Joulukuun mammat 2015

Tytsy kyllä saa, synnytyksestä ja siitä eka kohtaamisesta:wink onhan se kyllä totta että kaikki tää raskaus homma on niin nähty... innolla odottaen että tää olis jo ohi:wink
Missä muuten kaikki joulukuunmammat on? Kamalan hiljaista...
 
Mä huomasin toisen lapsen kohdalla, että vauvavuosi ei välttämättä ole ihan helvettiä, vaan voi oikeasti olla ihan mukavaa ja niitä hyvin nukkuvia vauvoja on oikeastikin olemassa :Heartred Jotenkin se toisen muksun vauvavuosi oli niin helppoa ja mukavaa, ettei siitä edes muista mitään!

Mulle se on ollut jostain syystä ihan yhtä hienoa hakea äitiyspakkaus ja hypistellä sitä siältöä joka kerta, kun siinä jotenkin konkretisoituu, että odotellaan ihan oikeaa vauvaa tulevaksi. Jokaiselle vauvalle oon kans kirppareilta ostellut vaatteita ja on ne värit ja kuosit menneet aivan nappiin luonnetta ajatellen, vaikka ei pientä ole nähnyt kuin ultran (ja vatsanpeitteiden) läpi :) Kyllä niitä aina pieniä uusia kokemuksia on joka kerta ja ehkä sitä osaa aina vaan ottaa rennommin ja onhan se isosisarusten riemu ja hössötys jotain niin ainutlaatuista, että sen voi kokea vain uuden tulokkaan kanssa.

Me kerrotaan vauvauutiset sitten jos np-ultrassa kaikki hyvin, mennään vaan samana iltana Bodomia katsomaan, että en tiedä kerrotaanko jo heti ultran jälkeen kun isommat tulevat koulusta, vaiko sitten sunnuntaina kun palaavat kotiin... Jotenkin sitä ei edes ole ajatellut, että huonoja uutisia voisi tulla, vaan on melko luottavainen olo ja odottahan tota keikkaakin ihan kiitettävän paljon :D
 
Warheart, just tosta mä unelmoin, että tämän toisen kanssa voisi nauttiakin vauvaelämästä :) Nukkuva vauva olisi kyllä jotain uutta ja ihmeellistä. Toivotaan parasta molemmille. Ja onnea np-ultraan!
 
Tytsy, kiitos! Onhan tuohon vielä melkein 3 viikkoa aikaa, mut jos viikot menee samaa tahtia niin sehän on jo tosi pian :D
 
Mä oon ainakin ihan poikki.. kuopus nyy kaks ja puol kk ja täysimetys onnistu tällä kertaa. Mutta herra on rinnalla 2h välein ja alkaa väsymys painaa..joulukuinen kun oli osaimetyksel ja antoi nukkua..
 
Jemina, 2h välein on ihan normaalia, äidinmaito sulaa melko nopeasti :) Tiheän imun aikana sit saattaa pahimmillaan mennä vartin välein :D Eikä se pullosta syöttäminen välttämättä nukkumista takaa, vittumaisempi se olis yöllä lähteä pulloa lämmitämään 2h välein kuin laittaa vaan tissi vauvan suuhun, tai mun mielestä on helpompaa kun en mielelläni yöllä sängystä nouse. Tsemppiä! :)
 
Warheart just näin kun esikoisen aikana totuin antaa pullosta 4h välein. Tää syö tosi usein tunnin välein.. ja tiheöt imut on kaameita :D
 
Jeminalle tsemppiä ja jaksamista tissitakiasen kanssa! Joskos se jossain kohtaa helpottaa:wink parasta mahdollista ruokaahan sinä vaan teidän pojulle tarjoat:)
 
Jaksaa jaksaa :) Tuliko seuraava tiheän imun kausi sit vasta 6kk, niin josko hetken päästä vähän helpottais ees yöksi. Hienoo että sujuu!
 
Tais ne olla 3 ja 6 viikon iässä, sit 3 ja 6kk iässä, sen jälkeen vuoden iässä :)
 
Tai olla 9kk kohdallakin jotain. Näitä odotellessa :) Saas nähdä kauanko tällä kertaa sujuu/huvittaa. Viimeks piti lopettaa 1 vee, mutta menikin 2. Sit loppu maito eka toisesta ja sit hiipu toisestakin. ”Loppu” totes poika vaan totisena, kun yritti maistaa. Se oli jotenkin hauskaa ja lopetus sujui ilman draamaa :) Nyt se taas välillä haluis maistaa, en tiedä haiseekohan se maito tai joku jo jotenkin, kun on raskaana?
 
Jee, ei radia tällä toisella kierroksella! Ekasta kun oli. Olen kyllä niitä samoja ruokaoppeja vähän seuraillut (rennommin), josko sekin olisi auttanut. Ekan joulukuisen kanssa kun eka raskauskolmannes meni ihan herkutteluksi :D
 
Onnea äippä! Ihana minimies. Onko muut lapset ollu minkä kokosia? Ja eikö ollutkin/olekkin hassua vaihtaa vaippaa. Varo yöllisiä suihkuja... Itellehä kävi synnörillä niin et vaihdoin kakkavaipan ja hetki meni ja olin et joko taas kaki,kurkkasin ja olevinani näin köntsät. Kun otin vaipat pois ni oliki ne kivekset mihin en ollu tottunut. :D kyllä mua nauratti
 
Jemina meidän tyttöjen koko haitari on 2,6-3,6 kg et ei nää mitään valtavia oo ollu:) joo, on kyl toi värkki osasto hiukan toinen:D helpommalla tavalla:wink pimpistä hirvee homma saada sitä pihkaa irti:/
 
Oi, paljon onnea äippä ihanasta pienestä pojasta :Heartred Kaikki meni hyvin? Ehdit jopa sairaalaan, vaikka niin nopsaa tuli? Nyt sitten pääsette opettelemaan pienen pojan elämää :) Pienet pojat on semmoisia äidin muruja :Heartred Ovatko sisaret ihan ihastuksissaan?
 
Minkäs ikäinen äippä teidän koko katras nyt sitten olikaan? Entä Warheart?

Täällä on onneksi tullut vahvasti sellainen tunne, että 2 on oikea luku tähän mun elämään. Nuorempana olisin varmasti vielä kolmannen halunnut ja jos sujuisi muutenkin kivuttomammin tämä lapsiperhearki tuon oikuttelevan miehen kanssa. Mutta nyt huomaan jo miettiväni, että ihanaa myydä sitten kaikki vauvakamat pois nurkista pikkuhiljaa :)
 
Takaisin
Top