Käsitöitä

Mä oon tehnyt vauvalle ja kavereiden vauvoille superyksinkertaisia pipoja. Neulonut vain tasoneuleena suorakaiteen muotoisen palan, jonka ommellut kahdelta sivulta kiinni myssyksi. Tulee ihan hauska, kun näyttää, että päälaelle tulee pienet korvat. Lankana Novita Hile.
 
Muokattu viimeksi:
Mullakin olis hirveä kasa noita neuleita ja virkkuutöitä, joista vois ottaa kuvia. Tuo Onnelin korvapipo kuulostaa kivalta. :)
 
Minä tein esikoiselle ja sen serkulle ja kaverin tytölle aikanaan unipussit. Ompelin ihanasta fleecestä pussin, jossa ns. potkuhaalarin yläosa napeilla ja alaosa kuin päärynän muotoinen pussi. Sisälle tuli puuvillainen vuorikangas. Innostuin, kun tajusin miten ihania fleecekankaita on vauvoille olemassa. Poikien vaalean sinisiin pusseihin ompelin myös Paavo pesusienen tekstiilikuvat rintaan, tytön pussi oli oranssia kukkafleeceä kokonaan.

Sen jälkeen en ookaan saanut muuta aikaan, kuin silittää liimapaikkoja pikkupojan rikkinäisiin housunpolviin ;D
 
nyt on pojalle villapaita puikoilla, mahdollisimman yksinkertainen ohje ja 4 pyöröpuikot. saa nähdä miten tämä lähtee etenemään, optimistisesti teen kokoa 86 eli heti käyttöön, toivoen ettei tämä projekti venähdä. lankana novitan uusi 100 % suomivilla, värin valitsi mummo :)

juuri valmistui norjalaismyssy kainuunharmas-langasta
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    903.3 KB · Katsottu: 25
nyt on villanuttu valmis ja noh, kyllä se suurinpiirteiden vastaa sitä mitä siitä piti tulla
:grin
mun mielestä se on jotenki kintsana joistain kohista, mutta mies sanoo että se istuu niistä hyvin :D
se pitäisi ehkä pingottaa, mutta ei mulla ole kokemusta moisesta, ja pelkään että pingotan muodon siitä ihan miten sattuu, kun on tuollaista venyvää ainaoikein-neulosta

katsotaanpa jos saisin sen kuvattua lähipäivinä, niin pistän tänne todistusaineistoa
 
Ootko kokeillu ihan vaan sumuttaa vedellä ja muotoilla kosteana? Sileän neuleen muotoilen yleensä sumuttamalla ja silittämällä ohuen kankaan läpi. En tiedä toimisko ainaoikein-nelokseen, mutta ois ainakin helpommin kokeiltava.
Käsityössä kuitenkin myös kuuluu olla se käsityön leima. :wink Mua joka kerta hävettää, kun nään aina kaikki virheet tosta tekemästäni paidasta mitä mies oikein iloisena pitää päällään. :p
 
kyllä mie vähän märän pyyhkeen läpi silitin, mutta siinä on nappilista neulottu eri suuntaan kuin etukappale, joten venyvät sitten eri suuntiin. tuskin se pingotuskaan itse ongelmaa poistaisi kun päättely on vähän turhan kireä

sehän siinä onkin kun omiin silmiin näkyy vain virheet ja muut näkee sen kokonaisuuden paremmin! :oops:

olen aiemmin tehnyt työkseni koruja kultasepän verstaalla ja välillä jäin hinkkaamaan jotain pikkunaarmua ikuisuuksiin, niin ettei itse mestari yli 20 vuoden kokemuksella edes nähnyt sitä naarmua enää siinä, mutta kun omissa silmissä virheet tuppaa suurentumaan :)
korupajalla ei sillä tavalla ollutkaan aikaa jäädä jotain pikkujuttuja viilailemaan, joten aika ihanaa kun tekee näin omaan/lapsen tarpeeseen, niin ei tarvi miettiä työtunteja ja kannattavuutta

sinänsä aika hauska että nyttemmin olen päätynyt käsitöissä pehmeiden materiaalien pariin, kun vielä artesaanikoulussakin vannoin ettei ne ole mun juttu, vaan kovat materiaalit. ei pitäisi vannoa :cool:
 
tässä ois tää kuva

mun puhelimella ei voi suoraan lisätä tänne kuvaa koon vuoksi, enkä tiedä onko tässä mitään pienennystoimintoa, en ole löytänyt ainakaan. täytyy siis aina lähettää sähköpostiin ja sieltä ladata uudelleen puhelimeen. minä kun oon laiska tuollaisen säätämisen suhteen niin meinas jäädä tämäkin lisäämättä :rolleyes:

tässä oli mulla ohjeena kässänopen painajaisen villatakki, löytyy netistä. paitti että neuloin ohjeen tason sijaan pyöröpuikoilla, muokkaukseenkin löytyy ohjeet netistä. ja korvasin ohjeen 7 veljestä langan Novitan uudella Suomivilla-langalla
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    313.6 KB · Katsottu: 23
joo se on jännä kun minä itse en pysty beigeä pukemaan kun se ei sovi mulle yhtään, mutta äitini sävyihin se sopii ja nyt oon huomannu että se pukee poikaakin
 
voin sanoa Regina että vuosi sitten minä olin neulonut lähinnä kaulahuiveja mutta tässä vauvavuoden aikana vasta olen opetellut muutakin, ettei tässä mitään konkareita tosiaan olla. suosittelen tuota ohjetta jos itse haluaa kokeilla, on selkeä ja helppo toteuttaa

nimim. Google opetti mut neulomaan :p
 
Takaisin
Top