Joulukuun höpinät :)

Meille annettiin yhdistelmärokote vaikka oli nuhainen, tosin ei kuumetta. Tuhkarokko myöhemmäksi ja sitä pneumokokkia ei otettu.

Meillä neiti on alkanu nyt huitoa, läpsiä, raapia, lyödä, painelee täysillä sormet silmään ja repii tukasta. Siis mua. Pikkasen ärsyttävää enkä tiä mitä pitäs tehdä... Komentaminen ei ainakaan toistaseks ole tuottanu mitään tulosta. On niiiiiin ärsyttävää!! Muutenkin kiukkuaa koko ajan, alottaa melki heti kun herää ja ei oo hyvä sylissä, ei oo hyvä jos ei oo sylissä.... mä oon ihan hukassa. Eikä asiaa helpota tää raskaudesta johtuva hirvee väsymys... Neuvoja kiitos.... =/

 
Tuo on kyllä Iines niin ärsyttävää, meillä enempi keskittyny tuon isänsä pieksämiseen.. Aina ku menee herättään sen, niin läppäsee täysillä päin näköä :( Ihana herätys. Minua välissä yrittää purra ja repiä tukasta tai silmälasit ottaa. Oon vaan laskenu pois sylistä silloin. Joskus tajuaa joskus ei..
Täällä on vissiin itsetuhoinen kaveri ku on nyt alkanu sohvalla semmosen menon, ettei tosikaan. Eilen tippu eka käsinojan päältä pää edellä alas ja illalla sitte tuli istuinosalta alas ja pää edellä tietty :( Kuinkahan monta kertaa sen pitää tippua ennen ku tajuaa? Osaa siis tulla pylly edellä alas, mutta ku illalla villiintyy ja tuosta kielletään niin menee ihan hulluksi meno..
 
Moi, en olekaan pitkään aikaan taas kerennyt kirjoitella. Onneksi olkoon pikku kakkosista!! Meillä edelleen yritys käynnissä, noo vasta toinen kierto..en ole nyt ajatellut asiaa pahemmin (hyvä niin etten stressaa sitä)

Meillä syödään vasta sormiruokaa, kun sitä viimein aloin kunnolla antamaan pari kk sitten. Lusikkaa pitää kädessä ja laittaa suuhun, muttei osaa kauhoa itse. Ei myöskään kävellä ilman tukea. Potalla on tullut pissa aamuisin varmaan vahingossa. Tänään poika lensi naamalleen, kun halusi pois potalta (onneksi matolle) ja itki aika kauan. Mietin, et pidetään nyt vähän taukoa pottailussa, kun se on muutenkin ollut ihan tutustumista vielä.

Ihanaa kun oli lunta täällä etelässäkin, päästiin pulkkailemaan! tosin olin siitä itse enemmän innoissani kuin poika :D Kattoi mua, et oonko tullut hulluksi, et miksi hän on köytettynä tähän vekottimeen.. Noo nyt on lumet sulaneet ja vettä sataa..  Ei paljon paskempi ilma vois olla. No se räntä oli aika inhottavaa kans..ja jäätynyt maa..

Ihanaa kun joulu tulee ja sit enää vk ja miehellä alkaa kuukauden isäkuukausi!! Ihan luksusta, vaik rahat tietty aika tiukilla. Olis vaan jäänyt ne tuplaveronpalautukset tilille ;) No meil vielä Dubain matkakin tammikuussa, et se niistä veronpalautuksista..

Pojalla oli eka korvatulehdus ja samaan aikaan puhkesi näemmä pari hammastakin. Nuhaa oli ollut melkein pari vk ja sit yx yö ihan hirveä kiljunta. Sitä kesti 3h melkein putkeen vaik olin jo antanut panadoliakin. Oli ihan pakko varuix soittaa sairaalaan, et eihän vaan mitään muuta vois olla. Mut kyl mä näin ettei mitään hengenvaarallista ollut kyseessä. Mentiin sit seur.pvnä yksityiselle joka määräs antibiootit.

No mut nyt on joulukakku valmis, täytyy maistaa et kehtaako sitä laittaa tarjolle..

Oikein mukavaa vkl teille!
 
vielä sellaista, et kyllä täälläkin omaa tahtoa alkaa tulla koko ajan enemmän ja sellaista kitinää ja itkua kyllä aikasta paljon. Meillä oli niin ihanaa se vauva-aika, et kyllä välillä jo vähän ikävä sitä.. :) Mut jokailta kattelen poikaa, et ihme et sitä jaksaa tuijotella joka päivä, en voisi kuvitellakaan meneväni pitkään aikaan töihin vielä, vaik vuosi sitten mietin jaksankohan olla edes vuotta kotona..
 
meilläkin on tytöllä tosi paljon omaa tahtoa! ja tuo hiuksista repiminen ja sormien laittaminen silmään jne on tuttua. välillä menee huumorilla kun tyttö haluaa kauheesti tutkia napoja ja pienillä sormilla nipistelee ja kutittaa, joskus joltain vieraaltakin tempassut paidan ylös ja pinsettiotteella navasta kiinni :P joo, mut ei oo kyl kivaa kun repii hiuksista ja tökkii silmiin ja sieraimiin. tänään tökkäsi mun ikeneen ja tuli kivan kipeä suu kun kynsi viilsi ientä...ja muutenkin oma tahto on kova, jos esim yrittää estää ettei ota jotain tai laita vaikka kenkää suuhun niin huitasee mun käden pois tieltä ja yrittää jatkaa hommaansa.huh.no mut toisaalta varmaan ihan hyvä että on tempperamenttiä.ehkä.

oon ihan tosi väsynyt öistä, alkuraskaudessa jaksoi ihmeellisesti yövalvomisia, nyt tuntuu ettei jaksaisi tuota yhtä tankkauskertaakaan.en tajua miksi tarvii maitoa yöllä...onko vinkkejämiten lopettaa tuo tankkauskerta? entäs nukutukset omaan sänkyyn? meillä ei sekään vielä onnistu:(!tai ehkä joskus mut pääsääntösesti nukahtaa vain jos makoillaan vierekkäin meijän vanhempien sängyllä. pottailu sitävastoin on mennyt tosi hienosti:)
 
niin ja mitä joululahjoja ootte ostaneet tai aiotte ostaa lapsosillenne? Voi kun tulis valkoinen joulu ja pakkasta:) mulla joulu kestää vain viikonlopun+tapaninpäivän, koska aloitan työt heti joulun jälkeen...vähän stressaan tuota.
 

Kiva kuulla että muillakin samaa tuittuilua :D Ehkä ne siitä joskus oppii käyttäytyyn :D 

Meillä on tytölle kaksi lahjaa ja enempää ei osteta koska kummeilta ja mummeilta ym tulee kuitenki paketteja eikä tahdota että niitä on ihan hirveesti.. Mutta meiltä on siis sellanen neljän palikan "palapeli" systeemi, sellanen pyöriteltävä siis mistä tulee kuus erilaista..en tiä miksi niitä kutsutaan :D Onhan se vielä liian vaikea mutta saa ensin koota vaikka pinoa ja sitten joskus myöhemmin palapeliä. Toinen on sellanen, myös puinen, missä naruun pujotellaan palikoita.. niistä pitäs sitten joskus osata tehdä kala tai mikä lienee.. Sellasia kestäviä hankintoja siis. Sit ollaan toivottu pukilta sukkia ja yöpukuja :) 

Vitsukka mä en osaa sanoa noihin yösyöttäihin ja nukuttamiseen muuta kun että kerrasta poikki, se on muutama yö ehkä huutoa mutta sitten tottuu. Meillä ei oo ton syömisen suhteen oltu samassa tilanteessa, mutta nukuttamisen kanssa tavallaan. Eli muutama yö meni niin että tyttö alkoi huutaan omassa sängyssään ku hänet jätin sinne, ja kävin aina tietyn ajan kuluttua laittaan takasin peiton alle ja sanoin vaan että nukutaan ja taas pois, niin muutama yö meni ja sitten on sujunu hyvin. Sama homma meillä oli aikoinaan kun tyttö roikkui tississä eikä kelvannu tutti, kolmeko iltaa se oli kun huusi sylissä kun en antanut tissiä, vaan laitoin aina tuttia. Ja kait ne huudot tässä iässä jo on sitä mielenosoitusta.. Kamalaa se on antaa edes hetken huutaa, mutta se palkitsee kyllä. Ainakin meillä näin :)

 
Me ostettiin aika monta lahjaa ku on raukka vaan vaateita saanu aikasemmin lahjaksi.
Semmonen nalle mikä laulaa ja juttelee ku sitä painaa jostaki, kitara missä vaikka mitä musiikkia (on niin haltioissaan aina kaverin tykönä ko siellä on semmonen) Legoja, piirustustaulu, kirja, aivan järjettömän ihana Metsolan haalari, leikkiteltta... Mie kuvittelin, että minun ostamat lahjat on meiltä kummaltaki, mutta pojan isä halus ostaa kans omansa. Siksi niin monta. Mutta meinasin jemmata osan, että tulee sitte myöhemmin vasta käyttöön.

Kiukutteluun löyty syy ku huomasin tässä yks päivä, että on molemmat kulmahampaat puhkeamassa. On vissiin helpottanu ku ei oo ollu niin paha.
 
Ajateltiin miehenkaa muutama lahja hankkia kun lähipiiristä niit tuntuu niin paljon tulevan.Ja eilen vietettiin neidin synttärit niin tuli oikein paljon lahjoja myös.Tuli kamala kiire/stressi kun ilmotettiin että ei pidetä flunssan takii synttäreit niin kumminkin oli ihmisii sit tulos ns.pyörähtää ni ajattelin et kait se on sit sama et keittelenkö kahvitkin sit.ite en muuta leiponut kuin joulutorttuja ja kakun ostin valmiina.ens vuonna Ninni saa sit ihanan Hello Kitty kakun :)
Ja kyl oli kamalat synttärit.Ajattelin vähä jakaa vierait et mun porukat tulee iltapäiväl ja miehen porukat illal ni eikhää mies pyytän hänenkin porukat tänne samaan aikaan.Ja ensimmäinen sana jonka miehen iskän naisystävä suunnillee päästi suustaan oli:Eiks ookkii ihanaa kun ei enää oo kissoi?.Meinas tulla siin vaihees kamala itku ku muutenkin oon kissoi ikävöiny.Tääl alkanut öisin ihme herääminen..kerta yössä siis herätään ja haluu maitoo ja käy nukkuu. Kauan aikaa nukku yöt putkeen ilman heräämistä.Mikä lie vaihe nyt menossa :s
Ja Ninnille on puhjennut kaks yläetuhammast.Ihmeteltiin kun niin paljon kuolaili ja nilus hampaitaan ni syykin löyty. :)
 
Plussa tuli raskaustestiin tänään :D:D:D <3 ai että oon ilonen! voi kun tää pikkuinen pysyis loppuun asti mukana eikä tulis kamalaa pahoinvointia kuten edellisessä:) hihii. laskettuaika olis siis elokuun lopussa.
 
Onnea Vitsukka!! Mulla alko menkat tänään, masennus :(

Ja meillä unikoulu otti hoidon takia takapakkia ja nyt ärsyttää. Mies oli treenaamassa niin mä kuuntelin koko sen ajan itkua. Kävin välillä laittaa nukkumaan takas (ku oli noussut pystyyn) ja rauhoittelin. Nyt mies tuli kotiin eikä halua et poika itkee ja menee taas istuu sängyn viereen. No istukoon siinä sit seuraavat 10v.. pkle..
 
Toi FB on huono, kun siellä kirjoittaa aina niin lyhyesti, et joku muu kuin kirjoittaja voi saada asiasta ihan eri kuvan tai esim sävyn jolla se on kirjoitettu.

Toivottavasti oli rentouttavat joulut teillä! Meillä lähinnä syötiin ja köllöteltiin vaan :) No käytiin pojan isomummolla kyllä piipahtamassa. Oikea superisomummo 90wee ja vieläkin asuu itsekseen :)
 

Vitsukalle onnittelut!!! Hieno juttu :) Onnea ja tarrasukkia matkaan!


Mulla on ollu taas vuotoa ja kohdusta löytyi tänään hematooma joka ilmeisesti sieltä vuotaa... En tajunnu lääkäriltä kysyä mitään ja nyt mielessä on sata kysymystä johon ei tod saa netistä vastausta.. Ärsyttävää ja inhottavaa kun ei vieläkään saa huokasta helpotuksesta vaan edelleen pelottaa miten tässä käy.


Meillä pikkuneiti osottaa taas sellasta tahdonlujuutta että välillä ei voi kuin nauraa kun se komentaa :D Ihan naama punasena ja silmät pullistuu ja kädet nyrkissä huutaa hetken siihen malliin että ettekö te tajua!!? :D  

Pitäs se muna-altistus varata kun saisi aikaseks...

Muuten, onko teillä minkälaisia vakuutuksia lapsilla? 

Ja mitä kuuluu melelalle? :)

 
Täällä myös plussattu ennen joulua :)

Iines* mulla oli tuollaisia vuotojuttuja edellisessä raskaudessa ja kaikki meni hyvin. Eli yritäppä ottaa ihan rauhassa. Se hematooma on käsittääkseni ihan oma erillinen juttunsa, eikä varmaankaan vaikuta sikiöön mitenkään. Ja ainahan voi soittaa neuvolaan tai sairaalaan ja pyytää päästä lääkärin juttusille.

Meillä pojalla on hoitokuluvakuutus, joka on otettu jo ennen syntymää ja sitten ihan perus tapaturmavakuutus. Hoitokuluvakuutus on ihan hyvä, kun meillä on ollut niitä sairaalakäyntejä vähän reilummin silloin alussa. Se korvaa myös lääkkeet ja yksityisellä käynnit. Hintaahan sillä oli, mutta varmaan maksaa itsensä takaisin...

Entäs käveleekö jo kaikki marrasmurut? Meillä kun ei vieläkään ole lähtenyt itsekseen liikkeelle... Tosi hyvin menee yhdestä kädestä pitäen ja osaisi varmasti jo yksinkin, mutta laskeutuu aina polvilleen, jos päästää käden irti. No kai kaikki armeijaan mennessä on kävelemään oppinut :)
 

Onnittelut korianteri!! :) Millon sun la on?

Tosta vakuutuksesta...kun mä en oikein tiedä et lopetettasko me se laajempi vakuutus ja pidettäs vaan tapaturma. Kun se maksaa vuodessa yli 300e ja silti meillä on 110e:n omavastuu PER SAIRAUS!! Tosin sanoen jos tulee korvatulehdus niin saadaan sillä 110e:lla käydä jo kaks kertaa ainakin yksityisellä ennen kun siitä on yhtään mitään hyötyä, ja lääkkeetkään ei ees maksa paljon. Että siitä ei juuri hyötyä ole. Tälle uudelle tulokkaallekin pitäs ottaa se laajempi lapsivakuutus ja mieluummin ottas sellasesta paikasta missä omavastuu olis pikkasen järkevämpi! 

 
korianteri:onnea paljon sinnekin! taitaa meillä olla la aika lähekkäin, tulehan tuonne elokuisiin 2012 jutustelemaan, vai onko sulla edes elokuussa la? :) meillä tyttö otti ekat todelliset askeleensa 11,5kk mutta sen jälkeen ei vieläkään ole kauheasti kävelystä innostunut. käytännössä kävelee vain jos patistetaan tai välillä itsekin lähtee pieniä matkoja köpöttelemään...mutta tosi varovaisesti on aloittanut sen. mielummin meilläkin mennään edelleen yhdestä sormesta taluttaen tai kontaten:) tosin sitten taas on ulkonakin puistossa kävellyt..että kai aika yksilöllistä ja luonteesta riippuvaista.
iines: sama homma, kauhean kova omatahto tytöllä on, katsoisi esim valokuvia ties kuinka kauan tai ulkona autoja ja kauhea komennus koko ajan et pitäis saada se ja se valokuvakansio tai mennä ulko-ovelle seisoskelemaan:D tai ruokailutilanteissa...huoh..toisaalta kyllä tosi hellyyttävää ja hyväkin piirre että on luonnetta, välillä kutienkin tulee törmäyskurssi luonteiden välille kun ollaan mieheni kanssa tosi rauhallisia:D
 
Iines: Kaverillani oli myös hematooma alkuraskaudessa ja vuotoa tuli muistaakseni monia viikkoja. Muuten raskaus sitten menikin hyvin ja nyt heillä on suloinen terve tyttö :)

Meillä ei myöskään kävellä kuin tukea vasten. Pari pv sitten opittiin sentäs itse laskeutumaan alas! Jee!! Kun ennen alkoi kauhea itku ja piti olla koko ajan auttamassa. Monesti yritin etten auta, mutta kun toista niin pelotti ja itketti.. Saadaan varmaan odotella vielä monta kk kävelyä, vaikka selkeästi valmiudet alkavat siihen jo olla. Niin kovaa ja vakaasti menee sohvapöytää ainakin ympäri.

Eroahdistus on nyt tosi kovana. Alkoi noin kuukausi sitten. Onko teillä muilla kestänyt se kauanki? Yleensä kuulemma tää eka ei kauaa välttämättä kestä, mut sit 1,5v on tiedossa toinen kausi..
 
Tääl kävellään vieläkin tukia vasten ja kamalast kiipeillään mut alas ei osata tulla.Monet kerrat oon yrittän opettaa Ninnille alastuloo mut neiti ku tykkää olla malttamaton :s
Muutama päivä sit pamahti Ninnille korvatulehduskin.Illal annettiin panadolii ja odoteltii että auttaako vaiko mennää sairaalaa jonottaa.onneks autto et sai yön nukuttuu ni seuraavan päivän käytettiin tos terveyskeskukses.Viikon antibioottikuuri päälle ja siihen sai viel yskänlääkekuurin viikoks kun keuhkoist kuulu rohinaa ja hiukkasen yskii.Oli vaa ajan kysymys koska eka korvatulehdus painaa päälle ku nokka vuotan pari viikkoo..ja hampaitkin tulos semmonen määrä että hurjastuttaa kattoo edes yläikenii.
Tänää sit antibiootit pisti mahan ihan kuralle :( kaik tuli yli vaipast ku niin löysää oli.Tuli sit laitettuu vähän huonommat petivaatteet sänkyynkin et jos sattuu yli tulee.
Että hyvin tääl päin kaikki hommat sujuu.
Nyt on sentää renotuttavaa ku tulevalle lapselle on kaik hankittu,paitsi tutit yms.mut mies totes et noi tollaset se osaa iteki ostaa mut noi tarvike yms.hankinnat mä tein.Ninnin kohdal mies osas yllättää ku oli ostan sellasen ammeenkin jossa oli tulppa mukana ettei oo niin kamalaa sotkemist kun ammeen tyhjentää :) ja pinkit tutit oli Ninnille ostan.Hyvä ettei itel tullu tippa linssiin ku kotiuduttiin silloin ja näin mitä kaikkee oli ostettu. :)
Hiukkasen tukalat oltavat jo täälläpäin ja nyt yritetään ottaa hiukkasen rennost vuoden alkuun asti jottei pikkunen syntys ihan viimisin päivin.Vuoden vaihteen jälkee saa tulla koska vaan :)
 
me käytiin tänään vasta ekaa kertaa pulkkailemassa:) oli hauskaa ja ihmeellistä. pieni hämmennys kun ei ole raskausoireita lainkaan ja edellisessä raskaudessa alkoi rajummat oireet juuri näinä päivinä, vähän huolestuttaa onko kaikki hyvin:/ toivottavasti<3

lisäks kauhee stressi työkuvioista menossa, vähän sellanen olo et pitäisköhän lopettaa koko homma ja jäädä kotiin tytön kanssa. mies pääsis töihin isäkuukautensa jälkeen ja ei tarvis laittaa tyttöä hoitoon vielä..äh, masennus...oispa työnteko mukavaa.

heh. me tyttö sai sukulaisilta yhteensä kolme keinuhevosta joululahjaksi, kivasti vie tilaa täällä kämpässä nuo otukset, vaikka mukavia onkin...mut vähän huono tuuri et tuli kolme. toisaalta voi vaikka kesällä tehdä pihalle niille oman tallin:D
 

Ei voi olla totta :D KOLME samaa lahjaa ja vielä kooltaan noin suuria :D No, kivojahan ne on mutta tosiaan vie tilaa... Musta tuntuu muutenkin että tavaraa alkaa olla nyt jo ihan liikaa kun kaikki antaa lahjoja ja siis sellasiakin mitä ei tarvita vielä aikoihin, kuten nukelle kantokoppa ja nuken sänky ym... Ei ihan ajankohtaisia vielä vaikka nyt onkin nuket alkanu pikkusen kiinnostaa. Tuntuu ettei ehdi edes toivoa tai haluta mitään kun kaikki on sit jo valmiina. 

Niin ja muuten HYVÄÄ ALKANUTTA VUOTTA!! :) 

 
Takaisin
Top