IVF/ICSI kokemuksia

Mun käsittääkseni noi luokitukset on Taysis jotenki muuttunut. Että välttis toi numero ei tarkoita suoraan sitä alkion ikää?
Muoks; tarkistin vielä omakannasta, että meillä plussa tuli (vauva syntyi viime syksynä) D6 3BB alkiosta, eli oli 6-päiväinen blasto ja luokitukseltaan 3BB. Eli keskiverto laadultaan. Ja nyt täydellinen pieni mies :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Miumau79, kiitti tiedosta :) tämä selvensikin jo taas enemmän. Ja ihanaa et teillekin on hoitojen avustuksella saapunut jo pieni täydellinen mies, niin meillekin. :Heartred
 
Miumau79, kiitti tiedosta :) tämä selvensikin jo taas enemmän. Ja ihanaa et teillekin on hoitojen avustuksella saapunut jo pieni täydellinen mies, niin meillekin. :Heartred

Pidetään peukkuja että teillä nyt natsaisi jälleen! :)
Meillä alkaa uusi ivf syksyllä, sitä odotellessa. :Heartred
 
Oon ollu Taysis joskus vuonna miekka ja kivi ekat hoidot, ja sitten jatkoin yksityisellä.

Blaston numero kertoo sen kehitysvaiheen (ei siis lasketa päivissä) ja kirjainluokitus ulko- ja sisäsolumassan laadun.
 
Testasin tänään Pregcheckillä haaleen plussan, oon ihan shokissa! Olin ihan 100% varma, että nega tulee ja niin oon kokoajan puhunut kaikille, jotka hoidoista kyselleet. Oireita ei ole, kuin mitä ehkä kaivelemalla keksin niin ummetus, nukkumisvaikeudet ja nälkä. Mutta noi nyt on mulle ihan normaaleja tukilääkitysten aikaan muutenkin.

Ei kiitos onnitteluja vielä, teen huomenna uuden testin ja saatte arvioida onko vahvistunut. Voi kuitenkin olla vielä kemiallinen..
 
Nega testattu eilen ja tänään. Miehen kanssa aamulla asiasta juteltiin, ja päätettiin ettei vielä luovuteta. Mutta pidetään hoidoista kesä taukoa, kun ollaan kolmen viikon päästä lähdössä toiselle puolelle suomea lomailemaan pariksi viikoksi ja todennäköisesti punktio osuisi just tuolle ajankohdalle. Soitin sit klinikalle ja kysyin et jos voisin kesän ajan syödä letroja, mitkä viime syksyn insseistä jäi jäljelle. Hoitaja kysyy vielä lääkäriltä ja soittaa sit takaisin mutta meinasi, että ei olisi ongelma.

Toivottavasti tähän ketjuun saataisiin paljon plussia kesän aikana, tsemppiä ihan jokaiselle!
 
Aislinn joo, eivät varmasti siirrä jos limakalvo on huono.

Kosmos mahtavaa, hieno tulos tässä vaiheessa! Viivalle vahvistumista!

Meille ei näiden lukuisten siirtojen aikana ole ikinä kerrottu alkion luokitusta, enkä sitä ole yrittänyt kysyäkään. Luotan siihen että siirtävät vain kelvollisia alkioita, eikä laadulla ole enää mitään väliä kun piinapäivät päättyy, oli tulos mikä tahansa. Tämä siis vain oma fiilis asiasta, en tarkoita että muiden pitäisi ajatella näin.
 
Ei minullakaan ole ollut mitään luottamuspulaa klinikan suuntaan, utelias olen kyllä. :grin Ja kun on minun omasta kropastani (tai lapseni kropasta) kyse, koen, että minun pitää olla myös kaikesta siihen liittyvästä kartalla. Hoidoissa en ole koskaan vaatinut muutoksia lääkitykseen tai hoitoihin, ja olen mennyt aina lääkärin suositusten mukaan. Mutta aina haluan tietää mitä ja miksi, ja ihanat lääkärit ovat aina kertoneet.
 
Nuo luokitukset näkyy vaan noissa teksteissä niin heräs mielenkiinto että mitä ne meinaa ku kerta ne on sinne ylös laitettu. Luotan kans täysin hoitohenkilökunnan arvioon siitä millaisia alkioita siirtävät jne. Utelias vaan olen kans :)
 
Muakin kiinnostaisi meidän alkioiden luokitukset, mutta aamulla kun soittelin siirtoaikaa ensi viikolle, en muistanut kysyä. Nyt tuntuukin ehkä siltä, että kun on viime viikon jännittänyt, että lähteekö oma kierto käyntiin keskenmenon jälkeen, näkyykö ultrassa johtofolli, ehtiikö ovulaatio ja siirto ennen kesäsulkua, ei kai siirto osu vklopulle ja saanko ovulaation testeihin, en ehkä enää kestä tietoa alkioiden laadusta. Että jospa jännään nyt enää sitä, että selviääkö alkio ensi viikolla sulatuksesta, ja jos siirto onnistuu, yritän unohtaa kaiken loppukesän ajaksi enkä enää spekuloi millään (joo enpä..).

Tuntui lähes ylivoimaiselta nyt sekin stressi, että siirron toteutuminen oli täysin kiinni siitä, saanko oviksen testattua.

Meillä ei muuten klinikan tiedot näy missään tietokannassa (paitsi alkioiden määrä pakastussopimuksessa). Tänään sain tietää, että ne on meilläkin pakastettu pareittain, ja jos molemmat selviää sulatuksesta, toinen pakastetaan uusiksi. Alkiot on 3 päivän ikäisiä ja ne otetaan sulamaan 4. päivänä ovisplussasta ja siirto on 5. päivänä plussasta. Luget (2 krt/pvä) aloitetaan 3. päivänä plussasta. Eli ovisplussa pe, luget alkaa ma, sulatus ti ja siirto ke. Jos eivät selviä keskiviikkoon, ottavat uudet sulamaan ke-aamuna. Kaikkia näitä asioita pohdin tietämättömänä vielä eilen.
 
Ylempi eilisen, alempi tänään. Omiin silmiin näyttää vahvistuneen :woot:
 

Liitteet

  • IMG_20190615_055248.jpg
    IMG_20190615_055248.jpg
    21 KB · Katsottu: 398
Kosmos, onnea! Näin heti jo pikkukuvasta että selvästi on viiva vahvistunut. :)

Mulla alkioluokituksen kiinnostuksen puute johtuu ehkä siitä, että lääkärikään ei ole pitänyt sitä mainitsemisen arvoisena. Lääkkeistä ja muusta olen kyllä ollut kiinnostunut. Voi olla että tuo on vain tämän klinikan tapa.
 
Takaisin
Top