Joulukuun jupinat

miko_84

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heeeiiii kanssafoorumilaiset, on joulukuu!! :) Sille siis uusi ketju tänne. Ja maassa rauha, ainakin meidän taloudessa, ja ainakin toistaiseksi :wink

Itse oon tosi vähän tänne ehtiny nyt kirjottelemaan enää nykyään, miten lie aika katoaa mystisesti jonnekin.. o_O Mut kovasti oon hengessä mukana ja lueskelen (ja tykkäilen ym ym) teidän juttuja aina kun ehdin :)
 
Ja yritän tormistautua nyt kirjottelemaankin aina jossain välissä jotakin mieleen tulevaa :laughing002
 
Eeei me vielä, keskiviikkona lähdetään taas lauantaihin asti reissuun :laughing002 Tuloo oltuu lietsussa niin paljon, koko ajan tuntuu et ollaan jossain kylässä tms., ei kerkiä paljon kotona homehtua :wink Jos sitä sitten joulun jälkeen vaikka alkais asettumaan vähän aloilleen :)

Onko muilla samantyylistä kyläilybuumia? Me ollaan vähän väliä mummoloissa, kavereilla jne kyläilemässä, ja jos ollaan kotona niin sit meillä on vieraita. Rauhallista perheellisen arkea :laughing002
 
Hei hei heii! Teillä on varmaan ollutkin ikävä, mullakin teitä ! :D
Tosiaan ollut pientä hiljaiseloa, talo meni kaupaksi ja muutto härdelliä lykkinyt päälle.
Nyt alkaa olla kaikki tavarat paikoillaan ja rauha palannut meidän perheeseen :Heartred
Tyttö nyt 3,5kk ja tänään maisteltiin ekan kerran kiinteää. Luumua :) ja sitähän olisi mennyt vaikka ja kuinka,
eli tyttö tykkäsi. Annoin korviketta sitten perään ja sitä syljeskeli ja ei meinannut lähteä imulle millään...
Olenkin jo harkinnut pitäisikö kokeilla sitä Onni-velliä (4kk-) vaikka iltaisin. Yö heräilyt on taas alkanut uudestaan ja korvikkeen kerta-annos määrää en voi nostaa, koska neidille tulee karmeat vatsakivut ja pulauttelua.

E kääntyi ensimmäisen kerran vatsalleen 24.11 ja tekee sitä muutamia kertoja päivässä. Ei vielä
onneksi siis kauhean aktiivisesti ole liikkumaan lähdössä. Ystäväni muutaman viikon vanhempi vauva rääkyy kokoajan, kun ei pääse sitten vatsalta takaisin ja niskat väsyy :) Häntä saa siis olla pyörittelemässä takaisin kokoajan...Sitä odotellessa!
Helistimiä ja leluja pitää aika taitavasti jo käsissään ja kaikki menee suuhun.
Tytöstä on myös kehkeytynyt kova höpötteliä ja matkii kovasti erilaisia ääniä. Lemppari on "kurkkuäänet"
eli ärrän päristely yms. ja kuola lentää! Uskon, että ensimmäisen hampaan puhkeaminen ei ole kovin kaukana.

Menenkin lukemaan, mitä teille kuuluu ja laitan tytöstä muutaman uuden kuvan :)
 
Ihanaa Joulun odotusta kaikille :)
Meillä pikkumiehellä ikää nyt 4kk ja 6pv ikää ja kovasti on vatsalleen yritystä, mutta ei ihan vielä mene. Avustettuna kylläkin viihtyy siinä pitkään :) Pyllyä nostelee välillä ja ährää ihteään eteenpäin :) Leikkimatolle selälleen jättää, niin kohta ollaan matolta tultu pois :) Mahaltaan selälleen kyllä jo kiepsahdetaan :) Eikä enää viihdytä pitkällään sylissä vaan kovasti yritetään istumaan :) Soseita ollaan nyt syöty n. 3vk ja hyvin maistuu sekä iltaisin maissivelliä. Unet on hieman parantuneet nyt kiinteiden alotuksen jälkeen. Perhepedissä nukutaan, mutta tavoite on opettaa takaisin omaan sänkyyn jossakin välissä. Pikku-ukko höpöttelee omiaan kovasti ja jopa unissaan :) Siinä on yöllä naurussa pitämistä, kun toinen huplattaa :) Ihana huomata miten toinen on rauhoittumut parin kuukauden takaisista itkuista ja ärsytyksistä. Hieman vatsaa vielä kivistelee aamuyöstä toisinaan, kun ilmeisesti kaikki uusi pistää pikkumasun koitokselle.
Pikku-ukko on vierastanut hieman uusia paikkoja ja varsinkin, jos on paljon ihmisiä paikalla. Nyt onkin ollut siedätyshoitoa ja käyty kyläilemässä yms. Huomaa, että hän on alkanut rentoutua eikä ne enää ole niin järkyttäviä kokemuksia.
Joulua odottaa ihan eri innolla kuin aikaisemmin, hieman samaa intoa kuin joskus lapsena vaikka eihän pikku-ukko vielä niin ymmärrä joulun päälle mitään :)
 
Näkikö kukaan muu mitään erikoista eilen illalla kymmenen-yhentoista aikoihin taivaalla? Meil oli ton myrskyn takia sähköt silloin poikki vaikka keskustassa melkein asutaa. Ihan piti miehen kans mennä partsille kattomaa mitä tapahtuu; sinisiä ja vihreitä leimahduksia jotka peitti laajan alueen taivasta alleen. Nopeita ne oli ihan ku salamat. Meinatti et ois ollu revontulia mut eikait ne tollee leimahtelis. Aamul ei ainakaa ollu lehis eikä netiskä niist mitää infoa, ei ees URSAn sivuilla. Kylil ku just käytii ni siel vanhat herrat puhu kans nähneesä ilmiön.
 
kyl mä oon sitä mieltä et ne on revontulia,kyllähän nekii leimahtelee:).ja en siis ite nähny.:)
 
Me kans äitin kanssa ihmeteltiin niitä välähdyksiä! Hassua kun oli kuitenkin tosi pilvistä, taivas oli ihan musta ja sit oli niitä välähdyksiä! Paitsi kello oli sillon 6 illalla... Outoo.
 
Mulla ehti jo tulee vierotusoireita täst foorumist, ku eilen lakkas nettitikku toimimast iltapäiväl, ja nyt vast saatii sellanen hätävaratikku. Mies siis kävi saunalhti-kaupas ja sielt antoivat varatikun, ku ne ei kai mielellää niit tikkuja enää vaihdos anna vaan pistäisvät reitittimet ja jotain. En tajuu, mut ei mun kai tarvikaa :)
 
Äh, ei nyt liity vauvoihin. Osaaks joku sanoo, minne voi urputtaa yksityisistä eläinlääkäreistä ? Evira ? Avi ? Minne siellä ?
 
No siis myö ollaa rampattu nyt miljoona kertaa siellä, ku hauvalla todettii korvatulehdus. Piti aina viikoin välein käydä näyttämäs ja keksivät sit aina jonku uuden vian ja eri lääkityksen. Kaiken maailman kallokuvista lähtien. No nyt sit viimesellä kerralla olivat antaneet kipulääkitystä kysymättä mitään, hauva parka oli koko illan ihan töttöröö, eikä pitäny jalat alla ollenkaan. Sit siellä on suorakorvauspalvelu. Maksoin laskun ja rupesin ihmettelee, et miks siinä laskussa ei oo mainintaa vakuutusyhtiöstä. Menin kysymään, ni oho, meidän moka, unohettii lähettää. Laita ite netissä se ja jos ei onnistu ni tuu sit takasin. Eli ne ois voinu vielä korjata virheensä, mut ei vaan viittiny. Sain ihan keskenäni kirota niitten papereitten kanssa kotona. Ei menny ihan niin helposti, kun väittivät. Ois pitäny vaan ruveta marmattaa siellä, mut ku ei mukamas kehannu. Halvattu !
 
meil kans eläinlääkäri määräs marsun korvaa jotain litkua minkä piti kuivattaa sen marsun korvassa oleva kasvain,no ei kuivattanu.väitti vielä se lääkäri et se marsu kuulee sillä korvalla.sit vein sen toiselle lääkärille joka poisti sen kasvaimen ja sano et taatusti ei oo kuullu sillä korvalla yhtää mitää.ja toi huonompi eläinlääkäri määräs toiselle marsulle jonkun antibiootin ja sen jälkee se marsu oli tolla toisella lääkärillä tiputuksessa ku meinas kuolla siihen lääkkeesee.
 
Jotku eläinlääkärit ihan sumeilematta kalastaa rahaa :violent006 Mä oon meiän kunnaneläinlääkäriin tyytyväinen, se osaa hommansa ja sanoo suoraa jos joku eläin kannattaa lopettaa ennemmin ku tuputttaa yhtää lisää lääkkeitä ja pitkittää sillä elämää.
 
No mä alan kallistua siihen kunnalliseen, ku noin huonoks on menny palvelu.... Yhen kerran ne unohti antaa oikeet lääkkeetki. Nytkin unohtivat hoito-ohjeet. Huoh...
 
Takaisin
Top