Käsitöitä

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Tänne niitä käsityövinkkejä! :) Itse laitan ainakin muutaman linkin neulontaohjeisiin, joilla olen itse neulonut myssyjä, lapasia ja tossuja vauvalle. (kunhan jaksan ne tuolta josain arkistosta kaivaa)

Kaikkia joululahjoiksi kelpaavia käsityövinkkejä voisin kaipailla. :) Itse olen tekemässä joululahjoiksi neulottuja tossuja ja kauralämpötyynyjä meinasin ommella myös.
 
Mä tahtoisin nyt oppii sen kantapään. Vaik kantapään kautta :)


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
http://piipertajat.vuodatus.net/lue/2012/02/vauvan-lapaset-ohje

itse olen tehnyt tuolla ohjeella ns "junasukka" tyyliset lapaset joihin tulee kätevät pitkät varret :) toki tuo ohje on tehty isommille vauvoille (n. 5 kk), kuin mitä nämä meidän pienet tarvii, mutta silmukoita vähentämällä tulee täydelliset :)

sukkia en edes rupea tekemään, kun miehellekin villasukkia kutonut nyt yli vuoden ja ekassa sukassa jalkapöydän puolessa välissä mennään :D
 
Panda: kiitos ohjeista. Mul on yx kerä just tota papukaija lankaa:) nyt vain harjoittelee. Saa nähä, saako tänne miten noita kuvia


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Tänää pitäis käydä ostaa lisää papukaijalankaa ja pinkkii lankaa, niin siiten pitäis tehdä itselle villasukat. Ja kantapäät. Saas nähä, moneen kertaan puran ja kudon. XD


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Mäki innostuin neulomaan! En oo ikin osannu mut kattelin netistä millee mitäkin tehään ja sain elämäni enssimmäiset vavvatumput tehtyä! :Heartred Nyt saa veljenpoikakin joululahjaks sit tätin tekemät tumput :)
 
Ostin tänään verhokangasta vauvanhuoneeseen. :) Pitäis tosin tehdä verhot myös omaan makkariin ja olohuoneeseen... ja miljoona tyynynpäällistä.
 
Mä voisin kokeilla pistää kuvaa tänne sikko oon saanu kirjottuu niihi jotain :) Aattelin et kirjon ehkä pojan etukirjaimen mut sen saa vasta perjantaina tietää ristiäisissä :)
 
Improvisoiden virkattu peitto. :) Kännykkäkameran laatu tosin on hieman heikko, kun on näin pimeää muutenkin.

Tein sen yhteensopivaksi vaunujen värityksen kanssa, mutta nyt mietityttää mihin tarkoitukseen sitä lopulta voi käyttää, kun ei nyt ihan välttämättä sovi ainakaan vaunuihin lumisateen suojaksi.. Ehkä tommonen pieni peitto on joka tapauksessa johonkin käyttökelpoinen.

Tehty isoäidinneliöillä ja tämän ohjeen kuviolla: http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=113&d_id=3&lang=fi
 

Liitteet

  • peitto1.jpg
    peitto1.jpg
    613.3 KB · Katsottu: 37
Onko kukaan koskaan tehnyt kantoliinaa itse? Tai tunteeko joku jonkun, joka on tehnyt? Löysin tuommoisen mei tai- kantoliinan kaavat ja nyt vähän himottaisi kokeilla...
 
ovikranssi.jpg

Tässä teille hyvä esimerkki siitä, mihin käytän aikaani välillä, sen sijaan että tekisin jotain oikeasti tarpeellsita, kuten siivoaisin. :D Vähän huono kuva kyllä... Ei ole edes omassa ovessa paikkaa moiselle kranssille, joten en nyt tiiä mitä tuollakin tekee. :D
 
Taitaa olla tyttö tulossa, kun ReginaVeritas hempeilee noin :wink Laitat nimiäisiin koristeeksi jonnekin sopivaan paikkaan...
 
Takaisin
Top