Joulukuun mammat 2015

Minä taas oon onnellinen kun vihdoin voi oikeasti tehdä jotain ton ipanan kanssa, keskustella asioista oikeasti, ei vaippoja, melkolailla itse osaa pukea, riisua, syödä jne :Heartred Vauvat on raskaita, taaperot on ihan söpöjä, mutta työläitä, tollanen 3-vuotias ja siitä ylös päin alkaa olemaan jo ihan asiallista seuraa :D
 
Warheart, mä oon ihan samaa mieltä. Puoliks kauhulla odotan et miten jaksan tulevat pari vuotta tuon tulevan joulukuisen kanssa :) Mutta ehkä se tällä kertaa on helpompaa ku ekalla kerralla, jos vaikka ei olisi koliikkia ja jos kukaan läheinen ei sairastuisi/kuolisi. Voisi vain nauttia uudesta vauvasta ja esikoisen uusista taidoista. Vaikka toisaalta on haikea olo, että meilläkin vietetään jo 3-veesynttäreitä vkl. (Kiitos muuten tarjoiluvinkeistä, ehkä mä tästä vielä sunnuntaiksi jonkinlaiset synttärit saan aikaan :D Yhtään mitään ei oo siis vielä tehty ja olkkarissa on vielä 3 muuttolaatikkoakin, mitkä pitäisi taikoa tänä iltana pois).

Mammalomailu onneksi tuli nyt todella hyvään saumaan kun tarviin töistä breikkiä ja aikaa miettiä, että mitäs sitten seuraavaksi. En haluis samaan työpaikkaan enää takas.

Sanni osaa hienosti kuperkeikan :) Meidän poika ei vielä osaa, on vähän arka yrittään, vauhtia riittää toistaiseksi lähinnä vain vaakatasossa, mutta siinä sitten normaalia enemmän :D Kiipeilee kään ei ole edelleenkään innostunut, onneksi on itsesuojeluvaistoa sen suhteen, äiti on tyytyväinen.
 
Asiallisella tarkoitin lähinnä, että osaa sanoa mikä hätänä, mitä haluis tehdä, mikä harmittaa jne :) Meillä on niin tylsät säännöt, että sohva on istumista varten :D

Täällä varauduttu pahimpaan helvettiin vauvavuonna, eipä se kyl enää pahempi vois olla mitä neljännen kanssa :’D Hän on edelleen melko raskasta seuraa toisinaan, mut koko ajan helpottanut ja saattaa hyvällä tuurilla olla vain vauva vaipatettavana keväällä jos samaan malliin jatkuu. Hän osaa kommunikoida tosi hyvin jo nyt, joten ei aina tarvitse arvailla mikä hätänä, nukkuukin välillä jopa kokonaisia öitä. Onneksi tässä on aikaa vielä ladata akkuja :)
 
Joo meilläkään ei saa sohvalla (tai sängyllä) pomppia vaan pomppii silti... kun kukaan ei tottele yhtään mitään:/
 
Jouduttiin siirtään pojan synttärit ens viikonloppuun. Oon kipee :sad001 Ja mieskin köhii :sad001 Oli kyllä kaamee olo eilen kun kuume käväisi 39:ssä, henkee ahdistaa ja pelottaa vauvan takia.
 
Oi voi tytsy, pikaista paranemista ja toivottavasti poitsu pysyy terveenä :Heartred

Meillä saa vanhalla sohvalla hyppiä ja tehdä kuperkeikkaa. On niin pienet tilat kotona et kaikkee ei voi kieltää, ku energiaa löytyy liikaakin, joskus kopsahtaa, mut sellasta sattuu.

Mä oon tänään potenu elämäni migreeniä, on kyllä hirveetä :/

Mä ite tykkään vauvva ajasta, taaperot taas... On ihan söpöjä joo mutta aikamoisia jääräpäitä :D
 
Tytsy, uskoisin että kyllä sillä vauvallla kaikki on hyvin vaikka sulla on paja olla... saapahan pikkunen vastustus kykyä! Toivottavasti poju pysyy terveenä:Heartred paranemista sinne! Hirveästi kaikenlaista liikkeellä, puolet meidän synttäri vieraista joutuu jäämään pois kun ovat kipeenä :sad001
 
Pikaista paranemista sairastelijoille.

Meilläkään ei sais hyppiä sohvalla, ja on itseasiassa paljon asioita mitä meillä ei sais tehdä vaan tekevät silti :rolleyes:
Välillä kyllä tuntuu että täällä vaan kuljen ja jauhan sääntöjä mut kukaan ei kuuntele :grin
Ja nyt tuntuu että meidän kaksosetkin on helpompia kun noi isommat :hilarious:

Eilen paketoin lahjat joita ei todellakaan pitäny olla niin kauheesti. Että se homma on hoidettu. Ja tilasin joulukorttikuvat kun käytiin sisaruskuvassa tossa alkuviikosta ja siellä onnistui ottaa kuvia lisäksi myös pikkutontuista. Aika ruuhka vaan kun vasta 10.12 kuvakortit valmiina.

Sit viime yönä näin unta että olin raskaana ja siellä oli kolme :arghh::hilarious:
 
Meillä ei oikeastaan harrasteta niinkään kieltämistä, vaan ohjataan muihin touhuihin. Kieltäminen jätetään vaan oikeasti vaarallisiin tilanteisiin kun peli on saatava heti poikki. Tämä on meidän kaikkien koti, joten niitä sääntöjä on vaan noudatettava ja sillä selvä :)
 
Joo kai se pitäis olla ylpeä että lapsi on motorisesti noin kehittynyt mut voisko mitenkään tehdä tota lattialla!:D
T_87 meillä kans paljon mitä ei saa tehdä mutta kun ne ei kuuntele vaikka niille sanoo mitää, kieltää/ohjaa/rukoilee... ei vaan mee jakeluun:/
 
Niinpä. Täytyis vaan olla niin tiukkana mut en mä ainakaan kerkeä olla sanomassa olohuoneessa samaan aikaan kun vaikka vaippaa vaihtamassa makkarissa :grin

Kyllä meillä siis oikeesti tosi kilttejä lapset on mut välillä niidenkin täytyy vähän kokeilla rajojaan.

Meidän kaksi vanhempaa lasta oli mummilla ja ukilla yökylässä niin saatiin kunnolla siivottua.
Ihanaa kun tulevat kohta kotiin. On jo niin kova ikävä. Meidän pienemmät neitokaiset on ollu vähän ihmeissään kun on ollut hiljasta, mutta nauttineet isin ja äidin huomiosta :Heartred
 
Britax Max Way istuimena ja ajateltiin pitää käytössä niin pitkään kuin menee, eli ainakin vuosi vielä, ehkä kaksi :) Sama istuin on 1v3kk nuoremmalla siskolla.
 
Seuraavaksi varmaan tulee sitten turvavyöistuin autosta riippuen, meillähän on vain 2-pistevyöt takana mun autossa, niin mahdollisimman pitkään pidetään ipanat istuimissa :)
 
Meillä on britaxin multi-tech selkä menosuuntaan (ajelen siis minibussilla ja siinä on 2 penkkiä selkämenosuuntaan) sama on Siirillä (1,5v). Seuraavaksi sannille tulee kans turvavyö istuin :wink
 
Seuraavaksi varmaan tulee sitten turvavyöistuin autosta riippuen, meillähän on vain 2-pistevyöt takana mun autossa, niin mahdollisimman pitkään pidetään ipanat istuimissa :)

Saanko kysyä että oletteko miten ratkaissut tän 2 pistevyö ongelman? Mulla kans 2 penkkiä jossa vaan lanne vyö joten 1(vanhin 7,5v) joutuu niissä istumaan... inhoon noita lannevöitä!
 
Isommat istuvat etupenkillä, toinen on mun vieressä 2-pistevyössä ja toisella turvavyöistuin 3-pistevyöllä. Takapenkillä sit 2-pistevöissä noi Max Wayt ja kaukalo telakalla tulee niiden viereen. Sit jos mieskin tulevaisuudessa matkassa niin joku matkaa peräkontissa, siellä onneksi tosi vähän mitään mihin päätä lyödä jos törmätään ja on selkä menosuuntaan. Saatetaan taakse laittaa 3-pistevyöt reunoihin jos joskus sais aikaiseksi, mut ei vielä tarvetta kun noihin istuimiin pienemmät mahtuvat.
 
Takaisin
Top