Käsitöitä vauvalle

Mää en osaa neuloavirkatakutoa eikä kauheesti innostusta tai välineitä ompelemiseen niin heittelen äitille ideoita ja se toteuttaa tai on toteuttamatta niitä :grin Villasukkia sieltä nyt ainaki tulee ihan "tilaamattaki".
 
Taidan aloittaa tänään tuttinauhan teolla! Mopo karkaa käsistä jo ennen ekaa ultraa...:happy093

Mulla on tuo pätkis-nutun ohje tallessa. Onneksi ei ollutkaan ruskeaa lankaa varastossa, muuten en olisi pystynyt hillitsemään itseäni :angelic:
 
Esikoiselle neuloin sukkia ja myssyä, ne vielä tallessa. Kesken jäi sinappikaasu-makuupussi ja luurankobody neulomuksista, taidan jatkaa ne loppuun. En kerennyt virallisesti jäädä äitiyslomalle, kun poika syntyi 32+6, sairaalassa neuloin toukkapussin ja jotain muuta makoillessa.
Mikä on sinappikaasumakuupussi...?
 
Mä oon aivan onneton käsitöissä. Onneksi siskot ja mummo osaa neuloa ja ommella vaatteita.
 
Onko jo tullut valmiita tuotoksia? Täällä valmiina on ensi-villasukat ja villatakki. Tuloillaan on villahaalarit ja toiset sukat. Pian pääsee ompeluhommiinkin, kun saan saumurin :)
 
Villahaalarista on 1,5 lahjetta valmiina :D Jotenkin tuli alkuinnostuksen jälkeen stoppi ja nyt vasta palailen neulomisen pariin. Aikaisemmin tein omaksi ilokseni 2 myssyä (toinen kissankorvilla), sukkia x 3, tumppuja x 2. Lisäksi kaksi erilaista neulottua peittoa on valmiina. Ja nämä siis ennenkuin edes haaveiltiin yrittämisestä :wink
 
Mieli tekis tehdä vaikka ja mitä, mutta luulempa että jää (taas kerran) enemmän haaveiluosastolle. Ehkä JOS jotain teen niin ompelen jotain.
 
Onko kukaan tehnyt itse liivinsuojuksia? Edellisen imetyksen aikaan käytin kestoliivinsuojia mutta ne valmiit ovat ihan hirmuisen pieniä. Olikohan jossain vuoden 2016 vauvalehdessä ohje että kaava tehtäisiin cd-levyn mukaan että tulisi vähän reilumpia. Ohje ei ole tallessa mutta voisi kyllä soveltaa itsekin, minulla olisi puuvillakangasta (melko ohutta kylläkin) josta voisi tehdä päällisosan mutta mitä imuksi väliin?
 
Onko kukaan tehnyt itse liivinsuojuksia? Edellisen imetyksen aikaan käytin kestoliivinsuojia mutta ne valmiit ovat ihan hirmuisen pieniä. Olikohan jossain vuoden 2016 vauvalehdessä ohje että kaava tehtäisiin cd-levyn mukaan että tulisi vähän reilumpia. Ohje ei ole tallessa mutta voisi kyllä soveltaa itsekin, minulla olisi puuvillakangasta (melko ohutta kylläkin) josta voisi tehdä päällisosan mutta mitä imuksi väliin?

En oo liivinsuojuksia tehnyt, mutta aikanaan kun tein kestovaippoja, niin oliskohan ollut joku sellainen bambu-frotee, mitä kehuttiin imukyvyltään erinomaiseksi. Toiselle puolen kannattaa varmaan pistää PUL-kangas, jotta ei kastuis paitaan asti.
 
Eilen tilasin lankoja virkattua peittoa varten, viimeinkin!! Halusin tietää sukupuolen ensin, niin siksi en aiemmin tilannut. Ja en osaa päättää et minkä kuvion neuloisin sukkiin ja lapasiin, neulehaalari jo melkein valmis ♡
 
Kauhea neuloosi päällä :hilarious: Nyt on haalari vetoketjua vaille valmis ja uudet sukat (Garnsin mini snow bootsit) seuraavaksi puikoille. Sinänsä hyvä että tulee neulottua kun pitäis lipasto tyhjentää vauvan tavaroita varten. Mies toivoi uusia villasukkia eli nekin vois pyöräyttää tässä ennen joulua. Pari ikuisuusprojektiakin valmistui :grin
 
Takaisin
Top