Joulukuun juttelut

anhe

Tietävä tietäjä
Heinämammat 2014
Tammimammat 2017
Toukomammat 2018
Yleisen keskustelun ketju joulukuulle.
 
Mun mielestä aika matelee. Siis kiva, jos/kun syntyy tammikuussa eikä joulukuussa lapsen kannalta, mutta mä olisin jo ihan valmis synnärille. Kaikki on valmiina ja odotetaan innolla että perheemme neljäs ipana tulis jo!
Isoveli ja isosiskot odottaa myös.
Tai no, ehkä toi taapero ei ihan tajua...

Viimeksi syntyi 9.12. rv 37+5 ja oli ihanaa kun oli jo kivasti palautunut ennen joulua. Kun pelkäsi joulua sairaalassa (LA oli joulupäivänä). Nyt tuskin sitä riskiä olisikaan, kun LA vasta 30.1.
Ensi viikolla juhlitaan sit 2v.-synttäreitä.
 
Mua vähän jännittää, että syntyykö tää meidän vauva tän vai ensi vuoden puolella, kun la on 6.1. Arveltiin neuvolatädin kanssa, että radista johtuen Synnytys käynnistetään viim. 9.1,koska pyhänä ja pyhää vasten ei käynnistetä, ellei oo suuri tarve.
 
Tosi monet sanoi mulle että ensimmäinen raskaus menee yli lasketun ajan. Olikin sit ihan huippuyllätys, kun tuli silloin 37+5 ja kaikki meni hyvin.
 
Näin joulukuun kunniaksi jouduin täyslepoon osastolle. Annettii keuhkojen kypsymispiikkiä ja toivotaan et pysyis kaksoset vielä masussa
 
Mä toivon, että mulla menis yli la:n. Ihan vaan siitä syystä, kun la on 31.12, niin olishan ne vuoden ekat päivät lapselle kivemmat syntyä kuin vuoden vikat.
Mulle on kans sanottu paljon, että ekat menee yli, tai että oman äidin raskauksiin voi vähän verrata. No, äidillä meni kaikki kolme raskautta yli, joten toivotaan parasta.
Mutta faktahan se on, että vauva syntyy kun syntyy, eikä siihen juuri itsellä ole sanomista. Henkisesti oon valmistautunut synnyttämään ens vuonna ja oonkin varmaan aika hämmästynyt jos syntyykin vielä joulukuun aikana.
 
Tsemppiä kataaksi, toivottavasti pikkuiset vielä tovin viihtyisivät mahassa kasvamassa :)
 
Oi, ja paljon tsemppiä teille Kataaksi! Toivotaan, että vauvat vielä pysyisi mahassa jonkin aikaa!
 
Onneksi on jo hyvät viikot, jos eivät millään mahassa pysyisikään! Mutta toki toivon minäkin, että sun vauvat Kataaksi pysyis vielä mahassa ainakin pari viikkoa.
 
Tsemppiä Kataaksi!

Täällä kyllä nautitaan täysillä äippälomasta! Koko raskauden on vointiki ollu tosi hyvä, pieniä lenkkejä käyn koiran kans ja kotityöt pystyy hyvin hoitamaan :) Leipomaanki oon innostunu, aiemmin en juuri oo leiponu kun ei oo ollu aikaa! Meillä on LA 15.1 (ultrassa katsottu aina LA:ksi 19.1), uskosin että joulun ajan saa hyvinki viettää huoletta. Meidän äiti on synnyttäny kaikki kolme lasta aika tarkalleen laskettuna, minä 40+1, pikkusisko 39+6 ja pikkuveli joskus rv 38+jotain. Mulle käy kaikki kunhan pysyy tammikuun puolelle mukana, oon itte syntyny joulukuussa. :)
 
Mää taas jotenki toivoisin, että käynnistettäisiin vielä tämän vuoden puolella, alkaa olo olemaan jo suht tukala :happy: Oon kans itse joulukuun lapsia!
 
Tsempit myös täältä Kataaksi!

Mulla ei niinkään vauvan puolesta väliä syntyykö tän vuoden puolella vai ens vuonna mut tuntuu että meillä vielä kaikki niin vaiheessa niin toivoisin ettei kovin paljoo ennen la:ta tulis (jonne vielä huimat 5 viikkoa aikaa).
 
Jaksamisia Kataaksi!!

Täällä monilla käykin jo viikot vähiin. Mun monet kaverit ihmetellyt viime aikoina että onpa aika mennyt nopeasti kun kerron minkä verran aikaa jäljellä synnytykseen, mutta omasta mielestä raskaus tuntuu kestäneen jonku pari vuotta. Ei todellakaan voi sanoa ees näin jälkeenpäin että menipä aika nopeasti.
Ei malttais odottaa ensi kuuta. Luulen kyllä kanssa että voi tyttö syntyä ennen LA:a. Harkkasuppareita ja välillä kipeämpiä ollut jo niin pitkään ja itse oon syntynyt viikolla 38. Ei haittaa kunhan siihen asti pysyy masussa itselläkin:)
 
Takaisin
Top