Joulukuun mammat 2015

Moikka, liittyisin mukaan tähän joukkoon :)

Eli 24-vuotias olen ja esikoisen aktiivista yritystä ollut viime lokakuusta. Menkat alkoivat minipillereiden lopetuksen jälkeen tulla miten sattuu ja joulukuussa kierto venyi yli 60 päivään. Kävin tammikuussa yksityisellä gynellä ja ultrassa todettiin molemmissa munasarjoissa lievä PCO. Ylipainoa on ja aloitinkin heti terveelliset elämäntavat, joiden ansiosta olen laihtunut n. 10 kiloa. Terolutit mulle määrättiin kuukautisia käynnistämään, kuuri loppui viime perjantaina ja ihmettelin kun menkkaoireet on päällä mutta menkat ei ala. Testasinkin alkuviikosta pari negaa ja tiistaina 24. päivä ajattelin että testaan vielä kerran ja selvä vaikkakin haalea plussa sieltä tuli kiertopäivällä 70 (uskomatonta mutta totta)!

Viivan vahvistumista oon seuraillut päivittäin ja tummunut on erittäin hyvin. Tänään testasin Clearblue Digitalilla "Raskaana 2-3" ja olen lähes varma että ovulaatio on ollut 11.3., joten laskin omaksi lasketuksi ajakseni 2.12. :) Eli viikkoja on todennäköisesti kasassa noin 4+4.

Neuvola jo soitettu ja varattu ja se olis tiedossa heti 13.4. Mulle varattiin myös heti neuvolalääkäri raskauden keston määritystä varten, mikä tehdään ilmeisesti just epäsäännöllisten kuukautisten takia. Mahtaakohan olla ultra vai mikä...? Innolla ja jännityksellä odotan. Oireita mulla on tähän mennessä ollut erittäin kipeät nännit, menkkajuilinnat alavatsassa ja -selässä, pahat mielialanvaihtelut ja aaltomainen kuvotus, en ole kuitenkaan onneksi oksentamaan joutunut ja kuvotuskohtaukset kestää vain lyhyen aikaa.

Tästä eteenpäin, että kun on jännää koska esikoinen kyseessä :)
 
Varovasti ilmottaudun myös tänne keskivahva viiva saatu tänään aamulla testiin ❤️

Ikää 32 vuotta, la 6.12, toinen lapsi (esikoinen syntynyt elokuussa 2013).
 
Varovasti ilmoittautuisin mukaan, eilen testissä plussa. La olisi siis 5.12. Tämä olisi jo kolmas lapsi, ennestään minulla on 7 ja 5-vuotiaat pojat.
 
Tervetuloa kaikille uusille. :) Valtavasti onnea plussista ja paljon tarrasukkia matkaan. :Heartred

En olisi uskonut ikinä, että tulen takaisin tänne, mutta kyllä vain, täällä ollaan vielä raskaana. ❤️❤️

Mulla jatkui sen kahden päivän vuodon jälkeen raskausoireet ja eilen oli vielä todella voimakasta huimausta ja oksennusta. Tänään käyty vielä ultrassa ja niin yllätyksenä kuin vain voi tulla niin pikkuinen oli edelleen mukana. :Heartred
 
MinttuAnniinalle syvät pahoittelut keskenmenosta. :sad001 Paljon voimia teille ja hurjasti onnea uuteen yritykseen. ❤️
 
Uusille tervetuloa! :)

Esma, ihania uutisia :) :Heartred

Ninni22, mulla alkoi etova olo jo 3+4, siitä syystä tein ensimmäisen testinkin :)

Täällä menossa rv 4+6, etova olo ja turvonneet rinnat. Siinäpä mun oireet vasta. On kylläkin mahdollista, että raskaus on muutaman päivän pidemmällä, mutta se selviää sitten ar-ultrassa :)
 
Täällä kanssa varovasti ajattelin ilmoittautua. LA 1.12. Olin jo menettänyt toivon viime viikolla kun alkoi tuntua selkeät menkkamaiset oireet mutta eipäs sieltä menkat alkaneetkaan vain pelkkää tuhnua :) Viime torstaina sain haalen viivan Apteekin testillä ja tänään sitten Clearblue Digillä "Raskaana 1-2 viikkoa" :) Veikkaan että tuo LA saattaa muuttua koska plussasin oviksen myöhemmin.

Tämä pieni olisi meidän ensimmäinen kovasti toivottu tapaus :)

Tuhnua on tosiaan ollut muutama päivä sillon tällön, rinnat on arat ja turvoksissa sekä pahoinvointia aina hetkittäin mutta ei mitään pahaa onneksi ainakaan vielä. Alavatsa on lisäksi arka mutta ymmärtääkseni se on kuitenkin ihan normaalia?

Pakko käydä ostamassa vielä tänään lisää testejä että voi tarkistaa kaiken olevan kunnossa ja viivat ja viikot vahvistuu. Lähipiirissä ollut lähiaikoina todella paljon keskenmenoja, joten se vähän stressaa.
 
moikka vaan kaikille!
varovasti minäkin tänne ilmottaudun,la ois näillä näkymin 4.12 :) ja neljäs lapsi ois tulossa jos kaikki vaan hyvin menee :)
oireena tällä hetkellä rintojen arkuus,palelu ja väsymys. myös selkä on kipeenä,onkohan toi selkäkipu ihan normaalia? en muista oisko edellisissä raskauksissa ollut tämmöistä kipua... :sad001
 
Siinä minun viivan vahvistuminen :)
Ylimmäinen kp 26/29-34 (rv 3+4)
Keskellä kp 27/29-34 (3+5)
Alin rv 4+4 :)
Digi antoi 4+0 päivänä vastauksen raskaana 2-3 viikkoa ^_^

Muoks.. testinä pregcheck 25 mIU herkkä :)
 

Liitteet

  • 20150321_070218~2.jpg
    20150321_070218~2.jpg
    173.8 KB · Katsottu: 75
  • 20150322_061503~2.jpg
    20150322_061503~2.jpg
    190.3 KB · Katsottu: 74
  • 20150328_170811~2.jpg
    20150328_170811~2.jpg
    191.1 KB · Katsottu: 74
Moikka kaikille! Plussasin tuossa vähän reilu viikko sitten ja nyt olisi menossa rv 4+3 ja laskettu aika näillä näkymin 3.2. Tämä pikkuinen on meidän ensimmäinen ja todella toivottu:Heartred
Oireena on olleet väsymys, heräily aamuyöstä?!, mahan jomottelu, huimas ja oksettava olo, rintojen arkuus, janon tunne.. Melkoinen lista jo tässä vaiheessa! :D
 
Mä tein viime viikolla pari liuskatestiä, missä ei näkynyt mitään, mutta lauantaina tein Clearbluen viikkonäyttötestin, josta tuli 1-2 vkoa. Tilasin tänään netistä kaksi kappaletta lisää viikkonäytöllisiä, haluan tehdä lauantaina testin ja katsoa onko viikot lisääntynyt ja sitten voin vielä siitä viikon päästä tehdä viimeisen. On taas niin epätodellinen olo, että tarvitsee paljon varmennusta :D
 
Heis kaikki! Onnea kaikille plussanneille! Plussasin tuossa torstaina ja la olisi 3.12 mikäli kaikki menee hyvin. Varhaisultra on ihan kunnallisessa 9.4 tulossa koska 4 kpl keskenmenoja ollut.. Ei lapsia ennestään.. Nyt vaan panikoin että on kohdunulkoinen koska toispuolista kipua sen verran.. :/ No, viimeistään 9.4 se selviää..
 
Näyttäisi siltä, että minäkin saisin liittyä tänne joukkoonne. :Heartred Ei tunnu niin jännältä tämä alkuraskaus, kun kerran sen on saanut jo kokea. Tosin se päättyi keskenmenoon viime lokakuussa noin viikolla 12. Eli nyt toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Laskettua päivää en osannut laskea, koska ovulaatio tapahtui jo kp 7-10 tienoilla. Menkkojen mukaan 8.12. olisi laskettu, mutta oviksen mukaan sitten 2.12. Menkkojen mukaan nyt mentäisiin siis viikolla 3+6 ja positiivisen testin tein jo 3+3. Hurjaa. Onnea hirmuisesti kaikille odotukseen!
 
Esma vau tosi paljon onnea. Onneksi kaikki oli hyvin. Äityli 85 täällä kans selkäkipua, hieman pelottaa kestääkö tämä loppuun asti. Viimeksi tuli kesken. En tiedä kauhea pelko. Pitäisiköhän varata ar.ultra. kuin moni käy ja mille viikolle se olisi hyvä varata? Onneeeee paljon kaikille. Joku jos koneella voisi vaikka tehdä lista la. Ajoista. Puhelimella hankalaa.
 
Ar-ultrassa syke näkyy rv 6+5 jo varmasti. Kannattaa soittaa yksityiselle aika (kunnalliselta ei saa, ellei kyseessä ole ollut hedelmöityshoito). Mulla ar-ultra on rv 6+6. Yks km takana, joten siksi varasin ultran. Ja esikoinen on nyt toivon mukaan tiukasti kyydissä :Heartred

Hhank (vaimiteseoli) toispuoleinen kipu voi olla myös keltarauhasen kasvukipua alkuraskaudessa. :) kohdunulkoisen kipu tulee yleensä myöhemmin ja siihen liittyy hyvin usein kova kipu ja verenvuoto.
 
Äityli 85 täällä myös selkäkipua, mitä en muista olleen aikaisemmissa raskauksissa. Katsotaan mitä tapahtuu, melko rauhallisin mielin odotetaan.
 
Hirmu moni jo varannut neuvolan!! Tuntuu että oon ihan jäljessä kaikesta.. Neuvolaan saa niin heikosti yhteyttä (1hpäivässä) ja just sinä aikana oon töissä. Tuntuu että aika matelee.. Vastahan mä eilen tein testin ja tänään aamulla toisen :D Huomenna teen viel Clear Bluen. Ei sitä saa itseään rauhoiteltua muuten kun tekemällä noita testejä.
Alavatsalla ollu tänään tosi paljon menkkamaisia oireita. Nyt siis rv 4+6/LA 1.12
 
Mä en varaa neuvolaa vielä vähään aikaan. Odottelen nyt vielä miten käy. Varhaisultraan menoa suunnittelen, mut en varaa sitäkään vielä.
Mulla kanssa menkkamaista kipua.
 
Takaisin
Top