IVF/ICSI kokemuksia

Mette82: toivotaan että tällä siirrolla onnistuu, mutta kyllähän se tieto helpottaa että pakkasessakin on varalla!

Mulla alkaa tänään Lugesteron ja maanantaina sitten siirto, jos vaan alkio on sulatuksen jälkeen siirtokelpoinen, iik!

Tervetuloa Johannnna1987. Tutun kuuloisia tunteita..
 
Kiinnostais vaan muiden kokemukset Progynovasta ja sen sivuvaikutuksista.. Oon nyt 1,5 viikkoa syönyt ja nyt astui unettomuus kehiin tosi pahana. Mulla on muutenkin ennen menkkoja, kun keltarauhastasot romahtaa, niin ollut unettomuutta.. Mutta nyt kun sitä progesteronia ei tuu mistään vielä yhtään, niin en saa nukuttua yöllä juuri ollenkaan :sad001 Olispa huomenna limakalvo tarpeeksi ja sais pian aloittaa Luget, niin sais progesteronia tähän kroppaan!

Mulla sama, etenkin viimesimmässä, tosin Zumenonin kanssa. Jouduttu vielä käyttään tavallista isompaa annosta, 4 tabl./pv kun ei limakalvo oo kasvanu vähemmällä. Viimenen lääkkeellinen pas tehtiin pari vuotta sitten, sen jälkeen en niihin enää oo suostunu vaan oon vaatinu ns. puolilääkkeellisiä, jos ajotuksen kans mahdollisesti ongelmaa... muutenkin näissä hoidoissa hermot kireellä ja sit vielä sitä tuskasta valvomista!! :mad: Ja mikä vielä hirvittäs, kun ne napit jatkuis sitten monta viikkoo jos tulis plussa.. kamalaa sanoo mut sen takia nega oli sillon osin jopa helpotus.
 
Muokattu viimeksi:
Kookos, millainen se puolilääkkeellinen on? Itse jännitän nyt keskenmenon jälkeen, että ehditäänkö ennen kesäsulkua yhteen passiin, ja jos ehditään, onnistuuko se vai voiko viikonloppu sotkea koko homman. Meillä siis tehdään kuulemma luonnolliseen kiertoon, ja nyt ainakin tuntuu, että olisi aivan kauhea pettymys sitten kesäkuussa kuulla, että ovis on vääränä päivänä ja koko homma siirtyisikin elo-syyskuulle..
 
Kookos, millainen se puolilääkkeellinen on? Itse jännitän nyt keskenmenon jälkeen, että ehditäänkö ennen kesäsulkua yhteen passiin, ja jos ehditään, onnistuuko se vai voiko viikonloppu sotkea koko homman. Meillä siis tehdään kuulemma luonnolliseen kiertoon, ja nyt ainakin tuntuu, että olisi aivan kauhea pettymys sitten kesäkuussa kuulla, että ovis on vääränä päivänä ja koko homma siirtyisikin elo-syyskuulle..

Alkukierrosta muutamana päivänä letrozolia, sitten sopivaan aikaan ovulaatio varmistettiin pregnylillä. Tätä ennen ois vielä tarvittaessa voitu käyttää pientä annosta jotain fsh:ta (joillain myös ollu pikku naksauksia ovitrellee) follin kasvua nopeuttaan. Mulla kasvoi letroilla kaksikin rakkulaa, mut isomman mukaan mentiin.
 
Mulla sama, etenkin viimesimmässä, tosin Zumenonin kanssa. Jouduttu vielä käyttään tavallista isompaa annosta, 4 tabl./pv kun ei limakalvo oo kasvanu vähemmällä. Viimenen lääkkeellinen pas tehtiin pari vuotta sitten, sen jälkeen en niihin enää oo suostunu vaan oon vaatinu ns. puolilääkkeellisiä, jos ajotuksen kans mahdollisesti ongelmaa... muutenkin näissä hoidoissa hermot kireellä ja sit vielä sitä tuskasta valvomista!! :mad: Ja mikä vielä hirvittäs, kun ne napit jatkuis sitten monta viikkoo jos tulis plussa.. kamalaa sanoo mut sen takia nega oli sillon osin jopa helpotus.

Ymmärrän kyllä ettei lääkkeellinen houkuta! Viime raskaudessa oli kyllä juhlaa, kun sai alkaa purkaa lääkityksiä. Kyllähän se mielessä on, että miten pitkään tätä jaksaa, ja täytyykö pitää taukoa, jos ei parista ekasta PAS:ista raskaudu..
 
Mette82 Mahtavaa, että pääsitte nyt siirtoon! Tarinasi jäi mieleen, sillä mekin taistellaan täällä huonojen siittiöiden kanssa... :sad001

Eilen inssissä selvisi, että miehen spermanäyte oli muuttunut surkeaksi. Niin huonoksi, ettei inssejä kannata edes tehdä. Se tuli aivan yllätyksenä ja täytenä järkytyksenä, sillä tähän saakka näytteet ovat olleet viiterajoissa, vaikkakin määrä vähän alakanttiin. Inssi tehtiin kuitenkin, mutta toiveita onnistumisesta ei juuri ole. Nyt mietitään, missä vaiheessa aloitetaan ICSI.

Onko täällä muilla kokemusta miehestä johtuvasta lapsettomuudesta ja hoidoista? Just nyt tuntuu, että eihän tästä tule mitään. Miten voi yhtäkkiä sperman laatu romahtaa tuolla tavalla. :eek:
 
kookos, kiitos tiedosta! Eli tuotakaan ei voi ihan "lennosta" tehdä, kun lääkitys alkaisi heti alkukierrosta. Minulla on siis vain ultra kp10-12 ja sitten ovistesteillä kotona katsotaan siirtopäivä. Eipä taida olla mitään "pika-apua" siihen, että jos siirtopäivä näyttäisi menevän viikonlopulle niin voisi vaikka vaan Ovitrellellä hieman aikaistaa ovista.. Ihan kuin nyt näissä hoidoissa mitään helppoja pikaratkaisuja olisi muutenkaan, aina saa jännittää ja stressata ja pelätä eikä mitään varmuutta ole mistään :sad001
 
Oliko nyt pienempi prosentti normaalimuotoisia vai miten oli nyt? Taisin sull kertoakin meidän tilanteesta tuolla suljetulla puolella.

Muodosta ei ole tietoakaan, sillä meidän klinikka ei tutki niitä (koska kuulemma ei mitään merkitystä). Ongelma oli nyt määrän ja liikkuvuuden romahtaminen. Liikkuvuus on normisti ollut yli 50%, jopa yli 60% ja määrä on ollut normaalin alarajoilla ja kerran jopa ihan normaali. Nyt liikkuvuus oli enää jotain kolmosella alkavaa, ja määrä 6 miljoonaa/mil. :sad001 Mies kyllä sanoi, että hänellä oli jo näytteen antamisen jälkeen sellainen olo, että nyt ei tullut hyvää näytettä. Jotenkin kai koko tilanne oli tuntunut erityisen huonolta. Toivomme, että tämä olisi nyt yksittäinen romahdus. Sovittiin kuitenkin, että huomisesta aloitetaan molemmille ihan superterveelliset elämäntavat ja katsotaan, miten se vaikuttaa siittiöihin.

Ajatukset ovat kuitenkin jo tulevissa hoidoissa... Onko niin, että Helsingin naistenklinikka tekee hoitoja vain pitkällä kaavalla?
 
Muodosta ei ole tietoakaan, sillä meidän klinikka ei tutki niitä (koska kuulemma ei mitään merkitystä). Ongelma oli nyt määrän ja liikkuvuuden romahtaminen. Liikkuvuus on normisti ollut yli 50%, jopa yli 60% ja määrä on ollut normaalin alarajoilla ja kerran jopa ihan normaali. Nyt liikkuvuus oli enää jotain kolmosella alkavaa, ja määrä 6 miljoonaa/mil. :sad001 Mies kyllä sanoi, että hänellä oli jo näytteen antamisen jälkeen sellainen olo, että nyt ei tullut hyvää näytettä. Jotenkin kai koko tilanne oli tuntunut erityisen huonolta. Toivomme, että tämä olisi nyt yksittäinen romahdus. Sovittiin kuitenkin, että huomisesta aloitetaan molemmille ihan superterveelliset elämäntavat ja katsotaan, miten se vaikuttaa siittiöihin.

Ajatukset ovat kuitenkin jo tulevissa hoidoissa... Onko niin, että Helsingin naistenklinikka tekee hoitoja vain pitkällä kaavalla?

Me ollaan hoidoissa naistenklinikalla ja lyhyellä kaavalla mennään. Hyvin yksilöllistä hoitoa kuulemma nykyään heillä. :)

Tsemppiä nyt olevaan kiertoon. Toivottavasti ette enää muita hoitoja tarvitsekaan. :)
 
Täällä tuskailen, kun aika ei tunnu kuluvan. Olisipa jo ensi viikko ja eka ultra :grin

Reseptejäni selailin ja mietin ettei lääkäri ole nyt kirjoittanut Gonapeptyliä ollenkaan. Onko teillä muilla sitä ollut käytössä?

Viimeksi pistin lääkettä yhdessä Ovitrellen kanssa irroituspistoksina ja toisen gonapeptylin vielä siirron jälkeisenä päivänä.

Käyttöaihe siirron jälkeen jäi jotenkin epäselväksi. Alkiota tukemaan juu, mut miten se sitä tukee? Voiko siitä olla haittaa? Ohjeissa lukee ettei saa käyttää raskaana :confused004
 
Tällainen mä olen, ikuinen pessimisti... :grin No, voihan se muutaman prosentin todennäköisyys inssissäkin natsata, mutta en jaksa oikein pidätellä hengitystä. Gonapeptyl auttaa käsittääkseni kiinnittymiseen, mullakin sitä viime kierrossa harkittiin. Taikaa83, laitoin sulle yksärillä kysymyksen! :)
 
Kyllä Johis oon lukenu että niinkin on voitu tehdä, että ovista hiukan aikastettu pregnylillä. Tuolla klinikalla missä oon käyny ei helposti lähdetä säätään kesken kierron, kun kuulema omat hormoonit ja aikaikkuna saattas sitten kuitenkin olla eri tahdissa tms. eli kierto pitäs ikäänkun "ottaa hallintaan" heti alkupäivinä.

Gonapeptyliin oon saanu reseptin vasta siirtokäynneillä. Muistelisin että se tekee jotain kohdun reseptoreja vastaanottavaisemmiks alkiolle tjsp. Tuskin sentään haittaa on, klinikan lääkäri joka suhtautuu varovaisen epäillen lähes kaikkiin lisäkonsteihin (mm. ubikinon, kortisoni), on myös määränny sitä joka siirtoon.
 
Voi ei NewMoon, tosi kurjaa :sad001 Sulla on ollut kyllä epäonnea matkassa.. Toivotaan että syksyllä hoidot tuottaa sitten pian tulosta! Tsemppiä odotteluun.
 
Alkionsiirto meni tällä kertaa tosi sujuvasti! Synnytys ilmeisesti muokannut kohdunkaulaa "helpommaksi", esikoisen siirto kesti puolisen tuntia, kun katetria ei meinattu saada kohtuun sisään millään. Yksi kaksipäiväinen alkio siirrettiin, 7 jäi vielä pakkaseen odottelemaan.
 
NewMoon: itselläkin piti aloitusta lykätä puoli vuotta yhden pakollisen lääkityksen takia, mitä piti siis käyttää puoli vuotta, joten voin kuvitella miltä vuosi tuntuu...

Eilen oli vaikea päivä, mikään ei pysynyt sisällä, ei edes tukilääkitys, joten joudun tippaan. Ultrattiin myös ja sikiökaiku+ruskuaispussi löytyi vastaten juurikin 5+6, mutta ei vielä sykettä. Vuotoa on ollut ja kipuja :sad001 Jos hyperissä oli huono vointi, niin nyt on kamalampi... Saapa nähdä.
 
Takaisin
Top