Jorvin perhehuoneet ja "tavalliset" huoneet

PikkuKalanen

Silmät suurina ihmettelijä
Synnytys lähestyy ja tarkoituksena olisi päästä Jorviin synnyttämään. Mietinkin tässä, että kuinka helposti nykyään saa Jorvista perhehuoneen? Kun ei voi huoneita varata etukäteen...

Myös kiinnostaisi ns. nämä tavalliset huoneet, joissa on muitakin synnyttäneitä äitejä. Kuinka monta äitiä huoneessa yleensä on? Tuoko joku ruokaa huoneeseen vai itsekö mennään keittiöön tekemään?
Pelottaa jo etukäteen, että jos vauva esimerkiksi itkee yöllä enkä tiedä mitä tehdä... Tuleeko hoitaja apuun vai joudunko tuskailemaan yksin...? :wideyed:

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja mielipiteitä Jorvista ja sen perhehuoneista sekä näistä "tavallisista" huoneista, ja synnyttämisestä yleisestikin! :happy:
 
Oltiin pari vuotta sitten Jorvissa. Saatiin perhehuone, ensisynnyttäjät ovat ns etusijalla. Silloin sanottiin, että suurin osa, jotka haluavat perhehuoneeseen pääsevät sellaiseen (mikä on suurin osa en sitten tiedä).

Kaikki hakevat itse ruokansa, ellei ole joku erityinen syy miksi ei voi noutaa sitä keittiöstä (joka kerroksessa on sellainen yhteinen tila/ keittiö). On siis valmisruoka tarjottimella. Aamupala voi tehdä itse.

Kun vauva itkee - oli se yö tai päivä - eikä sitä tiedä mitä tehdä, voi painaa nappia ja hoitaja tulee tarkistamaan tilanteen. Ja jos sinulla itsellä on ongelmia - kipuja tms - soita nappia ja hoitaja tulee. Voi myös kävellä hoitajien huoneeseen, missä (ainakin silloin), monilla hoitajilla oli pieni nyytti sylissä - ja pyytää apua.

Meillä oli todella positiivinen kokemus Jorvista ja hoitajista - asiantuntijoita ja osasivat ottaa huomioon ihmiset.
 
Heips!
Me ollaan käyty jorvissa jo kolme kertaa ja neljäs kerta häämöttää marras-joulukuun vaihteessa:Heartred

Perhe huoneessa saatiin olla esikon jälkeen ja mielellään kaikki oli apuna jos sellaista kaipasi:) tosiaan nappia painamalla tulivat tai itse voi käydä juttelemassa niiden kopilla!

Yleishuoneissa on 3-4 äitiä pienten kanssa ja apua sinnekin saa kun sitä kaipaa... Itse ainakin saanut olla ihan rauhassa vaikka muita äitejä "naapurissa" ollutkin:) 1 vessa/kph on jokaisessa huoneessa.

Ruuat toisiaan tuodaan keittiön viereen lämpökaapissa ja soittavat kelloa kun voi käydä noutamassa! Välipalat tms saa sitten noutaa keittiöstä! Myös isä jos olette perhehuoneessa. Itse pitää hakea ellei ole jotain syytä että ei pysty, ja jos ei kerkiä syömään ennen kuin kärryt viedään pois ruuat nostetaan jkaappiin odottamaan.

Ainut miinus minkä annan jorville on kun oltiin miehen kanssa perhehuoneessa oli kun mun mies ei ole siitä pienimmästä päästä niin annokset oli aika pienet sen vaatimaan ruuan tarpeeksi!

Muuten jorvia voin vain suositella, kätilöt, hoitajat ja laitosapulaiset ovat huippuluokkaa ja todella mukavia:)
Innolla odottaen uutta käyntiä:Heartred

Äippä x3 rv 34+6
 
Me ei pari vuotta sitten saatu perhehuonetta Jorvissa, vaikka oltiin ensimmäistä kertaa asialla. Se oli kevättä ja todella ruuhkainen aika, hyvä kun päästiin koko sairaalaan synnyttämään, sulku oli päällä vähän väliä ja osastopaikkaa piti odotella synnytyssalissa jonkin aikaa. Olin kahden hengen todella pienessä huoneessa, enkä saanut kyllä levättyä yhtään, sen verran kaksikin vauvaa ja äitiä piti elämää. Mutta muuten kaikki sujui hienosti hoitajien, ruokailujen ym. osalta. Ja tämä loppusyksy on kuulemma kaikista hiljaisinta aikaa vuodesta synnäreillä, että nyt on hyvät tsäänssit päästä omaan sviittiin. :)
 
Kiva kuulla, että teillä on hyviä kokemuksia Jorvista! :happy: Ensisynnyttäjä kun olen ja kaikki kuulostaa niin uudelta ja jokseekin pelottavalta, mutta kovasti helpottaa, kun kuulee muiden kokemuksista :grin Perhehuonetta toivoisin, että täytyy sitten toivoa, ettei nykyäänkään ole ruuhkaista näin loppuvuodesta. Hinta taisi olla tupla verrattuna tavalliseen huoneeseen?
Hui, tuo 3-4 äippää samassa huoneessa + vauvat kuulostaa aikamoiselta... Ja yksi wc/kylppäri :hilarious: Mites muuten vierailut hoidetaan? Tulevatko vieraat huoneeseen vai hoidetaanko vierailuajat jossakin muualla muita äitejä häiritsemättä?
 
Aika rauhassa on saanut olla ja hyvin on saanut nukuttua vaikka paljon porukkaa samassa tilassa:) itse en ainakaan ole kokenut ongelmana!

Vierailut voi hoitaa joko huoneessa tai tv huoneessa. Vierailu aika on muistaakseni 1h päivässä (korjatkaa jos muistan väärin) jolloin voi tulla sukua "kylään" mutta muutoin vaan isä ja sisarukset tervetulleita, mutta ei siellä osastolla paljon sisaruksia pyöri, että sitä ei tarvii pelätä :)

Hintoja en kyllä muista kuin sen että parin päivän vierailu tais olla jotain 140€ luokkaa, joten veikkaan että perhehuone tuplat sen kun siellä kuitenkin kaksi "hoidettavaa" :) mutta viimeisimmästä käynnistä alkaa olla jo pari vuotta niin muistikuvat jo vähän haalistuneet, muutaman viikonpäästä sit uudestaan visiitille niin muistuu kaikki taas mieleen:)
 
Takaisin
Top