Jo joutuvi Joulu...

Meillä on ollu oikea kuusi siitä lähtien ku esikko synty :) Ja hän ainakin on jättäny kuusen rauhaan, lupa on annettu että saa koskea kun aikuinen on vieressä, mut muuten ei. Tyyne toisaalta on niin eri luonteinen et varmaa saa sen kanssa olla tosi tarkkana.
 
Pojalla oli päiväkodissa kuvaukset ja niistä kuvista sai sitten nähdä koevedokset ja valita erilaisia kuvatuotteita. Tilattiin sit niistä joulukortit lähisuvulle, kun sellainenkin mahdollisuus oli :) joululahjat ostan vasta veronpalautusrahoilla. Jouluvalot meillä on vitriinissä.
 
En mäkään kauheasti välitä muovikuusesta, mut on sekin tyhjää parempi.. en vaan viitti maksaa maltaita siitä kuusesta ja eipä oo omaa mettää tässä lähellä mistä kaataa.. iskän metsistä sais, mut ne metsät on tuol keski-suomessa nii eipä tuota viitti sinnekään asti lähtee. :D Löysin korkean ja tuuhean tekokuusen vuosia sitten parilla kympillä ja oon kyl sitä käyttäny.. Eipä se aidon vertainen ole mut mieluummin muovikuusi kuin kokonaan ilman. Siihen en pystyis. :D
 
Me ostettiin viime vuonna sellainen pieni muovikuusi esikoiselle ja hän tykkäsi siitä tosi paljon. Tää meidän kakkonen on vaan niin kuriton että tiedän että se kuusi raukka saa kyytiä jos se sinne huoneen lattialle laitetaan. Pienempi muutenkin asuu tätä nykyään isosiskon huoneessa. Meillä on sellainen iso leikkikeittiö mitä pieni rakastaa yli kaiken! Se taitaa olla paras lasten lelu, mitä meille on koskaan hankittu :smiley-chores004
 
Mä en kyllä kuusta meidän asuntoon hanki. Mennään omien vanhempien luokse jouluksi ja siellä on minun mummolan metästä haettu kuusi ja pääsen ihan itse sen koristelemaan niin siinä on meille sitten kuusta tarpeeksi :D
 
Oi ihanaa joulu. Liitynpä minäkin tähän ketjuun. On jouluinen olo, kun ulkona on pimeää ja lunta sataa. Tyttö on innoissaan lumesta :) Ei ole vielä joululahjoja hankittu, en ole edes miettinyt. Kuusen pitää olla oikea ja tuoksua joululta.
 
Mein typyt saa joululahjaksi ihania puisia keittiötarvikkeita, disney aiheiset nuket ja skipp hopin leppis-pyyhkeet ja säilytyskorit.

Tilasin muuten juuri sellaiselta netti yritykseltä kuin nopsupopsu, aivan ihanat talvipipot ja tonttulakit! Jos tykkää väreistä ja omistaa tyttölapsen, kannattaa käydä kurkkaamassa sivut. Ihania leikkimielisiä pipoja, tilasin sieltä itsellenikin kivan pipon :) Kyllä sieltä pojillekin jotain löytyy!
 
Olipa nopsupopsussa hauskoja lakkeja :) Olivatko hyvälaatuisen oloisia ? Sujuiko kauppa hyvin? Täällä oli eilen illalla kinkkurulla uunissa ja aamupalaksi saa joululimppua, kinkkua ja sinappia. Oli ihan pakko ostaa kaupasta joululimppu, kinkku ja laittaa uuniin :P
 
Mä olen aikaisemmin tilannut sieltä yhdet syys pipot tytöille ja olen ollut tyytyväinen laatuun :) Toimittaminen kestää jonkun aikaa, sillä mun ymmärtääkseni tämä ihminen tekee kaikki pipot itse.
 
Mä olen aikuisiällä alkanut vieroksua koko joulua. Tai siis lähinnä sitä kaupallista hössötystä. En muuten ostaisi kenellekään mitään joululahjoja, mutta meidän isän puolen suku vaatii aina lahjat, tai siitä saa kyllä kuulla koko seuraavan vuoden. En ole tehnyt yhtään mitään suunnitelmia, paitsi tytölle hankitään se Ikean keittiö. Ehkä sen jouluilon saa pala palalta takaisin nyt kun on omia laspia. Tykkään kyllä leipoa ja laittaa ruokaa, mutta jotenkin noi lahjat aina ahdistaa....
 
Meillä on ollu kuusi yleensä kotona, mutta nyt pohdin että onnistuuko kuusellinen elämä ilman että menee hermo siihen, että poika on koko ajan oksissa tai palloissa kiinni. Joten pohdin, että pääsiskö helpomalla ja vähemmällä harmaita hiuksia jos jättäis kuusen tänä vuonna hommaamatta :cool:
 
No Kyl muaki jännittää miten Tyynen ja kuusen yhteiselo sujuu. Esikon kas ei oo ongelmia, eikä oo ollukaa vaik joka vuos meil on kuusi olluki. Tänää taas kattellu joululahjoja.
 
Täälläkin mietintä myssyy syvällä päässä uskaltaako ottaa oikeen kuusen jouluks...toi meijän tyttönen on tollanen näprääjä ni varmasti on tökkimässä koristeita oksilta..ja äkämys päissään saattaa sit tempasta jonkin koristeen pois kun oikein sattuu pahalle päälle.....kerranhan se on tietysti kokeiltava mimmonen shöy siitä tulee :D Lapsi vastaan Joulukuusi :D
 
Tänää ostettii joulukorttiainekset, tai lähinnä siis lisää kartonkia ja piippurasseja ja mä oisin halunnu sellasii huopapallosiiki mut ne mitä oli tarjola oli liian isoja kirjekuoree ängettäväks. Ja ku tääl meilän kylältä hävis Tiimari ni askartelutarvikkeita on ollu heikosti saatavilla. Valikoimaa on nyt tullu joulun alla vähän lisää ihan s-markettiiki ja robinhoodii, mut sais kyl olla kattavampi ja ympäri vuoden.
 
Kauhee mitä kirjotusvirheitä tuli iso liuta :smiley-ashamed008 Oon laiskistunu enkä enää lue etukätee niin tarkkaa mitä kirjotan ennen lähetä-nappia painamista.
 
Mä teetin juuri tyttöjen jouluisesta valokuvasta joulukortit. Kyllä oli muuten vaikea homma saada molemmat pikkuiset kuulolle ja vielä hymyilemään kameralle! Lopuksi keksin pistää joulupallon pään päälle ja aina kun tiputin sen, oli molemmilla tytöillä tosi hauskaa :grin Ja mä tunsin itseni fiksuksi :) Mutta se toimi ja oikein hyviä otoksia onnistuin saamaan!

Mä ostin juuri piparkakkutaloainekset ja erilaisia koristeita, tarttis joku päivä ruveta isomman tytön kanssa sellaista tekemään....
 
Se on kyllä harmi kun Tiimari meni konkkaan eikä niitä oo enää missään. Tulispa takasin joku samanlainen maanlaajunen askartelutarvikeliike.
 
Juu ei ole kyllä mitään vastaavaa! Meillä on viereisessä kauppakeskuksessa tosi hyvä askartelukauppa, mutta hinnat on kyllä vähän eri luokkaa kun tiimarilla.

Me tehtiin tänään tytön kanssa piparkakkutalo ja siitä tuli aika hieno :p Tyttö kyllä onnistui syömään puolet koristeista aina kun mun silmä vältti.....
 
Joo paitsi Tiimarikin oli aivan ylihinnoiteltu ja lopuksi alkoi olla lähinnä sisustuskauppa...
 
Suviii totta sekin, mut tääl meillä se nyt oli ainoa kauppa mistä sai laajemmin askartelutarvikkeita. Mä en tajuu miten se on niin vaikea netistä muka niitä tilata. Kai se on se et haluis päästä näpräämään paikanpäälle ja siinä saada ideoita mitä tehä. Ja näkis vähän paremmin kokoluokkaa. Mä en meinaa koskaa älyy mittanauhal "mitata" ku tekee tilausta. Siks esim. mä ostin kerran ihan sikapienen kuramaton, en kattonu mittoja yhtää, ja yllätyin ku paketti tuli postista :smiley-ashamed008
 
Takaisin
Top