Jurputusta

Oon niin pettynyt meiän sairaalaan.. tuli kutsukirje äitiyspolille vauvan käännyttämistä varten. Ja siinä luki ettei mies pääse tutkimushuoneeseen mukaan!! Itkupotkuraivarithan tästä mulle syntyi kun sen luin. Muutenkin jännittää mennä sellaiseen toimenpiteeseen yksin.. on siinäkin sairaala kun ei voi edes omaa miestä ottaa mukaan ärinmurin ja vielä kaiken lisäks pitäis olla syömättä ja juomatta 6 tuntia ennen sinne menoa. Onneks se onki aamusta tuo aika niin ei hirveesti tuota vaikeuksia aamupala jää vaan syömättä :/ hankala vaan kun ei voi ees juoda sitä normaalia aamukahvia että heräis :D
 

emoticon emoticon  

Nyt saattaa tulla herkemmille liikaa tekstiä - mutta minun on aivan pakko pikkasen tässä avautua. Palasin äsken osastolle tarkkailuun 20 h viikonloppuvapaan jälkeen. Eli minut päästettiin kotiin siinä 12:30 lauantaina mutta oli pakko palata jo klo 8:00.

Meidän oli tarkoitus nauttia näistä viimeisistä viikoista kaksistaan, käydä leffassa, syödä hyvin, halia ja nukkua pitkään sunnuntaisin. Toisin kävi. Täällä makaan osastolla ja odotan että synnytys lähtisi käyntiin että pääsisin kotiin. Ja samalla luen täällä sitten miten loppupeleissä suhteellisen pienistä asioista täällä osataan hermostua omalle miehelle. Ei ne virheettömiä ole, eivät osaa lukea ajatuksia, eivät ole pitkävihaisia (minkä takia yleensä iltapäivällä eivät ehkä muista aamun tiukkaa sävyä äänessä). Yleensä ne kyllä yrittää parhaansa, mutta me ollaan hormoonipommeja ja saatetaan räjähtää milloin vaan. Nyt esimerkiksi istun tässä sairaaalavuoteessa, ja itken koska mulla on niin kauhean ikävä kotiin ja miestäni, vaikka hän vasta 45 min sitten jätti minut tänne!

emoticon

Anteeksi vielä kerran kaikille palstakavereille - minulla on paha olo (henkisesti, fyysisesi raskausmyrkytys on niin lievä että se on ihan kontrollissa), ja minua suretuttaa. Tämä ei ole henkilökohtaisesti tarkoitettu kenellekään.

emoticon

Nauttikaa oman kullan kainalosta ja aamun ihanista hetkistä yhdessä!

 
Voi että, Jenni, miten oikeassa oletkaan! Kunpa teillä pian päästäisi eteenpäin tilanteissa ja saisitte oman pikkuisen yhteisesti hoivattavaksi! Todella kurjaa, olen tosi pahoillani sun puolesta. Hirveästi voimia sinne sairaalaan, koita jotenkin jaksaa, vaikka ihan taatusti on tukalaa. Ei mene kauaa enää. Halaus.

 [img]http://www.cosgan.de/images/more/flowers/047.gif[/img] 

En tiiä, mistä kukista pidät, mutta tässä "kimppu".

 
Voi ei Jenni, tosi ikävä tilanne! emoticon  Harmittaa sinun puolesta! Kovasti voimia ja jaksamisia sinne!
 
Jennille iso hali ja paljon voimia, oon niin herkkänä nytte itse että oikee tippa tulee linssiin...  voimia sulle...
 
jennille voimia !!!!!

Itellä mennään vähän samaan, ihmettelin kun on taas niin pirun paha olo ja turvottaa.
No mittasin verenpaineet ja alapaine huitelee sadassa.
nyt mittaillut monta tuntia eikä se laske.
Yläpaine menee 130-146 välissä..
Soittelin äsken päivystykseen ja sieltä soitellaan takasin.
Että lähenkö näytille, että mitkä täällä on rajat että asialle tehdään mitään, etten turhaan sinne ajele.

Huoh, pää särkee, paha olo, jalat ihan pökkelöt ja paineet ylhäällä.
Mää en tykkää, eikä niin yhtään kiinnostais lähteä päivystykseen jonottamaan...

Sisko koitti lohduttaa kertomalla että hällä lähti synnytys näin, että päivää ennen oli sama olo.
Mutta mulla ollu tää ennenkin eikä sillonkaan lähteny.
Ei tuo tuolta aio nyt syntyä.
 
Jennille ISOOOOO voimahali!! emoticon

Itsekin oon niin herkkänä hormooneista, että ihan kyynelehdin täällä emoticon 

Toivotaan, että pian saat nyytin syliin ja pääsette kotiin miehen luo! 
 
Hitto sentään! Tänään tuli ensimmäiset äitiysrahat, ja olin olettanut että summa on se mikä näkyy kelan sivuilla. Ikävä yllätys olikin kun siitä summasta oli vielä ennakkopidätys lähteny..emoticon 
 Joten hieman päälle 300€ vähemmän tuli kuin mitä odotin, ja tuo 300€ on kuiteski jo itselle paljo.  Meni päivä pilalle! emoticon
 
Hei,

Muistitko vielä päivittää verokorttisi? Jos et, niin veroa otetaan vielä 2%-yksikköä enemmän kuin ansiotuloista, sen saa sitten joskus takautuvasti palautuksena, mutta itse halusin tietty ny. Se on tyhmä ajattelumalli, et ku tulot pienemmät niin vielä otetaan suurempaa veroa kuin palkkatuloista.
 
Mulle sanottiin että tuosta äitiyspv-rahasta lähtee 20%veroja. Että sitä voi pienentää jos haluaa ite, nii pitää soittaa verottajalle.
Aika iso prosenttimäärä minusta.. Mut toisaalta sitten ei tiiä kuin paljon tuota osais pienentää?
 
Kyllästyttää. Voisi vauva jo päättää syntyä. Ei mitään merkkejä vielä ole antanut. Ilmeisen mukava yksiö sillä.
 
Kyllästyttää. Voisi vauva jo päättää syntyä. Ei mitään merkkejä vielä ole antanut. Ilmeisen mukava yksiö sillä.
 

öalsjd:
Jep, päivärahasta lähtee veroja väh. se 20%, PAITSI jos hankit muutosverokortin palkan takia. Silloin voi tippua. Mulla tipahti jopa 0,5%.
Eli palkassa ja päivärahassa sama: 19,5%. Palkan ja päivärahan prosentti ei voi olla eri, vaan on aina sama.
Kyllä ketuttaa kun on niin iso prosentti ton päivärahan takiaemoticon
En osaa sanoa miten menee jos saa pelkkää päivärahaa. Oisko silloin automaattisesti väh.se 20%.....
 
Näin itsekin muistelin, että vähintään se 20% olis pidätystä. Ja itsellä on veroprosentti 13%. Eli ei auta muu kuin tyytä tuohon. Hurjalta kyllä kuulostaa tuo ennakkopidätys! emoticon ..
Olis pitäny selvittää tarkemmin se maksettava summa, ettei olis tullu näin suurta pettymystä! :(
 
Tilasin juuri uuden verokortin, verokorttipuhelinpalvelusta ja kyllä veroprosentti määritellään ihan tulojen mukaan, mutta muutos pitää tehdä, ettei ole mitään ehtoja. Mulle tuli prosentiksi 19%, vaikka kyseessä on laskettuna 5,5kk ansiotulotkin, joissa normisti se 24-27%. Suosittelen soittamista verotoimistoon.
 
Ok, kiitos vinkistä pallomaha! Täytyy huomenissa soitella ja kysellä miten menee omalla kohdalla! :)
 
Ei tässä tiiä enää itkeäkö vai nauraa...

Ensin noi verenpaineet heittää, tulee ohjetta joka suuntaan joka suunnasta. Lopuiks asialle ei tehdä nyt mitään ja turhaan rampannu polillakin, ja olo on tyhmä. Tai lähinnä että ne pitää mua siellä ihan hysteerisenä idarina, vaikka oon siellä käyny muiden käskyistä ja mielipiteistä.

No ei sekään, nyt iski sitten näin viime metreille peräpukamat.
Hiiiiieno homma

Ja nyt, hammas lohkes !!!
Samainen joka on jo kolmesti (!!!) paikattu tän raskauden aikana. Niin ei se paikka minnekään mennyt vaan pala hampaasta. Kaiken lisäks suussa ihan sika paha ientulehdus ja muutenkin hampaat ihan mössönä :< Mutta ei oo voinut nyt mennä lekurille kun ei pysty makaaman siinä ja ei oo ollut rahaa, yleiselle kun en mene.

Aaaapua.
Ja toki tää hammaskin nyt meni tällee pe illalla, ettei vahingossakaan pääse minnekään.

Sais nyt luvan tää vauva ees tajuta syntyä :DDD
 
Pitää nyt sit taas purkaa tuntojaan.

2 viikkoa synnytyksestä ja vieläkin persus kipeä.. siis mä niin toivoisin edes yhtä hetkeä ettei sattuis tonne tikkialueelle.
tää synnytyksestä toipuminen kestää liian kauan, tahtois jo kovasti tehdä vaikka mitä.
Vaikka terkkarikin sanoi että oon hyvin toipunu synnytyksestä mutta ei nyt siltä tunnu kun koko ajan sattuu alapäähän :/
 
Mä oon niin kyllästyny neuvolan puhelinaikoihin kun ne ei oo vaan kun sen tunnin :/ Tänään soittelin pojan neukkutädille peruuttaakseni ajan. Niin ei vastannu tai ohjannu minnekään päin. Sit soittelin toiselle neuvolatyypille että jos se vois vaikka auttaa.. niin siinä saa taas kuulla että terkkari ei ole paikalla tänään just aina silloin kun soittaa tärkeen puhelun. Edellisen terkkarin kanssa oli kyl hyvä.. se kertoi aina milloin on lomalla ja se laittoi aina siirron jollekin toiselle jollei ole itse paikalla. Tää nykynen ja entinenki terkkari ei näemmä ole tajunnu sitä että joillaki saattais olla kiireellistäki asiaa!! Onneks muutan täältä hevonkukkuun niin ei tarvi enää kestää tätä palvelua. 
 
Takaisin
Top