Joulukuun jutut

odecca

Kommentoinnin ninja
Kesäkuunmammat 2014
Syysmammat 2016
Joulukuun kuulumisia voisi laitella tänne, sellasta yleistä höpinää, keskustelu eläköön ja edetköön omalla painollaan :)
 
Mä oon viimeksi lapsena odottanut lunta ja joulua niin paljon kun nyt!! Kai sitä vaan innostuu nyt enemmän vähän kaikesta =) Ja en oo ikinäkoskaan odottanut jouluruokaa kuten nyt, vaikka en edes tykkää laatikoistao_O
 
Meillä kanssa tulossa np-ultra joulukuussa, tasan kahden viikon päästä. Jännittää aikas huikeesti! Toinen neuvola on sitten heti loppiaisviikolla, joten vaavihulinaa on puolin ja toivin tätä joulua.
Puhuttiin just miehen kanssa, et kyllä tulee olemaan "pikkusen" erilainen joulu ja joulunaika, kuin mitä tähän asti. Ollaan jo niin totuttu viettämään "aikuisten joulua", ja nyt alkaakin sitten ihan uusi aikakausi. Ihanaa! :Heartred

Vaikka ei vielä oikein olis siihen lupa, niin kyllä ne ostoskärryt kummasti hakeutuu kaupoissa jo sinne vaavinvaateosastolle, ja äiti on varmaan jo alottanut kutomaan jos jonkinmoista vauvahaalaria ja muuta... :)
 
Meillä on huomenna np-ultra ja hieman jännittää kun eilen alkoi ihan pienoinen tuhruvuoto... Toivon hartaasti ettei oo mitään vakavaa!

Mutta joulua ja lunta täälläkin on odotettu :)
 
Pitkästä aikaa sain aikaseks taas kirjottaa, kovasti taustalla kuitenkin lueskellut. Viime viikon tiistaina Np-ultra jossa kaikki kunnossa. :Heartred LA siirty päivän aikasemmaks. Pitää kai pikku hiljaa uskoa että saadaan oma pikkunen kesäkuussa :Heartred työ kaverit arvaskin viime viikolla että vauva on tulossa ja itse muutamille ystäville jo kerrottu. Pikku hiljaa kerrotaan vanhemmille ja lopuille kavereille. Täällä ikuinen flunssa meinaa vaivata, väsymyksestä ja palelusta puhumattakaan. Pahoinvointi onneksi helpottamaan päin, iltasin vielä jonkun verran sitäkin.

Voimia kaikille odotukseen!

RV 13+3:Heartred
 
Täällä kanssa jännitetään kun tänään alkoi tuleen pientä vuotoa :/ Eka ultra oli viime viikolla ja siellä kaikki hienosti ja nyt jotenkin on ite ihan ihmeissään, et mitä ois voinut tapahtua.. Mut voihan se olla muustakin johtuvaa kuin keskenmenosta. Ahdistavasti vaan pahoinvointi loppui myös tänään :sad001
 
Haluan vieläkin tsempata kaikkia vuodoista kärsiviä, ne ei välttämättä tarkoita mitään pahaa! Mulla tosiaan viime raskaudessa oli paljon runsaitakin vuotoja, ja terve tyttö syntyi ajallaan. Varsinaista syytä ei löydetty, todennäköisesti istukan reunasta verta pääsi vuotamaan. Mutta yrittäkää olla liikaa stressaamatta! :)

Tässä raskaudessa ei ole vielä ollut mitään vuotoja, paitsi pieniä vuotoja joskus tietyn asian harrastamisen jälkeen. :wink

Oi, joulu! :smiley-angelic003Tänä vuonna odotan joulua tosi kovin, ehkä jo senkin takia että joulun yhteydessä on viikon loma. Tulee tarpeeseen tässä väsymyksessä. Ja jotenkin odotan jouluruokiakin normaalia enemmän, kohtahan niitä laatikoita voisikin jo alkaa tekemään valmiiksi. Lahjoja pyritään tänä vuonna ostamaan mahdollisimman vähän, omalle tytölle tietysti ja kummilapsille ja lähipiirin lapsille...

Vitsit miten aika meneekin nopeasti, rv 15+0, poks!
 
Mulla on kans täysi joulunodotus päällä! Viimevuonna noi valmistelut vaan sujuivat paremmin, kun oli esikon kanssa kotosalla. Nyt tuntuu ettei töiden ohella ole yhtään aikaa mihinkään...
 
Sanos muuta, kyllä sitä joulua kovasti odottaa, mutta taitaa valmistelut jäädä viime tinkaan. Eikä kerkeä edes kaikkiin joulujuhliin mitä harrastukset/koulu/päiväkoti järjestää..se kyllä harmittaa. nurinkurista että kun on kotona, ei noita kissanristiäisiä ole niin paljoa, mihin olisi hyvin aikaa mennä - ja kun taas töissä pitäisi joka paikassa olla joka hetki :mad:!

Taitaa laatikot sun muut jäädä tehtäväksi sitten tuoreeltaan! ajattelin vähentää määrää, mutta satsata laatuun!
Yhdet synttäritkin pitäisi saada vielä järkättyä tässä ennen joulua - siitä se sitten joulunjärkkäily jatkuu luontevasti (kun on pakko siivota vieraita varten jokatapauksessa..)
 
Mä olen ollut aika jouluvastainen viime vuosina, vaikka nuorempana tykkäsinkin joulusta tosi paljon. Tilanne muuttui ehkä silloin, kun alkoi tulla sisaruksille lapsia ja rauhallinen "aikuisten joulu" oli enää haave vain. Toisten mielestä lapset tekee joulun, mun mielestä ei. Tiedän olevani toista mieltä, kun tulen äidiksi ja pääsen seuraamaan sitä jännitystä läheltä, mutta toistaiseksi näin. Haluaisin syödä, juoda glögiä ja availla muutamia paketteja ihan rauhassa ilman meteliä ja riehumista. Plus kun ne meidän perheen lapset ei ole mitään "kilttejä lapsia", vaan paketteja revitään auki ja ollaan kiittämättömiä (okei, olin varmaan itsekin sellainen ja melkein kaikki muutkin lapset on), heitellään tavaraa syrjään ja siirrytään repimään seuraavaa pakettia. Anteeksi avautuminen, mutta näin minä, ei niin lapsirakas ihminen, koen asian.

No, mutta nyt olenkin tässä viime päivinä löytänyt itsestäni pitkästä aikaa jonkinlaista joulumieltä ja joulunodotusta. Olisi kiva laittaa kotia ja viettää miehen kanssa ekaa yhteistä joulua ihan omassa kodissa. Ollaan siis asuttu yhdessä 4,5 vuotta, mutta sellaisissa ei niin kodikkaissa vuokrakämpissä ja aina lähdetty miehen äidin luo jouluksi. Ihan kiva, mutta harmi, että olen juuri tämän joulun ystävän kanssa ulkomailla. Ihan kiva lähteä reissuun, mutta nyt on alkanut harmittaa, kun haluaisin toisaalta viettää joululomaa miehen kanssa kotona.
 
Miten muuten kuinka moni tekee esim. joulusapuskat alusta asti itse? Mä tein viimevuonna ekaa kertaa laatikot itse ja oli niin hyviä et tulee kyllä varmaankin taas tehtyä.
Mä en ole joulusta pahemmin itse perustanut koskaan, koska se on ollut mulle aina surullinen juhla. Nyt kun on tuo oma tenava niin on alkanut mieli muuttua ja tänä vuonna on eka kerta koskaan kun laitoin kotiin jotakin jouluista....
 
Me päästään ens viikolla muuttamaan omaan taloon.. ihana päästä laittamaan omaan kotiin joulua ja vanhemmat tulee sinne. Ite ollaan tehty jouluruuat joka vuosi, mut laatikoita en oo jaksanu opetella tekemään... muut kyllä.

Pihla kyllä ne toisten lasten huutamisen kuuntelu on aika rasittavaa.. se menee niin villiksi se touhu kun lapsia on liikaa ja ne ei oo omia niin ei viiti samalla tavalla käskee. Oltiin anopin 60v synttäreillä ja siellä oli 5v, 4v x2, 3v ja meidän 2v... Voi tuska sitä huutoa, kiljuntaa yms. Yleensä meidän poika ei sillai riehu, mut ku se lähti niiden muiden mukaan ja juoksi perässä niin kyllä mä kuuntelin kauhuissani et tuollastako se sitte joskus meilläki on kun tää pikku kakkonen kasvaa... Toivon et tulis tyttö ettei olis ainakaan niin poikaleikit molemmilla..heh.

Onko teillä muuten toivetta kumpi tulis? Ite sitä ajattelee aina et ihan sama kunhan on terve, mut itellä houkuttais se tyttö ku oon 90% varma et tää jää meidän toiseksi ja viimeiseksi lapseksi.. Mun oma sisko ei oo terve, joten tiiän sekin puolen & huolen siitä kasvamisesta. :sad001
 
Mä teen joulusapuskat alusta asti itse. Ne mitä teen, kaikkea en tee itse, koska yleensä vietetään joulua joko omilla vanhemmillani tai anoppilassa. Mutta yleisimmin teen laatikoista imelletyn perunalaatikon ja lanttulaatikon, joskus porkkanalaatikonkin. Helppojahan ne on tehdä, aikaa vaan vie vähäsen. :)

Sukupuolesta mulla ei ole mitään toivetta, kumpi vaan on tervetullut! :)
 
Mä rakastan joulussa juuri sitä lupaa luoda tunnelmavalaistusta jouluvalojen ja kynttilöiden avulla. Verhot myös vaihdan joulusempiin ja talvisempiin mutta muuten emme joulua omaan kämppään tee. Tänä vuonna tulee viides vuosi kun olen jouluaattoillan ja joulupäivän töissä ja kaikki vapaa-aika menee porukoilla ja anoppilassa ollessa, joten turhaa on ollut kotiin tehdä joulua.Ehkä ensi jouluna jos vaikka saataisiin isompi koti, ihan vuokralla ollaan aina oltu ja sitten tämä pienokainen. Toisaalta on ollut helpompaa kun menee muualle joulun viettoon :p
 
mä oon aina ollu ihan jouluihminen,joulu on viides vuodenaika :) nytkin oon jo ihan joulutunnelmissa,vähän liikaakin kun en saa mitään muuta aikaan o_O:grin ollaan tehty -ja syöty- jo yks satsi joulutorttuja ja yks kinkku :grin ja viikonloppuna siivosin,kaivoin joulukoristeet ja laittelin kodin joulukuntoon,mieskin sano et on ihanan tunnelmallista (meiän ensimmäinen joulu saman katon alla) :) kuusta ei valitettavasti voi kissojen takia laittaa :mad::grin samoin joulukortit kirjottelin jo ja lähetin että ehtivät jos se saakelin postin lakko toteutuu.samoin aika paljo lahjoja on jo hankittu ja osa on jo paketissakin ja yhen ehti jo yks kissoista tuhoon niin et piti paketoida uudestaan :grin
 
Täällä myös jouluihminen:) Nyt vaan tahtia hidastaa flunssa ja pahoinvointi:sad001 taas pari päivää saikulla tosin nyt flunssan takia. Torstaina reissun päälle pariksi päivää. Jospa sen jälkeen pääsis kunnolla laittelemaan joulua:) Itse teen melkein kaikki jouluruuat, kuulunut lapsuudesta asti mun kodin perinteisiin niin eihän sitä osaa kaupasta laatikoita, rosollia tai limppuja ostaa:) Perheen pienin odottaa joulupukkia kovasti. Käytiinkin sitä napapiirillä kattomassa kun meilkein naapurissa asutaan.

Ihanaa vauvan ja joulun odotusta kaikille:)
 
:rendeerMeillä on vietetty joulua omassa kodissa lasten synnyttyä - joskus ollut mukana kaikki isovanhemmat...mutta siinä vasta onkin kestämistä! Kauheat määrät paketteja, jotka sitten pitää saada nähdä lasten avaavan...meidän toiseksi vanhin haluaisi aina avata lahjat rauhassa - tutkii tarkasti ja jopa säästää lahjoja seuraavalle päivälle ..mutta tämähän ei onnistu kun hermostunut anoppi kiirehtää avaamaan kaikki.. periaatteessa tykkäisin semmoisesta sukupolvien sekamelskasta jouluna, mutta anoppi riipii liikaa mun hermoja..:smiley-angry002
eli jotta joulurauha tulisi kotiin, taidetaan tänä vuonna olla ihan omassa seurassa aatto. Pari tähteä ikkunaan näin alkukuusta ja kuusi tuodaan tupaan 23. päivä-ja aatonaamuna koristellaan. siinä ne koristelunosalta on meillä - lapset tuo toki nyt jo vahvasti osansa, ripustavat jos minkälaista taideteosta ympäri kämppää. Kuusenhakuun on aina uhrattu koko päivä - nuotiomakkarat mukana ja kärry täynnä monta vaihtoehtoa kun takaisin tullaan..viedään sitten matkalla ystävillekin jos tarvetta on. kuusi on kyllä ihan keskiössä meidän joulussa..
laatikot, savustaminen ja graavaus on hoidettu itse, tilpehööriä tulee ostettua kaupasta.. aika vähän varsinaista jouluruokaa meidän pöydässä on (lanttulaatikon lisäksi). ai että, alkaa ihan joulumieli hiipiä näitä miettiessä..
 
Mitenkähän nyt käy meikäläisen jouluruuan.. ku rakastan maksalaatikkoa, mutta nyt ku sitä ei sais syyä. :sad001 Nii ja sitä mietin, että ku nuo pikkukinkuthan on semmosessa muovissa niinkö on graavilohetki. Nii uskaltaako sitä kuitenki sitte syyä? onha se kuitenki kypsennettyä, tai sitä ylikypsää kinkkua.. (en oo jaksanu googletella enkä ettiä nuista opuksista tietoa, nii aattelin että täältä varmaa saa helpoimmin vastauksen tähän :D )
Mää oon kans tosi jouluihminen. Mua vaan ärsyttää, kun haluaisin olla kotona aaton. Sais ite laittaa ruuan, kuunnella joulurauhanjulistus, sitte joululauluja jne. Mutta aina vuoroteltu aattona, että kummalle mennään eka. Viime jouluna oltiin ensin mun kotona, sielä saunottiin, syötiin ja avattiin lahjat ja sitte pikasesti vielä miehen kotia avaamaan lahjat. Eli nyt olis sitte vuorostaan anoppilassa aatto ensin.
Mutta nyt tuntuu, että en halua ees mennä meille kotia jouluaattona vaan vasta joulupäivänä. Mua ahistaa se tunnelma meillä, ku kaikki vaan oottaa että joko on ruoka valmis, joko avataan lahjat. Ja jokkainen on nii kärttynen. Viime joulunaki, ku mentiin meille, nii pikkusisko huusi jotaki pikkuveljelle. Ja sitte paukuteltii oveja. Totesin sitte, että "ompa täälä mukava joulutunnelma". Nii äiti huusi mulle, että "no ei tarvi tulla, jos on nii vaikiaa". Ei vaan haluais loukata äitiä ja iskää, ettei mennä sinne aattona. :sad001
 
"no ei tarvi tulla, jos on nii vaikiaa". Ei vaan haluais loukata äitiä ja iskää, ettei mennä sinne aattona. :sad001
Moiset murheet kannattaa kyllä pikkuhiljaa kuopata, teillähän on pian ihan oma perhe:)! äitis saattaa jopa ottaa ihan hyvällä- onhan sekin joskus ruvennut omaa jouluaan rakentamaan!
kannattaa kyllä tehdä joulu sellaiseksi kun se parhaiten itselle istuu- on se niin hieno juhla!
pari vuotta sitten kun olin viimeisillään raskaana, jätin kokonaan menemättä anopille - mies meni käymään jooulupäivänä lastenkanssa ja mä ulkoilin koirankanssa sen parituntia. oli oikein hyvä ratkaisu! oli ollut kova sanakärhämä pariviikkoa aiemmin, enkä halunnut pilata joulua heiltä, mieheltä tai multa. Tänä vuonna kyllä istahdan hetkeksi samaan pöytään niidenkin kanssa- joulupäivänä..
mutta haluaisin omat vanhemmat meille jouluksi, ihan koko päiväksi. vaan eihän se käy jos ei miehen vanhemmat puolestaan pääse - ikävä kierre..parasta siis omillaan??
 
Takaisin
Top