IVF/ICSI kokemuksia

Onnea Aloe!

Omat kuulumiset: sain tänään rv12 hyperemesis gravidarum - diagnoosin. Oon henkisesti ja fyysisesti ihan loppu. Tänään aion kuitenkin alkaa kertomaan raskaudesta läheisille, nyt kun verinen vuotokin on toivon mukaan loppunut, niin toivottavasti sais apua lähipiiriltä tähän elämiseen.
 
Moikka! En oo lukenut aikoihin tämän ryhmän kuulumisia. Sivuja on ainakin 500, joten en jaksa käydä kaikkia läpi. Joten mitä kuuluu kaikille? :Heartred

Minäki välillä vaan käyny lueskelemassa, suurin osa jutuista jääny välistä. Ehkä sitä taas kunnostautuu lukemaan enemmän kun oma hoito on pian ajankohtainen :bookworm:

Meillä siis viimeinen ivf tulossa heinä-elokuussa. Sumuttelut alkaa vajaan 3vkon päästä ja eka ultra 24.7. ja sillon alkaa pistokset ja punktio elokuussa viikolla 32. Vointi ollu melko vaihtelevaa, onneksi oli tuossa noin kuukauden mittainen kivuttomampi jakso, tosin aina kun joku kipu/oire lievenee niin joku toinen nostaa päätään.

Pelottaa ihan hirveesti koko hoito, koska tämä tosiaan on viimeinen ja siinä se sitten on. Ei ole mitään, mikä takaisi, että tämäkään hoito onnistuis yhtään sen paremmin kuin edellisetkään :meh: Aikaisempiin hoitoihin on kuitenkin voinu mennä sillä mielellä, että on vielä hoitoja jäljellä...
 
Onnea Aloe ja muillekin hyvistä uutisista!

Täällä ei juhannusihmettä enää tulla kokemaan, alun varhaisissa o-liuskoissa näkyi lupaavaa viivaa, mutta sitten hiipui ja tän pp7 aamun r.testi negaa, tai korkeintaan ehkä vois tihrustaen hyvällä mielikuvituksella nähdä jonkun roskishaamujen esiäidin, mutta vuotokin on jo alkanu etuajassa, joten kyllä tää on tässä. Klinikalta käskettiin jatkaa vielä varmuuden vuoks tukilääkkeitä (terolut vaihtuu huomenna lugeihin, ompa kiva tunkee niitä veren sekaan..), kun virallinen testipäivä on vasta pp13 juhannuksen jälkeen, ettei jää sitten ainakaan siitä kiinni eikä jossiteltavaa.
Ankee olo, oishan se plussa ollu mahtava lopetus tälle yli 13 vuoden raskaustoive/-yritys ja melkein 10 vuoden hoitotielle. Enemmänkin haikee olo kun helpottunu.. mut kai tää tästä, onhan mulla kuitenkin kaks onnistumista hoidoistakin joista tietysti äärettömän kiitollinen, joihin nyt saa keskittyä täysillä, ja muihinkin juttuihin elämässä. Todella outoa kun ei oo enää mitään jatkosuunnitelmaa hoidoissa, kun aina ennen sellanen on ollu ja jää jotenkin niinku ihan tyhjän päälle. Kestää hetken käsittää ettei niitä tule enää. No never say never, eihän sitä tiä jos vaikka joskus kohtais jonkun niin kiehtovan miehen joka muuttais mielen ja joka vielä haluis tosissaan yrittää jotain niin voisin jopa harkita, mutta eiköhän tässä ikäkin ala tulla jo vastaan, enkä usko että ketään sellasta tulee ihan äkkiä ainakaan lähivuosina :D
Varmaan kuitenkin tätäkin palstaa tulee seurattua sillon tällön jatkossakin, eihän täältä yhtäkkiä poiskaan osaa jäädä, ja ehkä kommentoituakin, jos joku kysyy neuvoo/kokemuksia johonkin missä voisin auttaa..

Toivon että jokainen teistäkin sen pienen Suuren Ihmeen saisitte kokea, niin monesti kuin toive on, ja tunteen kuinka lopultakin ootte selvinny voittajina tästä taistelusta :Heartred Onnea ja aurinkoista kesän jatkoa kaikille! :happy:
 
Muistan sut Herukka :)
Meillä viime syksynä syntynyt pas-poika, toisesta ivf-hoidosta onnisti. Pakkases ei mitään. Syksyllä uuteen hoitoon. :Heartred
Mitäs sinulle? :)

Heippa :)

Oliko siinä vuosi kun sai yrittää seuraavaa pienokaista? Sullahan niin taitaa juuri ollakin :Heartred

Mulla on menossa rv 26. Kaikki on mennyt tosi hyvin tähän asti. Mistään pahasta olosta enkä muusta ole kärsinyt. Että hyvää tänne. Kovasti odotetaan pientä poikaa tulevaksi :Heartred
 
Negatiivinen tulos, nyt odotellaan vastaus miten tästä edetään. Eka yritys tosin ja olin henkisesti kyllä valmistautunut mutta surullinen kuitenkin. Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille
 
Heippa :)

Oliko siinä vuosi kun sai yrittää seuraavaa pienokaista? Sullahan niin taitaa juuri ollakin :Heartred

Mulla on menossa rv 26. Kaikki on mennyt tosi hyvin tähän asti. Mistään pahasta olosta enkä muusta ole kärsinyt. Että hyvää tänne. Kovasti odotetaan pientä poikaa tulevaksi :Heartred

Joo meillä tulee se vuosi synnytyksestä. Oltais kyllä päästy jo keväällä uuteen hoitoon mutta lykättiin itse syksylle jotta kroppa saa vähän huilia. :)

Ihanaa odotusta sinulle :Heartred
 
Negatiivinen tulos, nyt odotellaan vastaus miten tästä edetään. Eka yritys tosin ja olin henkisesti kyllä valmistautunut mutta surullinen kuitenkin. Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille

Tiedän niin tuon tunteen, oettymys on kova vaikka tietää ettei välttis heti natsaa. Voimia eteenpäin! :Heartred
 
Heissan ja kiitos onnitteluista.. Sitä uskomatonta iloa ei vaan meidän kohdalla kestäny kauaa:sad001
Maanantaina siis lopetin luget, tiistaina alko tuhruttelu, keskiviikkona tein tuon positiivisen r.testin.. Perjantaina sitte vuoto voimistu ja menin omalle naikkarille tutkimuksiin ja kuulemaan että keskenhän se on luultavasti mennyt.. Nyt maanantaina vielä labralla varmistettiin keskenmeno:sad010
Innostuneena olin jo ehtinyt varaamaan ajan varhaisultraankin..onneks neuvolaan päätin soittaa vasta tuon varhaisultran jälkeen..

Tänään just tuli helsingistä viestiä että syyskuussa alkavista menkoista voi ilmottautua hoitoon ja silloin tehdään mikrohedelmöitys kun meillä näytti siinä hedelmöittymisessä olevan se vika.. Mitenhän se sitten menee, joudutaanko silloin jonon hännille vai päästäänkö suoraan aloittamaan hoidot?
 
Heissan ja kiitos onnitteluista.. Sitä uskomatonta iloa ei vaan meidän kohdalla kestäny kauaa:sad001
Maanantaina siis lopetin luget, tiistaina alko tuhruttelu, keskiviikkona tein tuon positiivisen r.testin.. Perjantaina sitte vuoto voimistu ja menin omalle naikkarille tutkimuksiin ja kuulemaan että keskenhän se on luultavasti mennyt.. Nyt maanantaina vielä labralla varmistettiin keskenmeno:sad010
Innostuneena olin jo ehtinyt varaamaan ajan varhaisultraankin..onneks neuvolaan päätin soittaa vasta tuon varhaisultran jälkeen..

Tänään just tuli helsingistä viestiä että syyskuussa alkavista menkoista voi ilmottautua hoitoon ja silloin tehdään mikrohedelmöitys kun meillä näytti siinä hedelmöittymisessä olevan se vika.. Mitenhän se sitten menee, joudutaanko silloin jonon hännille vai päästäänkö suoraan aloittamaan hoidot?

Syvät pahoittelut :sad001 tuossa taas muistutus että plussa on vain ensimmäinen vaihe pitkässä matkassa kohti vauva omassa sylissä. Voimahaleja!
 
Miten teillä on seuraava kierto ollut ivf:n jälkeen? Mulla alkoi menkat 2 vkoa tuoresiirron jälkeen ja sitten sen kierron ovis jo kp8-9 :banghead: En tosin ole varma, irtosiko munasolua, koska tiputtelua on ollut jo kp 14 lähtien. Ihan niin kuin mun kropalla olisi joku oma etukäteen lukkoonlyöty aikataulu, jota ei oviksen tai kuukautisten siirto hetkauta. Sama on tullut jossain inssiyrityskierrossa, kun ovis siirtynyt piikityksillä mun "normaalista", samoin kuukautisten alku lugejen takia. Noh, ehditäänpähän pas:iin ennen kesäsulkua o_O
 
Komitar :Heartred

Catlady: mulla kierrot olleet ivf:n jälkeen normaalia lyhyempiä. Ekan jälkeen tais olla vaan 21 päivää.

Kävin tänään ultrassa jos ehdittäis ens viikolla tehdä PAS. Siinä ja siinä kuin käy. Follikkeli oli 12 mm ja kp nyt 10. Maanantaille viimeistään ovis pitäs sattua niin sit päästäs loppu viikosta siirtoon. Jos ei niin sit menee syksyyn :sad001
 
Komitar pahoitteluni :sad001:sad001

Täälä mennyt pp8 ja menkkaoireet sekä pms-kuvotus astunut peliin mukaan joten tiedän tämän olevan tässä. Potuttaa. Itkinkin tossa aamulla mutta ei se auta, itkutkaan markkinoilla.
 
Hei!

Minulle tehty 3krt inseminaatio ,1:sta kemiallinen raskaus 2 muusta ,sitten kiinnitys yritys .
Joten lääkärin kanssa päätettiin ,että aloitetaan seuraava vaihe eli ivf pitkällä kaavalla.
Punkion jälkeen 4 alkiota pakastimeen ,ei siis tuoresiirtoa kuitenkaan vaikka ensin oli puhetta mutta punktiossa vahva epäily ,että olisi polypia ,joten se ensin tutkittiin ,poistettiin. Letrozoleja söin tässä kierrossa kp3-7 2tab. /yht 5mg. sitten oli väliultra ,jossa oli hyvässä kasvussa follikkelit,sekä limakalvo .
Sain digitestiin hymynaaman ,joten alkion siirto tehtiin tämän viikon ka 19.6 .
Meidän alkio oli 3päivän ikäinen. Nyt terolut lääkettä mennyt 3päivää vai olikohan tänä jo 4 päivä 3tab.päivässä 8h/välein .
Tätä siis syödään 2viikkoa.
Nyt jännittää, pelottaa tuottaako tulosta tuleekohan meille vieläkään vauvaa.
Vuosia vuosia lapsettomuutta takana.
Minulla pco,en ovuloi norm .joka kerta ,kilpirauhasenvajaatoiminta, ylipainoa vielä ,mutta on lähtenyt -20kg.
Metformenit käytössä.
Jotain koittaa kovasti tapahtua ,mutta ....Jospa se polypi oli esteenä aiemmin ettei ole tarrannutkaan kiinni .Niin ja endometrioosi myös .

Onko kellään muilla sama tilanne ?Kuulisin oletteko saaneet plussan, onko ollu tuntemuksia että olisi pieni kiinnittynyt,matkassa mukana?Kaikki tieto tarpeen minulle :)
 
Lara, pahoittelut negasta :Heartblue
Mette82, toivotaan et siirtoon pääsette! Jännää kyl tuo, mulla kokemusta vaan lääkkeelliseen kiertoon tehdyistä pas:sta niin ei oo tarvinnu jännätä samalla tavoin. Tai no jännännyt oon kyl mut sitä että selviääkö alkio sulatuksesta.
Aislinn83, voi harmi :Heartblue

Mulla oli eilen virallinen testipäivä, sain sössittyä sen digin tekemisen eli tänää aamulla vasta tein uuden ja näytti et: raskaana 2-3. Maanantaina polille yhteyttä sit ja varhaisultraa varaileen.
Ihmeen hyvä vaste kyllä ollu meillä näissä pas:ssa. 3/3 kuitenkin tarrannut, joista ensimmäinen meni kesken ja toisesta syntyi esikoinen. :Heartbigred Ja toivotaan et tää viimeisin plussa myös jaksais pysyä menossa mukana.

Minnie83, tsemppiä piinapäiviin. Ne tuntuu kyl välillä niin pitkiltä. Itsellä tuli nyt viimeisimmän siirron jälkeen heti pp1-2 nippailuja alavatsaan ja alaselkää aristi. Sit oli hetki ihan oireetonta ja alko maistuun rauta suussa. Tää raudanmaku suussa on ilmaantunut mulle aina ku on plussa myös tullut. Tän takia sit aloin vahvasti epäileen, et plussa saattais olla tulossa ja tein ekan testin jo pp10 illalla. Mulla rinnat alkaneet vasta nyt eilen aristamaan. Mulle siis siirrettiin D5 blasto kyytiin 7.6.

Tsemppiä kaikille ja hyvää juhannusta!
 
Muokattu viimeksi:
Huomenta :) Täällä taas pienen rauhoittumisen jälkeen. Päätin kokeilla uudestaan, vaikka viime pitkän kaavan IVF hoidon jälkeen olin sitä mieltä, että tämä on nyt tässä.

Onnea hirmusesti plussanneille! Teidän uutiset ja ilo auttavat jaksamaan tätä piinaavaa yrittämistä.

Suuri hali myös teille, jotka koette piinapäiviä ja/tai pienet matkustajat eivät olekkaan pysyneet matkassa mukana. :Heartred

Tällä kertaa mennään lyhyellä kaavalla. Kävin juuri labrassa ja tutkitaan kilpirauhanen ja rauta-arvot sekä muita juttuja. Sain dehydroepiandrosteronin jo nyt vaikka suunniteltu toimenpide olisi syyskuussa. Parantaa kuulemma alkioiden laatua ja on hyvä syödä jonkin aikaa. Mulla viimeksi oli 11 rakkulaa, joissa vain neljässä oli solu ja niistä kolme hedelmöittyi. Vain yksi lähti jakautumaan kunnolla, joten nyt yritetään saada tuloksia paremmaksi. Unelmissa olisi saada pakkaseen jotain, jotta voisi yrittää useamman kerran.

Urheasti siis taas lähden taistoon :)
 
@Minnie_83 Meillä vasta eka pas edessä. IVF:stä tehtiin tuoresiirto 3-päiväisellä toukokuussa, ei tuottanut tulosta. Tänään aloitin Progynovan eli meillä pas lääkkeelliseen kiertoon.

Millä annoksella muut olette käyttäneet Progynovaa? Mulla 2mg x3/vrk ja kuulostaa paljolta! Millaisia sivuvaikutuksia on tullut Progysta?
 
@Minnie_83 Meillä vasta eka pas edessä. IVF:stä tehtiin tuoresiirto 3-päiväisellä toukokuussa, ei tuottanut tulosta. Tänään aloitin Progynovan eli meillä pas lääkkeelliseen kiertoon.

Millä annoksella muut olette käyttäneet Progynovaa? Mulla 2mg x3/vrk ja kuulostaa paljolta! Millaisia sivuvaikutuksia on tullut Progysta?
Mulla oli sama annos kuin sulla. Omasta mielestä en huomannut mitään ihmeempiä oireita.
 
Meidän onni ei kestänyt kauaa. Tänään todettu keskenmeno, alkoi sunnuntaina tiputtelulla ja tänään alkanut kova vuoto :sad001 Torstaina vielä hcg-kontrolli, mutta kyllä tämä nyt oli tässä.. Ihan kamala olo henkisesti.
 
Meillä piti olla pas tässä kierrossa ja ehdin jo aloittaakin Progynovan tänään, mutta sain Naistenklinikalta viestin, että eivät ehdi enää tehdä siirtoa ennen kesäsulkua :sad001 Seuraavan kerran siirtojonoon voi ilmoittautua 24.8. alkaen. Siirtoa odottavan aika on pitkä.

Joku muukin taisi elätellä toiveita pas:sta ennen sulkua, joten varautukaa henkisesti siihen, ettei enää ehdi.

Edit: Jostain syystä tämä pas:n siirtyminen tuntuu kurjemmalta kuin tuoresiirron nega! :banghead: Ehkä siksi, että tuoresiirrossa oli jo heti sellainen fiilis, että siirto oli "liian myöhään" omiin kropan tuntemuksiin nähden, joten olin jo aika varma, ettei tule onnistumaan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top