Joulukuiset 2018

Tervetuloa virta! :) mulla oli välissä epätodellinen olo, nyt alkaa muuttuu taas todellisemmaks ku oikeesti vatsa turvonnu jo nytte :eek: ja rinnat kasvanut 1kuppikoon verran.. :eek: muita oireita ei sitte ookkaan, paitsi toki perus vessassa ravaaminen :D
 
Mulle sanottiin, että ne kokeet voi ottaa mihin aikaan päivästä vaan, eikä tarvi paastota tms. :) Että tärkeintä tosiaan vaan se, että saa pidäteltyä sen 4-6h. Jännästi eroja näissäkin asioissa eri neuvoloissa.
 
Ar ultra meni hyvin! Siellä pikkunen liikku jo tosi paljon ja sydän sykki juuri niinkuin pitääkin :) Seuraavaksi np-ultra 3 viikon päästä mitä jaksaakin nyt vähän maltillisemmin odotella :) Mieskin alkaa nyt tajuta asian :D nyt rv9+0
 
Meillä mies alkanu kanssa pikkuhiljaa ymmärtämään :D koira ymmärsi jo ennen mua XD onko muiden lemmikit (jos niitä on) muuttanut käyttäytymistään raskauden myötä? :)
 
Uusi joulukuun odottaja täällä hei!
Olen lueskellut teidän juttuja, mutta en ole aiemin uskaltanut vielä liittyä seuraan, kun on ollut tästä hommasta niin epätodellinen olo. Tänään kävin kuitenkin alkuraskauden ultrassa ja siellä pieni [emoji173]️ sykki kovasti. Nyt siis menossa 7+3 ja la ajoittuu sitten ihan joulukuun lopulle.

Odotan ensimmäistä, joten tämä vertaistuki ja tietopankki sivusto tulee kyllä tarpeeseen. Oireet eivät ole olleet järkyttävää iltaturvotusta ja väsymystä lukuunottamatta kovin voimakkaita ja se on varmasti osalrosa lisännyt ufo tunnetta tästä raskaudesta. Josko sitä muutaman viikon päästä jo uskoisi itsekin :)

Tervetuloa! Ja sattuupa hauskasti - mä odotan myös ensimmäistäni, oireina vain turvotus + väsymys + arat rinnat, nyt on 7+3 ja kävin tänään ultrassa, jossa pieni sydän sykki villisti! :Heartred :D Ihan kuin oisit mun päivästä kirjoittanut!
 
Tervetuloa uusille Joulukuisille!

Taas meni hiljais elon merkeissä muutama pvä ja jessus että täällä on taas luettavaa :grin
Helle tekee tepposia että haluais vaan pikkuhousut jalassa nukkua koko päivän kun esikko hoidossa. Oon nyt pvä vai pari kokeillut pahoinvointi rannekkeita ja ne taitaa ehkä auttaa! Pääsee ens viikolla keskittymään töihin :happy:
 
Mulla on myös pahoinvointi ranneke, ehkä se vähän jopa auttaa. Mut kyllä vaan väsyttää aivan mielettömästi ja suolisto oireilee kovasti, mulla on ärtyvän suolen oireyhtymä olemassaan ja tuntuu että maha on nyt koko ajan turvoksissa ja velloo vaikka kuinka katsoisi mitä syö.. meillä on uros ja narttukoirat, ei kumpikaan ole mitään huomannut, narttukoira tietty vasta 1v niin voi olla että on niin kiire hötkeltää muuta ettei ehdi haistella :D
Rv 7+2 tänään.
 
Mä oon nyt saanu jo vähän rauhaa kissoilta... johtuu varmaan siitä että oon vaan törkeesti työntänyt ne pois sylistä kun ahistaa. Edelleen petiin tulevat nukkumaan toinen jalkopäässä ja toinen kehrää tyynyn vieressä
 
Meillä kissa ei onneks oo koskaan änkenyt syliin.. :D vieressä kyllä makoilee :) koiralla ärsyttävyyteen asti hyysäys, joutunu ihan käskee pois jaloista ku palaa hermo..
Oi että jotkut tarvinnu ihan rannekkeita huonoon oloon.. :eek: mulla riittää naposteltavat siihen XD
 
Meillä kissa ei onneks oo koskaan änkenyt syliin.. :D vieressä kyllä makoilee :) koiralla ärsyttävyyteen asti hyysäys, joutunu ihan käskee pois jaloista ku palaa hermo..
Oi että jotkut tarvinnu ihan rannekkeita huonoon oloon.. :eek: mulla riittää naposteltavat siihen XD

En olis uskonut ikinä tarvitsevani, kahdessa aiemmassa oli pahoinvointi hyvin lievää. Nyt tuntuu ettei mikään napostelu, ranneke ja konstit auta... Helpottas varmaan jos oksentais mutta on vaan älyttömän ja mielettömän huono olo ja päänsärky jatkuvasti eikä tää helle helpota yhtään :eek:
 
Luulin että saisin itelleni mielenrauhan ja hommasin kotiin dopplerin. Kun ollu niitä vuotojakin. No, enpä saanu ääniä kuuluviin. Luulin et nyt pitäis jo kuulua.
 
Mulle virtsanäytteistä sanottiin et tässä ekassa riittää tunnin-kahden pidätys, sitten toinen virtsanäyte joka pitäs viedä rv 12 jälkeen pitäs olla aamuvirtsa. Joten sen vien sitten purkissa samalla kun menen ekaan sokerirasitukseen parin viikon päästä. Hitto siihenkin pitää nyt mennä jostain syystä kaks kertaa, plääääääh!

Ja koira ei oo kyllä kiinnittänyt mitään huomiota tai käyttäytynyt erilailla. Ei kyllä reagoinut esikoise raskauden aikanakaa mitenkään.
Kerran loppuraskaudesta koira nukkui pää minun sylissä ja heräs siihen kun pikkuneiti potkas mahassa kunnon täräyksen. Koira katsoi mua syyttävästi :D
 
Onpa mulla sitte herkkis Koira :eek: tää helle on joo aika tuskanen, oon ennen kävellyt lenkit ihan hengästymättä, eilen luulin et kuolen sinne XD
 
Moikka!

Täällä on menossa nyt 7+4 ja olo on raskauden suhteen edelleen tosi epätodellinen. Pahin hysteria on hieman helpottanut, mutta kun en ole raaskinut käydä alkuraskauden ultrassa niin epätietoisuudessa joutuu odottelemaan vielä useamman viikon ennen ekaa varsinaista ultraa. Eka neuvola olisi parin viikon kuluttua ja jotenkin se jännittää aika paljon. Onko teillä kuunneltu jo ekassa neuvolassa sydänääniä?

Väsymys on yllättänyt mut tosissaan ja muutamana aamuna on tullut aamupalat ylös ennen töihin lähtöä. Oon huomannut et ei saa vaan antaa nälän yllättää ni päivän pärjää ihan mukavasti. Myös rinnat on tosi arat ja turvonneet.

Mua mietityttää et millä viikoilla teillä on tulossa tai olleet labrat ja eka ultra? Onko tässä eroja paikkakuntien välillä vai joku yleinen käytäntö koko maassa? Varataanko ne yleensä vasta ekassa neuvolassa vai vasta sen jälkeen?

Terkuin epätietoinen esikoistaan odottava
 
Moikka iiiv ja tervetuloa! :) täällä Vantaalla ainakin kävin ekassa neuvolassa 8+3 ei kuunneltu sydänääniä, juteltiin vaan ja katto hemoglobiinin + verenpaineen. Samalla laitto lähetteen labraan missä täytyy käydä 10+0-10+6 välillä :) ensimmäinen Ultra mulla on sitten 31.05 jolloin mulla on 11+6 kasassa :) tai siellä varmistuu onko vanhempi kun varhaisultrassa oli isompi kun laskujen mukaan kuuluisi olla.. :) rintojen arkuus helpotti mulla ehkä 7+ jotain siitä superarasta (ei pystyny kylkeä vaihtamaan ilman tuskia) niin tollaseen perus arkuuteen, normi eläminen käy mutta jos jotai painavaa nojaa niihin ym. Niin tietää kyllä omistavansa rinnat XD kasvanutkin mulla nyt jo yhdellä kuppikoolla. :eek:
 
Hei!mulla oli tosiaan maanantaina se neuvola,kyl petyin ettei ultrattu eikä muutakaan,sain vaan papereita! Ku yleensä täällä ollu tapana ultrata joka neuvolakäynti niin nyt tääkin on ilmeisesti muuttunu!:shifty: noh onneksi sentään pääse edes np ultraan ja rakenneultraan! Ja 2 viikon päästä olis jo np:)
 
Takaisin
Top