi hyvä apu, siellä on videoita erilaisista silmukoista. Virkkaus on mun mielestä helppoa siksi, kun siinä ei erilaisia silmukoita ole niin paljon ja koukulla on yleensä vain 1 silmukka kerrallaan. :)
 
Mulla on tuo tärkeempi käsi melko tunnoton, mutta onneksi ompelu ei oo ihan niin yksipuolista rasitusta kropalle. Yksi synnytystä edistävä juttu "piti" olla projektin aloittaminen. No, valmiiksihan se tuli. Nyt vaan toivotaan, että tyttölupaus toteutuu :)
ImageUploadedByVau Foorumi1479628496.958473.jpg
Katjusha rv. 40+3
 
Ei taida olla äideillä nyt paljon aikaa käsitöille kun täällä on hiljaisempaa? :angelic:
Itelläni on ainskin 4 projektia kesken. Serkku saa lapsen ensi kuun tienoilla niin hänen vauvalleen ryhdyin tekemään junasukkia (vaikka valmistuukin sikahitaasti ku ei tahdo ehtiä). Jouduin jättämään maton virkkauksen ja kaksien illasukkien tekemiset kesken. Joo, en yhtään hamstraa noita keskeneräisiä hommia. :hilarious:
Vauvallekin ryhdyin tekemään ainaoikein-peittoa, mutta mieli on muuttunut ja luultavasti purkaan koko höskän jossain välissä ja väsäilen langoista isoäidinneliöitä ja niistä päiväpeiton sitten pinnikseen. Virkkaaminen on nopeampaa ku saan tehä sitä luontaisemmalla kädellä eli vasurilla ja piti terästää taitoja ohjeilla, kun viimeksi virkannut yläasteella pienen liinan. Ohjekuvat kun on helppo kääntää peilikuvaksi. Tiedä sitten miten käy, jos monimutkaisempia töitä.
 
Mulla on ollu vain "ikäviä" tarrojen vaihtoja kestovaippoihin. Itselleni tein kietaisumekon lomaa ja kesää varten. Kyllästyttää nämä iänikuiset H&M-imetystopit ja -paidat.
Vauvalle tein kaksi bodya kokoon 74, piirsin kaavat kaupan tuotteesta.
ImageUploadedByVau Foorumi1493110657.537396.jpg
Trikoita on odottamassa inspiraatiota :) Kaavoja vaan ei oo paljon mihinkään eli pitää viritellä.
 
Maatuska83, joo vasenkätisen on mielenkiintoista katsoa ohjeita ... Itse virkkaan vasemmalla mutta neulon oikeakätisen mukaan. Olin joskus sijaistamassa käsityötunnilla, ja oli ihana neuvoa perussilmukoita molempikätisille alakoululaisille... Ainakin olin hidas, että pysyivät mukana :) !
 
Maatuska83, joo vasenkätisen on mielenkiintoista katsoa ohjeita ... Itse virkkaan vasemmalla mutta neulon oikeakätisen mukaan. Olin joskus sijaistamassa käsityötunnilla, ja oli ihana neuvoa perussilmukoita molempikätisille alakoululaisille... Ainakin olin hidas, että pysyivät mukana :) !

Teen ite kans just samalla lailla virkkaamisen ja neulomisen suhteen! :laughing002
 
Onko kukaan muu ehtinyt käsitöitä tehdä? Täällä hitaasti eteni, mutta valmiiksi tuli villavaippahousut. Jämälangoista sain nämä neulottua. Nyt on kolmet housut lanoliinitettavana. Kahdet omatekemät ja yhdet siskon.
View attachment 58227

Ompa hienot pöksyt :-) onko nuo villaiset kuumat nyt kesällä?

Ite oon muutamia ompelujuttuja kerinnyt tekemään, mm. ystävän tulevalle pienokaiselle tein unipesän :-)
 
c7f0e96dd942c6346389b96ef14d5de7


Tälläinen unipesä tuli tehtyä. Nyt myös ostin kirpparilta vimman lettikangasta josta meinasin väsäillä housuja :-D
 
Ompa hienot pöksyt :) onko nuo villaiset kuumat nyt kesällä?

Ite oon muutamia ompelujuttuja kerinnyt tekemään, mm. ystävän tulevalle pienokaiselle tein unipesän :)
Kyllähän villahousu vähän lämmittää, mutta vaihtoehto on hengittämätön laminoitu kuorivaippa. Tykkään, että on parempi vaihdella matskuja, niin ei tuu hikinäppyjä :) Hahtuvalangasta tmv. tehtynä tuote on yllättävän ohut ja "reikäinen", että ei uskois mitään kosteutta pitävän. Vaan hyvin kyllä pitää!
 
Ite oon saanut aikaiseksi vain serkun tuoreelle poikavauvalle Baby woolista mintunvihreät junasukat.
 
0e0d0e915acdb0cfa1fd981b6c2c00c9


Noniin, tein iltapuhteena typykälle lettipöksyt. Kaavat piirsin ite valmiista polarn o pyretin housuista. Saa nähä huomenna kui ne istuu jalkaan mutta oon ihan tyytyväinen niihin :-) vielä jäi lettiä paljon käytettäväks ni saa tehä muutakin mukavaa siitä!
 
Hirmuinen inspiraatio jos vaan olisi enemmä aikaa.. kun mieskin kotona ni tulee tehtyä isompia 'kotihommia' eli remppoja pois aina kun neiti nukkuu.. ostin hirmuisen kasan paapiin trikoita mistä teen kahden ystävän vauvoille maailmaantulo vaatetta ja sit omalle kaikkee mukavaa myös. Ihania kuoseja paapiilla on!
 
Tiimpuu, oletko kokeillut ostaa "sikaa säkissä" Paapiilta? Katsoin, että hauska tarjous 40,00€..
Olis kiva tehdä "jotain", mutta usein jäänyt kankaan hankinnan tasolle :)
 
Olisin varmaan ostanut tuon sian säkissä mutta viime viikolla oli 'ei oota'. :-) hauska idea kyllä myydä pakan viimeiset pätkät :-)
 
Mie en oo yhtään käsityöihminen, en niin millää tavalla. Teininä tuli neulottua ja ommeltua jonkun verran mut niitä taitoja en pitäny yllä ja se harmittaa. NOSHilla olis ihania kankaita mutkun ei osaa ommella...
 
Olisin varmaan ostanut tuon sian säkissä mutta viime viikolla oli 'ei oota'. :) hauska idea kyllä myydä pakan viimeiset pätkät :)
Edelleen possupussissa ei-oota, mutta lähdin silti muuten ostoksille. Katsotaan, missä välissä pääsen tekemään. Kooksi otan 80,nyt menossa 68-74. Tulevana talvena varmaan menee sit se 80 hoikalla tytöllä. Itse kun tekee, niin pystyy huomioimaan oman lapsen mittasuhteet.
 
Onko kukaan muu ehtinyt käsitöitä tehdä?
View attachment 58227
Mä oon aloittanut 2 virkkausprojektia. Vauvalle mekko ja kaikille lapsille yhteinen napsumatto (pilttipurkin kansiin virkkaukset päälle ja lopuksi yhdistän, tulee matto joka napsuu jalkojen alla). Odotan innolla, mitä marraskuinen tuumaa napsumatosta. :D Kunhan se nyt joskus valmistuu, on aikamoinen homma. :)
 
6dbfabbcdd4bd66355d2443279c3280e


Tämmöisen neuletakin mallin löysin käsityölehtieni kätköistä. Kai se hyvin menee kun en ole ennen sukkia/vaippoja isompaa tehnyt. :P
Lankana tulee olemaan Novitan cotton soft color ja värinä pinkki. Pitää toki tehä koetilkku niin näkee minkälaista kuviota tekee.
 
Takaisin
Top