Käsitöitä vauvalle

Mä aloitin eilen nuppu vauvanpeiton kutomisen. Ihmettelin ettei raskausaikana ollut tullut mieleenkään kutoa mitään vauvalle! Nyt se idea iski päähän pari viikkoa ennen laskettua aikaa :D Katotaan saanko peiton valmiiksi ennen kun vauva syntyy. Toivottavasti
 
Kaivoin pari kuukautta viimeistelyä odottaneen viltin esille ja sain sen valmiiksi. Käytin aikaisemmin linkkaamaani mallia mukaillen reippaasti. Lankana on ihanan pehmoinen bambu-puuvillasekoite.
4dc768c0b307f3978acd0d90bfd22fce
 
Langanjämät pääsivät samantien käyttöön. Omalle pikkuiselle tein unikaverin ja lopuista syntyi turvalonkeroita. Olisihan minulla ollut keskeneräisiäkin töitä, mutta jostain syystä keränloput häiritsivät olemassaolollaan.

38df4f1a5fed211dc7a794fc18142214
 
Ihania käsitöitä olette tehneet :)
Mä olen vaan virkannut tulevalle vauvalle kun tuo ompeleminen tuntuu olevan jokseenkin haasteellista :grin

Afrikan kukista virkkasin vauvalle pikkunorsun unta vahtimaan ja ikuisuusprojektina yritän saada peitonkin virkattua ennenkuin vauva syntyy :rolleyes:
 
Täällä on vauvan huoneen sisustus hoidettu ompelemalla pinnasänkyyn reunasuoja, pimennysverhot, sitteriin uusi päällinen, vaipan vaihtoalusta sekä leikkimatto. Sen lisäksi tein viime viikosta norsu helistimen virkkaamalla ja nyt on lentokone-mobile työn alla. Äiti on sitten taas vaatetta tehnyt talven varalle ja vielä tekee viltin.

Itse koin neulomisen tällä hetkellä liian työlääksi, joten olen sen takia innostunut virkkauksesta kun sain ompeluprojektit valmiiksi.
 
Mä jopa sain ikuisuusprojekti peiton valmiiksi viime viikolla :rolleyes: Tulihan siitä sika pieni n. 50x60cm mutta turvakaukalossa menee ihan hyvin :)


Olen myös jo aiemmin kerennyt virkkaamaan vauvalle afrikankukista hipon :) Tajusin etten ollut virkannut yhtäkään hippoa kyseisestä langasta niin piti ihan menekkitietämyksen takia tehdä :grin
 

Liitteet

  • _20160816_074616.JPG
    _20160816_074616.JPG
    1,011.7 KB · Katsottu: 53
  • _20160816_073936.JPG
    _20160816_073936.JPG
    740.4 KB · Katsottu: 53
Takaisin
Top