Joulukuiset 2018

Ei oo tullut viivaa näkyviin. Paitsi karvan muodossa... alavatsasta reilusti navan on karvoista muodostunut "viiva" :D
 
Tuli haaleana näkyviin joskus viikoilla 15-16 ja tummunut siitä pikkuhiljaa :)
 
Mulla ei esikoisen jälkeen linea negra ole kadonnut edes kokonaan, vähän haalistunut vain. Vaikka tosiaan nyt on viime synnytyksestä kulunut 2,5v. On se nyt rv23 ehkä ihan aavistuksen tummunut tai sitten vain kuvittelen. Se on kyllä tosi kivan näkönen, kun se on oikein tumma :)
 
Heippa!käytiin eilen rakenneultrassa,kaikki oli hyvin,istukka edessä ettei ihme ku potkuja en kunnolla tunne! Ja viikon pienempi oli sikiö mutta ei laskettua menty kuitenkaan muuttaa! Pieni ja siro❤❤ sukupuolikin selvis,ja pöätettiin miehen kans pitää joulukuun asti salassa,jos ei sitten järkkäis ite sukupuolen paljastus juhlaa :)
 
Ja täällä ei oo näkyny viivaa muistakseni tuli esikoisesta ja sitten haaleni ja sen jälkeen on syntyny vielä kolme niin haaleana pysyny siinä kokoajan! :D
 
Voi hitto, pisti äsken amppari sitten jalkapohjaan :/ Onkohan vaarallista näin raskausaikana? Allerginen en tietääkseni ole..mihin lie asiasta voisi ees soittaa ja kysyä näin viikonloppuna. Päivystys tuntuu vähän liiottelulta :eek:
 
Voi hitto, pisti äsken amppari sitten jalkapohjaan :/ Onkohan vaarallista näin raskausaikana? Allerginen en tietääkseni ole..mihin lie asiasta voisi ees soittaa ja kysyä näin viikonloppuna. Päivystys tuntuu vähän liiottelulta :eek:

Nyt on varmaan enää myöhäistä yrittää neuvoa :grin Soititko johonki, tuliko pistoksesta mitään kummempia "oireita"?
 
Nyt on varmaan enää myöhäistä yrittää neuvoa :grin Soititko johonki, tuliko pistoksesta mitään kummempia "oireita"?

En soittanut, eikä tullut muuta kun poltti ihan hitokseen pistokohtaan jonkin aikaa. Onneksi pisti tuohon päkiän paksuimpaan kohtaan ja mies aika nopeesti kiskas sen irti. Tais muutenkin olla jo vähän kanttuvei koko amppari kun ei sen pahempia oireita tullut. :grin
 
On tainnu mennä palautteet perille ku tännekään ei oo hetkeen tullu enää niitä ylläpidon raskausviikko-alotuksia, jes! :)
 
Voi hitto, pisti äsken amppari sitten jalkapohjaan :/ Onkohan vaarallista näin raskausaikana? Allerginen en tietääkseni ole..mihin lie asiasta voisi ees soittaa ja kysyä näin viikonloppuna. Päivystys tuntuu vähän liiottelulta :eek:

Tää ei nyt oo enää ajankohtainen mut kommentoin jos jollain käy vastaavasti.
Mua pisti myös ampiainen sunnuntaina, vatsaan.
Minä soitin heti päivystykseen kun halusin varmistaa ettei vaan voi haitaksi mitenkään vauvalle olla vaikka en allerginen pistolle olekaan. Sh vastasi ja hänen piti lääkäriltä vielä varmistaa voiko siitä aiheutua mitään.
No ei onneksi tuu mitään vauvalle! :)
 
Onko muut nähneet, että vauva olisi selvästi toisella puolella mahaa? Nukuin aamulla pitkään vasemmalla kyljellä ja kun heräsin ja käännyin selälleni tunnustelemaan masua, se oli selvästi vasemmalta puolelta paljon enemmän kohollaan. Miehen kanssa sitä naureskeltiin. :D Sitten kun hetken makoilin oikealla kyljellä, kohouma tasoittui keskelle. :)
 
Onko muut nähneet, että vauva olisi selvästi toisella puolella mahaa? Nukuin aamulla pitkään vasemmalla kyljellä ja kun heräsin ja käännyin selälleni tunnustelemaan masua, se oli selvästi vasemmalta puolelta paljon enemmän kohollaan. Miehen kanssa sitä naureskeltiin. :D Sitten kun hetken makoilin oikealla kyljellä, kohouma tasoittui keskelle. :)

Juu on. Oon muutaman kerran miettiny että miks maha näyttää toispuoleiselta mutta pikkuinenhan siellä vain on litistänyt itsensä jommalle kummalle puolelle.:hilarious: Aika hyvin muuten tuntee missä se majailee kun kohtu on aina ihan pinkeä siitä kohti.
 
Asiasta synnytykseen :) Vauva-lehdessä (facen seinällä nyt) on hyvä juttu, miten Tanskassa vain 21% ottaa epiduraalin, kun Suomessa lähes 80%. Siinä myös kerrottiin miksi, ja miten julkisessa terv.huollossa kerrotaan naisen voimavaroista ja synnytyksen luonnollisuudesta. Ja lääkkeiden riskeistä. Suomessa ainakin täällä se neuvolassa lähinnä vaan lueteltiin mitä lääkkeitä saa, jos haluaa. Mut joogakoulun valmennuksessa taas kerrottiin, miten kehon omat hormonit auttaa ja miten synnytys tarkkaan etenee (plus miten lääkkeet siihen vaikuttaa). Sen ansiosta mulla ainakin oli hieno synnytyskokemus ilman epiduraalia, en kokenut liian kivuliaaksi ollenkaan, vaikka ponnistusvaihe venähtikin pitkäksi. Ei se kipu vaan se kun tuntui, että ei se vaan mahdu ja jää sinne :) Kannattaa lukea tuo ja muutenkin aiheesta. Sitten myöhemmin. :)
 
Asiasta synnytykseen :) Vauva-lehdessä (facen seinällä nyt) on hyvä juttu, miten Tanskassa vain 21% ottaa epiduraalin, kun Suomessa lähes 80%. Siinä myös kerrottiin miksi, ja miten julkisessa terv.huollossa kerrotaan naisen voimavaroista ja synnytyksen luonnollisuudesta. Ja lääkkeiden riskeistä. Suomessa ainakin täällä se neuvolassa lähinnä vaan lueteltiin mitä lääkkeitä saa, jos haluaa. Mut joogakoulun valmennuksessa taas kerrottiin, miten kehon omat hormonit auttaa ja miten synnytys tarkkaan etenee (plus miten lääkkeet siihen vaikuttaa). Sen ansiosta mulla ainakin oli hieno synnytyskokemus ilman epiduraalia, en kokenut liian kivuliaaksi ollenkaan, vaikka ponnistusvaihe venähtikin pitkäksi. Ei se kipu vaan se kun tuntui, että ei se vaan mahdu ja jää sinne :) Kannattaa lukea tuo ja muutenkin aiheesta. Sitten myöhemmin. :)

Pitää etsiä! Itse vierastin ajatusta epiduraalista esikoisen kanssa, mutta lopulta päädyin sen ottamaan 10h jummaavan avautumisen jälkeen. Se sitten rentoutti niin, että synnytys etenikin tosi vauhdilla (ilmeisesti siis oli tosi nappi ajoitus se ottaa ettei hidastanut niinkuin joillain), eikä enää ollut ponnistusvaiheessa vaikuttamassa. Tällä kertaakaan en sitä siis heti ole ottamassa, mutta tilanteen mukaan. :)

Muoks. Nyt syksyllä aloitan raskausjoogan, sieltä siis uusia oppeja myös ammentamaan! Mahdollisimman monipuolinen tieto varmasti auttaa valitsemaan ne itselle parhaat kivunlievitys ym keinot. Toki siis synnytystilanteen arvaamattomuuden rajoissa. :D
 
Muoks. Nyt syksyllä aloitan raskausjoogan, sieltä siis uusia oppeja myös ammentamaan! Mahdollisimman monipuolinen tieto varmasti auttaa valitsemaan ne itselle parhaat kivunlievitys ym keinot. Toki siis synnytystilanteen arvaamattomuuden rajoissa. :D

Mua houkuttais kovasti toi raskausjooga myös. Haasteena ettimisessä se, etten oo koskaan käyny sellasessa joogassa josta ois jääny sellanen ”Ai että kun oli mukavaa! Tätä ehdottomasti lisää!” -olo.

Että jos joku osaa suositella pääkaupunkiseudulla jotain raskausjoogaa, ni kuulen vinkit mielelläni. Vielä parempi, jos löytyis vaikka seuraakin :D
 
Shantissa kivaa mamma/äitiysjoogaa ja Manipurassa oli sitten enemmän just tätä tietoa ja ihan harjoituksia synnytysasennoista jne. Sitä suosittelen aika loppupuolelle, oli enemmän semmoista rentouttavaa ja kehonhuoltoa tällaisen normisti astangajoogaa harrastavan näkökulmasta :) oli tarpeellista kyllä, sai hyviä vinkkejä loppuvaivojen helpottamiseen. Vaikka mua sen vetäjän tiukka asenne välillä kyllä ärsyttikin, niin sisältö oli hyvä :)
 
Mua houkuttais kovasti toi raskausjooga myös. Haasteena ettimisessä se, etten oo koskaan käyny sellasessa joogassa josta ois jääny sellanen ”Ai että kun oli mukavaa! Tätä ehdottomasti lisää!” -olo.

Itsellä kokemusta vain puolen vuoden vauvajoogasta, joka kyllä oli ihan huippua ja odotan et tämän uudenkin kanssa päästään aloittamaan. Tosin ensi syksylle varmaan siis menee. :) Vähän nyt omaa aikaakin tähän syksyyn tuo tuo uusi jooga arjen pyörityksen keskellä.
 
Takaisin
Top