Joulukuun jorinat! :)

Jes, kerrankin ehin ekana!! No, ihan kun se ny hirvee tavote ois ollukka!! Reilu 3 viikkoo enää jouluun!! Eilen oltiin liiton järkkäämällä kurssilla tekemässä kynttilöitä ja piparimuotteja, ja toissapäivänä tehtiin piparitaloo ja pipareita!! Viikonloppuna sitten torttuja ja pasteijoita. Ja ihan parasta, tänään töissä jouluruokaa!! On sitä taas vuosi odotettukin, pääsee ahmiin ekan kerran!

Jes, oon nukkunu 3 päivän aikana 14,5 tuntia.. Ihme ettei tän enempää väsytä! Enkä ehi ees nukkuun päikkäreitä ennen kun huomenna (sillä oletuksella että tyttö nukkuu samaan aikaan päikyt). Jos ehtis ees aikasemmin nukkuun tänään!

Onnea Mintolle!! Mulla oli kans sellanen olo Pihliksestä et tyttö tulee, ja tulihan se. En si tiä oliko oikeesti joku aavistus, vai oliko toiveajattelua.

Jes, ylihuomenna tulee veronpalautukset!!
 
Hih, mulla alkaa noista teksteistä kolme neljästä sanalla jes!! No, mutta onkin ihan hyvä fiilis! Jes!!
 
JES mullaki on JES fiilis[:)][:)][:)]
JOULUKUU on ihana kuu! meillä alkaa olla jo aika paljon joulua esillä, joka ilta sytytän paljon kynttilöitä. Kuusikin on jo katottuna metsästä:)
 
Oon kade sulle Yohanna ku saat jouluruokaa töissä! mäki haluun kunnon mättöä! no , aattona syön sit varmaan eniten kaikista [;)] pitäs alkaa tekee laatikoita, en oo edelleenkään saanu aikaseks, porkkanat oottaa kuorijaansa [:D]
Piparit ja talo on jo tehty meillä, torttujakin tein:)
 
Kaylisielle olis kysymys:) Me ollaan mun siskon ja äitin ja Nuutin kanssa menossa viikoksi Sallaan helmikuussa. Katoin et Iisalmi olis noin puolivälissä matkaa. Me kun ei voida ajaa putkeen sitä niin aateltiin et yövytään puolivälissä suunnilleen. Eli olisko siellä suunnalla jotain edullisia majotuksia? ihan joku siisti bed and breakfest tyylinen majotus, hotelli tai motelli, kaikki käy [;)] Aattelin sulta kysästä ku tunnet aluetta:)

Elegia: Ootko saanu selvyyttä siihen ruokajuttuun et saako täältä lohjan tehtaalta ostaa suoraan?
 
Minto. villi heitto sulle. TERVETULOA MEILLE!!Kyl toi toinen makkari vetää kolme aikuista menne tulle ja matkasänky löytyy.

 Öö en oo iha varma. Koljonvirranleirintä alue on tuossa lähellä ja siellä on mökkejä. Koljonvirran hotelli o keskustassa. Sit tuossa enne sukevaa on mökkejä, mut en tiiä millasii ne on näin talvella.hmm mitäs tääl onkaan..

Koljonvirta Camping
Ylemmäisentie 6, 74120 Iisalmi
Puh. (017) 825 252 (1.5- 30.9),
talvisin puh. 050 321 3846
7 huonetta (20 vuodetta),
22 mökkiä (62 vuodetta),
210 telttapaikkaa, 120 caravanpaikkaa
www.koljonvirta.fi
Hostel Iisalmi
Kulmakatu 1, 74100 Iisalmi
Puh. 0400 961 212
9 huonetta (24 vuodetta)
Kangaspirtti
Kangaslammintie 25, 74130 Iisalmi
Puh. 0400 793 117
Huoneistoja (50 vuodetta).
Avoinna kesäisin


Haapaniemen Matkailu
Haapaniementie 165, 74150 Iisalmi
Puh. 0440 207 701, 0500 207 700
3 mökkiä (18 vuodetta),
kesäisin aittamajoitus
www.haapaniemenmatkailu.fi
Luonto-Savo / Jouko Pulkka
Palosenlammintie 149 B, 74140 IISALMI
puh. 0500-175 150
e-mail: jouko.pulkka@luontosavo.com
4 mökkiä (34 vuodetta),
kesäisin aittamajoitus
www.luontosavo.com
Villa Anna
Haukimäentie 259a, 74100 Iisalmi
Puh. (017) 761 327, 040 517 4133
2 mökkiä, 2 aittaa (13 vuodetta)
http://www.villa-anna.fi/fi/cfmldocs/
Revon mökit
Sonkajärventie 891 A, 74100 Iisalmi
Puh. (017) 743 397, 040 703 0598
4 mökkiä (8 vuodetta)
Tuomiharju
Koukunjoentie 305 B, 74140 Iisalmi
Puh. (0400) 759 582
1 mökki (4 vuodetta)
Leponiemi
Syvänniementie 130, 74100 Iisalmi
Puh. 0400 290 296
1 mökki (4 vuodetta)
Iisalmen hotellit Hotel Artos
Kyllikinkatu 8, 74100 Iisalmi
Puh. (017) 812 244
28 huonetta (52 vuodetta)
http://www.hotelliartos.fi
Hotelli Iisalmen Seurahuone
Suljettu toistaiseksi.
Sokos Hotel Koljonvirta
Savonkatu 18, 74100 Iisalmi
Puh. (017) 192 6000
80 huonetta, (135 vuodetta)
http://www.sokoshotels.fi Runnin Kylpylä
Runnintie 407, 74595 Runni
Puh. (017) 768 751
73 huonetta (156 vuodetta)
http://www.runni.fi                 
 
Ehkä me sit tullaanki teille!! olispa hauskaa[:)]
Mä jo kattelinki osaa noista hotelleista yms mut kiitos ku laitoit ne vielä.
Meidän pitänee perheen kanssa pitää palaveria et missäpäin stopataan eli palataan asialle [;)]
 
Jaahas, se ois sit niinku lauantai..
Lunta vaan sataa... Blaah.
Tänään ois tarkotuksena mennä matsiin ja sit vien isännän kaverinsa kanssa satamaan, lähtevät laivalle.  Ja mä haen kaverin sit iltaa istumaan tänne meille :)
Huomenna taas vauvauintiin, pitäs olla kokeneempi ohjaaja paikalla... Toivottavasti!

Aava otti pari pientä askelta toissapäivänä, oli pikkunen ihan hämillään.. Ei sittemmin ole kokeillut.. Nooh, kyllä se siitä :)

Tää foorumin päivitys on muuten ihan outo..
 
ööö miks mulla ei näy ku viimeks mun oma kirjottama viesti vaik etusivulla näkyy et niisuneiti on kirjottanu viimeks.. onks tää jotenki sekasin?
 
ahaa siis onnistuin! joo tässä meneekin sitten hetki ennen kun on sinut tän kans.
 
Siis joo tää on ihan outo! ei ihme ettei kukaan oo  kirjottanu tänne oikeen.. noi stickeritkään ei näy ja mun koko vausivusto on sekasin,plaah!

Mä lähen huomen tallinnaan mutsin ja siskon kanssa! Mies ja Nuutti jää kotia kaksin, me ollaan Viruhotellissa yötä! ihanaa päästä rentoutuu :)

Mukavaa itsenäisyyspäivää siis kaikille!!!!!!!!!!
 
Jos se näyttää sen, mihin sä oot viimeks ite kirjottanu.. Tiedä häntä..
Ei tajuu...
Puolet teksteistäkin on ruottiks...
 
meillä otettiin tänään ensimmäiset askeleet! muutaman kerran mummin ja äidin välillä! voih... kohta on jo se hetki kun ottaa kassin ja kävelee ulos talosta ;)
 
Onnittelut Aavalle ja Miltsulle ensiaskeleista!

Meillä kävellä viipotetaan ilman tukea. Ainoa vaan jos/kun kaatuu, niin ei pääse itse vielä ylös! Kävellessä osaa vaihtaa suuntaa ja kyykistyä poimimaan lelun lattialta. Lattialla taas ei liiku sitten minnekään! Ehdoton lempiharrastus onkin tällä hetkellä jalkapallo, ja ensimmäinen englanninkielinen sanakin on bongattu: BOOOO (ball). :D

Muuten leppoisaa eloa kuuluu tänne, ollaan koko perhe lomalla tammikuuhun asti. Ai niin, huomenna mennään katsomaan vauvakinoa Elegian ja Eemelin kanssa, sitä odotellessa!

Iloista ja nostalgista joulukuuta kaikille :)
 
Onpas tää päivitys hämärän näkönen!! Vanha oli jotenki selkeempi!!

Meillä otettiin kans eilen ekat askeleet!! Ekalla kertaa tuli yks, seuraavalla kertaa jo kaks!!

Ens viikolla meillä on se kyynelkanavan puhkasu/isonnus. Toinen silmä on siis rähminy alusta asti kun se kyynelkanava on menny synnytyksessä tukkoon. Hyi, siinä joudutaan nukuttaan.. Onneks mies on lomalla ens viikolla ni menee tytön kans, en tiä miten oisin kestäny siä.

Ja ens viikolla tulee jo 11kk täyteen!! Ei mee kauaa kun on ekat synttärit!! <3 Ja jouluunkin enää reilu pari viikkoo, ihanaa!!
 
Täällä jo osan lapsukaiset tapailee ensiaskeleita, niin meillä noustiin vasta ekan kerran viikonloppuna tukea vasten seisomaan. Ja sekin tapahtu "tosi turvallisesti" avonaista keittiön alalaatikkoa vasten... :/ Mitään ei kuitenkaan sattunut, kun satuin olemaan vieressä. Nyt ei siis enää riitä, että on silmät selässäkin, kun pitäis olla käsiäkin tuplasti enemmän ja jatkovarrella, että sais isoimmat muksahukset estettyä.

Pikkasen meinaa olla väsymystä ilmassa, kun menin eilen ottamaan "pikku" päikärit (2 tuntia), jonka takia Nukku-Matti tulikin kylään vasta puolen yön jälkeen. Ja sepä tietenkin kostautu aamulla, kun kello pärähti soimaan klo 6.30 :S. Jonskukin nukku hieman rauhattomasti, koska räkää tuppaa olemaan (vieläkin) rööreissä ihan kiitettävästi. Tulee sitten yöllä herätty siihen, kun toinen ähisee ja puhisee (mutta ei itke) sängyssään....

Jos sitä sitten tänään olis fiksu ja menis ajoissa nukkumaan. Onneks kuitenkin tää työviikko ei oo ku 3 päivän mittanen ja siitäkin ensimmäinen työpäivä on kovastikin voiton puolella. On se ihanaa, kun on kekstty tämmönen osittainen hoitovapaa, niin ei tarttee raahata itteensä ku neljänä päivänä viikossa töihin. :D

Mutta nyt vielä hetki töitä ja sitten kotiin miesten luokse
 
MOI!

Meillä oli ihana tallinnan reissu! shoppailua ja hyvää ruokaa yms:D
Ja täällähän on sillä välin tapahtunut nimittäin ENSIASKELIA!!! WAUUUUUU onnea kaikille:D Nuuttikin mun poissaollessa oppi seisomaan ilman tukea, seisoo nyt sellasen viitisen sekuntia kun päästää ite irti. Veikkaan et kävelee ennen synttäreitään:D

Lunta on tullu niin paljon et huh huh, onneks ei oo kovin kylmä et voi kivasti ulkoillakkin! Vauvan potkut on tosi voimakkaita jo<3 mieskin tunsi jo potkut kädellä. Ostin tytölle tallinnasta hello kitty yökkärin:))

Mua vituttaa tää uus foorumi nyt ihan sikana! vammasta kirjottaa tänne, sit tää lataa yhtä sivua ties kuinka kauan ja tossa yhellä sivulla näkyy ettei tammikuisissa olis yhtään viestiä...ARGH miks piti vaihtaa tälläseen paskaan tää?!?!?

 
ELEGIA: jossain vaiheessa etsiskelit niitä Bonne-soseita... huomasin sattumalta paikallisessa s-marketissa bonne sosetta. Omenaa ja persikkaa oli hyllyllä. Ja sit oli valiolta vadelmasosetta jossa ei myöskään ollut lisättyä sokeria. Ostin kaikkia testaukseen.
 
Takaisin
Top