Jälkivuoto + menkat synnytyksen jälkeen

noppa13

Jostain jotain jo tietävä
Tuli mieleeni että miten kauan teillä jälkivuoto kestänyt synnytyksen jälkeen ja miten nopeasti menkat alkaneet?

Itsellä kesti n. 2 viikkoa jälkivuotoa, joka oli ihan iisiä. Sen jälkeen n. viikon tauko ja sitten alkoivatkin runsaampaakin runsaammat menkat (puol tuntia kestää ns. maximi side :sad001 ). Aika kurjaa kun ei voi mihinkään lähteä vaan on tällä hetkellä ns. vessan orja :sad001

Vatsakipuja tosin ei juurikaan ole nyt vaikka vuoto onkin noin runsasta.
 
Täällä oli jälkivuotoa 5 viikkoa. Sitten aloitin noin 2 kk synnytyksen jälkeen e- pillerit (en imetä) ja ensimmäisen liuskan jälkeen tuli suoraan sanottuna helvetilliset menkat!! Järkyttävät kivut oli kuin supistelua! ja mulla sai olla tamponi ja yöside varustuksena ja sai vaihtaa tunnin välein. Tamponinkin kun sitten veti pois, niin verta oikein hulahti pönttöön :sad001 Yöllä piti olla pyyhe sängyssä jos vuodot tuli yli, ettei olisi patja mennyt aivan pilalle. Mutta onneks vaan ekat menkat oli tuollaiset. Nyt jo normaalit thank god! :)
 
mulla oli jälkivuotoa noin kuukauden päivät...imetin 3kk sen jälkeen aloitin pillerit...söin sen ekan kolme laattaa ja sitten piti lopettaa kun sivuoireina alko tukka tippua päästä...tarkotus oli aloittaa ehkäisylaastarit mutta piti odotella että menkat alkaa...no kävi ilmi et juurikin ne pillerit piti kierron tasaisena ja lopettamisen jälkeen meni 2,5kk ennen kuin ensimmäiset menkat tuli...sen jälkeen kierto niin epätasainen että saattoi kuukauden hypätä yli(en siis aloittanut niitä laastareita ollenkaan) ja loppujen lopuksi päätettiin miehen kanssa että mitä sellasilla, lapsi tulee jos on tullakseen ja niinhän se sitten 5kk "yrittämisen" jälkeen ilmoitti tulostaan :)
 
No selvisi syy runsaalle vuodolle, kävin erikoislääkärillä gynellä tänään.. kohtu ei ole vielä palautunut normaaliksi ja sen takia vuoto noin kovaa... Sain samalla hormoonikuurin sekä kohdunsupistajaa joten muutamassa päivässä pitäisi vuodon loppua ja kohdun olla palautunut. Toivotaan että loppuu!!!
Se oli minulle uusi tieto että vuoto on suoraan verrannollinen kohdun koon mukaan, pieni kohtu ---> niukat menkat jne... no poikkeuksiakin meissä löytynee mutta pääsääntöisesti näin gynen mukaan.
 
no mulla on tullu pieni propleema..
Mulla kesti jälki vuoto sen 4-5viikkoa ja sitten tuli parin viikon päästä ensimmäiset menkat (19-24.7), mutta nyt on kuukaus jo kulunut eikä toisia menkkoja ole kuulunut pisaraakaan.. joo testi olis hyvä tehdä mutta haluaisin odottaa vielä viikon...jos siis maltan.
Ollaan käytetty kondomia ja sit kerran meinas olla lähellä ja jouduttiin hieman luonnon helmaan heittämään loput tavarasta.. ja ainahan sieltä miehestä kuin miehestä tulee sitä pisaraa, niin mietin että onkohan uusi pullukka tulossa kohta.. (jännittää niin maan prkleesti : ) mutta samalla todella iloinen olisin jos saisin nyt lapset tehtyä kaikki näin perätysten..(vaikka rankkaahan se olisi)
Onko muilla kuinka säännöllisiäö olleet menkat heti vai onko jollakulla ollut myös näin epä säännöllinen heti alkuun..??
:weird
 
Jälkivuoto kesti 5-6 viikkoa, menkkoja ei ole vielä kuulunut, eikä gynen mukaan kuulu vielä hetkeen, kun limakalvo on niin ohut. Kierukka on tarkoitus asentaa piahkoin. Poika osittaisimetyksellä.
 
Takaisin
Top