Joulukuun jorinat

IceDiamond

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tammikuunmammat 2015
Heissan, nyt pyörähti vuoden vika kuukausi liikkeelle. Meillä miehen poika availi aamusta joulukalenterin luukkua. En ollut seuraamassa, koska vedin lonkkaa viel. Itse avasin oman kalenterini vasta äskön. Etsin jo valmiiksi tubesta The Joulukalenterin ekan luukun, joka katsotaan sit miehen kanssa illalla :grin

Valvoin viime yönä jonnekki reippa kahteen laitellen kamoja paikoilleen uudessa talossa. Miten voi olla, et vaikka mielestäni heinäkuussa karsin roinaa viime muuton yhteydessä aika rankalla kädellä, sitä roskaa löytyy silti!? :eek: Käytiin käyrilläki tos la verisen vuodon takia, mut kaikki oli onneksi ok. Pitäis vaan malttaa ottaa rauhallisemmin, ettei saa niitä ikikivoja sukkapuikon pistoja osakseen. No onneksi pahin rumba alkaa olla ohi, hienosäätöä talossa vaan.

Kyllä talolllisen on helppo olla onnellinen...ainakin, kun eka lainalyhennys tulee maksettavaksi vasta tammikuussa :p
 
Täällä kanssa joulukalenteri avattiin likan kanssa ♥ ihanaa, todella! Nyt on jo joulukuu! Täytyy ensi viikolla ottaa joulukoristeet esille, tehdä laatikot pakkaseen ellei viikonloppuna kerkeä ja paketoida lahjat. Tän viikon vielä otan lunkisti, tosin tänään ois tarkotus tehdä kinuskipiirakka pakastimeen vieraiden varalle :D ja hissukseen siivota hiukan.. Muistan että esikoltakin oli kiva kun sai pakkasesta ottaa kahvileipää kun vierailijat saapuivat vauvaa katsomaan. Tosin nyt on erilailla se että asutaan kaupan vieressä, aikasemmin oli lähimpään kauppaan semmoset 25km, sillon oli vieraisiin valmistautuminen enemmän tarpeen. Mutta onpahan sitten omaa tekoa...
 
Minäkin oon ajatellu, että leipoisin pullaa, muffinseja, sämpylää ym. pakastimeen valmiiks :) Oon aina tykänny tarjota omatekemiä antimia kuin kaupasta ostettuja. Ja nyt sitä aikaa kuitenkin varmasti riittää, kun tästä rempasta ei oo enää oikeastaan kuin saunan katto maalaamatta ja kodinhoitohuoneen kaappien ovien paikalleen laitto :) Jotka kyllä mies varmaan tekee :p

Huomannu nyt kyllä mitenkä alkaa heti väsyttämään jos tekee vähänkin enemmän mitä yleensä. Ja välillä ei tartte kyllä ku pestä pyykkiä ja laittaa astiat koneeseen ni tuntuu että huh huh! Olioa rankkaa. Ja aamuyöstä kun käy vessassa niin ei oikein taho saaha unta enää sen jälkeen :/
 
Joulukuu :eek: Tuntuu, että juuri oli kesä ja kävelimme miehen kanssa lämpimässä pellonreunaa ja koitimme selvittää ajatuksiamme juuri tehdystä positiivisesta raskaustestistä ja pitää innostuksen kurissa siihen saakka, kunnes saisi toisen testin tehtyä varmistuakseen asiasta.. :grin Ja tässä sitä nyt ollaan yhtäkkiä, ensi kuussa jo äiti ja isä :rolleyes:

Ei ole kunto enää entisensä kyllä, niin hienosti päätin, että tänään siivoan asunnon oikein kunnolla.. Kylppäri oli ensimmäisenä vuorossa ja sen jälkeen onkin saanut huilia tässä koneen ääressä :grin Onneksi ei ole mikään pakko suursiivousta tehdä, eikä ainakaan kerralla :) Pikkuhiljaa, että kehtaa minun vanhempani ja miehen äidin päästää "isovanhempien tutustumiselle" tänne :p Tuntui hyvältä idealta kutsua heidät näkemään toisensa kahvituksen merkeissä ennen kuin vasta ristiäisissä, mutta nyt kun huomaa ettei itse oikein jaksakaan laittaa kotia kuntoon ja leipoa niinkuin tahtoisi niin vähän latistaa innostusta..

Tästä eteenpäin aika varmaan sitten matelee kun olo alkaa olla itsellä tukala aina kun jotakin koittaa tehdä.. Tuntuu, että saimme ylimääräisen neuvola ajan edellisellä käynnillä hyvinkin lyhyen ajan päähän, mutta nytkin siihen on vielä viikko :eek: Kolmen viikon päässä se alkujaan oli, joten kaksi viikkoa on oikeastaan jo madellut.. :rolleyes:
 
Täällä on kans alettu joulusiivouksia ym tekemään pikkuhiljaa ja tosiaan pakastimeen täytyy jotain leipoa.
Totta väsy tulee paljon helpommin ja jonain päivänä ei vaan jaksaisi tehdä yhtään mitään, nyt rv 35+2.

Ihanaa aikaa tämä silti on, kovasti masussa liikutaan eikä vain levossa vaan myös mun touhuillessa kaikenlaista:)
 
Huomenna ois täälläkin tarkoitus tehdä joulusiivous koko taloon, kun mieskin vapaalla, niin ei yksin tarvii touhuta. Ja sit laitetaan myös vauvan sänky paikalleen. Joulua odotan jo kovasti ja intoa lisää noi isommat lapsukaiset, joiden mukana joulun tunnelma vielä kasvaa. ♥ Liitoskivut on vaan niin karseita välillä, että saa nähdä kuinka hyvin huomisesta siivousurakasta selvitään. Mikään pieni kaksio kun ei oo kyseessä. No hissukseen hyvä tulee ja mies ja lapset vaan töihin :wink
 
Niijoo ja edelliset omistajat jätti kaupantekijäisiksi uuden arkkupakastimen. Mies rupiaa kuulemma tällä viikolla väsäileen laatikoita pakkaseen. Ite onnistun ehkä pasteijoissa ja tortuissa. No teen mä ihan killeripullataikinan, ku mulla mummon salainen jippo tiedos. Tulee sellasta ihanaa ilmavaa pullaa, ei tönkköä. Kertoisin, mut sitten mun pitäis...u know :grin
 
Sande, samoin. Kerran tein pehmeetä pullaa, mutta sinne oli kierretty kerroksittain varmaan paketillinen voita..
Joskus mietin, että miksi ihmeessä teen pullaa kun paljon pienemmällä vaivalla teen muffinseja tai täytekakun, ja nää on paljon parempia kuin mun pullat.

Saa nähdä, kehkeytyykö meikäläisestä äitiyslomalla joku kodin hengetön (tuskin), ja alan kokata jotain jouluista maustekakkua tm.
 
Hei kiitos teille tästä ketjusta nyt jo! Ihan ehdottoman paras idea tehdä etukäteen pakkaseen tarjoiltavat! Miten ei ollukaan tullu muuten mieleen? :grin Oon kans sitä mieltä et itsetehdyt herkut on kivempaa tarjoilla, kuin kaupan pullat yms. Eikä munkaan pullat mitään erityisen loistavia oo, ihan peruspullia vain.

Me ollaan sovittu äitini sekä veljeni kanssa, et tästä lähtien aletaan viettää Joulua meillä, koska miehelleni kotijoulu olisi tärkeä perinne omille lapsilleen. Lisäksi äitini on ottanut kesällä kissanpennun, eikä oikein usko että tää kissa ja joulukuusi sopisivat kovin hyvin yhteen... :p Itse oon aina viettäny joulun mummilassa, joten Joulu toisten nurkissa on ollu ihan normaalia ja siksi tätä ennen ei oo tarviinnu mitään erityistä joulusiivousta tehdä, eikä oikeastaan edes jouluruokiakaan, paitsi tietysti pipareita ja kinkku :) Nyt saakin sitten siivota ja kokata oikein urakalla tänä vuonna! Voi apua :eek: No, onneks äiti tarjoutu auttaan ihan oma-aloitteisesti, mun ei tarvii yksin puurtaa tän mahan kanssa :) Siivouksen luulis olevan ihan ok homma, koska tässä on kuitenkin kolme viikkoa aikaa, ja töistäki oon jo lomalla... Mut katotaan vain, kohta huomaan et Joulu on parin päivän päästä ja talo ihan laittamatta :confused:
 
Mää en oikein kans ikinä tee pullaa, mutta nyt vaan tekee jostain syystä mieli tehä niitä. Katotaan tuleeko niistä sit kotipullia :D

Mulla taitaa jäähä joulut nyt laittamatta. Tai ehken jaksaisin laittaa, mutta en varmaan jaksa ottaa pois :p Ja mennää varmaan käymään äitillä ja iskällä jokatapauksessa..
 
Ennen äiti aina täytti/teki mulle ja siskolle joulukalenterit, aikuistuttuamme ollaan pidetty perinnettä yllä eli vaihdetaan aina marraskuussa meidän kalenterit ja täytetään toinen toisillemme :) se on jotenkin tosi hauskaa miettiä millä kaikella toista voi ilahduttaa. Kohta saan alkaa tekemään myös lapselle omaansa!

Eilisestä luukusta löysin metallisen hienon kahvimitan (vanha muovinen hajosi jokuaika sitten..) ja tänään löytyi pitkässä nauhassa oleva tyylikäs kaulakoru, jossa helistin helisee masukummun päällä!! Sisko selkeesti ajatellut jo siskontyttöään :) just jostain luin noista helistinkoruista, että pitäisi rauhoittaa vauvaa kun tottuu ääneen jo vatsassa ollessaan..
 
Tajusin ja heräsin vakuutusasiaan ihan liian myöhään! :sad001
Olisi pitänyt ottaa viimeistään 3kk ennen laskettua aikaa, nyt vauva saa vakuutuksen vasta noin 2kk ikäisenä kun sillä on oma sosiaaliturvstunnus.. Tosin entiedä kuin hyvää vakuutusta ois saatu ees nyt odotusaikana, kun se perustuu laajaan äidin terveystietoihin. Mulla kun on niin pitkä ja kirjava sairashistoria ja takana kaikenmaailman hoidot (murtumat, nivelsiteet, kasvaimet, osteoporoosi etc..) eli varmaan kattavamman vakuutuksen pieni saa perustuen omiin terveystietoihinsa sitten syntymän jälkeen :)
 
Ainakin Pohjolasta vauvavakuutuksen saa otettua milloin vaan rakenneultran jälkeen aina syntymään saakka. Oli pakko tarkistaa ku säikähdin jo et oonko mokannut kun olin ajatellut asian vasta ensi viikolla hoitaa kun jään lomalle ja on aikaa vakuutusyhtiössä paikan päällä käydä tekemässä se. :)
 
Täällä olis huomenna terkkarin kotikäynti edessä. Tulipa tehtyä nyt samalla joulusiivous, vähän vaan jänskättää, että miten saa kaikki mitat otettua täällä...
 
Joo mäki sain Pohjolasta vauvalle vakuutuksen ihan vissiin toissaviikolla. Meillä on kyllä muutkin vakuutukset siellä nii ei tarvinnu edes miettiä mistä sitä kyselis. Tuntuu jo bonuksissa kun on kaikki tilit, lainat ja vakuutukset samassa yhtiössä...
 
Tuli muuten kivat S-bonukset nyt, kun Lähitapiolan vakuutuksista saa niitä! Meillä yrittivät aikoinaan kaupata Pohjolasta vakuutuksia, ku pankkipalvelut (lainoineen) OP:ssä, mutta ois tullu bonuksista huolimatta niin paljon kalliimmaksi, että sanottiin ei kiitos. Sen verran tulee talovelallisena kuiteski vähitellen OP-bonuksia, että pitää sit jossain vaiheessa viiden vuoden sisällä joku vakuutus käyttää siellä "ilmaiseksi" (saa oikeesti sitten niitä viiden tähden laskuja :p), että saa neki kuiteski pois. :p Viimeksi meni kyllä kaikki hyvin lakipalveluihin avioehtoa yms. tehdessä. Niin ja vaikka jäis käyttämättä niin mitään ei silti häviä...
 
Mulla on käynyt tänään kaksi tonttua (äitini ja sisko) siivoamassa. Huomenna tulevat uudestaan ja perjantaina sisko tulee vielä leipomaan mulle. Mä en pysty ite enää tehdä paljon mitään. Supistelee koko ajan. Ihanaa kun tulevat :Heartred mä oon niin kiitollinen! Jouluihmisenä mun loppuvuosi olis ollut ihan pilalla muuten.. eilen jo itkin hysteerisenä, kun kaikki jää tekemättä koska ei itse pysty.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Ois pitäny palkata siivooja. Meillä on kaaos! Jospa tuo mies laittais vähän paikkoja kuntoon ennen joulua, joka onneksi kuiteski vietetään aivan muualla.
 
Pitääkin tutustua vielä tarkemmin muihin vakuutusyhtiöihin, automaattisesti otin yhteyttä ifiin, kun siellä jo matka ja tapaturmavakuutuskin ja aiemmin hyviä kokemuksia asioinnista ko lafkan kanssa..
 
Takaisin
Top