Joulukuun jutut

Tinja79

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuunmammat 2014
Helmimammat 2018
Moikka piiitkästä aikaa. :)
Taas puhelimen vaihtelun seurauksena kaikki välimuistissa olleet sivustot jäi unholaan, toki joulukiireetkin (töissä) verottanut.
Tänään poksuu 31+0, maha on jäätävän kokoinen, mutta muuten kaikki ok. Töissä vielä jaksaa nää reilut pari viikkoa toivottavasti, sit talviloman kautta äippikselle. :)
Mitäs teille muille täällä kuuluu?
 
Täällä on pinna nykyään hippasen kireellä. Oon tosi räjähdysherkkä kaikkeen, ja kiihdyn nollasta sataan todella nopeasti. :shifty:

Pahoinvointia on edelleen ja olen nyt hyväksynyt sen faktan, että tää on mun kaverina koko raskauden ajan. Eihän tässä nyt olet enää kuin tää viimeinen kolmannes jäljellä. Eli voiton puolella ollaan! :confused:

Lomaan lasken jo päiviä, kun on ollut hieman kiirettä näin loppuvuodesta ja stressikäyrä on ollut korkeella. Onneks oon jo hommannut kaikki joululahjat, niin ei tarvi niitä sentään murehtia.

Mahkin on kasvanut kivasti ja siellä möyritään paljon. Varsinkin iltaisin/yöllä, joka tekee nukkumisesta välillä haastavaa.
 
Kova meininki on mahassa täälläkin. :happy: Myllertämistä on kiva seurata. Ei-niin-kivaa on, kun kaveri päättää vetää raajat suoraksi ja punkeaa pyllyä vatsanahan läpi... Eipähän tarvii liikelaskentaa tehdä, kun on jatkuva jumppa käynnissä (neuvolätädin sanoin :hilarious:) Kaveri on kunnostautunut hyvin myös hikkaamusen osalta. Useamman kerran päivässä tuntuu, kun mahassa hikataan menemään. Yölläkin välillä herään siihen, että on oikeen kova hikka (ja sopiva asento...).

Osallistuttiin (taas) joulupuu keräykseen. Oman haasteensa toi se, että piti vollotella oikeen kunnolla. :oops: Lahjat sain hankittua hädintuskin ja paketit säästyi nipinnapin vesivahingoilta. Mies lähti onneksi mukaan viemään paketteja, ei varmaan muuten ois tullut mitään siitäkään.
 
Ajattelin myös tuohon joulupuukeräykseen osallistua, jos vain suinkin kiireiltäni ehdin. Näin jouluihmisisenä oli tosi ihana havahtua tänään siihen, että ensi viikolla on jo jouluaatto!

Täällä mahassa mekastaminen myös jatkuu. Pari päivää oli vähän rauhallisempaa ja ehdin jo hieman panikoida, että mikäs nyt on, mutta vauva olikin ilmeisesti vain vaihtanut asentoa. Nyt kun monotus ja hikottelu on taas "normaalilla" aktiivisella tasollaan, tulee varsinkin öisin mietittyä, että jos nyt kuitenkin olisit siellä mahassa hieman rauhallisemmin. :) Noh, onneksi pian on loma niin pääsen kuittaamaan näitä univelkojani pois.
 
Mukavaa joulun odotusta kaikille! Tämä joutui pois salaisesta ryhmästä kun en ole ollut aktiivinen...Jouluhässäkkä töissä ja kotona on kyllä vienyt kaiken ajan! Nyt yritän kiriä, jotta pääsisin salaiseen takaisin. Mahassa velloo joku hyvinkin ikiliikkuja :D Välillä oikein huvittaa töissä työkavereita kun näkevät että kärvistelen kun tulee potkuja alapäähän :D
Minäkin osallistuin joululahja-keräykseen omalla paikkakunnalla ja omassa työssäni olen järjestämässä kyseistä keräystä sosiaalitoimen asiakaslapsille :) Niistä tulee niin hyvä mieli kun ihmiset on niin anteliaita!
 
Noi on ihan mahtavia nuo Joulupuu keräykset. Mekin ollaan monta vuotta osallistuttu. Jos tulee valinneeksi samanikäisen lapsen kuin lähipiirissä niin kyllähän se koskettaa. Ja mikä oman seudun Joulupuussa on tullut huomattua, siinä on vuosi vuodelta isompia lapsia ja teinejä lahjan tarpeessa. Se laittaa surettamaan enemmän kuin pieni lapsi, joka voi olla onnellinen hyvinkin pienestä tai aikuisen silmään vähäpätöisestä lahjasta.
 
Antsku tuolla salaisella oli puhetta ettei enään tarvis kirjottaa viestejä päästäkseen takaisin, vaan että ihan pyytämällä pääsis.
 
Nytpä mun täytyy perua tuo puheeni, että pyytämällä pääsis takas, koska yritin etsiä säännöistä tätä mainintaa, enkä löytänytkään moista :eek: En tiiä oonko nyt sitte nähny unta vai mistä mulle oli jäänyt tämmönen muistikuva. Mutta tän hetkisten sääntöjen mukaan pitää kirjottaa se 10 viestiä päästäkseen takas.

Toivottavasti Antsku tuut takas! Kurjia tilanteita, kun porukka hiljenee ja ryhmä kutistuu.
 
Minäkin osallistuin Joulupuuhun, ekan kerran tänä vuonna. Joka joulu miettinyt että "pitäis-pitäis", mutta koska mulla joulukuu aina töissä niin kuormittavaa, ni en oo saanut aikaiseksi. Nyt oli tehty homma niin helpoksi, keräyspiste lähellä työpaikkaa, ni vihdoin sain aikaiseksi. Voi kun joskus heräisin tekemään näitä asioita vähän aikaisemmin kuin viime tipassa...
 
Joulupuu... Kyseiseen keräykseen osallistunut jo 5v putkeen. Aina ollu tippa linssissä hakemassa niitä lappuja, mutta nyt ei onnistunu ilman apuja. ”Pikkasen” herkillä vedetään... onneksi kaikelta vollotukselta sain lahjat hankittua, paketoitua ja vietyäkin keräykseen. Lisäksi ostin woltin kautta parille vähävaraiselle perheelle jouluaterian. Sen sentäs pysty hoitamaan kokonaan netin kautta, niin sai vollottaa ihan rauhassa.
Alkaa maha olla jo sen kokoinen, että yöunet alkaa kärsiä. Hyvän asennon löytäminen on vaikeeta ja kun se on lopulta löytynyt, pitääkin nousta vessaan... :hilarious:
Onneksi enää 3vk ja tyyppi lasketaan täysiaikaiseksi. Sitten saapi alkaa tulemaan minun puolestani.
 
Takaisin
Top