IVF/ICSI kokemuksia

Onnea Komitar! :Heartpink
Pahoittelut Mirumarulle :sad001

Catlady, en tosiaan oo mitään ehkäsyjä käyttäny jos jotain vakituisempaa juttua ollu hoitojen aikana..:grin Puolittaisen luomukaksosen mahdollisuus ois lähinnä vain teoreettinen, ja jos siinä se ajatus on, että sperma vois aiheuttaa ylimääräsiä supisteluja, mikä vois haitata kiinnittymistä, niin toisaalta oon lukenu että joillain juuri seksi on auttanu ja sitä on suositeltu. Että kuka näistä selvän ottaa..

Mulle siirretty eilen viimeinen alkio ja pakkanen tyhjä. Oli säilyny täysin ja huippulaatusena, 4AA. Limakalvokin oli hyvärakenteinen yli 10mm. Illalla vielä laitoin gonapeptylin. Tukena terolut, nyt ekaa kertaa lugen sijaan.. aah, välttyypä siltä sotkulta. Odotukset nyt varmaan ihan liian korkeella, mutta sunnuntaina se jo selviää, mihin suuntaan tää on menossa.

Oiskohan ollut niin, että luomukiertoon tehtävässä PAS:ssa pitäis käyttää ehkäisyä. Voiskohan syynä olla se, että jos muniksissa/hedelmöittymisessä on ongelmaa, niin vältettäis sen huonon luomualkion kiinnittyminen, mikä saattaisi estää siirrettävän kiinnittymisen? Ja toki sit kaksosriski. Lääkkeellisessä tuskin väliä, kun ei pitäisi olla ovista.

Mulla itsellä on jo melkein pelko, että jos raskaudun luomusti :nailbiting:o_O koska luultavasti sekin menisi kesken kohdun limakalvon ohuiden takia.
 
Yksi ystäväni kertoi käyneen niinkin, että pakastealkiosiirrossa siirrettiin yksi alkio, ja varhaisultrassa löytyi erimunaiset kaksoset. Eli samassa kierrossa oli plussattu sekä pakastealkiolla että luomuna.
 
Kosmos
1. ICSI lyhyt kaava, ei tuoresiirtoa hypeririskin takia, lääkkeellinen PAS 4/2017, josta plus ja poika syntyi 5.1.2018. (8 alkiota pakkasessa)
5/2019 PAS lääkkeellinen, nega
3.6.-19 PAS, lääkkeellinen (5-soluinen 2 päivän ikäinen alkio)

Seesam
1. ICSI 11-12/2017, pitkä kaava. 7 solua, 5 hedelmöittyi. Tuoresiirto 12/17; nega. PAS 2/2018; nega. Pakastin tyhjä. 2. ICSI 4/18, lyhyt kaava, 2 munasolua, molemmat hedelmöittyi. Tuoresiirto nega. Toinen ei jaksanut blastoksi. 3. IVF/ICSI 8-9/18, pitkä kaava. Keskeytettiin tuloksettomana. 4. Siirtyminen yksityiselle. Aikataulu vielä epäselvä, mutta seuraava hoito tod.näk. loppuvuodesta 2019.

Triana
1. IVF 5/18, lyhyt kaava. Keskeytetty, ei punktiota
2. IVF12/18, pitkä kaava. 2 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
3. IVF 2/19, pitkä kaava. 4 munasolua, 1 alkio. Tuoresiirto nega.
4. IVF ?/19

Kissankulta
1. IVF/ICSI lyhyt kaava 09/2017, punktio 29.9. vain kolme solua - ei päästy siirtoon asti.
2. IVF/ICSI pitkä kaava, tuoresiirto (icsi) 1.12.17 nega, pakkasessa 2 (ivf)alkiota - alkiot sulatettu 03/18 ja menehtyivät
3. IVF/ISCI lyhyt kaava 10/18, punktio 26.10. ei yhtään munasolua
4. IVF/ICSI tulossa helmi-maalis 2019

Herukka
1. IVF 4/2018, pitkä kaava ~ täysin epäonnistunut hoito.
Nyt ICSI 12/2018 punktio vk 2 18 kerättiin, 8 solua, 6 kypsää, 2 blastoa joista toinen siirrettiin tänään, 2 muuta jatkoviljelyssä. Testipäivä 29.1. Plussa

Beisla:
1. ICSI 4/18 lyhyt kaava, tuoresiirto nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 5/18 lyhyt kaava, 5 alkiota. Tuoresiirto nega, PAS 6/18 nega, PAS 7/18 nega, 8/18 era-testi, 9/18 lääkkeellinen kierto, kemiallinen
PAS 23.10., lääkkeellinen kierto, kemiallinen
Donor-alkiot 4kpl, 1. PAS 17.12., km 1/19, 2. PAS 18.2., nega. 3. PAS 20.3., nega. 4.PAS 16.4., nega
3. ICSI 5/19

Cranberry, yksi blasto pakkasessa

MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> ?

Kultsikutri
1. ICSI 09/12. 10 munasolua, ei mitään siirrettävää
2. ICSI 03/13 tuoresiirto nega, PAS nega
3. ICSI 09/13 tuoresiirto nega , 1 PAS plussa, vauva 06/14. 2 PAS 04/16 nega, 3 PAS 06/16 nega
4. ICSI 09/16. 7 munasolua, ei mitään siirrettävää
1. Inseminaatio 09/17 nega
2. Inseminaatio 02/18 nega
3. Inseminaatio 05/18 nega
5. ICSI 11/18

Mette82
2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
PAS 06/19?

Motto78
1. IUI 09/17 - nega
1. IVF 11/17 - pitkä kaava, kaksi kypsää solua, yksi normaalisti hedelmöittynyt alkio. Tuoresiirto, nega
Kaksi luomuplussaa 1/18 ja 8/18, kkm:t viikoilla 14+6 ja 8+2.
2. IVF suunniteltu 02/19 - lyhyt kaava, PGS mikäli saadaan tarpeeksi alkioita diagnostiikkaan. Yksi kerätty munasolu, alkio ei päässyt blastoksi asti. Heti perään luteaalivaiheen stimulaatio, lopetettiin tuloksettomana.

November-rain
3 x letrotsoli OI 10/2017-2/2018
3x gonal-f OI + IUI 3-6/2018
10/18 IVF, pitkä kaava: 13 epäkypsää munasolua -> ei alkioita
1/19 IVF, pitkä kaava: 14 munasolua, 2 kypsää, ei hedelmöittymistä.
5/19 lyhyt kaava, ICSI suunnitteilla. 0/6 kypsää munasolua -> ei alkioita.

Newmoon
2012 lugesteron 6kk, 6/2019 primolut
1. IVF/ICSI 8/2019 Pitkä kaava.

Hippunen77
Luomuplussa 12/17, kkm 2/18
OI x3 alk 8/18 -> plussa 11/18, kkm 12/18
1.IVF 1/19, lyhyt kaava

miri
1. IVF 1/19 pitkä kaava, 1 munasolu joka ei hedelmöittynyt
2. IVF 4/19 pitkä kaava, ei munasoluja

Taikaa83
4× IUI l 8-11/18, kaikki nega
1. ICSI 1/19 lyhyt kaava, 9 kypsää munasolua, 6 hedelmöittyi, 1 blasto josta tuoresiirto, nega
Pakkaseen ei mitään
2. ICSI 5/19 lyhyt kaava, 8kypsää, 7 hedelmöittyi, 1 blasto tuoresiirto, plussa , (6 blastoa pakkasessa)

pullanen
1. IVF 11/17 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, ei mitään pakkaseen
2. ICSI 08/18 (lyhyt kaava), 1 blasto tuoresiirtoon, nega, 3 blastoa pakkaseen
- 1. PAS 11/18 (lääkkeellinen kierto), positiivinen, kkm 7+2 12/18
- 2. PAS 03/19 (lääkkeellinen kierto), nega
- 3. PAS 05/19 (lääkkeellinen kierto), nega, pakkanen tyhjä
Suunnitteilla: Inseminaatio 06/19 & 07/19 (yksityinen) ja IVF 09/19 (julkinen)

Mirumaru
Tyttö 9/13
Toisen yritystä 5/14 asti
Letrozol 12/17 yht. 11 kiertoa
Plussa 3/18, kkm
3 x IUI 12/18 - 3/19 kaikki nega
1. IVF 5/19, soluja 5kpl, alkionsiirto 31.5.

~ Plussanneet ~
bluebe, 2. IVF/ ICSI
Ilpuri 1. IVF:n 1. PAS
Unique 1. ICSI 1. PAS
Jero, 1. IVF:n 5. PAS
Ronya, 2. ICSI:n 2. PAS, la 2.8.2019
Suski75, 1. IVF:n ainoa terve (PGS) alkio, la 31.8.19
Miselli, 2. IVF:n 1. PAS, la 5.9.2019
Herukka
Taikaa83, 2.ICSI

~Lapsen syliin saaneet ~
Kohta3. 7.2.18 poika
Kaakao 7.2.18 poika
Blanca 2.7.18 tyttö
MiuMau79 4.8 poika
liljatar 4.9.18 tyttö
Jopsukka 10.9.18 tyttö
Maurizio 25.12.2018 tyttö
Ninouk 11.1.2019 tyttö
MuuMuu_ 19.1.2019 tyttö
Heitsu1996 16.3.2019 poika
Jero 8.6.2019 poika
 
Moikka kaikki!
Ihana ku löyty tälläinen foorumi, missä muitakin samassa jamassa olevia.
Oma tilanne seuraavanlainen: Meille lapsi olisi ollut tervetullut jo heti 2012 olleiden häiden jälkeen, mutta eipä kuulunut. Tutkimuksiin hakauduttiin parin vuoden jälkeen. Molemmista löytyi vikaa. Mulla PCO minkä jo tiesinkin, mutta miehellä myös heikkolaatuiset siittiöt. Aluksi tehtiin yksi inseminaatio, mutta päätettiin heti sen jälkeen siirtyä IVF/icsi linjalle.
Ensimmäinen Icsi tehtiin muistaakseni 2016 alussa, tuoresiirrosta nega. Heti perään tehtiin PAS, josta plussasin keväällä. Nt ultrassa selvisi kuitenkin, että kesken oli mennyt n. rv 9.
Tän episodin jälkeen tartti hetki vetää happee ja reissattiin ja pistettiin ajatuksia muualle. Alkuvuodesta 2017 tehtiin toinen Icsi, josta tuloksena 3 blastoa. Ne laitettiin suoraan pakkaseen. Tuoresiirtoa ei tehty lainkaan. PAS toi taas sen kaivatun plussan. Ironisinta oli, että siirtopäivä oli tasan sama kuin vuotta aiemminkin.
Parasta koskaan oli myös se, että tammikuussa -18 saatiin meidän esikoinen maailmaan.

No nyt ollaan sit siinä tilanteessa, että pakastimella on käyty nappaamassa blasto kyytiin 7.6 ja pp5 meneillään. Jänniä aikoja.

Tsemppiä kaikille kovasti!
 
Muokattu viimeksi:
Äkkiä oma napa tänään siirrettiin 2-päiväinen hyvänlaatuinen alkio. Loput 3 munasolua eivät olleet edes hedelmöittyneet eli sikäli vähän ikävä tulos. Viimeksi tosiaan 4 hedelmöittyi mutta olivat jakaantumisongelmaisia.

Vastaan koneelta paremmin teidän viesteihin, hyviä uutisiakin näemmä tullut tässä välissä!
 
Mirumaru, pahoittelut negasta. :sad001

Aislinn, tsemppiä piinapäiviin! Hyvä että saitte siirrettävää, vaikka ymmärrän ettei alkioiden tulos oikein rohkaise.

Lara, tervetuloa ja tsemppiä piinapäiviin! En osaa sanoa noista kivuista.

Komitar, paljon onnea plussasta! :) Tuleeko teille varhaisultra?

Kookos, toivottavasti viimeinen alkio jaksaa kiinnittyä!

Jero, hurjasti onnea teille! :)

Aloe, tervetuloa! Ihanaa kun hoidot onnistuivat ja saitte esikoisen. Toivottavasti toinenkin lapsi tulisi pian.

Eilen tuli kaksi viikkoa siitä kun alkiot lähtivät diagnostiikkaan. 2 - 3 viikkoa kestää tuloksissa, eli jännään kovasti milloin soittavat!
 
Hei sellasta oon miettiny että onko kukaan muu huomannu siirron jälkeen sellasta raudanmakua suussa? Tai siis ei heti mut piinapäivien aikana. Mulla ollu kahdessa edellisessä onnistuneessa siirrossa tätä ja nyt ihan vainoharhaisena oon sitä mieltä et taas maistuis samalta mitään muuta oiretta ei sit taida ollakaan.. vähän nippaili ja oli outoja alavatsatuntemuksia pari päivää siirrosta.
Onko muuten ketkään muut Tays:ssa hoidossa?
 
Hei sellasta oon miettiny että onko kukaan muu huomannu siirron jälkeen sellasta raudanmakua suussa? Tai siis ei heti mut piinapäivien aikana. Mulla ollu kahdessa edellisessä onnistuneessa siirrossa tätä ja nyt ihan vainoharhaisena oon sitä mieltä et taas maistuis samalta mitään muuta oiretta ei sit taida ollakaan.. vähän nippaili ja oli outoja alavatsatuntemuksia pari päivää siirrosta.
Onko muuten ketkään muut Tays:ssa hoidossa?
Minulla tuli irrotuspiikin sivuoireena raudanmaku suuhun. Muuten ei ole ollut. Oletko piikitellyt noihin aikoihin Pregnyliä tai Ovitrellea?
 
Suski75, nyt en ole noista kumpaakaan pistänyt. Tehtiin Pas. Gonapeptylin pistin siirrosta seuraavana päivänä. Muuten käytössä Estradot laastarit sekä Luget. No eipähän tässä muuta voi ku odotella testipäivään.. koittanu laittaa asiaa taka-alalle ja keskittyä muuhun mut silti huomaa pyörittelevänsä mahd oireita ja tätä koko tilannetta jatkuvasti mielessään
 
Beisla ompa jännittävää, eli soiton pitäisi tässä pian tulla kun on jo kulunut kaksi viikkoa! :) Kiitos tsempistä, eihän tää tulos mikään hurja tosiaan ollut, nyt yllättäen tosiaan hedelmöittymisessä oli ongelmia. On tää yhtä rulettia kyllä. :chicken::chicken:

Minä kans olen taysissa tai siis me.

Kovasti toiveet nousee kun sai tuon hyvänlaatuisen alkion mutta tosiaan aika nuori iältää kun 2pväinen ja 6-soluinen että mahtaako tämmösistä kovin herkästi tärpätäkkään. Limiksestä mulla ei ole tietoakaan, siitä ei siirrossa sanottu mitään. Oletan kai että oli normaali koska kai olisivat muuten jotain sanoneet?
 
Aislinn83, taatusti olisivat maininneet jos limakalvo ei olis ollut siirtokelpoisessa kunnossa. Mä mietin tossa noita ns. Luokituksia mitä papereissa lukee alkioista, nyt ilmeisesti siirrettiin 3BB jos ny osasin tulkita oikein. En oo ihan perillä kaikista mahdollisista lyhenteistä muutenkaan :happy:. Ja tuo esikoinen sai alkunsa 5AB alkiosta. Tietääkö kukaan näistä tarkemmin?

Noni muitakin siis Tampereen suunnilta, tai no eikös tays hoida aika pitkältä säteeltä. Mä oon kyl ollu tosi tyytyväinen hoitoon, mukavia ollu kaikki keiden kans ollaan oltu tekemisissä. :)

Mä en osannu kaivata kummempaa vertaistukea aiemmilla hoitokerroilla, mut ny selkeesti jotenkin kaipaa. Lähipiirissä ei oo ketään (ainakaan tietääkseni) keillä olis lapsettomuushoitoja ollu tai suunnitteilla. Miehen kanssa toki helppo asioista jutella :dance008
 
Mä mietin tossa noita ns. Luokituksia mitä papereissa lukee alkioista, nyt ilmeisesti siirrettiin 3BB jos ny osasin tulkita oikein. En oo ihan perillä kaikista mahdollisista lyhenteistä muutenkaan :happy:. Ja tuo esikoinen sai alkunsa 5AB alkiosta. Tietääkö kukaan näistä tarkemmin?
Numero kertoo alkion iän, ja kaksi kirjainta laadun, AA on paras laatu, ja siitä sitten heikkenee aakkosjärjestyksessä. Minulla tämä raskaus sai alkunsa 6AA-alkiosta, eli kuusipäiväinen ja parasta luokkaa. Tuo luokitus on tehty jakautumisen ja ulkonäön perusteella, joten luokitus ei kerro sitä, ovatko esim. alkion kromosomit terveet vai ei.
 
Suski75, mutta jos siis numero kertoo iän? Meillä kuitenkin 5D eli blasto siirretty niin mitä ikää toi 3 sit meinaa? :angelic: Tai papereissakin lukee et blasto siirretty ja pakkasessa vielä se yksi 5D.
 
Suski75, mutta jos siis numero kertoo iän? Meillä kuitenkin 5D eli blasto siirretty niin mitä ikää toi 3 sit meinaa? :angelic: Tai papereissakin lukee et blasto siirretty ja pakkasessa vielä se yksi 5D.
Ei aavistustakaan. Kysy klinikalta? Minulle nuo ainakin selitettiin klinikalta noin, että ensimmäinen numero tarkoittaa ikää.
 
Takaisin
Top