Jalkineet

LiLLY

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joulukuunmammat 2014
Joko olette ostaneet kenkiä muksuille?
Millaisia?

Nyt kun poika istuu rattaissa ja on ollut viileä alkukesä, niin jotkut tossut olis varmaan hyvät. Villatossuja olen käyttänyt mutta niissäkin on tullut viileät jalat. Esikoisen jäljiltä löysin jotain mut eivät mahdu tuon pojan jalkaan. On niin pulleat nilkat :D.
 
Me ollaan käytetty tosi paljon Conversen tossuja, jotka tavallaan on kengät. Ne on niin hyvännäköiset pienellä poitsulla. Ja kun vielä ei kävellä, niin ei tarvitse miettiä, että miten hyvä se on jalkaan. Kesäksi ostettiin sandaalit, jos tulee oikein helteet. :D
 
Meillä on puman tossut, oli niin söpöt et oli pakko ostaa :D Sellanen crib pack jossa oli t-paita ja tossut. Tuon pojan jalat on koko ajan ihan kuumat ja muutenkii kuumaverinen heppu et harvemmin tulee ulos lähtiessä villasukkaa tai muuta laitettuu ohuen sukan päälle.
 
Mistä löytyy muuten conversen vauvojen tossuja? Mie niin haluisin sellaset :D Oon jossai nähny vaan vaaleenpunaset, ei viittis sellasia pojalle ostaa, sit vasta vaaleenpunasta kun osaa ite pyytää sitä väriä. Ens kesäks sit isojen poikien converset kun kävelee :)
 
Ostin Stockalta ne Converset jo ennen poitsun syntymää. Verkkokaupastakin varmaan saa. Olen niitä kyllä muissakin kaupoissa nähnyt. :)
 
Meillä myös converset ja sitten lindexin ballerinat. Converseja oli tampereella jonkun aikaa sitten tarjouksessa intersportissa.
 
Meillä adidaksen tossuja×2 ja yhdet valkoiset nahkaiset bling bling tossut tiätty :wink talveksi ostan sitten oikeat kengät kun tyttö menee hoitoon. Todennäköisesti viking gore-tex talvikengät,on hyväksi havaittu jo 3 lla pojalla :) on mulla nokian punaiset saappaatkin jo odottamassa kun löysin kirpparilta ihan uudenveroiset 4 llä eurolla! Muuten en kenkiä käytettynä ostaisi,varsinkaan ensiaskel kenkiä.
 
Hyvä, laadukas kenkä ei mene yhden lapsen käytssä miksikään. Minä olen esikoiselle ostanut melkein kaikki kengät käytettynä ja ihan melkein jokaisia meidän hoitava fysioterapeutti on kehunut. Aion siis Elmalla käyttää Ellin vanhat kengät, sikäli kun malli vuodenaikaan sopii silloin kun kenkä on sopiva.
Vikingin goretexit meilläkin on koossa 19 talveksi, ja sitten noita melkein paikallisia Tepsuja. Tepsut valmistavat meillä täällä toistaiksi myös lapsien tukikengt, joita keskussairaalasta sitten saa joten niistä tiedän että ovat huikean hyviä kenkiä. Talvikeleille, ennen kävelemään lähtöä mulla on huopikkaat. Pitävät hyvin liikkumattoman lapsen jalat lämpiminä.
 
Mä en halua niitä käytettyjä kenkiä hygieeniasyistä käyttää. Oman sisaren vanhat kengät on eriasia kun kirpputorilta ostettu kun tietää ettei oo ollut mitään jalkasientä tai syyliä.
 
Meillä on yhdet nahkatossut ja kahdet kangastossut. Niitä pidetään aina rattaissa tai kaukalossa jos kotoa poistutaan. Pelkillä sukilla poika tuntuu "alastomalta" ja villasukat taas tuntuu liian kuumilta kesällä.
 
Pojan jalka on ollut iso syntymästä asti, jo pari kuukautta sitten mittasin että 10 senttiä kantapäästä isovarpaaseen. :eek:

Meillä on yhdet Eccon tennarit, jotka on kokoa 19. Menee varmaan vielä jonkin aikaa, kun ovat nyt vielä aika isot. Saatiin ne nimiäislahjaksi kuten myös yhdet Niken lenkkarit mutta niissä on sisämitta 8,5 cm eivätkä mahdu enää, jos koskaan. Vaunuissa ollaan pidetty pelkissä sukissa tai tommosissa eläinhahmotöppösissä nyt lämpimällä. Itse oon ostanut vain yhdet kangastossut, joita ei juuri kengiksi uskalla sanoa. :grin Talveksi pitääkin sitten hankkia jo jotkut kunnolliset.
 
Te, joilla on jo lapsia/kokemusta asiasta, niin mitkä ovat teidän mielestänne "parhaat"? Meillä kohta ajankohtaista ostaa toiselle..
 
Täytyykin muistella... Suomalaiset Tepsut oli muistaakseni hyviä. Ja ruotsalaiset Cavat? Ne tais nimenomaan olla niitä ensiaskelkenkiä. Kannattaa ihan kenkäkaupasta myyjältä kysellä. Vauvoilla on pullea jalka, mutta kyllä niitä kenkiä pitää ihan seistessä sovittaa. Kyllä ne jalat on niin yksilöllisiä.. Liikaa ei saa olla kasvunvaraa ja tukevat pitää olla. Näin ainakin ennen vanhaan :D

Muoks. Eccot oli myös hyviä.
 
Lähiömutsin blogissa on kanssa hyvä kirjoitus kengistä. Siinä oli jonkun jalkaterapeutin kommentit asiaan myös.

Kirjoituksen inspiroimana ostin henkkamaukasta talvikengät, kun sattui löytymään "vaatimukset täyttävä" pari. Tarvii varmasti vielä toiset, ns. paremmat, kunhan poika alkaa vähän enemmän kävellä mutta noilla pärjätään nyt aluksi. Tepsut haaveissa. Katotaan, raaskinko tai jos löytyy kohtuulliset second handia.
 
Tepsut on hyviä kenkiä. Niitä kannattaa hamstrata, jos törmää, syystä että yritys on lopettelemassa toimintaansa, omistajapariskunta tekee sen mitä vielä jaksavat ja jatkajaa ei ole olemassa eikä tulossa. Olen noita paljon ostanut käytettynä jemmaan, tosi kohtuulliseen hintaan.
 
Meillä on neidillä Superfitit, tykkään ja niistä oon kuullut paljon hyvää ja kenkäkaupassa myyjä kehui enemmän kuin Eccoja.
Meidän neidillä on pieni, kapea ja siro jalka ja nuo Superfitit on just hyvät sellaiselle jalalle.
Sit meillä on lisäksi kyllä Stonzit.
 
Joo Superfitit olikin muistaakseni liian kapeita esikoiselle. Kangaroosin lenkkarit sopi sille ja Vikingit. Ne on leveämpiä. Hulluilta päiviltä olen usein ostanut lasten kengät, siellä on ollut edullisesti juuri näitä merkkikenkiä mistä saa parhaassa tapauksessa pulittaa normaalisti yli 60 € ja enemmänkin...
 
Superfit, ecco, viking, kangaroos, elefanten..kaikki on ollut hyviä meillä :) vikingin talvikengistä olen tykännyt eniten ja niitä onkin ollut meijän jokaisella pojalla vauvasta teini-ikään asti :joyful:
 
Ostin tänään Eccon kävelykengät, koko 20, kun oli -50%. Eipä niitä kylmällä säällä voi pitää, mut jos sisällä harjottelis kevyillä kengillä. Talvikengät on niin painavia, etten ole vielä ostanut, kun ei itse vielä kävele ilman tukea.
 
Käytiin etsimässä ensiaskelkenkiä..tytön jalan pituus 9,5cm..no arvatkaa, löytyykö kenkiä.

Heh. Soitin Tepsu liikkeeseen. Sieltä löytyi ja laittavat heti tänään postissa :) :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top