Joulukuun mammat 2015

Meillä mies menee jonottelemaan vasektomiaa ja sinne kun on kolmen vuoden jono niin mistäs sitä tietää jos vielä yks siinä välissä tulee :D Toisaalta jos tuolla syntyvällä ipanalla on se perinnöllinen silmäsairaus, niin varmuudella ei yhtään ipanaa enää tähän talouteen tule lisää.
 
WopWop tykkäys ultralle, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :) Ja pikaista paranemista joulukuiselle!

Meidän joulukuinen täytti tänään 3v, iso pieni mies. :Heartred Kolme vuotta sitten just tähän aikaan oli ponnistusvaihe alkamassa, ja mulla ollu tietoakaan miten elämä tulee muuttumaan. :Heartred Totes juhlien päätyttyä että oli parhaat synttärit ja lahjat. :joyful:
 
Talvitintti onnea sankarille :) oli se vaan niin jännää aikaa esikoisen syntymä ja uuden elämän aloitus perheenä! Kaikki oli niin uutta ja jännä:wink siitä on meidän kohdalla kylläkin jo 7,5vuotta:p
 
Mähän siis pääsin steri jonoon jo siirin syntymän jälkeen (hesassa n2v jono) ja sisu kerkes tähän väliin syntymään:wink sain jopa vaihdettua jonoakin ja pääsin Porvoon sairaalan jonoon joka oli tän vajaa 3kk:D
 
Warheart miten säkin jo niin pitkällä! Äippä, oliko paha opetaatio? Oon alkanu harkita itsekin kun on tätä ikää ja ehkäisyvaihtoehdot on perseestä.

Wopwop, voi ei keuhkokuumetta! Sen kanssa saa kyllä ottaa ihan rauhallisesti, mut lääkkeet tehoo toiv. nopsaa. Mehän jouduttiin siirtään joulukuisen 3 vee syndet, koska mulla keuhkokuume. Lääkkeet tehos selvästi jo parissa päivässä, mut kyl oli heikko happi viikon verran ainakin ja kuulemma voi mennä viikkoja et ihan normi. Ja ens vkolla laskettu aika. Jaksaa jaksaa ponnistaa :D
 
Meillä mies menee jonottelemaan vasektomiaa ja sinne kun on kolmen vuoden jono niin mistäs sitä tietää jos vielä yks siinä välissä tulee :D Toisaalta jos tuolla syntyvällä ipanalla on se perinnöllinen silmäsairaus, niin varmuudella ei yhtään ipanaa enää tähän talouteen tule lisää.
Meillä kanssa HUS-jonoilu olisi ollut sen kolme vuotta ellei oltaisi soiteltu jonotuspäätöksen jälkeen jolloin puheluun vastannut nainen kuunneltuaan perusteitamme totesi että voisikin laittaa samantien postissa palveluseteliä tulemaan, kannattaa tosiaan rohkeasti vaan soittokysellä perusteiden kera jospa siellä olisikin palveluseteleistä päättävä vastaamassa :)
 
Meillä kanssa HUS-jonoilu olisi ollut sen kolme vuotta ellei oltaisi soiteltu jonotuspäätöksen jälkeen jolloin puheluun vastannut nainen kuunneltuaan perusteitamme totesi että voisikin laittaa samantien postissa palveluseteliä tulemaan, kannattaa tosiaan rohkeasti vaan soittokysellä perusteiden kera jospa siellä olisikin palveluseteleistä päättävä vastaamassa :)
Ei meillä ole tässä mikään kiire, pääsis nyt mies edes siihen jonoon kun lääkäriaikaa siirretty monta kertaa :D Onpahan aikaa kunnolla harkita noin lopullista päätöstä jos hyviä puolia hakee :)
 
Tytsy itse operaatio oli kyl ihan Ok ja nopea (30 min)! Mut nyt vasta alkaa olla edes suht kivuton... 1 pieni viilto tuli navan alle!
Pallea hermo kipu oli pari päivää todella kova niinku hartiat olis super jumissa että sisään hengitys sattu ja silmissä sumeni mutta jumppa ohjeet autto :)
Oli kyllä hyvä valinta tää steri kivuista huolimatta:wink
 
Me ollaan tällä hetkellä joulukuisen 3 vuotis syntymäpäiväristeilyllä. Päästikn onneks tänne lähtemään ku poitsulla pariin päivään ei ollu kuumetta ni uskals lähteä :) lääkkeet tietenkin mukana ja poika pirteenä ja innoissaa ekasta laivareissusta :)
 
Teillä on aina hyviä ruokavinkkejä. Mitäs lohista ruokaa voisi hankkia joulupöytään kun graavi yms on raskauden takia pannassa?
 
Tytsy itse savustettu lohi tai uunilohi?
Tai sit käyt kysymässä kalatiskiltä et onko niillä vakuuminoimatonta loimu/savukalaa... jos teet uunilohta niin sen voi maustaa jouluisaksi appelsiinin kuorella ja esim timjamilla tai sit ihan perinteisesti sitruunan kuorella ja tillillä:p
Itse laitoin lohen suolaukseen eilen ja raastoin päälle sitruunaa ja klementtiiniä :p kohta pitäis laittaa vielä kalkkunan file maustumaan:wink
 
Jotain hyvää savukalaa ja sit vaan kuumentaa sen hyvin niin listeria kuolee :) Jos haluaa ihan jotain ruokaruokaa, niin aurajuustolohi vois olla hyvä! Eli lohifileen päälle sitruunamehua, pippuria, ripaus suolaa, reilusti tilliä ja aurajuustomurua. Uunissa kypsäksi. Joskus oon tehnyt isoja viiltoja tai ristikon loheen niin juusto pysyy paremmin lohen päällä. Nykyäänhän sillä ei ole merkitystä vaikka olis itsepyydettyä tuoretta kalaa ja itse graavais kun kaikki kielletty :D
 
Lähinnä aattelin jotain kylmää herkkua. Uunikalaa yms kun syödään muutenkin paljon (tai mä syön, mies ei huoli kalaa). Voisikin aurajuustoa joskus kokeilla. Ja pitäis olla jotain mitä saa aina valmiina kaupasta jonkun muun toimesta, täällä meinaa vauva pian syntyä ja mua ei kauppaan enää saa :)
 
Tänään meidän joulukuinen täytti kolme ja vietettiin kivat synttärijuhlat ja nyt poitsu lähti isälleen jouluks. Ihan kamalaa, ensimmäinen joulu ilman mun pientä :sad001 ei yhtään oo joulufiilistä nytte. Tää on nii hiton outoa ku tottunut että joulu vietetään pojan kanssa aina yhdessä :'(
 
Wopwop, voi :sad001 En osaa ees kuvitella miten raastavaa :sad001 Mun hyvä kaveri joka on eronnu tekee yleensä niin että lapsi joko aatto tai päivä toisella tai joskus taisi olla aattoiltapäivänä vaihto. Silleen joulu oli joka vuosi molemmilla. Hyvää joulua joka tapauksessa, muistele jouluja ennen lasta ja tee tästä ihan oman näköisesi.
 
Tytsy ainut kylmäkala mikä mieleen tulee niin olis semmonen tahna minkä tekisin lämminsavulohesta, smetanasta ja punasipulista... on ihan törkeen hyvää paahtoleivälle :wink koska sulla olikaan la?
Wop Voih että! Varmasti tosi inhottavaa... koita vaikka saada levättyä kun kerran vietät lapsetonta hetkeä! Saatko joulukuisen koska takasin? Jos vaikka sitten saisitte edes vähän viettää joulua...
 
28. pvä la ja kovasti on supistellut. Hmm, lohitahna kuulostaa hyvältä! Jos saan miehen kauppaan vielä hu, niin vois harkita tai ainakin joulun jälkeen.

Wopwop, 3 veessä on tosiaan se hyvä puoli et se ei vielä tajua asioita niin päivän päälle, joten joulu voi olla montakin kertaa tai eri päivänä :) Ei se tietenkään sun oloa jouluna helpota, mutta jos vähän kompensoisi :)
 
Hyvää Joulua kaikki ihanat joulukuisten mammat ja teidän ihanat joulukuiset (ja koko muukin perhe)!
 
Takaisin
Top