Joulu

noora92

Näppärä viestien naputtelija
Jouluvalmistelut ovat meneillään. Eilen tein riisipiirakoita ja lanttu- ja porkkanalaatikot. Piirakoista vein osan ukilleni, joten teen tänää lisää piirakoita :)

Tein Alisalle omat laatikot, en siis laittanut suolaa. Lanttuahan ei saa antaa alle yksivuotiaille, mutta ollaan jo niin lähellä yhtä ikävuotta. Riisipuurosta Alisa tykkäsi hirmuisesti :P

Viikko sitten ostin auton, ihan luksusta päästä jokapaikkaan nopeesti ja puhtailla kengillä.

Olen aina ollut jouluihminen ja ehkä tuon lähestyvän joulun takia oon niin hirmu hyvällä tuulella! Kaikki on hirveen hyvin, paremmin ei vois olla!!

Hyvää joulun odotusta kaikille!!
 

Liitteet

  • 024 – Kopio.JPG
    024 – Kopio.JPG
    116.8 KB · Katsottu: 31
No joo, meillä kävi äskön siivoojat vetämässä isot pinnat ja joulusiivouksen mulle. Yhtäkään joulukoristetta tai valoa ei vielä ole, niiden pariin ennätämme vasta viikonloppuna.

Meillä on eka joulu omassa kodissa, tähän asti ollaan aina juostu muitten juhlapöydissä. Anoppi ja miehen veli tulee ilmeisesti meille, mun suku on Espanjassa lomailemassa.

Juhlapöydän tarjottavista ei tarvi ressata, miehen suku inhoo jouluruokia ja onkin niistä luopunut jo ajat sitten. Heillä on ollut tapana tehdä sisäfile pihvit aattopöytään! että lihatiskille mars ja vähä salaattia ja perunaa! Että hyvää joulua vaan:p -menee se näinkin:wink
 
Mä teen ite laatikot, karjalanpiirakoita jne. Mut en kyllä mitenkään erityisesti tee joulua tuolle yksivuotiaalle. Ei se vielä lahjoista ymmärrä. Saa toki maistella jouluruokia vähän, mutten tee mitään erilailla hänelle. On ollut vielä omissa ruuissa, nyt siirtyy pikkuhiljaa yhteisiin.
Muuten olenkin jouluhullu! Punaiset verhot ja liinat ja valot ollu marraskuun alusta asti ja joulun vietto on hyvin perinteistä. Ajankohta vaihtelee sen mukaan miten isot lapset on kotona. Tänä vuonna juhlinta painottuu joulupäivän iltaan ja tapaninpäivään.
 
Meillä on perinteinen joulu. Aattoaamu aloitetaan joulusaunalla, koristellaan kuusi (ellei nyt Ilonan takia koristella jo edellisenä päivänä) ja sitten katsellaan joulupukin kuumalinja kahvia juoden (tosin olen varautunut, että näin harrasta menoa ei ole kun Ilona on messissä mukana :D ) Päivällä käydään hautausmaalla miehen sukulaisille kynttilät laittamassa, sitten anopille syömään. Joulupukki tulee sinne sitten (tai käy kun ollaan syömässä) ja sitten käydään toisella hautausmaalla syönnin jälkeen. Anoppi ja appi tulee meille glögille ja iltaa viettämään ja siinä se aatto sitten meneekin. Mä en tee mitää muuta itse kuin piparit. Se on ollut perinne jo pienestä pitäen, mulla on ihana taikinaresepti joka on mun mummolta :) Saa nähdä saanko enää isompia auttamaan.. Mä olen jouluihminen. Tää on herkintä aikaa ja tämä vuosi on ollut ihan "kauhea" kun haikailen viime joulua (jolloin Ilona oli just syntynyt ja kaikki ihmeellistä ja uutta) ja sitten lisätään uuden raskauden hormoonit ja muutenkin herkkänä herkistelen edesmenneitä ihmisiä muistellen , järkkyä parkumista välillä :grin Mutta tulee se hyväkin mieli joulusta, antamisen ilo ja lasten kanssa vietetty aika, parasta :Heartred
 
Ihana joulu tulossa. Viime joulu meni sillä tavalla ohi, että poitsu syntyi 19 pv. oli tehovalvonnassa vielä joulunakin ja ei saatu häntä kotiin vielä silloin. Oma olo oli ihan ok, vaikka hätäsektioon päädyttiinkiin. Särkylääkkeet auttoi ja haava parani hyvin.
Mutta nyt on kaikki toisin kun joulusta voi nauttia perheen kesken ja tietysti rakkaimman lahjan kanssa ennen kaikkea. Me lähdetään porukalla (oma perhe ja miehen perhe) lappiin koko jouluviikoksi. Se on ollut perinteenä jo monta joulua, takuu varma valkea joulu! Ihanaa! :)
 
Me lähetään anoppilaan jouluksi. Ihan kiva kun anoppi tykkää häärätä pojan kanssa, niin itse saa nostaa jalat kattoon :pJoululahjaksi annetaan kaikille läheisille pojan valokuvia sekä kehystetään värikylvyssä tehdyt "taideteokset". Oon tehny pojan ekan vuoden valokuvista myös kuvakirjaa, mutta se ei valitettavasti ehdi jouluksi. Isovanhemmat saa sellaisen vielä jälkikäteen.
 
Ainiin kun täällä oli tällainen ketju :)
Nyt onkin kiva muistella

Jouluaattona neiti ei paljoa ruokaa syönyt, hoksasi että kuusessa on myös suklaapalloja ja kaikkia palloja ekana purastiin ja niihin mihin hampaat pysty niin revittiin alas :P
Joulukuusi muuten sai olla rauhassa.
Alisa taisi kyllä jouluruokaan kyllästyä ennen meitä muita, kaikissa kyläpaikoissakin sai samaa ruokaa.
Joulupukki oli tosi kiva, siihen asti kunnes syliin joutui :)
Lahjoista kyllä eniten miellytti koiranmakkara, sitä se kanteli ympäri huushollia uudet reinot jalassa. Koira puolestaan tykkäsi Alisan uudesta vinkulelusta. Kyllä ostin Alisalle oman pienen koiranlelun, koska tiesin siinä käyvän niin että Remun lahjat kiinnostaisi kuitenkin enemmän, mutta että koiranmakkarapötkylä veti voiton :D
 
Takaisin
Top