Joululahjaideoita taaperolle

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Kaupoissa on alkanut joulu näkymään! Mitä ostatte joululahjaksi taaperolle? Entä montako lahjaa? Aikainen lintu madon nappaa!

Meillä hankinnassa joku perässävedettävä lelu ja vaatteita, suosikkihahmojen kuvilla tietysti :) Sukulaisilta tulee muutama lahja niin montaa ei itse tarvitse ostaa niin pienelle kuin 2v :dummy1:
 
Minä en ole ostanut omille lapsille koskaan oikein mitään, en edes synttäreille.Vanhin on nyt 5 vuotta. Sukulaisilta tulee kuitenkin sen verran paljon lahjoja, että tavaraa riittää. Meillä on jouluna hyvin riittänyt 5-6 lahjaa yhteensä.
 
Meillä on ostettu aikalailla kaikki mitä tulee ostettua ja suurin osa on paketissakin :) Tänä vuonna on halunnut olla oikeesti aikasessa, kun on joulukuun vauva tulossa, en halua synnärillä stressata ostamattomia lahjoja :grin

Reilu 2-vuotias tulee saamaan meiltä vanhemmilta kourallisen (toivottavasti) hyödyllisiä lelulahjoja ja mun mielestä joka vuotisen pakollisen yhden pehmeän paketin, joka sisältää ihanan pyjaman + pehmosukat. Lisäksi otetaan käyttöön mun eräästä blogista bongaama idea "joulun selviytymispaketista", mikä on paketti, jonka lapsi saa avata heti aamulla ja se sisältää jotain rahalliselta arvolta pientä kivaa puuhaa, minkä avulla lapsi selviää jouluaattoillan odotuksesta paremmin :grin Eli käytännössä esimerkiksi joku jouluinen värityskirja + kynät tai muu puuhakirja, jouluinen DVD tai jotain muuta.. Mun mielestä ihana idea! :) Lisäksi taapero tulee saamaan ison kasan lahjoja isovanhemmilta ja kummeilta..

Tulevalle vauvalle ei aiota ostaa itse mitään, koska eihän hän joulusta ymmärrä yhtikäs mitään ja niitä lahjoja tulee kuitenkin ainakin isovanhemmilta kuitenkin :grin
 
Meidän 2 v 10 kk on toivonut "Pipsa Possu -unikaverin" ja "jonkun pelin". :D Ne hän varmaan saa. Niin ja Ryhmä Hau -paitakin oli toiveena. Ei osteta itse montaa lahjaa, kun niitä tulee niin paljon sukulaisilta. Ajattelin kyllä kehittää sukulaisille listan järkevistä jutuista, joita lapsille voisi ostaa, koska en halua läjäpäin turhaa muoviroinaa, joka jaksaa kiinnostaa lapsia yhden illan.
 
Minä olen ostanut paidan, housut, kirjan ja Baby Björnin sukkahousupaketin. Kaikki on tarpeellisia, hyödyllisiä ja tulevat käyttöön. Ei ole mitään määrää, olen ostanut nuo, jotka on tullut mieleen että olisivat tarpeen.

Muilta toivoin tiettyjä juttuja kultakin, joita lapsi tarvitsee. Esim talvihaalari, satukirja, Brion junaradan osia ym. Olen kaikille esittänyt toiveen mitä ostaa, jottei tule mitään turhaa. Ja tietyt sukulaiset eivät osaa ostaa mitään järkevää toiveista huolimatta, joten sellaisilta toivon rahaa.

Lähtökohtaisesti olen sanonut aina kaikille, ei leluja. Eli joko maksaa jonkun lapsen vaatteen tai kengät, kirjan tai osallistuu johonkin isompaan hankintaan tms järkevää. Nyt jouluksi toivoin kyllä lapselle leikki-imurin, koska hän tykkää imuroida ja vie aina minulta imurin kun siivoan. Tällainen leluostos on mielestäni järkevä.
 
Sukset, pulkka/stiga, luistimet. Sähköinen hammasharja.

Me annetaan varmaan yksi lelulahja (se mitä lapset eniten toivovat), yksi pehmeä paketti lempihahmoilla (Ryhmä Hau on kova sana) ja joku peli. Sukulaisilta tulee jotain ja varmaan tulee myös joku "mennään hoploppiin" tyylinen lahja. Jos joku sukulainen kysyy niin kerromme lasten muita lahjatoiveita tai mitä hyödyllistä tarviketta vanhemmat toivovat - kuten uudet sukset (tai käytetyt) tai villahaalarin jne.

Meillä on tapana että joulupukki tuo yhden lahjan ja sitten säkissä on ne lahjat jotka tulevat heiltä joiden kanssa vietämme jouluaaton. Joulupäivänä avaamme ne lahjat jotka tulevat muilta.

Vähän ohi aiheen mutta
Olemme muuten aloittaneet lukemaan Mauri Kunnaksen Joulupukki-kirjaa - lasten omasta toiveesta...jouluun on vielä piiiiitkä aika.
 
Olen kertonut sukulaisille, että pyrimme välttämään turhaa tavaraa ja on ekologista antaa lahjaksi jotain muuta kuin tavaraa. Lapselle toki tulee hyödyllisiä paketteja, sellaista mitä aidosti tarvitaan. Viime vuoden suosikkilahja oli lupaus yhteisestä leikkiajasta, puistokäyntejä ja lenkkeilyä. Itse tulee varmaan hankittua joku uusi lastenkirja.
 
Lidlistä sai viime vuonna joulukuussa tosi hyviä perusleluja halpaan hintaan, pikkuautot ja leikattavat puiset ruokalelut olivat hitti.
 
Meillä on yleensä aina paljon lahjoja (sekoon jouluna, vähän hävettää), mutta kaikki tarpeellista tai sellaista mikä muutenkin hankittaisiin. Vajaa 2 vee saa luultavasti ainakin ikean leikkikeittiön (kaverilla sellainen ja sitä kovasti ihailee, menee kauan ja molemmilla lapsilla), minions minielokuvan, hakka-lelun ja luultavasti jotakin vaatetta ja duploja. Ryhmä hau tai minions juttuja saatan ostaa, jos tulee vastaan, lähinnä lakanat, vaatetta tms.

Vanhempani ostavat pyytämäni vaatteen, pyjaman, dinosauruskirjan ja luultavasti äiti myös kutoo jotain. Vaikka sanoi, että ei tarvita leluja niin eiköhän niitäkin tule... Kummeille olen sanonut, että leluja ei tarvitse, pyyhettä, vaatetta jne mieluummin. Vauva saa purulelun ja tutteja, eipä kolmekuinen vielä mitään ymmärrä ja kaikki tavarat tulee vielä siskolta.
 
Väriliidut, oma penaali, värityskirja, puisia soittimia ja kengät ovat tällä hetkellä listalla. Pulkka ois hyvä, mutta hankitaan varmaan vasta siinä vaiheessa kun tänne Helsinkiin lunta tulee, jos tulee...
 
Meillä ei ole hajuakaan, mitä annetaan pojalle, joka on jouluna 1 v. 2 kk (melkein). Onko teillä ideoita? Taaperokärry meillä jo on, se on mieluisa. Synttärilahjaksi sai pari kuvakirjaa. Lelut ovat ihan turhia, kun enemmän kiinnostaa sähköjohdot, keittiötarvikkeet, puhelimet ja kaukosäätimet. :grin
 
Meillä ei ole hajuakaan, mitä annetaan pojalle, joka on jouluna 1 v. 2 kk (melkein). Onko teillä ideoita? Taaperokärry meillä jo on, se on mieluisa. Synttärilahjaksi sai pari kuvakirjaa. Lelut ovat ihan turhia, kun enemmän kiinnostaa sähköjohdot, keittiötarvikkeet, puhelimet ja kaukosäätimet. :grin
Mitenkäs pikkuautot? Meillä ne ovat olleet hitti jo alle vuoden vanhasta.
 
Takaisin
Top