Joulukuun mammat 2015

Onnittelut täältäkin äipälle pikkujäbästä :happy: kävinkin tuossa muutama päivä sitten piiiiiitkästä aikaa lueskelemassa täällä mutta en vielä saanut aikaiseksi kommentoida. Nyt oli sitten hyvä syy tulla pian takaisin kurkkimaan kun huomasin että mitäs kummaa kun äipällä onkin jo la käsillä :wideyed: niin se aika vaan kuluu.

Ja onnea warheartille odotukseen ja tytsylle poikalupauksesta. Kyllä täällä on taas paljon tapahtunut :woot:
 
Kiitos kaikille:)
Tytsy meidän vanhin on nyt 7v, sit löytyy 5.5v, 4.5v, Sanni koht 3v, Siiri 1v4kk ja sit (mahdollisesti) sisu 3 päivää :Heartred huisketta ja hulinaa siis meillä :wink
Synnytys oli kyl tosi nopea:eek: lähdettiin miehen kaa tsekkaamaan mun vuotoa joka selventyi lapsivedeksi. Vaikka mua supisteli jo sinne mentäessä niin ei se synnytys ollu kunnolla käynnissä, sairaalaan mentäessä kaulaa 2cm jäljellä ja 3-4cm auki. Käskivät lähtee parintunnin lenkille ja sen parin tunnin aikaan kaula oli täysi sulanut pois ja olin 7 cm auki. Saliin päästiin siin 20 ja poika sylissä ennen uutisia :wink
Siskot on kyl ihan hulluna tohon poikaan, heti kun tultiin ovesta sisään ne oli siinä kiinni ja halusivat syliin ja pussailla... kokoajan joku tossa kehdon ympärillä ihmettelemässä ja silittämässä:Heartred Siirille tämä tais olla se suurin ”vääryys”, on sekin kyllä tuontuosta silittämässä ja on hirveän kiinnostunut mut on kyl raisu otteissaan ja samassa sylissä pitäis olla... onneksi mies nyt 3 viikkoa kotona niin jospa se ajan kanssa!
Kyllä toi Sisu-ukko on vaan niin ihana tyyppi:Heartred ihan niinku siskonsa:wink
 
Meillä kolmella ipanalla maitoallergia ja refu yks oire :/ Onneksi on ruokavaliolla hoidettavissa :Heartred
 
Auttakaa.. meidän kolmikuinen on ollut nyt pväsyä toiseen niin itkuisa.. nukkuu vaan noin vartin kerrallaan. On tosi epätyytyväinen :sad001 oon ihanväsy loppu jo...
 
Jemina, onko hampaita/masu vaivoja? Ootteko ollu kipeenä? Et Voisko olla jotain jälkitautia? Korvatulehdus tms? Syökö? Kakkaa/pissaa? Nukkuuko missään esim rattaissa? Et jos sais yliväsyn katkeamaan ja sit jos taas alkais nukkumaan ja olemaan iloisemmalla mielellä! Lääkäriin kyl kannattaa mennä jos ei pian ala helpottaa... voimia kamalasti:Heartred
 
Kolmen kuun kohilla on myös tiheän imun kausi, jolloin vauva voi yötä päivää olla itkuinen ja haluaa rintaa kokoajan. Saattaa myös tosiaan tehdä hampaita, vaikkei ne vielä puhkeaisi voi ikenet jutusta ja kiukuttaa. Paljon voimia, toivottavasti ois kyse jostain tällaisesta ja olisi pian ohimenevää :Heartred
 
3kk tiheä imu, eli vaatetta pois ja ihokontaktia, syöt ja juot itse reilusti ja imetät minkä ehdit, kyl se ohi menee :)
 
Kauanko sitä on kestänyt? ootko huomannut että joku asento olisi parempi? Ootko kokeillut auttaako särkylääke (en enää muista miten pienelle sitä sai antaa)? Auttaako tissi? Auttaako mahan hieronta?
 
Kauanko sitä on kestänyt? ootko huomannut että joku asento olisi parempi? Ootko kokeillut auttaako särkylääke (en enää muista miten pienelle sitä sai antaa)? Auttaako tissi? Auttaako mahan hieronta?
 
Selkeesti pari vkoa sit oli tiheä imu joka kesti vajaavkon. Sen jälkeen onkin nyy pari vkoa ollu tätä itkemistä.. tissille kyllä yleensä rauhottuu. Mut ärsyttävää kun itekki oon iha väsy. Joulukuinen mustis uhma ja nyy mun viimeinenki yhteinen aika on ohi tän heinäkuisen takii :/ tänää soitin neuvolaanki ni siel vaan epäiltii myös vaihetta. Mut meniskö tää jo ohi...
 
Onko sulla mitään kantovälinettä? Manducalla/kantoliinalla saa omat kädet vapaaksi, mutta vauva saa läheisyyttä/tissiä halutessaan :) Ekana vuonna oon itse asennoitunut, että se vauva tulee ensin, koska ei ymmärrä ja omaa aikaa ei välttämättä ole ollenkaan, ei turhauta yhtään niin paljoa kun ei odota yhtään mitään! Meillä toisaalta oli ihan horroria tuo nuorimman vauvavuosi, että nykyään sitä on ihan onnellinen jos sää käydä itsekseen paskalla ja nukkua yöllä esim 4h rauhassa :D Kyl se siitä helpottaa, vaikka nyt just väsyttää ja tuntuu paskalta, vaan kerran (onneksi!!!) nuo on vauvoja :Heartred Isosti tsemppiä!
 
Mulla on tula. Mutta ei siinä pysty imettää. Tai ite en ainakaa ymmärrä miten pystyis :D
 
Mulla on tula. Mutta ei siinä pysty imettää. Tai ite en ainakaa ymmärrä miten pystyis :D
En Tulan säädöistä tiedä, mut manducassa onnistuu sillein, että laskee toisen olkaimen kiristyksen aivan löysäksi, tulee vauvan pää rinnan kohdalla/alle :) Mä oon kyllä kotona imettänyt ihan sillein yhden käden varassa vauvaa pitäen, sitä kun on välillä pakko tehdä ruokaa ja touhuta isompien kanssa. Tietysti lautapelit, leffan katselu, kirjan lukeminen yms onnistuu imettäessä.
 
Takaisin
Top