Joulukuun mammat 2015

Voi teitä metsäläinen ja jemina:sad001 eihän noihin nyt itse mitään vaikuttaa voi, niinku ei moneen muuhunkaan lapsiin liittyviin asioihin! Tsempit metsäläiselle ja pojalle tutkimuksiin:)

Voihan uhma mä sanon! Sannilla on aivan järkyttävä uhma!!! Se ei usko yhtään mitään mitä sille sanotaan, ja kun sitä kieltää niin ihan kyyneleet silmissä alkaa huutamaan ja heittäytyy maahan mahalleen... aivan kamala äiti kun kieltää esim hellan nuppien väännön tai kirja hyllyyn kiipeämisen (eli itsensä satuttamisen) o.O en kyl muista et muilla olis ollu näin pahaa!

Huomenna alkais sit taas uusi viikko, juoksua juoksua ja jatkuva hoppu:p
 
Voi Metsäläinen, voimia teille. Luonnollista etsiä syyllistä itsestä tai muista, mutta toiv. saat mielesi tajuamaan, että näihin vain ei voi omilla toimilla vaikuttaan :sad001 Toivotaan, että asioihin tulee selvyys, epätietoisuus on aina kaikkien pahinta jotenkin ainakin mulla. Ja että asiaa voidaan hoitaa/kuntouttaa, mikä nyt oikea termi onkaan?

Kyllähän sitä tässä miettii itsekin monenmoista kun toista toivoo ja ikää on pian 40 lasissa. Riskit lisääntyy :sad001 Mutta ei niin voi elää, et jättää elämättä niiden takia. Otetaan se mikä annetaan sit, jos ees mitään annetaan.

Äippä, järkky uhma meilläkin. Temperamenttinen kaveri ollut alusta asti. Aika monesti saa mielessään hokea ommmmmm, ettei mee samaan kiukkuun mukaan :)
 
Se diagnoosi varmistuu sen magneettikuvauksen perusteella. Mutta kyllä se neurologi melkoisen vakuuttunut asiasta oli. Ja toisaalta se diagnoosi auttaisi sitten itseäkin ymmärtämään miksi pojan jalka ei toimi kunnolla ja on jäykkä. Kiitoksia tsempeistä. Se neurologi sanoi jotenkin kivasti, että se cpvamma on vain sellainen ominaisuus - ei sen kummallisempaa..
 
Uhma, se on se joka ottaa kissat salaa syliin ja ajaa autoilla niiden päälle ja juoksee repimään laatikot auki ja levittää lelut ympäriinsä, kiipeää kissanpuuhun, kaataa maidot lattialle, ruuat pöydälle ja kiskoo lautasia ympäriinsä...
Ja varpaat jäässä koko ajan kun sukat on ihan nou nou. Ja tossut, töppöset tai sisäkengät, tein villatöppösetkin, ei auta. Ulosmennessä laitetaan kiltisti sukat, ei ongelmia, mut sisälle ku tullaan ni sukat lentää lattialle. Äitiinsä tullu, mut kyllä äiti sentään huolii ne töppöset jalkaan jos paleltaa :D
Puhuminen on edelleen hiukan vaiheessa. Kello on oo, ruoka on kaaka, maito on uuh, leipä on pääpää, isi on sentään melko tunnistettavissa ishiiii, sellasta hassu suhuässä, äiti on vaan ti, sisaruksista isoveli Jesse on helpoin se on jotenki esesee, loput on vaan jotain epämääräisiä... Mut hyvin juostaan... [emoji23]
 
Mä oon mestari keksimään kiertoilmaisuja kieltämiselle, vihaan turhanpäiväistä rääkymistä nimittäin :D Menee hyvin niin pitkään kunnes mies tulee ja kieltää tai käyttää sanaa ei... Hyvin menee kun ennakoi ja kertoo mitä tehdään, toki välillä harmittaa, mut äkkiä se ohi menee.
 
Meillä kanssa juostaan ja kiivetään mutta ei puhuta. Muutama sana on tunnistettavissa loppu ja hei hei, saa nähdä koska alkaa puhumaan tunnistettavasti, juttuahan tulee mutta omalla kielellä :)

Tsemppiä teille Metsäläinen :Heartred
 
Metsäläinen tsemppiä sinne. :Heartred

Meillä ei mitään jäätävää uhmaa ole. Kyllä selkeesti näyttää jos jokin ärsyttää tai ei mene niin kuin haluaisi menevän, mutta en uhmaksi sanois.

Täälläkin kiipeillään ja juoksuaskelia otetaan, isoja nämä meidän joulukuiset. :) Just tossa yks päivä laskin että pojalla tulee yli 20 tunnistettavaa sanaa. Omaa kieltään puhua pölpöttää, mutta väliin aina tunkee selkeitä sanoja.
 
Tsemppiä Metsäläinen! Toivottavasti mahdollisesta diagnoosista löytyy apua arkeen, lapsihan pysyy silti omana ihanana itsenään :Heartred

Meilläkin joulukuinen on oppinut ihan kunnolla uhmaamaan... Ja puolustautumaan vääryyksiltä raapimalla ja nipistämällä :O Viikonloppuna sain kaulani verinaarmuille ku menin ottaa neidin kesken leikkien iltatoimiin. Ollaan kyllä alettu tarmokkaasti tota raapimista kitkeä, mut aika haastavaa se on. Onneks noin pientä voi vielä muissa uhmakiukuissa yleensä hämäyttää jollain. Neljävee isosisko on myös uhmassa ja harjoittelee tällä hetkellä "sä oot ihan tyhmä!"-repertuaarin haltuunottoa :D Välillä taas molemmat itkee jotain maailmanlopun vääryyttä ja äitin syliin pitää päästä tasan yhtäaikaa. Mut on ne silti niin suloisia ku osaavat jo touhuta ja höpsötellä yhessä, huomaa et elämä helpottuu kaikin puolin koko ajan :)
 
Meillä hankalinta on tällä hetkellä nukkumaan meno! Ai elämä, kun on muuttunut kuviot. Ennen tuo jäi itsekseen sänkyyn köllöttelemään, unileluilla leikkimään ja höpöttelemään, kunnes nukahti. Nyt huoneeseen pitää jäädä seuraksi istumaan, muuten alkaa aivan tajuton itku ja huuto. Jos minä jään, niin sängystä pompitaan pois ja pelleillään, miehen kanssa menee rauhallisemmin nukkumaan, mutta silloinkin siihen menee usein 1-2h. Yöllä jos herää, niin sama homma, nukahtamiseen saakka pitäisi huoneessa istua ja sitten yrittää hiippailla takaisin nukkumaan. Mistä ihmeestä tällainen vaihe on tullut!?!? Ei jaksaisi millään... Mulla vielä keittää niin nopeasti nykyään, että hermo menee tuon nukkumaanmenopelleilyn kanssa. Enemmän uhmaa kuin sitä, että pelkäisi, mutta ostettiin silti sille yövalokaveri petiin ikeasta ja ollaan tosiaan jääty huoneeseen.

Meillä on juostu kovaa jo kesästä ja sanoja ja lyhyitä lauseita tulee paljon. En varmaan pystyisi edes laskemaan, kun tuo yllättää jatkuvasti sanoilla, joita ei ole tietoisesti opetettu. Kyllä vaan rupeaa olemaan isoja nämä joulukuiset.
 
Apuaa. Meidän tytöllä rähmii molemmat silmät ja äsken mitattuna 38.3c kuumetta.. nyt kun putsattu keitinvedellä silmiä silmät tietty punaset ja turvonneet. Vissiin silmätulehdus siis.. mutta. Eihän sen vuoksi tartte päivystyksee lähteä?jos heti aamulla menee lekuriin? Ei oo mitään kokemusta tälläisestä :eek: ja hiton menkat on myös alkamassa ni itkettää kaikki
 
Jemina:
http://www.sairaslapsi.com/sairaudet/silmatulehdus
Eli jos ei vaikuta valoaroilta ja kipeältä silmät, niin voi odotella huomiseen.

Air, miten teillä päivällä unet? Kenties liikaa? Tai sit illalla liian aikaisin nukkumaan tai liian myöhään? Mites aamuherätykset, eli herääkö pirteänä? Meillä vain päiväunien poisjättö rauhoitti illat ja yöt, päivisin saattaa ottaa vartin pikaunet, mut harvemmin enää päiväunia nukkuu :) Sit tietenkin iltarutiinien muuttaminen voi auttaa, mutta voi myös pahentaa tilannetta..
 
Iltarutiinit pysyneet samanlaisina muuten. Päiväunia nukkuu ja tuntuu niitä tarvitsevan. Tunnista kahteen nukkuu, mutta nukkumaan meneminen niillekin välillä taistelua. Mä en henkilökohtaisesti ole sitä mieltä, että päiväunien jättö tulisi kysymykseenkään vielä tässä iässä, vaikkei nukkuisikaan, niin rauhoittua ja levätä pitäisi. Aamulla herää yleensä pirteänä ja hyvällä tuulella. Iltaunien aloitusaikaa olen kanssa miettinyt, mutta mihin suuntaan sitä sitten lähtisi kokeilemaan...? Nyt pyritään saamaan poju petiin siinä kasin maissa, vähän menee yleensä yli ja nyt tosiaan nukahtamiseen menee helposti aikaa, joten saattaa olla unessa vasta lähempänä kymppiä. Jotenkin kun ajattelen, että koululaisenkin pitäisi olla pedissä jo ysin aikaan, niin eikö tämmöisen pari vuotiaan pitäisi mennä unille jo aiemmin? Aamulla herää siinä 7-8 aikaan.
 
Jemina mullakaan oo silmätulehduksesta kokemusta mut en itse lähtis iltaa vasten päivystykseen, aamulla ekana olisin kyl terkkulan oven rivassa kiinni! Siis mikäli pikkusen perus kunto on hyvä jos siinä jotain niin sillon lähtisin... ainahan voi soittaa päivystykseen ja kysäistä neuvoja niin ei tarvii yksin miettiä. Voimia pikku prinsessalle :Heartred ps menkat tälläkin alkamassa ja maha turpeessa kun raskaana ja v*tuttaa aivan kaikki o.O tätä ei kyl oo ollu ikävä :p
Puheesta, ei meilläkään varsinaisesti mitään järjellistä selitetä tai ok, tuleehan sitäkin ihan kivasti (ainakin ymmärretään mitä Sanni haluaa) mut enempi tosiaan sitä omaa polpotusta:)
Angelique, ihanaa että teillä saa vaatteet olla päällä ulkona! Meillä toi on repimässä ulkovaatteita pois päältään heti ku katsoo muualle, eikä ilman huutoa anna takasinkaan laittaa o: sisällä painattaa menemään vaippasiltaan kun vaatteet ei päällä (ainakaan sannin, peittelee koiraa vaatteillaan :D ) saa olla... välillä yrittää virittää vaatteita takas päälleen, huonolla menestyksellä:/
Poodle, Mä oon sit maailman tyhmin! Älä yritä mun titteliä varastaa:wink Meinaan et saan kuulla vähintään kerran päivässä (yleensä kerran tunnissa) olevani tooodella tyhmä ja täys idiootti:D
Air meillä on sama sänky rumpa sannin kanssa, nukahtaa kyl nopeasti kun sängyssä saa pysymään mut siihen tappeluun menee semmoinen 30min, pirun rassaavaa o.O

Mahataudista selvitty ja nyt onkin vuorossa räkä tauti ja mies flunssa... raskasta!!!:sad001
 
Äippä, paranemisia sinne! Onko siiri säästynyt taudeilta?
Air4m, yritä jos siirrät nukkumaan menoa puolesta tunnista tuntiin eteenpäin? Meillä auttaa myös se että ollaan pihalla paljon päivästä, niin sit sammutaan kuin saunalyhty.
 
Tuomio=molemmissa silmissä tulehdus plus korvatulehdus :sad001 parit erirasvat ja antibiootit.. voi pientä♡♡
 
Jeminan pienelle paranemisia! Mikä teillä on muuten tilanne, koska alotatte yrityksen vai aloititteko jo? Meillä kans vauvalla korvatulehdus :/
 
Timbe ei oo, on räkäinen ja kiukkunen muuten voi hyvin...
jemina ja Timbe pikaista paranemista sinne molemmille:Heartred on kyl todella raskasta kun pikkuset on kipeenä:sad001
 
Meillä mennään nukkumaan 19.30 mennessä, isommat menevät hammaspesulle 20 ja sit unille. Herätys 6.30 kaikilla. Vauva nukkuu varmaan vähemmän ku tuo joulukuinen, varmaan samaa luokkaa unien kanssa kuin esikoinen :D Esikoinen 3-vuotiaana kuulemma tarvitsi päiväunet ja päiväkodissa saivatkin hetkeksi nukahtamaan kun oli pakko maata pari tuntia pimeässä ja sit valvottiinkin kahteen asti yöllä ja vuorokauden unisaldo 3,5h yöllä ja päiväunet päiväkodissa. Kannattaa sitä omaa lasta seurailla miten unta tarvitsee :) Kuitenkin ennen puolta yötä nukutut tunnit olevinaan ne tärkeimmät, joten itse näen sen ajoissa nukkumaan menemisen tärkeänä ja jaksaa sitten taas aamusta painaa menemään!

Jeminan pienelle paranemisia! :Heartred
 
Takaisin
Top