Joulukuun mammat 2015

Äippä, mulla oli TENS-laite käytössä ensimmäisistä supistuksista aina synnytyksern asti ja voin suositella sitä lämpimästi. Mulla ainakin toimi hyvin:)

Tiedätkö saako tensiä käyttää raskaana ollessa iskiakseen sun muihin selkä/lonkka kipuihin?
Meinasin jos hommaisin ihan omaks... 4vko vuokra olis 40-50€ paikasta riippuen ja uus laitos olis 100€ pintaan! Voihan sitä tosiaa käyttää menkkakipuihin sun muihin kiputiloihin niin mietin kustannustehokuutta ja sitä että ei tarviis pillereitä napsia... mulla menkatkin osaa olla aika kivuliaat o.O
Kroonisesta niskajumista puhumattakaan:wink
 
Air mahtavaa omaa aikaa:D samaistun! Mulla se nykyään merkkaa sitä että pääsen kerran viikkoon prismaan tekemään viikkon ruoka ostokset... tai onhan mulla illat, ku mies ilta/yövuorossa niin saan vaan maata sohvalla yksin ja kattoo netflixii :wink eilen aloin kattoo Alias Graice sarjaa, on muuten hyvä sarja suosittelen :wink Se on saman kirjailijan filmatisointi kun se teemalla pyörivä handmaid’s tale, johon oon kans täysin koukussa :p kirjan hankintaan harkitsen, mikäli sitä kerkiäisi edes lukemaan :wink
 
Air4m, kuulostaa ihan mun elämältä :D Toistaalta paljon hauskempi ostella juttuja lapselle ku itselle. Vähän sama lahjojen kanssa, ilahdun enemmän kun poika saa jotain kivaa kuin jos itse saan. Mulla on jo kaikki mitä tarvitsen.

Äippä, ainahan voit sit myydä sen eteenpäin tai vuokrata itse muille :)
 
Tytsy totta:) mulla toi selkä temppuaa niin miettinyt tässä että uskaltaako sitä viellä näillä viikolla käyttää! Noh 2.7 ois neuvola, pitää ottaa siellä puheeksi!
 
Äippä, joo kannattaa ostaa tosiaan omaksi, tulee "halvemmaksi":wink Ja voi kyllä käyttää raskaana ollessakin helpottamaan lonkka- ja selkäkipuja:)
 
Onko sulla TR-81 omana TENS vai saitko sairaalasta/vuokrasitko? Mä katsellut Elle TENS laitetta... sitä ainakin näyttää useammat tahot vuokraavan! Oletan sen siis olevan kestäväkin peli:)
 
Nyt luinkin just, että ei sais mukamas käyttää raskauden aikana muihin kuin supistuskipuihin ja viikkoja pitäs olla väh 37 + 0!! Kannattaa vielä kysyä neuvolasta, niin osaavat varmasti kertoa tämän hetkisen käytännön[emoji16] Mä sain sen laitteen lainaks mun kaverilta, just se elle tens. Tosi näppärä[emoji106]
 
Laitoin kans yhdelle myyvälle taholle kyselyä että saako tota käyttää just raskaus aikaan niin sanoi selvittävänsä vielä valmistajalta mut tosiaan tuote selosteessa puhutaan et rv 37-> voi käyttää mutta miksi näin? Mitä haittaa jos käyttää ennen vai onko tämä just varuiks linjattu! Mut anyways asiasta juttelen lisää neuvolassa viikon päästä...
Alkais olla jussi käsillä! Onko teillä suunnitelmia? Me vietetään ihan koti juhannus, grillausta+herkkuja+sauna, jos sää sallii (joka näyttää just aika huonolta) niin pihapeli olympialaiset:) ihanaa keskikesänjuhlaa kaikille:Heartred
 
Tensiä ei mielellään saisi käyttää raskauden aikana ilman että ensin konsultoi lääkäriä. http://www.laakkeetontakivunhoitoa.fi/files/ulkoasu/ladattavat/empi-kayttoopas.pdf. Luulisin, että syynä on varmistaa, että laitteen sähkövirta ei aiheuta mitään sikiölle, raskaudenkeskeytystä jne. Virta siinä on varmasti tosi pientä ja vaikuttaa vain lähellä ihoa, mutta kehon toiminta kuitenkin perustuu paljon sähköiseen toimintaan, joten aina jotain häiriötä voi tulla, ainakin jos jatkuvasti käyttää. Mä oon kuitenkin vähän tämmöinen sähkölaitteita esim. makkarissa vastustava, että oon varmasti ylitarkka näiden kanssa. :) Ja en ikinä haluis muuttaa voimalinjojen lähelle ja tuon induktioliedenkin käyttö näin raskaana välillä hirvittää, jos alkaa miettiin sen magneettikenttiä.

Ja hyvää juhannusta kaikille. Me vietetään rauhallinen kotijuhannus, ehkä sään salliessa tänään johonkin tapahtumaan täällä pks ja huomenna retkelle jonnekin saareen, jos tosiaan ei sada ja tuule liikaa. Ihanaa, et on ylimääräinen vapaapäivä!
 
Tytsy eipä tullut ajatelleeksi tota kropan sähköistä toimintaa...
Mut tosiaan neuvolassa asiasta keskutelun vielä enneku edes aloitan tai mietin aloittavani sen käyttöä!
Nautihan vapaa päivästä ja toivottasti pääsette retkelle :)
Jemina siellä eletään jännittäviä aikoja:wink jospa lähtö tulis masu täynnä grilliruokaa:wink
 
Mukavaa juhannusta kaikille! :) Me tultiin mökkeilemään, välillä sataa ja välillä paistaa, sähköt meni tunti sitten :’D
 
Voih ei Warheart, jospa ne sais sähköt takas! Onhan teillä puu sauna että pääsette edes kunnon Jussi saunaan?
 
Te naiset, jotka olette eronneet joulukuisen isästä, niin miten lapsi on eron ottanut? Täällä sama tilanne edessä...
 
TR, olen pahoillani :sad001 Millä mielellä olette tilanteesta? Oletteko käyneet jo pariterapiassa? Vaikka eroaisi, niin sen avulla voisi löytää ehkä hyvän eron ja sopia tulevaisuudesta vaikka sitten erikseen. Meillä kanssa vaikeaa välillä ja ero ollut itsellä joskus mielessä, mutta pariterapiassa tuli apua. Kaveri erosi miehestään kun heidän tyttö oli about nöiden meidän ikäinen ja kaikki sujui ok. Heillä tilanne oli aika tulehtunut, kun mies on ”aika” hankala luonteeltaan, mutta lastenvalvojalla kirjallisesti asiat sopimalla asiat saatiin lapsen kannalta hyvin sovittua. Asuvat lähellä toisiaan edelleen (tästä jo useampi vuosi), aluksi lapsi oli 1 pvän ja oliko se joka toisen vkl isällä monta vuotta, nyt vuoro viikot, joskus vähän enemmän äidillä johtuen isän duunista. Kotia vaihtaessa eka päivä usein vähän lapsi purki ikävää jne. mutta olosuhteisiin nähden kaikki on mennyt hyvin ja tärkein asia on, että nyt kaverini eli äiti voi hyvin. Vain hyvinvoiva vanhempi voi antaa lapselle tarvittavan hoivan. Oli sitten yhdessä tai erikseen. Mutta jos teillä ei mitään ihan vakavaa ole taustalla, niin rohkaisen silti taistelemaan yhteisen rakkauden puolesta, jos vaan mahdollista ja molemmilta löytyisi vielä halua :Heartred Halaus!
 
TR, voimia eroon :Heartred Me erottiin esikoisen ja toisen lapsen isän kanssa lasten ollessa 1- ja 3-vuotiaita. Eivät reagoineet eroon juuri mitenkään, saattoivat ennemminkin olla helpottuneita kun en enää itkenyt joka päivä ja jatkuva huuto loppui. Ero sujui sillä hetkellä hyvin, saatiin sovittua elatusmaksut ja tapaamiset hyvin, mulle jäi huoltajuus, jotta helppo hoitaa lasten asiat ja isän nimeä ei tarvitse joka lappuun metsästää. Ongelmia tullut nykyään sitten näkemyseroista kasvatuksen suhteen ja muutenkin samoista asioista, jotka aikanaan eroon johtivat alkoholin lisäksi. Lapsilla on tapana sopeutua, jos ero on sulle itsellesi helpottava asia, niin luulisi lastenkin huomaavan, että niin on parempi lopulta.
 
Kiitos tuesta Tytsy, Warheart ja Äippä!:Heartred Tilanne on siis se, että ollaan oltu 12 vuotta yhdessä, mutta tässä tapauksessa ei onneksi naimisissa...keväällä aloin jo huomaamaan merkkejä siitä, että meidän perhe-elämä ei miehelleni enää riittänyt. Baariin piti päästä useammin, ei enää harrastanu mitään ja oli selvästi ongelmia itsensä kanssa. Yritin kovasti kannustaa tutkimaan itseään, että mikä on vialla ja mistä nyt tuulee, mutta ei..homma eskaloitu sit siihen, että joi multa salaa, huomasin heti että on ottanut, vaikka asian kielsikin. Löysin piilopulloja ja ei ollut hänen mielestään mikään paha juttu, kun niitä oli. Eli ei itse ottanut asiaa kovinkaan vakavasti! Hän lupasi sitten yhden kerran jälkeen, että niitä ei enää löydy, eikä mun tarvii koko ajan miettiä, että onko juonu..no, tilanne eskaloitui siihen kun pojan kanssa oltiin pari viikkoa sitten uimassa ja hän sillä aikaa veteli kotona viinapaukkuja ja yritti taas kieltää kaiken, vaikka mä näin/haistoin että on juonu ja itse asiassa maistoin vielä lasin pohjatkin..mä olin niin pettynyt että petti mun luottamuksen ja sitä en enää voinu antaa anteeksi. Mä en todellakaan halua, että meidän lapsi näkee vanhempiansa humalassa, ei siinä se raja menee. Ja piste iin päällä nyt on Juhannuksena 3 päivää kännäilly, eikä oo edes käyny kotona. ELI MUN MITTA ON NYT TÄYNNÄ!!!
 
Takaisin
Top