Joulukuun mammat 2015

Mush, oisko päivystysneuvontaa johon soittaa? Itse soittaisin ja kysyisin neuvoa, kun voi olla tosi kipeä :/
 
Varmaan räplänny sitä. Tuttu juttu. Kylvetys ja vaikka salvaa siihen osaan minkä näet, varmaan huomenna jo parempi.
 
Pienellä paikkakunnalla huonosti ottavat vastaan vklp, puhelimessa ohjeistus on odottaa maanantaihin ja katsoa tilannetta ellei sitten selvästi huonone tilanne ennen sitä.

Arkahan se on, mutta onneksi ei tavallista menoa haittaa. Oon antanu mennä vipottaa ilman vaippaa ettei se nyt ainakaan ärsytä lisää
 
Punotus alkaa lähtemään ja tilanne normaalisoitumaan. Kova kylvetys näyttää toimivan.

Oon tässä parin päivän aikana huomannut, että poika ei suostu pissaamaan muutakun vaippaan. Eilenkin monta tuntia heilui ilman vaippaa ja pissavahinkoja, mutta samoin tein kun laitoin vaipan niin max 10min ja vaippa märkä.
 
Se varmaan kertoo pidätyksen oppimisesta ainakin jonkinasteisesta... Meillä vielä lorotellaan just sinne minne huvittaa, ei paljoa vaipatta juosta ku lattiat on paskaa parkettia...
 
Noniin, poikien äidit kokemuksia kaivataan. Elikkä joulukuisen pippelin pää punottaa ja turvotusta on myös. Lukasin nopeasti netistä että ilmeisen yleinen vaiva pienillä pojilla, mutta vklp tulossa ja mietin täytyykö sitä päivystykseen vielä lähteä. Ahkeraa kylvetystä netin palstat ehdottaa, mutta epäilyttää lähteekö kuitenkaan itsestään..

Joo täällä oli sama juttu tossa viikko sitten. Käytii näytillä ja lääkäriss8ä sanottiin että ilman vaippaa pitäs antaa olla mahdollisimman paljon sitte hyvät pesut ja pepskuu voi myös laittaa aina vaipan vaihdon yhteydessä ! :)
 
Miksi, voih miksi pitää tautien alkaa jylläämään heti kun koulut ja kerhot alkaa??? :eek: o.O meille tänään rantautui oksu tauti:sad001
 
Voihan hemmetti mää sanon! Mulla eilen polvi teki temput. Ennenki ollu tämmöstä että polvi menee lukkoon mutta on myös sitte alkanu toimimaan hetken kuluttua. Noh ny ei sitte polvi liiku mihinkää ja kipu aivan sietämätöntä. Suoraa päivystyksestä kirurgian poliklinikalle osastolle ja kiireellisenä jonotetaan nyt joko magneettii tai tähystykseen. Ootellaan mitä tuo kirurgi tulee sanomaan huomenna. Mika ihmeessä tää polvi san ittensä irti just nyt ku mulla ja pojalla muutto parin viikon päästä ja kamatki pitäs pakata. Tää vaan on niin tätä mun tuuria. Nyt mennää kepeillä eteenpäi ja toivotaan että pääsee mahdollisimman nopeesti kuvauksii että tiedetään varmaks että onko tuo kierukka ny menny kokonaan paskaks vai mitä. Anteeks kielen käyttö mut tää on paskinta mitä voi tapahtua just nyt. Onneks voidaan asustella tädin luona ja hän hoitaa poikaa nyt. Äääh tää on ihan kamalaa, tunnen itteni niin avuttomaks ja poitsuki haluis äitin kanssa leikkiä mut nyt ei vaan onnistu :sad001
On tuo poika kyllä niin ihana tapaus, minä ku täällä meen keppien kanssa niin poika tulee vieressä ja ottaa kepistä kiinni ja sanoo vaan "auttaa" :Heartred
 
Wopwop johan on sulla "tuuria" :sad001 voisitko saada pakkaus/muutto apua? Onneksi oot saanut hoito apua:)
Ihana pikku miehen alku siellä piristämässä ja auttamassa äitiä :Heartred
 
Voi ei, toi vika löytyy ja on korjattavissa! Ja saat paljon apua. Ihanaa, että sulla on täti, joka voi auttaa :Heartred
 
Joo kyllä mulla on myös ihania kavereita ketkä kuuli tästä ni sanovat että voi tulla kyllä pakkailemaan tavaroita ja muutto apuakin oon onneks vähän löytäny. Mut kyllä harmittaa että joutuu kaiken homman tyrkkää muille. :sad001 mutta eipä sille mitään voi.
 
Wop ihanaa että sulla on siellä apureita, käytä heitä hyväksi! Korvaat sit vaikka jotenkin kun saat ittes kuntoon:) voimia!
 
Ketkäs kaikki aloitti päivähoidon? Miten on mennyt? Meillä kevät meni hienosti, mutta nyt ollut vähän hankalaa, kun uusi ryhmä ja uudet kujeet. Nyt vasta alkaa tasaantumaan.
 
Meilläkin vaihtui kängi pojan hoidossa. Siellä on nyt neljä parivuotiasta samassa paikassa!

Täällä on eessä aivosähkökäyrää ja magneettikuvausta. Neurolgi epäili, että meiän pojalla olis cp, minkä takia sillä on oikee jalka ja käsi huonompia kun vasemmalla puolella. Vähän rankkaa settiä, kun ettii tietenki vikoja itestäänkin. Mullahan oli raskaus ja pojan syntymäki karseet. Eihän se diagnoosi tietty sinällään mitään muuta on vaan toivottavasti helpompi saada fysioterapiaa yms apua ettei se oikee jalka pääsis ihan tönköttyyn.

Tässsä samalla yritän käydä myös töissä ja koulussa. Aika haipakkaa on.
 
Tsemppiä metsäläinen! Onneksi nykyään kaikki tutkitaan kunnolla. Kyse on kuitenkin vielä epäilystä? Ja ei saa syyttää itseään. Mutta ymmärrän sun ajatukset. Ite kans painin monta kertaa downi diagnoosin kanssa että johtuuko jostain mitä mä olen tehnyt...
 
Takaisin
Top