Joko olette kuulleet sydänäänet kotidopplerilla?

Sarppana

Oman äänensä löytänyt
Millä viikoilla kuulitte ekan kerran sydänäänet kotona dopplerilla?

Sain eilen dopplerin ja tänään olis 8+0 ja en olis ikinä uskonu et vois kuulla jo sydänäänet mutta ihan selkeä ja nopea hevosenlaukka kuului hetken etsinnän jälkeen tuolta häpyluun alta. 162krt/min.

On myös aiemmasta raskaudesta kokemusta tästä dopplerista ja silloinkin sain sydänäänet kuuluviin ja samalta se kuulosti nyttenkin.

Mikä muu tuolla voi jumputtaa tuohon tahtiin ku alkion/sikiön syke? 🫣
 
Esikoisesta kuulin joskus ehkä rv 9, nyt kuulin rv10+2 ekan kerran. Uskon että olis kuulunu jo aikaisemmin jos olisin vaihtanu patterin laitteeseen.
 
Millä viikoilla kuulitte ekan kerran sydänäänet kotona dopplerilla?

Sain eilen dopplerin ja tänään olis 8+0 ja en olis ikinä uskonu et vois kuulla jo sydänäänet mutta ihan selkeä ja nopea hevosenlaukka kuului hetken etsinnän jälkeen tuolta häpyluun alta. 162krt/min.

On myös aiemmasta raskaudesta kokemusta tästä dopplerista ja silloinkin sain sydänäänet kuuluviin ja samalta se kuulosti nyttenkin.

Mikä muu tuolla voi jumputtaa tuohon tahtiin ku alkion/sikiön syke? 🫣
Varmasti ihan mahdollista kuulla äänet jo noilla viikoilla👍🏻☺️
 
Piti ihan googlata mikä ihmeen doppleri. 🤭 Ja nyt tuli ensimmäiset hätääntyneet fiilikset, että apua! Ei tiedä vielä mitään tästä touhusta! 😱
 
Sain ekan kerran kuulumaan keskiviikkona, kun viikkoja 9+4/9+0. Esikoisesta sain joskus 8+ viikolla, et hyvin on mahdollista kuulla jo. 😊 Just äsken kuuntelin taas, kun tultiin reissusta kotiin ja hyvin nopsaa löytyi. ❤️
 
Luulen, että sain tänään dopplerilla kuuluviin sydänäänet, mutta katosi niin nopsaan, etten ole täysin varma. Nyt on varhaisultran mukaan rv 9+0-1. Esikoisesta sain kuuluviin vasta np ultran jälkeen ja silloin oli istukka edessä, kuopuksesta sain kuuluviin ekan kerran 9+1, silloin oli istukka takana
 
Mulla ei kans ole tuota laitetta, mutta postissa nyt tulossa. Joten odotellaan 🤩 Aiemmissa raskauksissa en ole kuunnellut sydänääniä, mutta jotenkin nyt koen että tämä voisi olla ehkä mielenrauhalle hyvä kuitenkin
 
Saan tänään illalla dopplerin ja vähän jo jännittää kuuluukohan sieltä mitään 😅
 
10+4 tänään. Eilen ei vielä kuulunut vaikka etsin todella kauan. Toinen tulossa. Esikoisesta kuulin joskus 11+ jotain
 
Saanko tulla tuolta huhtikuisista tänne kertomaan omia kokemuksia? 😅 Mulla la 1.4 ja hyvin todennäköistä että syntyy jo maaliskuun lopulla.

Kuitenkin, sain kuopuksesta kuuluviin 8+0 ja nyt tästä nykyisestä ensimmäisen kerran 7+1 ja tänään uudestaan 7+4. Tosi aikaisessa vaiheessa! Mutta ihan selvä hevoslaukka kuului ja pitkän aikaa 🥰 mulla oli eri merkkinen edellisessä raskaudessa, mutta oleellista on että siinä dopplerissa on sauva. Se on tarkempi.
 
Saanko tulla tuolta huhtikuisista tänne kertomaan omia kokemuksia? 😅 Mulla la 1.4 ja hyvin todennäköistä että syntyy jo maaliskuun lopulla.

Kuitenkin, sain kuopuksesta kuuluviin 8+0 ja nyt tästä nykyisestä ensimmäisen kerran 7+1 ja tänään uudestaan 7+4. Tosi aikaisessa vaiheessa! Mutta ihan selvä hevoslaukka kuului ja pitkän aikaa 🥰 mulla oli eri merkkinen edellisessä raskaudessa, mutta oleellista on että siinä dopplerissa on sauva. Se on tarkempi.
Tottakai saat, kiva kuulla kokemuksia 😍 Joo tuo sauvallinen on varmasti parempi! Mulla on sellanen angelsound doppleri missä ei oo sauvaa ja se on kieltämättä hieman hankala käyttää. 😁 Mut se oli 5€ torissa niin on ollu kyllä rahansa arvoinen 🤣 Ja nyt kun varhaisultrassa varmistu viikot niin nuo ekat sydänäänet kuului jo 7+5 🥰
 
Tottakai saat, kiva kuulla kokemuksia 😍 Joo tuo sauvallinen on varmasti parempi! Mulla on sellanen angelsound doppleri missä ei oo sauvaa ja se on kieltämättä hieman hankala käyttää. 😁 Mut se oli 5€ torissa niin on ollu kyllä rahansa arvoinen 🤣 Ja nyt kun varhaisultrassa varmistu viikot niin nuo ekat sydänäänet kuului jo 7+5 🥰

No sinä oot kans aikaisin saanut kuulumaan ja vielä tommosella "vaikeammalla"! 😍
 
Vähän mietityttää, kannattaisiko tuollaista doppleria hankkia vai ei. Seuraava neuvola on vasta reilun kuukauden kuluttua, joten tuntuisi ajatuksena hyvältä, jos voisi välillä kuunnella sydänääniä kotonakin. Toisaalta epäilyttää, tuoko se sitten lopulta kuitenkin enemmän huolta kuin mielenrauhaa. Jos niitä ääniä ei aina saakaan kuulumaan tai jos ne kuulostavat omaan korvaan jotenkin oudoilta, niin se saattaa vain lisätä epävarmuutta ja pelkoja.

Mutta ilmeisesti täällä monilla tuntuu olevan hyviä kokemuksia dopplereista? Ehkä pitää alkaa katselemaan, jos sellaisen jostain edullisesti löytäisi.
 
Vähän mietityttää, kannattaisiko tuollaista doppleria hankkia vai ei. Seuraava neuvola on vasta reilun kuukauden kuluttua, joten tuntuisi ajatuksena hyvältä, jos voisi välillä kuunnella sydänääniä kotonakin. Toisaalta epäilyttää, tuoko se sitten lopulta kuitenkin enemmän huolta kuin mielenrauhaa. Jos niitä ääniä ei aina saakaan kuulumaan tai jos ne kuulostavat omaan korvaan jotenkin oudoilta, niin se saattaa vain lisätä epävarmuutta ja pelkoja.

Mutta ilmeisesti täällä monilla tuntuu olevan hyviä kokemuksia dopplereista? Ehkä pitää alkaa katselemaan, jos sellaisen jostain edullisesti löytäisi.
Ymmärrän täysin! Se on tosi stressaavaa jos ei saa millään sydänääniä kuuluviin vaikka kaikki olisikin lopulta hyvin.

Mulle toi laite on kyl tuonut mielenrauhan ja paljon huojentuneempi olo neuvolaan tai ultraan mennessä vaikka eihän se automaattisesti tarkoita sitä että kaikki olis hyvin vaikka sydänäänet kuuluu.

Jokin aika sitten mulla oli tosi vaikea saada kuulumaan niitä, tai en saanut ollenkaan pitkänkään etsimisen jälkeen. Kyllähän se vähän pisti miettimään että onkohan siellä enää elämää, mutta nyt taas löydän ne tosi helposti tietystä kohdasta! ❤️

Ite kyl suosittelen doppleria ja torista niitä saa tosi edullisesti! Ite maksoin omastani vaivaset 5€
 
Takaisin
Top