Joulukuun mammat 2015

Jemina älä:D mies on 10v päästä helisemässä tämän kämpän hormoni höyryjen kanssa...:p
 
Mut hei, onneks yleensä samassa taloudessa elävillä naisilla on menkat synkassa :'D
 
Vinkkejä kaivataan: miten te saatte lapselle kengät ja haalarit ilman kauheeta vääntöä, huutoa ja hankaluuksia? Oon ihan kypsä, kun ei mitkään kengät ja haalarit tunnu menevät kunnolla, kauheen vaikeeta saada jalka kokonaan kantapäähän asti sisään ja sitten sen haalarin lahkeen kanssa jotenkin järkevästi. Tuntee olonsa niin tyhmäksi!
 
Ulkovaatteiden pukeminen on välillä yhtä tappelua, mutta meillä auttaa se ettei itse hermostu ja yleensä laulan pojan lempilauluja, keskittyy silloin kuuntelemaan eikä rimpuile. :) Kenkiä harvemmin laitetaan kun ei vielä kävele, villasukkia ja töppösiä käytetään enimmäkseen.
 
Meilläkään oo kengät käytössä,ostin hmltä ihanat töppöset joissa on pohjassa hiukan paksuutta, tarrat nilkoissa,hylkii vettä ja on lämpöset, ne jalassa on Sanni tepastellut :wink ja meillä kyl puetaan suht kiltisti, ainakin yleensä :)
 
Meillä on tytöllä kuomat, helppo pukee jalkaan. Meillä jo siis ulkona ihan kunnolla kävellään. Oli kyllä taisto löytää hyvät kengät - enkä kyllä tajua, miksen heti alkuun tavunnut noita kuomia kokeilla. Kenkä muuten tytöllä 22 :)

Muuten pukeminen on suht helppoa. Välillä vetää raivarit ja antaa hedareit, mut rauhottuu sit heti ku haalari on päällä. Ja silloin vaan puen, höpötän/laulan jtn... annan jonkun lelun tms :)
 
Onko kenenkään lapsi maidolle allerginen? Meidän neiti tuli yhtäkkiä ihan täyteen punaista näppylää. Ajattelin ensin että johtuisko pakkasista mutta heti kun laitoin maidon paussille nyt alkaa ihottumat häviimään.. oon taas sortunut pelkkään tuutiin :/ joko te ootte luopunut maidon vastikkeesta. Mitä teen nyt. Help me!
 
Meillä juodaan pelkkää normi maitoa... kannattaa varmaankin olla lääkäriin yhteydessä jos eipäilet että tytöllä on allergia, ainakin osasivat neuvoa miten toimia...
 
Onko joku käynyt jo lapsen kanssa matkalla? Miehen kanssa mietittiin, että olis kiva mennä vaikka ihan vaan viikonloppureissulle Tallinnaan tms., mutta mitenkä illat ja yöt hoituisi tuon lapsen kanssa? Kun vauva menee nukkumaan siinä kahdeksan aikaan ja sitten ei oikein voi hotellista lähteä, muttei myöskään hengata samassa huoneessa, kun toinen nukkuu. Pitääkö siinä kasin jälkeen vaan kehitellä jotain hiljaista pimeässä tehtävää hommaa, niinkuin kirjan lukemista taskulampun valossa vai mitä? Onko sellaiset hotellihuoneet kalliita, joissa on kaksi huonetta yhdessä?
 
Air, mä oon noiden isompien kans ollut reissussa kun ovat pienempiä olleet. Reissussa muksut nukkuvat vieressä, joten illalla iltatoimet ja muksu sylissä/välissä sängyssä, itse voi sit pelailla, syödä, jutella yms kun tyyppi/tyypit nukahtaneet :) Pimeässä noi kotona nukkuvat, mut reissussa muutenkin käyvät kierroksilla, joten pyritään vaan ajallisesti pitämään rytmi, saattaahan se lasta pelottaakin vieras paikka ja ei suostu erillään nukkumaan.
 
Jemina sitä Valion kevyt (tumman sininen) arki-maitoa, välillä rasvatontakin riippuen kaupassa käyjästä:wink
 
Me käytiin toissa kesänä viettämässä reilu viikonloppu 3 lapsen kanssa hotellissa ja eihän nää malttanut mennä nukkumaan samaan aikaan kun normaalisti ja nukkumaan meno venähti lähemmäs 21... mikä oli sinäänsä ihan ok, siinä sit pelailtiin, luettiin ja rauhotuttiin yhdessä, eikä näitä näyttänyt haittaavan yhtään venähttäneet illat,toi meidän muksu3 oli sillon jotain reilu 1v... päikkäreitä nukku rattaissa/autossa:wink miehen kanssa sit käytiin kylvyssä yhdessä tai ihan vaan juteltiin lasten nukkumaan menon jälkeen:) niin ja lapset nukku meidän kaa samassa huoneessa.
 
Meillä on maitoallergia ( ja miljoona muuta) todettu jo 4kk ikäisenä altistuksella. Altistetaan maidolle vasta 1v4kk ikäisenä seuraavan kerran. Siihen asti erikoiskorviketta useamman kerran päivässä. Jemina teille käy kuitenkin normikorvike? Kannattaa olla yhteyessä neuvolaan ja kysyä ohjeistuksia, kuinka toimia.

Pukeminen onnistuu nykyään paljon helpommin kuin ennen. Väsyneenä saattaa olla vääntöä ja silloin lauleskelen tytölle. Kengät meillä on ollut käytössä jo muutaman kuukauden. Kävelee sen verran paljon jo ulkona. Superfitin tarra goretexit on kyllä helpot pukea :) koko on 22 meilläkin, joka jää kohta pieneksi :eek:

Minkäs kokoisia vaatteita teillä on nykyään?
 
Meillä on käytössä 92, tytöllä on tota pyöreyttä sen verran :) vaik pituutta on n.81-82cm.
 
Takaisin
Top